Film ten jest zapisem wyprawy Electric Explorer African Challenge 2018 i pierwszej w historii próby przejechania wzdłuż kontynentu afrykańskiego samochodem w 100% elektrycznym. W podróży towarzyszył mi klasyczny nissan Leaf pierwszej generacji z baterią o pojemności 30 kWh. Dzisiaj podobna wyprawa, przy użyciu współczesnego auta elektrycznego miałaby zupełnie inny charakter i przebieg.
Jadą ze mną:
NISSAN
C.HARTWIG
CEWE
CODZIENNY POZNAŃ
ECO CARS
ECO DLA FIRM
FOTOJOKER
GAB.B Togi dla Prawników
GEMBIRD
GREENWAY
JAPAN MOTORS
KONTYNENTY
KREISEL
MENTZ ELECTRIC
NOGEN
OPONEO
POZNAŃ ŁAWICA
Przy produkcji serii używaliśmy:
Lumix GH5
Lumix GH3
GoPro Hero 5 Black
GoPro Hero 4 Silver
DJI Pantom 3 Advance
Kilka słów o mnie:
Jestem podróżnikiem i pasjonatem dalekich wypraw samochodowych, producentem filmów podróżniczych oraz autorem dwóch książek – „Maluchem przez Afrykę” i „Pod prąd. Elektrycznym autem przez Afrykę”. Od wielu lat oddaję się pasji odkrywania świata i kultywowania tradycji podróżniczych Fiedlerów. Jestem między innymi pomysłodawcą i organizatorem wypraw samochodowych oraz projektu filmowo-podróżniczego PoDrodze, w 2009 r. – PoDrodze – Maluchem wzdłuż granic Polski, w 2014 r. – Maluchem przez Afrykę (projekt nominowany do nagrody TRAVELERY National Geographic), w 2016 r. – Maluchem przez Azję. Zrealizowałem też projekt Electric Explorer African Challenge 2018 – pierwszą w historii podróży samochodem elektrycznym wzdłuż kontynentu afrykańskiego (projekt nominowany do nagrody TRAVELERY National Geographic).
Pobrane z Youtube Wszystkie samochody osobowe i autobusy wszystkich marek można sprawdzić i naprawić w naszym warsztacie samochodowym. Klienci mogą tutaj naprawić swoje silniki wysokoprężne i benzynowe, skrzynie biegów, układy przeniesienia napędu, hamulce, układ kierowniczy, paliwo, układ wydechowy, elektrykę i zawieszenie. W warsztacie dokonujemy również pełnej wymiany oleju oraz wymieniamy filtry, klocki hamulcowe oraz tarcze hamulcowe. Prowadzone są tu również prace związane z blachą samochodową.
Więcej informacji o ofercie można uzyskać telefonicznie.
Mechanik z Dojazdem w Warszawie. Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanika i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe w Warszawie, Naprawa Silników Samochodowych – Remont w Warszawie. Remont silników samochodowych w Warszawie, Elektronik Samochodowy, Wymiana radia w samochodzie,
Related
46 thoughts on “Kontrola drogowa – Elektrycznym autem przez Afrykę | Odc. 5 | Gabon, Kamerun, Nigeria”
Drodzy Widzowie, w filmie występują sporadyczne problemy z dźwiękiem. Zachęcam do włączenia napisów. Namawiam też do zadawania pytań dotyczących filmu i podróży w odpowiedzi na ten komentarz. Na pytania postaram się odpowiedzieć po premierze ostatniego odcinka w planowanym Q&A. Pozdrawiam serdecznie APF
W obliczu grozacych nam teraz w Europie blackoutow filmy w sam raz,zeby podpatrzyc jak sobie radzic z brakiem pradu;) Korupcja w Nigerii przerazajaca.Nic dziwnego,ze kraj,ktory ma potezne zloza ropy tak biedny,skoro tam kazdy chce lapowke i wszytsko sie rozkrada.
Mam bardzo ciekawe pytanie. Jak oceniasz stan powietrza w Afryce, wydaje się że brak przemysłu, zimy, ect. wpłynie na czystość powietrza a jak jest naprawdę?
