Jak korzystać z klimatyzacji? #20 MOTO DORADCA
Klimatyzacja vs angina – jak ustrzec się podstawowych błędów.
SUBSKRYBUJ : http://motodoradca.tv/subskrybuj
FACEBOOK : http://www.facebook.com/youtubemotodoradca
INSTAGRAM : http://www.instagram.com/motodoradca
KOSZULKA : http://motodoradca.cupsell.pl/
Pobrane z Youtube Profesjonalny Warsztat Samochodowy Warszawa i Mobilny Serwis | Mechanika i Elektryka Samochodowa | Naprawy z dojazdem do Klienta Serwis- Mechanika naprawy główne i bieżace samochodów osobowych i dostawczych.
Mobilna i na miejscu naprawa samochodów w Warszawie przez doświadczonych mechaników specjalizujących się w pojazdach krajowych i zagranicznych Mechanicy Naprawy główne i bieżące samochodów osobowych i dostawczych.
Warsztat samochodowy w Warszawie
Niedrogi Mobilny Warsztat Naprawczy Twojego Pojazdu w Warszawie! Warszawskie Centrum Serwisowe Motoryzacji. Kompletna naprawa, konserwacja i diagnostyka. Serwis samochodowy na lotnisko w Warszawie. Utrzymanie pojazdu w dobrym stanie i regularne serwisowanie to podstawa bezpiecznej i wydajnej jazdy, o czym wie każdy właściciel samochodu.
Serwis i naprawa samochodów, w tym prace elektryczne | Pomoc drogowa 24/7 Bieżący i bieżący serwis i naprawy pojazdów i samochodów dostawczych przez certyfikowanych mechaników Wysokiej jakości Naprawy Samochodowe w Warszawie oraz Usługi Transportowe Samochodów na Żądanie (mechaniczne i elektryczne) z bezpośrednim dostępem do personelu pomocniczego
Warszawska Stacja Obsługi Mobilna Najtańszy warsztat samochodowy w Warszawie! Najlepsze warsztaty mechaniki samochodowej i diagnostyki samochodowej w Warszawie. Pomoc w podróży po Warszawie. Każdy właściciel samochodu powie Ci, że utrzymywanie samochodu w dobrym stanie i regularna konserwacja to dwie najważniejsze rzeczy, które możesz zrobić, aby zapewnić sobie bezpieczeństwo i wydajność pojazdu.
Warsztat Samochodowy Warszawa
Technik Elektroniki i Elektryków Samochodowych; Mechanik i Diagnosta Samochodów; Właściciel warsztatu samochodowego Serwisujemy i naprawiamy silniki samochodowe w Warszawie, remontujemy silniki pojazdów w Warszawie oraz instalujemy i naprawiamy elektronikę samochodową i komponenty elektryczne w naszym warszawskim warsztacie. Elektronika Samochodowa Warszawa Remonty Silników, Zamienniki Radia Samochodowe i Inne Mobilne Systemy Rozrywki Jesteśmy serwisem zajmującym się naprawą i wymianą części mechanicznych, elektrycznych oraz elektryki w samochodach.
Profesjonalny mechanik i elektryk obsługujący tereny komercyjne i mieszkalne Warszawy
Doskonały serwis samochodowy Warszawa. Pomoc serwisanta Prosimy o przyjęcie naszej szczerej oferty skorzystania z naszego serwisu samochodowego do samochodów hybrydowych i elektrycznych.
Tylko poprzez praktykę terapia może zostać dopracowana do perfekcji; po prostu brakuje nam miejsca i czasu, aby wyszczególnić każdy możliwy wynik. własny sklep motoryzacyjny w Warszawie. Mechanicy i warsztaty samochodowe w Warszawie, a także inne serwisy samochodowe są łatwo dostępne w tym mieście. Warsztat samochodowy w Warszawie czynny przez całą dobę Jesteśmy firmą, która naprawia samochody i może pomóc w takich rzeczach, jak samochody sportowe, zwykłe samochody, samochody hybrydowe i samochody elektryczne.
