Elektryczne auta są super, to nasza przyszłość w tą stronę idzie motoryzacja. Ale czy aby na pewno nie jest to bujda na resorach? Pogadajmy o cyfrach liczbach o których się nie mówi przy zakupie auta elektrycznego w POLSCE!!!
Chcesz być na bieżąco koniecznie zostaw suba!!!
STREFA OKAZJI I PROMOCJI Allegro dla widzów M4K. Sprawdź co nowego w STREFIE MOTO i znajdź dla swojego auta dopasowane oferty części samochodowych w atrakcyjnych cenach.
—————————————————————————— https://na.allegro.pl/PROMO_M4K
——————————————————————————
Szukasz tanio ubezpieczenia? Koniecznie zajrzyj na Mubi.pl
specjalnie dla widzów M4K przygotowano ofertę za zakup dowolnego OC wraca na twoje konto 150zł
—————————————————————————————— https://mubi.pl/bonus-m4k-ukraina
———————————————————————————
Nie kupowałeś polisy w Mubi? Zgarnij 150 zł + 2000 zł za polecanie
———————————————————————————
WSPÓŁPRACA
wspolpraca@m4k.pl
KONTAKT dla widzów
info@milosnicy4kolek.pl
#faktyimitymotoryzacji #samochodyelektryczne #tesla
Pobrane z Youtube Wszystkie samochody osobowe i autobusy wszystkich marek można sprawdzić i naprawić w naszym warsztacie samochodowym. Klienci mogą tutaj naprawić swoje silniki wysokoprężne i benzynowe, skrzynie biegów, układy przeniesienia napędu, hamulce, układ kierowniczy, paliwo, układ wydechowy, elektrykę i zawieszenie. W warsztacie dokonujemy również pełnej wymiany oleju oraz wymieniamy filtry, klocki hamulcowe oraz tarcze hamulcowe. Prowadzone są tu również prace związane z blachą samochodową.
Więcej informacji o ofercie można uzyskać telefonicznie.
Mechanik z Dojazdem w Warszawie. Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanika i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe w Warszawie, Naprawa Silników Samochodowych – Remont w Warszawie. Remont silników samochodowych w Warszawie, Elektronik Samochodowy, Wymiana radia w samochodzie,
Related
27 thoughts on “ELEKTRYCZNE AUTA SĄ SUPER!!! CZYLI największa HIPOKRYZJA w Świecie MOTORYZACJI!!!”
Cóż,jest jeszcze wielu ludzi którym takie sprawy,w głowach się nie mieszczą….Czyli rzeczywistość im się nie mieści w tych pustych łepkach,a jak przedstawisz fakty to zachowują sie jak opętani….gryzą,drapią i wrzeszczą 🙂
Podoba mi się wyliczenie emisyjności elektryka i spalinowego auta;) Róbmy to dokładnie lub wcale. Rozumiem, że diesel pali czyste ON z ziemi którego wyprodukowanie nie wymaga energii;) Powinna być podana łączna ilość co2 od wydobycia ropy/ węgla do dostarczenia do auta z dystrybutora / ładowarki elektrycznej. Na jakiejś prezentacji widziałem że wyprodukowanie 1 litra benzyn ( z wydobyciem i transportem) wymaga 7kWh energii, czyli łączna emisja przy zużyciu 8l paliwa na 100km 144g co2 + 392g co2 (7kWh*700g co2*8l/100km) daje razem 536g co2 na 1 km.
Mieszkam w Niemczech i cały czas politycy nam mówią, że mamy jeździć elektrykami,a z drugiej strony straszą,że mamy prąd oszczędzać bo co raz mniej go jest…
Jaki jest procent samozapłonów tych aut ? U nas już 2 garaże poszły z dymem nie przez LPG tylko elektryczne auta – jest niezły efekt jak to wybucha pewnie. Dzięki
Nowa Skoda Octavia 117 g CO2/ km ? A wydobycie, rafinacja i dystrybucja paliwa dla niej jest neutralna pod wzgledem emisji CO2 ? Ah, zapomnialem, Aniolki je przyniosly !
Lit, Kobalt, nieludzkie warunki pozyskania go. Hmmm. W takim razie nalezy zaprzestac uzywania wszelakiej elektroniki internetow i innych takich. No i sadzomiotow bo one tez sa juz niesamowicie natkane wszelkiego rodzaju czipami. Faktycznie, hipokryzja na całego !
Kiedys pan mial konie i 'paliwowe' łąki im poświęcone. Kosztem innych upraw. Ze cham nie miał co do garnka włożyć ? Wicek polega na tym by być na wozie a nie pod wozem, i tyle. Tak zawsze było i będzie.
A ja lubię mój samochód elektryczny nie muszę jeździć na stację benzynową bo prąd mam w domu, ładuję jak nie jest używany. W listopadzie będą mi montować solary do ładowania auta z magazynem energii, żeby nie gadali że jeżdżę na węglu.
Michu po tym programie naszedł mnie taki pomysł … W tych czasach można łatwo przerobić zwykły rower na rower elektryczny… Teraz pytanie czy był by sens zrobienia tego samego z samochodami ?? Na różnych stronach można kupić dosyć tanio silniki elektryczne…. Jaka oszczędność albo starty mogą wynikać z takiego Zrób Sam Hybrydy ??
Mordo, jak poruszyles temat produkcji energii elektrycznej, to porusz tez temat, ze do twojego diesla ta rope tez trzeba wydobyc, przerobic w rafinerii i wtedy dostarczyc na stacje paliw, bo aniolki jej tam nie dostarcza. Badz uczciwy. Wydobycie+rafinieria+dostawa+spalanie w samochodzie wytworzy wiecej CO2. Mowisz tez o octavi na trasie. Nie kazdy jezdzi w trasy, niektorzy jezdza po miescie i wtedy taka octavia bedzie kosztowac duzo wiecej w utrzymaniu. "Ceny oleju napedowego w dobrych czasach" – co to za agument? W dobrych czasach? Patrz co tu i teraz a nie co kiedys bylo. Kiedys prad byl duzo tanszy, a co to ma do obecnej sytuacji? Tez naciagasz ten temat na sile. Argumentuj suchymi faktami, a nie co bylo kiedys.
Hipokryzja – brzmi poetycznie to, czym jest ,,a fucken bullshit'' wciskany nam przez politykutasów. A my, my wszyscy, jesteśmy w tym, opłacanym przez nas wielomiliardowym burdelu, stadem baranów. Quo vadis homo sapiens ?
Świetny odcinek, pokazujący jak wygląda rzeczywistość a nie ciągle powtarzane slogany. Żyjemy w czasach w których prąd jest zły bo jego produkcja powoduje zanieczyszczenia i dlatego powinniśmy używać go mniej i jednocześnie prąd jest dobry dlatego powinniśmy używać samochodów elektrycznych. Ten prąd jest oczywiście ekologiczny…
Mam pytanie dla szanownego autora czy celowo przemilczał fakt, że benzynę również trzeba najpierw wydobyć a następnie przetworzyć? Czy była chwila refleksji na temat oceny moralnej tego procederu?
Każdy elektryk po zużyciu baterii będzie musiał być złomowany bo wymiana baterii będzie nieopłacalna. Obecnie baterie w fullelektrykach stanowi podłogę i element na którym montuje się podzespoły zawieszenia , napędu auta i żeby wymienić taka baterię to konieczne będzie rozebranie niemal całego auta.
wodór jest najlepszy ale i tak problem z nim jest bo jest już mocno wykorzystywany, z tego co mi wiadomo to są w polsce 3 toyoty na wodór, problemy są ze stacjami bo w niemczech są normalnie te stacje w większych miastach a w polsce niestety tylko jedna, jest osoba która ma chyba swoją prywatną stację wodorową ale nie każdego stać by posiadać taką stację
Widzę, że gościu od grzebania w autach powinien chyba na tym poprzestać. Bo z rozumieniem technologii nie bardzo mu wychodzi. Ale za parę latek będzie sam skakał z kluczem wokół elektryków do ogarnięcia. Samochody elektryczne, jak każda nowa technologia nie jest z góry doskonała. Ogniwa wodorowe, o których pan wspomina to bzdura głownie ze względu na niestabilność wodoru (i magazynowanie go w pojeździe) a także ze względu na proces pozyskiwania wodoru do tego celu (bo to nie jest wsadzenie se dwóch elektrodek do wody i zbieranie wodoru z elektrolizy). Pozyskiwanie surowców z krajów trzeciego świata staje się problematyczne, gdy dotyczy elektryków. Ale nie myśli się o tym co dwa lata wymieniając iphona. Ok, zaleciało symetryzmem. Ale taka jest prawda. Czy surowce na elektryka czy na coś innego, leci się do murzynów bo tam jest tanio. I to nie jest problem z elektrycznymi samochodami, tylko z konsumpcjonizmem. Recykling baterii też jest problemem formalnym. Bo taką baterię musi przetworzyć Europejczyk a to kosztuje dużo więcej niż przekopanie kawałka Afryki za 5 dolarów/miesiąc. Poza tym dziwnie brzmi brak akceptacji dla przekopywania Afryki za litem a nie wspomina się o złożonym zagrożeniu związanym z pozyskiwaniem paliw kopalnych (LPG też jest paliwem kopalnym a silniki spalinowe są reliktem). Poza tym, technologia baterii oczywiście musi się zmienić. Ale to nie może być punkt początkowy rozwoju samochodów elektrycznych. A to, że samochody elektryczne są dotowane? Oczywiście, to zawsze istniało. Nazywa się to subsydiowaniem. A że w "takim kraju jak Polska coś tam…". No tak. To lepiej mieć w dupie elektryki, a za 20 albo 30 lat obudzić się dumnie jako stary zaropiały skansen i wtedy brać się za rozwój. Jakie to polskie… Nawet mi się nie chce wszystkiego komentować.
Nawet mi się nie chce dalej komentować. A moja rada dla Ciebie – mów dalej o skrzyniach biegów, bo tu masz szansę coś mądrego powiedzieć.
Cóż,jest jeszcze wielu ludzi którym takie sprawy,w głowach się nie mieszczą….Czyli rzeczywistość im się nie mieści w tych pustych łepkach,a jak przedstawisz fakty to zachowują sie jak opętani….gryzą,drapią i wrzeszczą 🙂
Podoba mi się wyliczenie emisyjności elektryka i spalinowego auta;) Róbmy to dokładnie lub wcale. Rozumiem, że diesel pali czyste ON z ziemi którego wyprodukowanie nie wymaga energii;) Powinna być podana łączna ilość co2 od wydobycia ropy/ węgla do dostarczenia do auta z dystrybutora / ładowarki elektrycznej. Na jakiejś prezentacji widziałem że wyprodukowanie 1 litra benzyn ( z wydobyciem i transportem) wymaga 7kWh energii, czyli łączna emisja przy zużyciu 8l paliwa na 100km 144g co2 + 392g co2 (7kWh*700g co2*8l/100km) daje razem 536g co2 na 1 km.
Mieszkam w Niemczech i cały czas politycy nam mówią, że mamy jeździć elektrykami,a z drugiej strony straszą,że mamy prąd oszczędzać bo co raz mniej go jest…
Prawdziwy eko nie ma żadnego samochodu i w tedy jest eko i autobusem też nie pozdro dla łysego za prawde
Jaki jest procent samozapłonów tych aut ? U nas już 2 garaże poszły z dymem nie przez LPG tylko elektryczne auta – jest niezły efekt jak to wybucha pewnie. Dzięki
Łysy, mówisz o emisji CO2 przy produkcji energii elektrycznej, a zapomniałeś o emisjach przy wyprodukowaniu litra paliwa…
To ten pan co kazał wycinać ludziom DPFy? Za takie coś w normalnym kraju poszedłbyś do więzienia.
Znakomity film…
No cóż, norma Euro 8 będzie taka żeby spaliniaki mogły ją spełnić wydechy będą montowane wewnątrz kabiny z niemożliwością otwierania okien.
Nowa Skoda Octavia 117 g CO2/ km ? A wydobycie, rafinacja i dystrybucja paliwa dla niej jest neutralna pod wzgledem emisji CO2 ? Ah, zapomnialem, Aniolki je przyniosly !
Lit, Kobalt, nieludzkie warunki pozyskania go. Hmmm. W takim razie nalezy zaprzestac uzywania wszelakiej elektroniki internetow i innych takich. No i sadzomiotow bo one tez sa juz niesamowicie natkane wszelkiego rodzaju czipami. Faktycznie, hipokryzja na całego !
Kiedys pan mial konie i 'paliwowe' łąki im poświęcone. Kosztem innych upraw. Ze cham nie miał co do garnka włożyć ? Wicek polega na tym by być na wozie a nie pod wozem, i tyle. Tak zawsze było i będzie.
A ja lubię mój samochód elektryczny nie muszę jeździć na stację benzynową bo prąd mam w domu, ładuję jak nie jest używany. W listopadzie będą mi montować solary do ładowania auta z magazynem energii, żeby nie gadali że jeżdżę na węglu.
podoba mi się nowa narracja
to trzeba powtórzyć i i przeliczenia przy dzisiejszych cenach energii
I powiedzieć "A nie mówiłem"
Michu po tym programie naszedł mnie taki pomysł … W tych czasach można łatwo przerobić zwykły rower na rower elektryczny… Teraz pytanie czy był by sens zrobienia tego samego z samochodami ?? Na różnych stronach można kupić dosyć tanio silniki elektryczne…. Jaka oszczędność albo starty mogą wynikać z takiego Zrób Sam Hybrydy ??
Mordo, jak poruszyles temat produkcji energii elektrycznej, to porusz tez temat, ze do twojego diesla ta rope tez trzeba wydobyc, przerobic w rafinerii i wtedy dostarczyc na stacje paliw, bo aniolki jej tam nie dostarcza. Badz uczciwy. Wydobycie+rafinieria+dostawa+spalanie w samochodzie wytworzy wiecej CO2.
Mowisz tez o octavi na trasie. Nie kazdy jezdzi w trasy, niektorzy jezdza po miescie i wtedy taka octavia bedzie kosztowac duzo wiecej w utrzymaniu. "Ceny oleju napedowego w dobrych czasach" – co to za agument? W dobrych czasach? Patrz co tu i teraz a nie co kiedys bylo. Kiedys prad byl duzo tanszy, a co to ma do obecnej sytuacji? Tez naciagasz ten temat na sile. Argumentuj suchymi faktami, a nie co bylo kiedys.
Zgadza się!!!!!!!!!
Hipokryzja – brzmi poetycznie to, czym jest ,,a fucken bullshit'' wciskany nam przez politykutasów. A my, my wszyscy, jesteśmy w tym, opłacanym przez nas wielomiliardowym burdelu, stadem baranów. Quo vadis homo sapiens ?
Świetny odcinek, pokazujący jak wygląda rzeczywistość a nie ciągle powtarzane slogany.
Żyjemy w czasach w których prąd jest zły bo jego produkcja powoduje zanieczyszczenia i dlatego powinniśmy używać go mniej i jednocześnie prąd jest dobry dlatego powinniśmy używać samochodów elektrycznych.
Ten prąd jest oczywiście ekologiczny…
Mam pytanie dla szanownego autora czy celowo przemilczał fakt, że benzynę również trzeba najpierw wydobyć a następnie przetworzyć? Czy była chwila refleksji na temat oceny moralnej tego procederu?
Każdy elektryk po zużyciu baterii będzie musiał być złomowany bo wymiana baterii będzie nieopłacalna. Obecnie baterie w fullelektrykach stanowi podłogę i element na którym montuje się podzespoły zawieszenia , napędu auta i żeby wymienić taka baterię to konieczne będzie rozebranie niemal całego auta.
wodór jest najlepszy ale i tak problem z nim jest bo jest już mocno wykorzystywany, z tego co mi wiadomo to są w polsce 3 toyoty na wodór, problemy są ze stacjami bo w niemczech są normalnie te stacje w większych miastach a w polsce niestety tylko jedna, jest osoba która ma chyba swoją prywatną stację wodorową ale nie każdego stać by posiadać taką stację
no co sie liczy dla rządzących i najbogatszych tylko to $$
Kiedy zrozumiecie, że jesteśmy w zaułku bez wyjścia!
Widzę, że gościu od grzebania w autach powinien chyba na tym poprzestać. Bo z rozumieniem technologii nie bardzo mu wychodzi. Ale za parę latek będzie sam skakał z kluczem wokół elektryków do ogarnięcia.
Samochody elektryczne, jak każda nowa technologia nie jest z góry doskonała. Ogniwa wodorowe, o których pan wspomina to bzdura głownie ze względu na niestabilność wodoru (i magazynowanie go w pojeździe) a także ze względu na proces pozyskiwania wodoru do tego celu (bo to nie jest wsadzenie se dwóch elektrodek do wody i zbieranie wodoru z elektrolizy). Pozyskiwanie surowców z krajów trzeciego świata staje się problematyczne, gdy dotyczy elektryków. Ale nie myśli się o tym co dwa lata wymieniając iphona. Ok, zaleciało symetryzmem. Ale taka jest prawda. Czy surowce na elektryka czy na coś innego, leci się do murzynów bo tam jest tanio. I to nie jest problem z elektrycznymi samochodami, tylko z konsumpcjonizmem. Recykling baterii też jest problemem formalnym. Bo taką baterię musi przetworzyć Europejczyk a to kosztuje dużo więcej niż przekopanie kawałka Afryki za 5 dolarów/miesiąc. Poza tym dziwnie brzmi brak akceptacji dla przekopywania Afryki za litem a nie wspomina się o złożonym zagrożeniu związanym z pozyskiwaniem paliw kopalnych (LPG też jest paliwem kopalnym a silniki spalinowe są reliktem). Poza tym, technologia baterii oczywiście musi się zmienić. Ale to nie może być punkt początkowy rozwoju samochodów elektrycznych. A to, że samochody elektryczne są dotowane? Oczywiście, to zawsze istniało. Nazywa się to subsydiowaniem.
A że w "takim kraju jak Polska coś tam…". No tak. To lepiej mieć w dupie elektryki, a za 20 albo 30 lat obudzić się dumnie jako stary zaropiały skansen i wtedy brać się za rozwój. Jakie to polskie… Nawet mi się nie chce wszystkiego komentować.
Nawet mi się nie chce dalej komentować. A moja rada dla Ciebie – mów dalej o skrzyniach biegów, bo tu masz szansę coś mądrego powiedzieć.
LIt i kobalt to nie są pierwiastki ziem rzadkich. Proszę się douczyć….