Kurczę, jak widzę te wszystkie załadowane pod niebiosa ledwo co jadące ciężarówki to sobie myślę, że jakby nasze polskie ITD to zobaczyło to otworzyłoby ogień maszynowy przed zadawaniem jakichkolwiek pytań xD. Świetna seria tak wgl, ta z kaszlakiem też była w pytę
Oglądam, oglądam i nie mogę się oprzeć wrażeniu że masz podobne problemy z ładowaniem w Afryce jak my kilka dni temu z tankowaniem we Francji. Trafiło się nam pojechać na pogranicze francusko- luksembursko- niemieckie. We Francji tuż pod Luksemburgiem (jakieś 60 km do Luksemburga) zostało nam paliwa na 20 km więc zjeżdżamy na stację Paliwową i niespodzianka – brak jakiegokolwiek paliwa. Następna stacja też nic, więc zjeżdżamy do najbliższego miasteczka i paliwa też brak- tragedia. Zapytani ludzie na ulicy głośno myślą i co im przyjdzie do głowy to się reflektują że tam wczoraj nie było paliwa:( Dopiero ktoś nam doradził by jechać do Intermarche w budowie i tam może będzie bo stacja otwarta ale ludzie o tym nie wiedzą , każdy myśli że skoro w budowie to dystrybutor nie działał. Działał i miał paliwo!!!!I tak się zastanawiam czy to Francja tak podupadła czy Afryka się tak rozwinęła? PS. Zaraz za granicą Luksemburga był sznur stacji paliw, paliwo było i nawet tańsze:)
Masz stalowe jaja na tych checkpointach Mnie chyba zżarłyby nerwy na te prośby o wodę Bardzo fajne reportaże, marzy mi się coś podobnego, droga i przygoda! Dzięki za dawkę inspiracji
Z uwagą oglądam wszystkie odcinki. Przygody i widoki niezwykle interesujące, ale w tej części w największym stopniu podziwiam (przepraszam za wyrażenie, ale tylko ono jest adekwatne do sytuacji) WIELKIE JAJA i swobodne, uśmiechnięte rozmowy całej ekipy podróżniczej na wojskowych checkpointach z panami z karabinami za pasem…
Oglądnąłem kolejny Twój super odcinek, który jest na wielką . Nasuwają mi się pewne wnioski że na tym kontynencie są ogromne różnice społeczne, choć by w stanie dróg, sieci elektrycznej itp., ale jedno jest stałe że w czasie kontroli tradycja (na wodę) ma się dobrze. Te miejsca co stoją duże ilości ciężarówek to takie truck stopy po Afrykańsku. Pozdrawiam i czekam na kolejny odcinek .
A ja mam pytanie, czy w trakcie tego pobytu w Nissanie w Lagos, samochód został przez nich w jakiś sposób „podreperowany”? Chodzi mi głównie o osłonę pod samochodem, która mocno oberwała wcześniej.
Podróż z jeżdżeniem od gniazdka do gniazdka, z kalkulatorem we łbie na ile jeszcze starczy prądu z proszeniem Boga aby w miejscu docelowym było gniazdko i aby ktoś pozwolił z niego skorzystać. Wychodzi na to że cały świat schodzi z drzewa, a Europa się na to drzewo wdrapuje. Właśnie czytam że Szwajcaria chce zakazać ładowania aut elektrycznych bo boją się blackoutu. To gdzie my właściwie zmierzamy? Nie kwestionuję że da się przejechać Afrykę elektrykiem tylko przejechać cały czas myśląc o czynnym gniazdku w miejscu docelowym to jest jak jakiś koszmar. Nie kwestionuję także wozideł elektrycznych ale na Boga nie w takiej podróży, elektrykiem to można sobie jeździć na zakupy i być w miarę spokojnym że nie zabraknie energii.
Brakuje w tych filmach normalnego spędzania czasu wolnego, jak się ładuje ten Leaf. Jedliście coś w ogóle? Z kimś piliście coś ? Jedziecie przez zajebiste miejsca a tak to wszystko beznamiętne jakbyście po Mazowszu zasuwali. Oglądam, ale nie jest wykorzystane nawet 20 % potencjału z tej trasy.
Szokuje niski poziom rozwoju. Wygląda jakby czas się tam zatrzymał 100 lat temu. Zamiast wydawać grube miliardy na zasiłki imigrantow w Europie Zachód powinien pomóc im na miejscu we własnych krajach.
To tak nie do konca elektryczny odcinek skoro prawie za kazdym razem ladowales auto z agregatu, to troche tak jak bys jechal autem z silnikiem spalinowym pozdrawiam
Q&A Ciekawi mnie ile wynosi średnia cena za "wodę" na punktach kontrolnych? Q&A P. Arkady ile materiału zostało nieopublikowane na drodze montażu… mam na myśli materiał którego nie można pokazać np.. wręczane łapówki itp Q&A Czy z nie opublikowanego materiału powstanie osobny materiał filmowy
Cienko tego elektryka widzę kiedyś podróż planowano ze względów na fajne miejsca i widoki bez względu na zasięg. A teraz liczy ze będzie dostępny prąd będzie blisko i prędkość aby nie więcej jak 50 km/h a i trzeba uważać aby w hotelu nie było 2 elektryków bo agregat nie wydoli i trzeba będzie czekać w kolejce.