Naprawiamy silniki samochodowe w Warszawie, naprawa silników samochodowych w Warszawie, remont silnika w Warszawie to tylko niektóre z oferowanych przez nas usług. Naprawa Radia Samochodowego, Warszawa Remont Silnika, Elektronika Mobilna Jesteśmy firmą specjalizującą się w naprawie mechanicznych i elektrycznych usterek w pojazdach.
Mechanik samochodowy / Elektryk potrzebny w Warszawie do pracy na autokary dostawcze i turystyczne
Najwyższej klasy warszawski serwis samochodowy. pomoc dla mechanika Osoby potrzebujące niezawodnego transportu swojego pojazdu elektrycznego lub hybrydowego zapraszamy do skorzystania z naszych usług.
Nie wymieniamy każdej możliwej terapii, ponieważ doświadczenie uczy nas dostosowywać naszą opiekę do każdego pacjenta indywidualnie. Twój warszawski warsztat samochodowy. Warszawski Mechanik Samochodowy, Warszawski Serwis Samochodowy, Warszawa Pomoc Drogowa dla Twojego Pojazdu. Warsztat samochodowy w Warszawie czynny przez całą dobę W warsztacie samochodowym możemy pomóc w każdej sprawie, od samochodu wyścigowego o wysokich osiągach po oszczędny pojazd hybrydowy lub elektryczny.
Warsztat Samochodowy Warszawa
Profesjonalny Warsztat Samochodowy Warszawa i Serwis Mobilny | Mechanika Samochodowa i Elektryka | Naprawy z Działem Obsługi Klienta – Mechanicy samochodów osobowych i dostawczych.
Warszawski Autosklep i Mechanik Samochodowy
Tani warsztat samochodowy Warszawa! Warszawa naprawa, serwis i diagnostyka samochodowa. Warszawska taksówka. Każdy właściciel samochodu rozumie, że regularna konserwacja jest kluczem do niezawodnego i bezpiecznego pojazdu.
Mechanika samochodowa i elektryka | Naprawy posprzedażowe – Naprawa samochodów osobowych i dostawczych przez mechaników Mobilny Warsztat Samochodowy Warszawa | Mechanika samochodowa i elektryka | Naprawy dostępne dla obsługi klienta
Warszawa Autoshop Mobilny Tani Warszawski Warsztat Samochodowy! Autodiagnostyka i Mechanika w Warszawie. Transport Warszawa. Każdy właściciel samochodu wie, że utrzymanie pojazdu w dobrym stanie i regularne serwisowanie decyduje o jego skuteczności i bezpieczeństwie.
Elektronik i Elektryk Samochodowy, Mechanik i Diagnostyka Warsztat Samochodowy Elektronik i Elektryk Warszawa, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa. Warszawa elektronika samochodowa, remont silnika Radia samochodowe, elektronika Naprawiamy mechanikę, elektrykę i elektrykę samochodową.
Warszawa mechanik i elektryk samochodów dostawczych i osobowych
Najlepszy serwis samochodowy w Warszawie. Pomoc mechanika Zapraszamy do skorzystania z naszego serwisu samochodów hybrydowych i elektrycznych.
Eksperymentowanie to jedyny sposób na uzyskanie precyzyjnej terapii, dlatego nie sposób wymienić wszystkiego. warszawski sklep samochodowy. Warszawskie Warsztaty Samochodowe Car-warszawa 24h Naprawiamy Samochody Sportowe, Osobowe, Hybrydy, Samochody Elektryczne.
Serwis BMW, Audi i Mercedes – Mechanik Samochodowy Warszawa
Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Elektronika i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanika i Diagnostyka Warszawa Remonty Silników Samochodowych, Wymiana Radia Samochodowego Naprawiamy mechanikę, elektronikę i elektrykę samochodową.
Warszawa Mechanik i Elektryk: Samochody Dostawcze i Osobowe
Największy serwis taksówkarski w Warszawie. Wskazówki dotyczące naprawy Nasz Serwis Samochodów Elektrycznych i Hybrydowych zaprasza.
Nie wymieniamy wszystkiego, ponieważ doświadczenie daje specjalistyczne terapie. warszawski warsztat samochodowy. Serwis i pomoc samochodowa w Warszawie. Car-warszawa 24h Naprawiamy Samochody Sportowe, Osobowe, Hybrydowe i Elektryczne.
