Loading…

Mechanika Pojazdów Osobowych

Mobilny Warsztat Samochodowy - Elektronika i Elektryka Samochodowa z dojazdem do klienta.
Kontakt do Mechanika

Figlarny woltomierz – problemy z siecią trakcyjną w Wieliszewie



Problemy z napięciem w sieci trakcyjnej na linii nr 10 – na odcinku Legionowo – Radzymin. Jednostronne zasilanie odcinka sieci trakcyjnej sprawia, że napięcie w niej przysparza maszynistom sporo kłopotów. Przyczyną takiego stanu rzeczy jeśli wierzyć pogłoskom jest uszkodzona podstacja trakcyjna w Radzyminie.

Porozmawiajmy:
Kolejowa Sekcja Discorda KSD: https://discord.gg/PcFQsrQf6D
Facebook: https://www.facebook.com/850kN
Instagram: https://www.instagram.com/850_kn

**Listopad 2022**

Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,

40 thoughts on “Figlarny woltomierz – problemy z siecią trakcyjną w Wieliszewie

  1. Problem z siecią trakcyjną w Wieliszewie? To żaden problem, to jeszcze nic. Weź pan lepiej dobrze patrz pod nogi lokomotywy, bo tam, przy moście kolejowym na Tłuszcz nad trasą Zegrze-Legionowo, to już szyny kraść zaczęli, bo tam jest dobry dojazd od drogi, nie ma wykrotów. Jak trakcję ukradną, to się po prostu skład zatrzyma, a jak szyny ktoś buchnie, to też się zatrzyma, ale w rowie.

  2. Niech puszczą radiem wszystkim maszynistom, jeżdżącym na sprzęcie, który ma system odzysku energii przy hamowaniu, żeby w Wieliszewie nie hamowali odzyskowo, tylko normalnie, o ile, jest to możliwe, to nie będzie z tym takich jajec.

  3. Fajny filmik pozostaje 3 opcja podeprzeć nadmiarowy i czekać na efekt zgłaszane do energetyki nic nie da nie obniżą napięcia w sieci a ważniejszy jest przejazd SKM niż jakiegoś starego Byka najwyżej Olmet się ucieszy

  4. W kilku przypadkach Twoja lokomotywa (według woltomierza) nawet nie zbliżyła się do wartości krytycznych, o których mówiłeś na początku filmu (2100-3600V), więc serwis też powinien się przypatrzeć, czy sprzęt trzyma zakresy jakie powinna mieć według dokumentacji. Nie takie wahania były i wszyscy jeździli, nawet bykami. Mimo wszystko przy rozruchu sieć powinna trzymać te 3kV, w wielu miejscach mocniej się "pociągnie" i już jest 2600V. Co do hamowania z ED, no niestety niektóre maszyny dookoła sobie nie radzą z przyjmowaniem na klatę wyższego napięcia, tym bardziej, że często oddaje się jeszcze więcej, prawie pod 4000V.

  5. Dawno temu, na Dworcu Centralnym w Warszawie, była taka sytuacja, że w chwili gdy z peronów ruszał skład, schody ruchome na tym peronie, zatrzymywały się. Nie wiem, czym to było spowodowane, przecież to są różne linie zasilania ale mimo wszystko, dochodziło do takich sytuacji. Na własne oczy widziałem jak kobieta poleciała z walizkami gdy schody nagle się zatrzymały. To chyba nawet nie były typowe schody ale chodniki ruchome, tyle, że pod sporym kątem, nie pamiętam tego dokładnie a jak jest teraz, nie wiem, bo na Centralnym nie byłem z 15 lat albo dłużej 🙂

  6. Lepsze cyrki były jakiś czas temu w okolicy Kędzierzyna na linii 709. Od podg. Stare Koźle do Kędzierzyna jest w większości trasy pod górę. Na łącznicy od starego Koźla do nowej wsi wymieniali sieć. Jadąc lk709 miałem bez poboru 2800, przy 20% mocy na 36WEa napięcie spadało do 2350 i impuls powoli się wyłączał odcinając po kolei sprężarki, przetwornice i falowniki. Przy hamowaniu ED napięcie rosło do 3200. Głoszenie jak zwykle nic nie dawało, bo przebudowa

  7. Od razu mam pytanie: dlaczego w SKM-ka podczas hamowania podaje do sieci napięcie wyższe niż 3600 V? Istnieje tam jakiś regulator napięcia prądu oddawanego? To samo tyczy się stacji zasilającej obwód trakcyjny – w jaki sposób stacja jest zabezpieczona przed chwilowymi skokami napięcia?

  8. Pssst…… Wolty, to NAPIĘCIE, a nie prąd! Napięcie masz zadane w trakcji, a prąd jest wynikiem obciążenia, jakie stanowi lokomotywa. Pozdrawiam 😁
    Ruszysz, to napięcie spadnie i będziesz chciał, żeby w pobliżu coś oddawało prąd do trakcji 😆
    To bardzo dobrze, że zabezpieczenia działają poprawnie, choć jest to denerwujące. Nie możesz nie załączać zabezpieczeń do chwili przed ruszeniem? Czy w kabinie zrobi się wtedy zimno?

  9. ja tam się nie znam ale norma EN50163 określą maksymalnie napięcie nietrwałe (5 minut) na 3900V, a skoro lok się buntuje przy 3600V to problem jest lok a nie wszystko dookoła… ale ja tam się nie znam…

  10. Pewnie jakbyś nie musiał drogi Panie kwitnąć w miejscu to nie byłoby kwasu – lok by swoje brał i ogień do przodu :/ Ja się nie znam, ale czy możliwe, że takie wahania świadczą o kiepskich zabezpieczeniach w postaci sieciowej stabilizacji napięcia na trafostacjach ? Bądź ich braku… W głowę zachodzę co jest z nasza krajowa infrą. Gdzieindziej w Europie bullettrainy śmigają i przełączenie między stopniami zasilania następuje automatycznie. W przypadku chociażby TGV zauważyłem na jednym z filmików, że siec jest podzielona. Do pewnej prędkości skład jest zwarty pantografem z siecią a za chwilę następuje odłączenie chwila przerwy na zmianę konfiguracji, styk i ogień do przodu. Pomijam już kwestię jakości torowiska. U nas latanie po zwrotnicach z prędkością 350km/h w ogóle jest abstrakcją

  11. Pytanie – czy nie powinno być tak, że jeden pociąg SKM rusza kiedy drugi hamuje? Czy energia którą ten hamujący pociąg oddaje do sieci jest w jakikolwiek sposób wykorzystywana?

  12. Działa przekaźnik PZN, i to on wyzwala WS-a, a nie PNP. Zakres regulacji PZN szczególnie w dół jest dość dowolny i zależy od nastroju elektryka przeważnie są wysterowane 1900V-3600V. Takim przypadku dyspozytor Energetyki powinien za pomocą dyspozytora SKM wydać zakaz używania hamulca ED na tej stacji.

  13. A wszystko dla tego że jakiś kutas sobie wymyślił widełki w nowym taborze od 2-3,9 kV . nie powiedziałeś co energetyka na to ? a wystarczyłoby wprowadzić ograniczenie napięcia w hamowaniu elektrodynamicznym do 3,5 kV ale co tam można komuś rozpierniczyć aparature na lokomotywie a potem dopieprzyć kare za blokowanie szlaku jak zdefektuje ;ręka ręke myje w tym gangu.

  14. Super kanal, od razu daje suba. Chciaz przeklinam pociagi kiedy musze stac na przejezdzie i czekac az kilometrowy towarowy przejedzie, to w ogole bardzo mnie interesuja. Pozdrawiam z Kanady!

  15. Coraz więcej jednostek nowoczesnych z hamowaniem ED a Polska trakcja elektryczna jeszcze nie do końca na to przystosowana 😉 np u naszych sąsiadów np Czechy, Słowacja mają może i nawet więcej takich jednostek oraz duża ilość klasycznych elektrowozów ale trakcja elektryczna odpowiednio przystosowana ;p i mało kiedy są takie figle z prądem , dobry film 😉 doświadczalny pozdrawiam .

Dodaj komentarz

Zadzwoń!