Siemanko Dzisiaj krótki filmik na temat podstaw funkcjonowania samochodowych układów chłodzenia. Jeśli macie jakieś pytania, …
Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,
Related
30 thoughts on “BUDOWA I DIAGNOSTYKA UKŁADU CHŁODZENIA W TWOIM SAMOCHODZIE, POSTAWY, TYPOWE USTERKI.”
Tak słucham z tym termostatem, a to nie jest tak że jak wyjmie się termostat to będzie się cały czas niedogrzewał?
Mam A3 8L 1.6 B+G. Mechanik zrobił mi test na UPG, powiedział że do roboty jest UPG i koszt do 5000zł. Jednak wiedząc, że żadnych objawów typowych dla UPG nie mam, postanowiłem zbadać temat dogłębnie samemu. Objawy były takie, że miałem masełko pod korkiem oleju ale ono pojawiało się głównie zimą. Ale wiedziałem, że jeżdżę krótkie trasy więc się tym nie przejąłem. Do tego drugi objaw latająca wskazówka temperatury. Na postoju osiągała temperaturę 110 stopni, a po ruszeniu po 2-3 sekundach potrafiła wrócić na 90. Wcześniej wymieniłem czujnik G62/G2 (BFQ), po tym zacząłem czytać fora, i przeczytałem że te czujniki są wadliwe i najlepiej wymienić na rekomendowany. Tak też zrobiłem. Od tego momentu temperatura po nagrzaniu stoi na 90 stopni. Dodatkowo w tych modelach problemem są chłodniczki oleju, które potrafią puszczać olej i uszczelnienie nic nie daje. Najlepiej wtedy wymienić chłodniczkę na nową, gdyż stara zdeformowała się od zmian temperatury.
Jakbym sam nie zbadał tego tematu mógłbym wydać 5000 zł bezsensownie. Po diagnozie UPG przejechałem ponad 20 000km. I myślę, że ten silnik jeszcze trochę pojeździ.
Witam czy można się z panem jakoś skontaktować priv bo mam właśnie problem z wysoką temperaturą w swoim samochodzie Opla Astre f byłem u paru mechaników i nikt nie może zdiagnozować tego problemu
Świetny materiał. Taką pompę wody z plastikowym wirnikiem, który się rozlecial miałem w starej C klasie. Jak kupiłem nową pompę w zamienniku, wirnik już był metalowy.
Podgrzewacz paliwa i nie powiedziales że są dwa obiegi duży i mały o małym mowiles i po to jest termostat żeby otwierał i zamykał duży obieg pozdrawiam
Szczegółowo, oczywiście jak na każdym temacie nie da się wszystkiego powiedzieć z braku czasu bo można dniami gadać o każdym układzie i jego bolączkach.
Chris, no to zagadka której nie rozwiązałem aż do sprzedaży auta wiele lat temu. Pacjent: Audi 80 B3 1,6TD. Problem: przy temperaturach poniżej zera i tylko wtedy przekraczając prędkość 120km/h (i tylko wtedy) gotował się płyn. Jak było tylko chociaż stopień na plus nic się nie działo. Lato i upały, można było go cisnąć do bólu i nic się nie działo. Było po niżej zera i od razu problem. Jak się przesadziło za bardzo powyżej 120km/h to wywalił płyn, jak tylko minimalnie i zaraz się odpuściło to na chwilę się zapowietrzył (zimne powietrze z nawiewu) ale po chwili mu przechodziło. Robiłem już wszystko, chłodnica, termostatów chyba z 10. Pomagała jedynie jazda bez termostatu ale wtedy w zimę dochodził tylko do 50-60 stopni więc żaden ubaw. Do dzisiaj mnie nurtuje co było przyczyną.
24:40 min lata temu mój ,,cudowny,, mechanik zrobił mi remont silnika w E34 2,0 vanos bo się auto gotowało,odebrałem zapłaciłem i znowu to samo, zasugerowałem że to pompa wody bo ma plastikowy wirnik, w koncu ją wymienil i wszystko grało, taki był pewien wywalonej uszczelki pod glowicą przez gaz ze nie brał pod uwagę nic innego
Świetnie fajny odcinek czy ktoś wie gdzie jak podłączyć wentylatory chłodnicy w audi A6 C4 bo mam takie auto po wypadku niby zlepione do kupy nie mam dwa kable czerwone z oczkami od wentylatorów i nie mam pojęcia gdzie one były podłączone pomocy
Wiecie napisze jaki ja miałem przypadek z płynem chłodzącym. Niektóre auta mają tak wrażliwe elementy układu chłodzenia jak np aluminiowa pompa wody, że płyn niebieski z biedronki zeżre te pompę. Akurat miałem taki przypadek w ciężarówce, gdzie płyn musi być tylko i wyłącznie Total czerwony, bardzo drogi. Pompa od środka po tanim płynie była dosłownie ześrutowana, jakby ja ktoś młotkiem pobił. Nie do wiary sytuacja.