Ciekawa wyprawa, ale samochody elektryczne to tylko pokaz współczesnej technologii i nic wiecej. Najlepszym przykładem tego jest wożenie w bagażniku generatora na benzynę, żeby w razie konieczności doładować samochód.
Zakonnik Godawa, juz tak naprawdę nie zakonnik to oszust! Były artykuły o nim że panisko żre na krzywdzie dzieci, doprowadził do śmierci dwóch podopiecznych
Drodzy Widzowie, w filmie występują sporadyczne problemy z dźwiękiem. Zachęcam do włączenia napisów.
Namawiam też do zadawania pytań dotyczących filmu i podróży w odpowiedzi na ten komentarz. Na pytania postaram się odpowiedzieć po premierze ostatniego odcinka w planowanym Q&A. Pozdrawiam serdecznie APF
Arkady pełno tam słońca, nie mogłbyś jakiś paneli na dach tego autka walnąć żeby cały czas doładowywało ?
W obliczu grozacych nam teraz w Europie blackoutow filmy w sam raz,zeby podpatrzyc jak sobie radzic z brakiem pradu;)
Korupcja w Nigerii przerazajaca.Nic dziwnego,ze kraj,ktory ma potezne zloza ropy tak biedny,skoro tam kazdy chce lapowke i wszytsko sie rozkrada.
Arkady kiedyś Mercedesy się produkowało tylko i wyłącznie w Niemczech dlatego 50 lat i dłużej są na chodzie
To jedziemy wraz z następnym odcinkiem na następne przygody ! Super
Polska to jednak piękny kraj
Afryka to jest czyściec, gdzie lądują wszystkie niegrzeczne Toyoty.
Ten 50 letni mercedes będzie jeździł jeszcze długo po tym jak leaf zostanie zezłomowany taka to ekologia
Mitsi jak partnerka Jana "Kani" Kaniowskiego
Mam bardzo ciekawe pytanie. Jak oceniasz stan powietrza w Afryce, wydaje się że brak przemysłu, zimy, ect. wpłynie na czystość powietrza a jak jest naprawdę?
Jak do tej pory najciekawszy odcinek z tej serii
Kurczę, jak widzę te wszystkie załadowane pod niebiosa ledwo co jadące ciężarówki to sobie myślę, że jakby nasze polskie ITD to zobaczyło to otworzyłoby ogień maszynowy przed zadawaniem jakichkolwiek pytań xD. Świetna seria tak wgl, ta z kaszlakiem też była w pytę
Świetny film nie mogę się doczekać następnego odcinka.
Oglądam, oglądam i nie mogę się oprzeć wrażeniu że masz podobne problemy z ładowaniem w Afryce jak my kilka dni temu z tankowaniem we Francji. Trafiło się nam pojechać na pogranicze francusko- luksembursko- niemieckie. We Francji tuż pod Luksemburgiem (jakieś 60 km do Luksemburga) zostało nam paliwa na 20 km więc zjeżdżamy na stację Paliwową i niespodzianka – brak jakiegokolwiek paliwa. Następna stacja też nic, więc zjeżdżamy do najbliższego miasteczka i paliwa też brak- tragedia. Zapytani ludzie na ulicy głośno myślą i co im przyjdzie do głowy to się reflektują że tam wczoraj nie było paliwa:( Dopiero ktoś nam doradził by jechać do Intermarche w budowie i tam może będzie bo stacja otwarta ale ludzie o tym nie wiedzą , każdy myśli że skoro w budowie to dystrybutor nie działał. Działał i miał paliwo!!!!I tak się zastanawiam czy to Francja tak podupadła czy Afryka się tak rozwinęła? PS. Zaraz za granicą Luksemburga był sznur stacji paliw, paliwo było i nawet tańsze:)
Takie mercedesy jeżdżą w Paragwaju i świetnie się mają.
Masz stalowe jaja na tych checkpointach Mnie chyba zżarłyby nerwy na te prośby o wodę Bardzo fajne reportaże, marzy mi się coś podobnego, droga i przygoda! Dzięki za dawkę inspiracji
Very interesting episode. Loved it!
Czekamy na nową serię : Kosiarką przez Afrykę.
