Loading…

Mechanika Pojazdów Osobowych

Mobilny Warsztat Samochodowy - Elektronika i Elektryka Samochodowa z dojazdem do klienta.
Kontakt do Mechanika

Jak sprawdzić napięcie akumulatora samochodowego 12V | ForumWiedzy



Zobacz, jak sprawdzić napięcie spoczynkowe akumulatora. Po około 6 godzinach od wyłączenia silnika, powinniśmy mieć wartość ok. 12,5V, co będzie znaczyć, że akumulator jest sprawny, doładowany. Pomiar możemy wykonać także na pracującym silniku ok 2000 lub 3000 obrotów, wtedy będziemy mogli zmierzyć napięcie ładowania akumulatora przez alternator.
Osobne filmy na ten temat są na kanale, zapraszam do wyszukania i zobaczenia, jak sprawdzić alternator, pobór prądu na postoju i wiele innych.

Jeżeli Twój pomiar wykaże wynik ok 12V, to nie ma powodu do paniki, być może pokonujesz krótkie trasy, które powodują, że akumulator nie ma możliwości się naładować, stąd zalecanym jest sprawdzenie poziomu elektrolitu w akumulatorze i doładowanie akumulatora prostownikiem w dobrze wentylowanym miejscu zgodnie z instrukcją obsługi prostownika, dzięki temu będziemy mogli po montażu naładowanego akumulatora sprawdzić, jakie napięcie spoczynkowe będzie po 6 lub 12 godzinach, powinno być w zakresie 12,4-12,7, wtedy będziemy mieli pewność, że z akumulatorem nie jest źle, jeśli wartości będą niższe, akumulator pewnie jest stary i powoli trzeba myśleć o jego wymianie na NOWY.

Mam nadzieję, że ten poradnik się Tobie przydał, zapraszam do zobaczenia innych na kanale z tematyki samochodowej, skomentowania, subskrypcji kanału i polubienia filmu.
Dziękuję za uwagę i pozdrawiam.

Na kanale znajdziesz wiele poradników, np. jak zmierzyć pobór prądu na postoju, jak sprawdzić alternator itd.

👊 SUBSKRYBUJ FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/2XSLq36 oraz kliknij 🔔
👀 OGLĄDAJ INSTAGRAM FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/3aqY3oC
🔴 PINTEREST ► https://bit.ly/2KlMHrk
🔵 FACEBOOK ► https://bit.ly/2RQXiOX
⭐️ TWITTER ► https://bit.ly/2wUQ8SN

💡 Pytania, uwagi, wątpliwości, propozycje pisze w komentarzu pod filmem. 😀
❗️ Subskrybuj kanał „ForumWiedzy”, by nie przegapić nowych filmów 👀
🎥 Udostępnij ten film swoim znajomym w mediach społecznościowych 👨‍👩‍👦‍👦

👊 Pozdrawiam

#napięcie #akumulator #12V #ForumWiedzy #Informacja #YouTube

Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,

40 thoughts on “Jak sprawdzić napięcie akumulatora samochodowego 12V | ForumWiedzy

  1. W ten sam sposób sprawdzamy wydajność alternator, tzn. Uruchamiamy silnik i sprawdzamy jakie napięcie jest, powinno być ok. 14,4 VOLT, przy 3000 obrotów tez tak powinno być, mamy wtedy pewność, że ładowanie akumulatora jest poprawne.

  2. Kolego super film zrobiłem to samo z tym,że u mnie jest problem tego typu.Przy podłączeniu miernika do akumulatora bez żadnego obciązenia na wyłączonym silniku pokazuje 13.8 V i stoi w miejscu przy oczywiście naładowanym akumulatorze,a gdy odpale silnik napięcie spada i to w dużym tempie po ok 20 minutach mierzenia doszło by do zera.Natomist jak zgasze silnik napięcie po woli wzrasta ,ale to już nie za wiele dojdzie powiedzmy do 11,5 V lub mniej . i to wszystko.Co może być przyczyną ?Kontrolka akumulatora się nie świeci co oznaczało by ,że nie ma ładowania akumulatora a jednak.Jest to Volkswagen Polo 1.0 silnik z LPG. 1991r. Jeśli jestem w stanie coś podpowiedzieć był bym wdzięczny .Podaje pocztę       mumin262626@gmail.com   z góry dzięki za jaką kolwiek wskazówkę.

  3. dla rzetelności pomiaru akumulator należy sprawdzać pod obciążeniem można to zrobić testerem albo multimetrem przy włączonych światłach pozycyjnych a potem np mijania spadek napięcia powinien być niewielki do około 0,5 V w pierwszych sekundach pomiaru,przy włączeniu rozrusznika to ok 1,5V w temperaturze + 15 °C i więcej .Napięcie regulowane przez regulator nie powinno być większe jak 14,4 V i należy je sprawdzać przy różnych obrotach silnika i przy włączonych i wyłączonych odbiornikach prądu.

  4. Ten akumulator(12V) na filmiku jest już częściowo rozładowany. Akumulator po naładowaniu w teorii będzie mieć 15V a w rzeczywistości ok. 14.3V -14.7V wiem, że niektórym może się to wydać dziwne "przecież to akumulator 12V" ale tak jest to że alternator nie doładowuje do 15V wynika z tego ,że jest tam po drodze układ(mierny) zabezpieczający akumulator przed przeładowaniem. 

  5. Instrukcja słaba.
    Końcówki miernika tak sobie włożone w oczka mogą mieć słaby styk, należy je trochę docisnąć, poza tym nie każdy ma takie fikuśne oczka żeby włożyć (to w końcu instrukcja dla totalnych laików). Przydałby się też komentarz po co sprawdzasz połączenia masy i niby jak to się ma do napięcia na akumulatorze. Zdecydowanie dobrze byłoby też skomentować ten wynik 12V czy to dobrze? czy za mało? Ja wiem że za mało ale nie dla każdego to będzie oczywiste. Powinno być 12,6 w stanie spoczynkowym czyli jakieś min.8h od ładowania. Mój stary 10-letni akumulator u teścia w piwnicy doładowywany raz na pół roku trzyma 12,7V. Zastanawiam się po co go wymieniałem 🙂

  6. Ja po pewnych perypetiach w moim samochodzie zmierzyłem napięcie na akumulatorze 8.6V co mnie zaskoczyło, bo czytałem, że przy 10,8V to już głębokie rozładowanie. Co prawda było na zewnątrz 2st C, ale nie wiązałem tego z temperaturą, bo przecież przy -25 powinno odpalić. Nawet już się słabo wyświetlały błędy na desce rozdzielczej. Na szczęście kilka minut podłączenia kablami do innego samochodu uratowało sprawę, samochód odpalił, pojechał i jest dobrze.

  7. W pierwszej kolejności mierzymy na biegunach akumulatora a nie na klemach.
    12 V – to znak, że albo aku pada albo coś jest nie tak z ładowaniem – poprawnie naładowany akumulator powinien mieć 12,6 – 12,5 volt.
    Gdy kupujemy nowy akumulator idziemy z miernikiem i kupujemy tylko taki, który ma 12,6 volta napięcia.

    BTW. Mam taki sam miernik (DT 830B) – jest bardzo dobrej jakości choć kosztował tylko 20 zł – porównywałem go z profesjonalnym (1600 zł) multimetrem i nie było żadnej rozbieżności w pomiarach.

  8. Witam, a jak na wolnych obrotach jest ladowanie 13,7-13,9v to moze byc tak, ze to nie jest nic z alternatorem tylko akumulator juz sie skonczyl? oprocz tego, jak na wylaczonym silniku zostawie lampke wewnetrzna przez 3 minuty spada dosyc szybko napiecie i przy 11v juz nie ma sily ruszyc rozrusznikiem

  9. Moi drodzy widzowie, informuję Was, że prowadzę równolegle drugi projekt, tj. serwis testowy o nazwie MediaTester, serdecznie zapraszam Was do subskrypcji mojego drugiego kanału, gdzie otrzymuję do testów ciekawe urządzenia i tworzę recenzje i filmy testowe, z których dowiadujecie się szczegółów, by podejmować decyzje, czy warto, czy też nie.

    Zapraszam Was – już nie długo planuję konkurs z nagrodami dla Media Maniaków, ale potrzeba mi stałych widzów, a materiały są naprawdę ciekawe.

    Subskrybujcie:

    http://www.youtube.com/c/MediaTester – serwis testowy MediaTester (Telefony, Tablety i inne urządzenia, aplikacje od producentów)

    dodatkowo polub nasz profil na Facebooku:

    http://www.facebook.com/MediaTesterPL

    A w wolnej chwili zapraszam na naszą stronę http://www.MediaTester.pl

    Wasza pomoc jest dla mnie bardzo ważna i istotna, liczę na Was, każda jedna osoba jest dla mnie na wagę złota. Czekam na Was na MediaTester.

    Będę rozwijał dwa kanały Ten czyli ForumWiedzy.pl oraz stricte testy urządzeń MediaTester.

    Dziękuję za Wasze wsparcie i pomoc
    Bogdan Ligęza – administrator i założyciel

    ——————————————————————

    My dear viewers, to inform you that run parallel to the second project, ie. Test service called MediaTester, we invite you to subscribe to my second channel, where I get to test the device and create interesting reviews and test videos, which you find out the details to decide whether it is worth or not.

    I invite you – not long plan to contest with prizes for the Media Maniacs, but I need regular viewers, and the materials are really interesting.

    Subskrybujcie:

    http://www.youtube.com/c/MediaTester – service test MediaTester (phones, tablets and other devices, applications from manufacturers)

    additionally polub our profile on Facebook:

    http://www.facebook.com/MediaTesterPL

    And in your free time welcome to our website http://www.MediaTester.pl

    Your help is very important to me and important, I'm counting on you, any one person for me is at a premium. I look forward to seeing you on MediaTester.

    I developed two channels ForumWiedzy.pl This means strict tests and MediaTester devices.

    Thank you for your support and help
    Bogdan Ligęza – Administrator and Founder

  10. Witam, mam nowy akunulator ładuje go kilka godzin , gdy sprawdze miernikiem to pokazuje ponad 12 volt , ale momentalnie spada czy coś jest nie tak z akumulatorem ??

  11. a ja mam taki problem z ladowaniem a mianowicie gdy samochód jest zimny ładowanie wynosi 14,2 V włączy się światła i dmuchawę spadnie do 13,8V potem wraz z rozgrzewaniem się samochodu spada do 12,5V wymieniłem juz pasek kółko alternatora regulator i nic nie pomogło potem nabylem inny alternator i nowe aku i cały czas jest to samo może ktoś jakieś propozycje ma co może być??????

  12. Witam! Panie Bogdanie mam pytanie. Przepraszam, że nie wprost do filmu ale zależy mi na Pana podpowiedzi. Wiem, że jakiś czas temu kupił Pan kabel i program OpelScanner. W chwili obecnej chcę trochę podnieść obroty biegu jałowego w moim x16xel. W związku z tym chciałbym się dowiedzieć czy program, który Pan zakupił radzi sobie z takim zadaniem i poprosiłbym o namiary na sprzedawcę bo chciałbym nabyć już sprawdzony produkt. Bardzo dziękuję!

  13. hehe co my sprawdzamy napięcie które nie ma wielkiego znaczenia akumulator sprawdza się opornicą a nie miernikiem jedyne co można sprawdzić tym miernikiem to ładowanie a nie czy akumulator się do czegoś nadaje czasami jest tak ze ma to 12 V a nawet nie obróci xd pozdro dla autora

  14. Ten pomiar jest mało wiarygodny bo, nie uwzględnia spadku napięcia na styku słupek-klema. W zależności od stopnia utlenienia tego połączenia, może to być w przedziale 0-12V. Należy mierzyć napięcie na słupkach aku. Przykładanie minusa sondy miernika do końca kabla od masy lub do silnika, służy sprawdzeniu spadku napięcia na tym odcinku, którego tu nie widać na mierniku. W ten sposób jak na filmie można mierzyć napięcie ładowania aku ( jakie dochodzi do klem, ale nie koniecznie na słupki aku) przez alternator.

Dodaj komentarz

Zadzwoń!