A niech mi ktoś wytłumaczy, na jakiej zasadzie działa zasysanie płynu ze zbiorniczka wyrównawczego w Toyota RAV4, 2000rok, benzyna 2,0. Bo po troszku przybywa płynu w zbiorniku, a nie wiem jak on ma wracać z powrotem. A może trzeba pompką wyciągnąć, i zalać z powrotem🤔??
Witam, spoko wykład o układach chłodzenia, pozwolę sobie dodać jeszcze jeden przypadek😉 Auto z LPG wywalało płyn korkiem, test UPG w normie, wszystkie inne elementy wykluczone w normie,więc mechanior profilaktycznie wyrwał głowicę. Auto dostałem do zdiagnozowania już po tej profilaktycznej wymianie UPG bo po wymianie oczywiście nic się nie zmieniło. Winny był parownik od gazu który jak się nagrzał przepuszczał LPG do układu chłodzenia. Taka ciekawostka. Pozdrawiam😉
Pan profesor nie wie czasem czy w renault Megane 1, 1,4 16v jest zawór odpowietrzania przy wymianie płynu chłodzącego? Bo chcę płyn wymienić i nie wiem czy się nie zapowietrzy 🤔 kiedyś w corsie albo Lanosie nie włączałem ciepłego powietrza jak to niby trzeba zrobić żeby stary płyn wypłynął z nagrzewnicy i cudem nie zapowietrzyło się 😅 wtedy nie wiedziałem że tak trzeba bo nie miałem jeszcze internetu i człowiek robił na chłopski rozum. Dobrze by było żeby profesor zrobił taki film bo nie wiem czy nagrał o wymianie płynu chłodzącego w aucie ,, z odpowietrznikami i bez ,,
Cześć, mam problem z układem chłodzenia w mojej Mazdzie 323f BA, mianowicie pomimo ustawienia temperatury na maxa w środku dmucha tylko zimnym powietrzem. Wskazówka od temperatury rośnie do czerwonego pola a chłodnica jest zimna. Obstawiam usterkę pompy wody, ale może ktoś miał podobny problem i coś mi podpowie zanim zaczne grzebać 😀
Panie profesorze ! 😀 Czy sadza w zbiorniku wyrównawczym i trochę oleju(jak zamocze palec to cos tam widać czarnego na palcu zmieszanego z płynem) jest możliwa przez zawór egr? Mam silnik z14xep i tu nie ma chłodnicy oleju ani chłodnicy egr ale płyn przecież przez sam egr przechodzi. Mechanik z automatu wyjechał z UPG i w sumie nie mam zaufanego ,,pasjonata" który by sie przyłozył do tego sprawdzenia, więc narazie sprawdzam teorie sam. Nie mam żadnych innych objawów oprócz tego oleju/sadzy w zbiorniku i troche płynu chłodniczego chyba uciekło. Test spalin(ten tani) wyszedł negatywnie, auto nie kopci, nagrzewa sie normalnie, temperature trzyma poprawną, ciepłe powietrze w nawiewach jest, no generalnie tylko ten syf w zbiorniku.
Chris, z uwagi na fakt że jesteś bardzo doświadczonym mechaniorem i być może nie odpiszesz mi na ten komentarz, rozumiem Cię, lecz chciałbym się dowiedzieć jakie Ty masz zdanie na taki temat: zdarzył mi się dzisiaj taki problem ze podczas ruszania ze swiatel ,wrzucam 1,2,3 i rozpędzam na trójce auto, a tu mi pękł przewód ukladu chlodzenia plastikowy we fordzie focusie benzyna 1.8 zetec. Termostat dziala trzyma temp i nie przegrzewa sie silnik jest ok i na wskaźniku na zegarach. Płynu w zbiorniku nigdy mi nie ubywało poziom zawsze ok. Co mogło być przyczyną pęknięcia plastikowego przewodu i co wywołało takie ciśnienie w układzie że rozerwało ten przewód po długości? Zastanawiałem się nad korkiem zbiorniczka wyrównawczego lub zapchana chłodnica bo jesli była by uszczelka pod głowica to wywalało by plyn zbiorniczkiem ,a nie wywala. Dodam że z 6 mies temu wymieniałem pompę na nową firmy- INA ;dobry producent wymieniłem ją profilaktycznie, nie dlatego że poprzednia coś nawalała. Więc pompa raczej nie.