Z uwagą oglądam wszystkie odcinki. Przygody i widoki niezwykle interesujące, ale w tej części w największym stopniu podziwiam (przepraszam za wyrażenie, ale tylko ono jest adekwatne do sytuacji) WIELKIE JAJA i swobodne, uśmiechnięte rozmowy całej ekipy podróżniczej na wojskowych checkpointach z panami z karabinami za pasem…
Oglądnąłem kolejny Twój super odcinek, który jest na wielką . Nasuwają mi się pewne wnioski że na tym kontynencie są ogromne różnice społeczne, choć by w stanie dróg, sieci elektrycznej itp., ale jedno jest stałe że w czasie kontroli tradycja (na wodę) ma się dobrze. Te miejsca co stoją duże ilości ciężarówek to takie truck stopy po Afrykańsku. Pozdrawiam i czekam na kolejny odcinek .
Ciekawa wyprawa
To było w 2018 roku kręcone ???
Szok. Gratuluje odwagi. A ja się zastanawiam czy jechać leafem w Polskę
A ja mam pytanie, czy w trakcie tego pobytu w Nissanie w Lagos, samochód został przez nich w jakiś sposób „podreperowany”? Chodzi mi głównie o osłonę pod samochodem, która mocno oberwała wcześniej.
Czy podroze beda tylko autem ? czy moze kiedys skoczysz na motor ? pozdrawiam
Podróż z jeżdżeniem od gniazdka do gniazdka, z kalkulatorem we łbie na ile jeszcze starczy prądu z proszeniem Boga aby w miejscu docelowym było gniazdko i aby ktoś pozwolił z niego skorzystać. Wychodzi na to że cały świat schodzi z drzewa, a Europa się na to drzewo wdrapuje. Właśnie czytam że Szwajcaria chce zakazać ładowania aut elektrycznych bo boją się blackoutu. To gdzie my właściwie zmierzamy? Nie kwestionuję że da się przejechać Afrykę elektrykiem tylko przejechać cały czas myśląc o czynnym gniazdku w miejscu docelowym to jest jak jakiś koszmar. Nie kwestionuję także wozideł elektrycznych ale na Boga nie w takiej podróży, elektrykiem to można sobie jeździć na zakupy i być w miarę spokojnym że nie zabraknie energii.
Interesting adventure
Brakuje w tych filmach normalnego spędzania czasu wolnego, jak się ładuje ten Leaf. Jedliście coś w ogóle? Z kimś piliście coś ? Jedziecie przez zajebiste miejsca a tak to wszystko beznamiętne jakbyście po Mazowszu zasuwali. Oglądam, ale nie jest wykorzystane nawet 20 % potencjału z tej trasy.
Szokuje niski poziom rozwoju. Wygląda jakby czas się tam zatrzymał 100 lat temu. Zamiast wydawać grube miliardy na zasiłki imigrantow w Europie Zachód powinien pomóc im na miejscu we własnych krajach.
22:10 Arkady z żółwikiem, a pan policjant myślał, że łapòweczka
To tak nie do konca elektryczny odcinek skoro prawie za kazdym razem ladowales auto z agregatu, to troche tak jak bys jechal autem z silnikiem spalinowym pozdrawiam
odcinek fajny ale trochę słaby dźwięk z tego go pro …
Q&A Ciekawi mnie ile wynosi średnia cena za "wodę" na punktach kontrolnych?
Q&A P. Arkady ile materiału zostało nieopublikowane na drodze montażu… mam na myśli materiał którego nie można pokazać np.. wręczane łapówki itp
Q&A Czy z nie opublikowanego materiału powstanie osobny materiał filmowy
Nissan Leaf nie ma problemu z ładowaniem z gniazdka bez uziemienia?
A wystarczyło zabrać generator.
Nie miałbyś bólu d. że wyprzedzają cię półwieczne ciężarówki.
Ogromny potencjal w takiej wyprawie ale niestety nie da sie tego ogladac. Czy naprawde chodzi tylko o pokazywanie samochodu?
Lux kolejna część
Lux kolejna część
Póki co łapka w górę dla zachęty.
Pozdrawiam
Cienko tego elektryka widzę kiedyś podróż planowano ze względów na fajne miejsca i widoki bez względu na zasięg. A teraz liczy ze będzie dostępny prąd będzie blisko i prędkość aby nie więcej jak 50 km/h a i trzeba uważać aby w hotelu nie było 2 elektryków bo agregat nie wydoli i trzeba będzie czekać w kolejce.
Ciekawa wyprawa, ale samochody elektryczne to tylko pokaz współczesnej technologii i nic wiecej. Najlepszym przykładem tego jest wożenie w bagażniku generatora na benzynę, żeby w razie konieczności doładować samochód.
Zakonnik Godawa, juz tak naprawdę nie zakonnik to oszust! Były artykuły o nim że panisko żre na krzywdzie dzieci, doprowadził do śmierci dwóch podopiecznych