Serwis BMW, Audi i Mercedes – Mechanik Samochodowy Warszawa
Mobilny Warsztat Samochodowy Warszawa Tanio! Naprawa Samochodów & Mechanik Samochodowy Warszawa, Serwis aut i Diagnostyka. Serwis samochodowy – Warszawa. Każdy właściciel samochodu wie, że dbanie o jego stan i regularne serwisowanie to podstawa, aby auto było sprawne i bezpieczne.
Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy, Jesteśmy serwisem, który zajmuje się przede wszystkim naprawami mechaniki, elektroniki oraz elektryki samochodowej.
Mechanik i Elektryk Warszawa – Auta Dostawcze i Osobowe
Najlepszy serwis samochodowy w Warszawie. Mechanik porada Serdecznie zapraszamy do naszego serwisu samochodowego do Aut Elektrycznych i hybrydowych.
Doświadczenie zapewnia konkretne zabiegi a nie wymieniamy wszystkiego jak leci. Twój Warsztat samochodowy Warszawa. Naprawa Samochodów & Mechanik Samochodowy Warszawa, Serwis aut i auto pomoc w Warszawie. Warsztat Samochodowy-warszawa 24h W warsztacie samochodowym pomagamy w Aucie Sportowym, Osobowym, Hybrydowym i Elektrycznym.
wazne aby nie ustawiac nawiewu w kierunku twarzy. najwieksza wydajnosc moim zdaniej to nawiew na osoby siedzace w srodku(ale skierowane w gore) nie na nogi i nie na szybe bo gdy wylaczymy klimatyzacje to szyby nam zaczna parowac a w koncu bez klimatyzacji spalanie delikatnie nizsze.
A ktoś ma jakieś informacje/doświadczenie odnośnie używania klimatyzacji przez cały rok ? Bo wiem, że wiele osób cały rok jeździ na klimie. Wiem, że przy klimie szybciej odparują szyby itp itd, ale czy to nie jest marnowanie paliwa, bo wiadomo, że auto z chodzącą klimą pali więcej
Trochę dziwne podejście bo nie wyobrażam sobie auta bez klimatyzacji automatycznej i najlepiej przynajmniej dwu strefowej.
Dlaczego bo to jest super wygoda przez cały rok dla kierowcy i pasażera.
Nikt mnie nie przekona do ręcznego wachlowania ustawieniami temperatury siły i kierunku nawiewu bo to już przerabiałem. Ostatecznie sprawdzi się to może na krótkich odcinkach ale w dalekiej trasie jest mocno męczące i angażujące. Oczywiście można to robić dla upartych ręcznie nawet w klimatyzacji automatycznej pozostawiając AC bez aktywnej opcji AUTO.
Sposób schładzania opisany w filmie jest ręczną emulacją klimatyzacji automatycznej która tak właśnie działa i tak powinno się jeździć w aucie z manualną klimatyzacją imitując właśnie tą automatyczną. Tylko ja mam być skupiony na drodze czy na kombinowaniu że o właśnie teraz mam zmienić stopień nawiewu i temperatury jednak z tym wielkim błędem że nie jesteśmy w stanie mierzyć jej idealnie. Nowoczesne klimatyzacje automatyczne jeśli ustawimy wspomniane 18 stopni nie będą wiały na maxa zimnem tylko stopniowo zejdą w gorące dni do zadanej temperatury co zajmuje chwilę i zapobiega przeziębieniom. Właśnie przy manualu zawsze jak ustawimy 18 to będzie 18 dodatkowo zostawiając max siłę nawiewu, przeziębienie gotowe. Zgadzam się z tym że zalecane jest zwiększanie temperatury przed zaplanowanym opuszczeniem auta w gorące dni ale niech to robi automat my tylko ustawimy zadaną temperaturę.
Nie zapominajmy o tym że automatyczna klimatyzacja ma wielki + także w chłodne dni gdy sama niweluje wilgoć i najważniejsze utrzymuje stałą zadaną temperaturę również zimą poniżej +2 stopni gdy sama sprężarka się nie włączy pomimo zapalonej lampki AC. Odpowiada za to automatyczny system utrzymania temperatury i cyrkulacji powietrza który bierze "ciepło z silnika". Dodatkowo jadąc z pasażerem przy automacie dwustrefowym każdy może mieć idealną temperaturę dla siebie a w bardziej rozbudowanych systemach nawet z oddzielnym kierunkiem i siłą nawiewu.
Bez względu na rodzaj klimatyzacji ważne jest kierowanie tak nawiewów aby nie wiały bezpośrednio na człowieka bo przeziębienie gotowe tylko skutecznie mieszały powietrze w aucie. Dodatkowo rozsądne temperatur to 20-22 stopnie do stosowania przez cały rok. Nie zaszkodzi również otworzenie drzwi i wypuszczenie znacznie cieplejszego powietrza ze środka co pomoże klimatyzacji w szybszym schłodzeniu wnętrza.
Piękna mamy jesień tego lata. Dość kulawo wyszło to przysłowie na koniec.
Włącza ! I Pan włancza !
Warto też zaznaczyć, że zdarza się konieczność podnoszenia z ziemi kierowcy, który postanowił nagle wyskoczyć ze swojej 19 stopniowej kabiny, aby zaczerpnąć 30 stopniowego upału. Pół biedy jak nie rozbił sobie przy okazji głowy.
Najlepiej przed rozpoczęciem podróży skierować nawiew na szyby a temperaturę ustawić jak najmniejszą.
"Najbardziej optymalna" 🙂
Fajny materiał 😀 Ja dodam od siebie że naprawdę WARTO negocjować ceny u obecnego ubezpieczyciela. Mi udało się wynegocjować rabat 80zł przy kwocie ubezpieczenia 560 i 100zł przy kwocie 610 za drugie autko.:) Zawsze informuję obecnego ubezpieczyciela że przy pomocy porównywarki, uzyskałem lepsza ofertę od firmy xxx i że zalezy mi aby zostać u obecnego ubezpieczyciela. Czy nie moga się zrównać z składką oferowaną przez firmę xxx ? 😀 Tym sposobem w ciągu dwóch lat na dwóch autach oszczedziłęm ok. 360zł 🙂 Niby nic a jednak. Pozdrawiam Hej 🙂
Opisałem ten problem (jak i wiele innych) w moim poradniku, znajdziecie go tutaj: wszystkooklimie.interkursy.pl
naciska na te guziki jak jechowi na guzik dzwonka od moich drzwi
Najlepsza Automatyczna dwustrefowa
1:10 "włączamy", a nie "włanczamy" 😉 = włącznik – włancznik (źle)
Włączamy klimatyzację , a nie "włanczamy"
klimatyzacja bazuje na wilgoci mojej baby cipka tez bazuje na wilgoci
W automatycznej klimatyzacji też można regulować po swojemu. Cosik panu pomieszało się. Automat to wygoda, bo nawet nawiew działa
Mam automatyczną i zawsze przełączam na manual. Nie korzystam z funkcji auto.
Mówimy: "proszę pani" nie "proszę panią", "klimatyzacją" a nie "klimatyzacjom", "włącza" a nie "włancza" ani "włoncza" itp
Do merytoryki się nie odniosę, bo też nie jestem ekspertem
Hej hej!
Serio wolisz manual? 😉
Moim zdaniem optymalna temperatura to 21.
Klimy nie trzeba odgrzybiać , wystarczy ją wyłączyć 500m przed punktem docelowym i ustawić nadmuch na max.
Taki zabieg usuwa wilgoć z kanałów powietrznych i grzybek niema na czym rosnąć.
Praktykuje to od 5 lat i w 2 samochodach brak grzyba, a klima nie wydziela żadnego zapachu.
WOW kratki nawiewu 1:1 z FSO 125p wspomnienia wracają 🙂 i to nie w pierwszym aucie już widzę podobne. Osobiście w moim staruszku W202 od wiosny do jesieni nie wyłączam klimy wcale (nie włączam trybu EC – economy) tylko wsiadam odpalam, uchylam szyby na chwile żeby szybciej pozbyć się gorącego powietrza, jak mam wysiadać to też nie czekam z wyrównaniem temp tylko wysiadam. Ozonuję tak z 3-4 razy w roku (nie licząc zimy) na wiosnę wymieniam filtr z węglem aktywnym i nigdy nie miałem problemu z przeziębieniem z powodu klimy. Taka sama sytuacja miała miejsce w dostawczym busie i mimo, że Master fabrycznie nie posiadał miejsca na filtr kabinowy to też nigdy nie chorowałem. Z klimą manualną to się zgodzę, jest mniej wygodna ale za to nie ma się w niej co zepsuć bo jest zbyt proste i bez nadmiaru elektroniki.