Czy mozna do ciebie z 2.0 tdi cfgb który zjada płyn kilku Mechów rozkłada łapy a porobione było już wiele rzeczy od UPG zaczynając i na korku kończąc dalej płyn jest gubiony a problem cały czas istnieje…..
Witam El Profesore, jestem w posiadaniu golfa 6 1.6tdi 105KM wymieniona pompa wody i termostat. Po odpaleniu silnika do osiągnięcia 90 stopni ogrzewanie działa całkiem dobrze leci ciepłe powietrze, jak otworzy się termostat zaczyna dmuchać bardzo letnie powietrze prawie zimne, czy to normalne? Proszę o dignozę i poradę naprawy, pozdrawiam.
Tak słucham z tym termostatem, a to nie jest tak że jak wyjmie się termostat to będzie się cały czas niedogrzewał?
Mam A3 8L 1.6 B+G. Mechanik zrobił mi test na UPG, powiedział że do roboty jest UPG i koszt do 5000zł. Jednak wiedząc, że żadnych objawów typowych dla UPG nie mam, postanowiłem zbadać temat dogłębnie samemu. Objawy były takie, że miałem masełko pod korkiem oleju ale ono pojawiało się głównie zimą. Ale wiedziałem, że jeżdżę krótkie trasy więc się tym nie przejąłem. Do tego drugi objaw latająca wskazówka temperatury. Na postoju osiągała temperaturę 110 stopni, a po ruszeniu po 2-3 sekundach potrafiła wrócić na 90. Wcześniej wymieniłem czujnik G62/G2 (BFQ), po tym zacząłem czytać fora, i przeczytałem że te czujniki są wadliwe i najlepiej wymienić na rekomendowany. Tak też zrobiłem. Od tego momentu temperatura po nagrzaniu stoi na 90 stopni. Dodatkowo w tych modelach problemem są chłodniczki oleju, które potrafią puszczać olej i uszczelnienie nic nie daje. Najlepiej wtedy wymienić chłodniczkę na nową, gdyż stara zdeformowała się od zmian temperatury.
Jakbym sam nie zbadał tego tematu mógłbym wydać 5000 zł bezsensownie. Po diagnozie UPG przejechałem ponad 20 000km. I myślę, że ten silnik jeszcze trochę pojeździ.
Dlaczego tłok jest ameliniowy 😀 ??
Witam czy można się z panem jakoś skontaktować priv bo mam właśnie problem z wysoką temperaturą w swoim samochodzie Opla Astre f byłem u paru mechaników i nikt nie może zdiagnozować tego problemu
Świetny materiał. Taką pompę wody z plastikowym wirnikiem, który się rozlecial miałem w starej C klasie. Jak kupiłem nową pompę w zamienniku, wirnik już był metalowy.
Podgrzewacz paliwa i nie powiedziales że są dwa obiegi duży i mały o małym mowiles i po to jest termostat żeby otwierał i zamykał duży obieg pozdrawiam
A haldex gdzie siedzi
Szczegółowo, oczywiście jak na każdym temacie nie da się wszystkiego powiedzieć z braku czasu bo można dniami gadać o każdym układzie i jego bolączkach.
PANIE PROFESORZE, CO SIĘ STAŁO? PRZESTAŁ PAN MÓWIĆ :SILNICZEK, SAMOCHODZIK, DISELEK , ITP CZY COŚ SIĘ STAŁO ?
Chris, no to zagadka której nie rozwiązałem aż do sprzedaży auta wiele lat temu. Pacjent: Audi 80 B3 1,6TD. Problem: przy temperaturach poniżej zera i tylko wtedy przekraczając prędkość 120km/h (i tylko wtedy) gotował się płyn. Jak było tylko chociaż stopień na plus nic się nie działo. Lato i upały, można było go cisnąć do bólu i nic się nie działo. Było po niżej zera i od razu problem. Jak się przesadziło za bardzo powyżej 120km/h to wywalił płyn, jak tylko minimalnie i zaraz się odpuściło to na chwilę się zapowietrzył (zimne powietrze z nawiewu) ale po chwili mu przechodziło. Robiłem już wszystko, chłodnica, termostatów chyba z 10. