Loading…

Mechanika Pojazdów Osobowych

Mobilny Warsztat Samochodowy - Elektronika i Elektryka Samochodowa z dojazdem do klienta.
Kontakt do Mechanika

Porada serwisowa Pioneer A-9 [Reduktor Szumu] #268



W tym odcinku, kolejna porcja porad serwisowych. Tym razem związanych z naprawą wzmacniacza Pioneer A-9, który jest …

Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,

33 thoughts on “Porada serwisowa Pioneer A-9 [Reduktor Szumu] #268

  1. Super materiał – może przyczyni się on do uratowania choć kilku świetnych wzmacniaczy. Osobiście nie jestem fanem mocno skomplikowanych lub unikalnych konstrukcji – zwłaszcza kiedy nie da się już kupić do nich zgodnych części – ale to jedynie w sensie posiadania. Podobną kwestię przerabiałem myśląc o zakupie Yamahy B2 – to akurat wspaniale brzmiąca końcówka, ale z tranzystorami typu V-Fet, których w razie awarii nie da się dokupić.

  2. Proszę określić (prawdziwie) ile spędził Pan godzin przy tym wzmacniaczu. Sądzę że ok. tygodnia, oczywiście z przerwami na sen i pracę zawodową. Taką cierpliwość mają tylko PASJONaCi. Pozdrawiam Mariusz z Rzeszowa.

  3. Nie wiem jakim cudem obejrzałem niemal cały ten film. Kompletnie nie znam się na czymkolwiek w temacie naprawa i zupełnie nic nie zrozumiałem nawet z minuty tego filmu. Jednak bardzo ciekawie się to ogląda. 😀 Pozdrawiam, dzięki za tę dziwną podróż w nieznane.

  4. Firma Sanken przestała produkować "szerokie" sankeny w lipcu 2018 . Tak więc kupienie tych tranzystorów obecnie jest obarczone dużą dozą prawdopodobieństwa , że kupujemy "podróbki".
    Pozdrawiam…Marek

  5. Ten PR-ek to przykład błędu konstrukcyjnego. Ciekawe czy projektant był świadomy tego, co się stanie w przypadku przerwy w ścieżce, lub też objawach „trzeszczenia” podczas regulacji? Otóż wówczas dojdzie do niekontrolowanego wzrostu prądu spoczynkowego, co w skrajnych przypadkach doprowadzi do spalenia tranzystorów końcowych. Może zamiast diod lepiej było użyć układu z tranzystorem?
    Wiem o tym, bo sam popełniłem ten błąd, nawet wzorując się na pewnych rozwiązaniach innych autorów. Otóż PR był podłączony w układzie potencjometrycznym, czy ślizg na bazę tranzystora regulacyjnego. Problemy z paleniem się tranzystorów (MOSFET) występowały w trakcie regulacji prądu spoczynkowego. Wtedy sądziłem że to wina ładunków elektrostatycznych, uszkodzenia przez ESD. Gdy po wymianie tranzystorów po raz trzeci nie dotykałem regulacji prądu spoczynkowego, wzmacniacz działa do dzisiaj. Teraz wiem że to skutek trzeszczenia/przerwy w obwodzie. We wzmacniaczu od którego podpatrzyłem rozwiązanie później zrobiłem modyfikację — połączenie ślizgacza z początkiem PR, tak aby w przypadku przerwy następowało pełne nasycenie tranzystora i maksymalne zmniejszenie prądu spoczynkowego (regulacja po stronie emitera). Prócz zworki trzeba było jeszcze skorygować wartości rezystorów w obwodzie, bo był zły zakres regulacji.
    Inna sprawa że też trafiłem na wadliwy PR w sprzęcie ZSRR, sam PR wyglądał na produkt z PRL… Ogólnie miał 22 kΩ pomiędzy końcówkami, ale zakres regulacji zaczynał się od 5 kΩ (z przeskokiem od zera), więc prawidłowej regulacji nie dało się dokonać.

  6. Kiedys polowałem na A-9 i do tsgo kaseciak oraz tuner. Przebywanie w towarzystwie tego sprzętu to jak przy konsoli statku kosmicznego. Jak widać z tsgo filmu A-9 jest w serwisie podobnie kosmiczna.

  7. Brakuje u Pana na filmach materiału poświęconego odtwarzaczom przenośnym, a chętnie posłuchałbym o historii tego gatunku i wiodących konstrukcjach, od walkmanów, przez odtwarzacze cd aż do ery cyfrowej

  8. Czekam na odsłuch, jakie wrażenia. Brat posiadał dawniej A7 i nie do końca było oki. Ciekawi mnie porównanie do innych modeli tej firmy i do konkurencji.

Dodaj komentarz

Zadzwoń!