Jeśli ktoś złapie ból w dolnej części pleców o to że mi nadmierne ozonowanie zniszczy tapicerkę- powiem tak, stary mercedes to prawdziwe lakierowane drewno a nie odłażąca okleina, brak plastikowych chromów bo co ma błyszczeć jest ze stopu metali jak np klamki, elementy skórzane należy i tak natłuszczać zeby nie pękały, po nabiciu ozonuje okolo 20minut, potem po 10-15 wiec wnętrze ma się nadal dobrze.
Ustawione mam na 20stopni czy lato czy zima
Wiem, odkopałem dinozaura. Co poradzę, że mi youtube polecił? Ale przejdę do meritum. Dla mnie idealne ustawienie klimy to 21.5 stopnia. Polecam 🙂
Gościu dał filmik o klimie a tu się okazało że go oglądają sami uczniowie prof.Miodka i logopedzi Panie Waldku na przyszłość daj pan opis pod filmami że to nie dla polonistów i logopedów
Jak twoje rady maja się np do przedstawicieli handlowych którzy skaczą po 12-15-20 wizytach dziennie, często punkty nie są daleko siebie i nie ma czasu na zabawe w aklimatyzację temperaturowa…
Jak na manualnej ustawiać temperaturę? Termometr z domu powiesić ? 😂😂
oj po 6 latach zapewne zmienil sie punkt widzenia co do klimatyzacji.Wiec po 1 wiekszosc korzysta klimatyzacji w ruchu miejskim ta procedura moze skutkowac tym ze bedziemy juz w punkcie docelowym zanim to auto sie zchlodzi po 2 bezpieczenstwo ja wiem ze to wciska sie jednym guziczkiem ale jakby nie patrzyl odrywa sie wzrok nawet kilka razy..Co do szoku termicznego to raczej nie ma miejsca gdy ustawi sie klimatyzacje na te 18 stopni.To raczej czynnik znajdujacy sie w tym gazie powoduje to ze malo odporni choruja no i te bakterie ktore wdychami majac zanieczyszczony uklad.Jak dlamnie to podstawowym bledem jaki robia ludzie to taki ze ustawiaja wloty powietrza bezposrednio na siebie zeby sie schlodzic i to jest powodem ze mamy problemy ze zdrowiem-moja rada ustawcie sobie na te 18 stopni ale wloty powietrza na wszystkie mozliwe boki.Ktos powie ja jestem mlody nie choruje nic mi sie nie dzieje-tak ale im czlowiek starszy to predzej czy pozniej odczujemy tego skutki jak i inne rzeczy.
Szkoda, że nie widziałem tego filmiku wcześniej.
Btw, znacie jakieś sposoby na drapiące gardło ? XD
Nie ma palców w górę przy "cześć", nie ma oglądania. Tak się nie bawimy.
okey a ja w zimie kożystac czy trzeba ja wyłaczac wiadom schłodzonego powietrza nie potrzeba ..przy automatycznej co robic mam
po pierwsze przed jazdą otworzyć wszystkie drzwi i przewietrzyć, po drugie na koniec jazdy podnoszenie temperatury? – jaki to ma mieć sens? jak zbliżasz się do końca jazdy wyłącz klimę a zostaw dmuchawę, wysuszy się układ i będzie mniej problemów z grzybami
Siema, Waldek. W 2021 wbiło mi się to na główną 😁
no i Panie tu masz minus… jak można zarządzać samemu klimatyzacją przy automatycznej??? potem jak na wstępie powiedziałeś nie dziw się anginy…
Jak klikam w Leonie obieg zamknięty to pojawia się gwiazdka może ktoś wytłumaczyć jak włączyć obieg zamknięty 👌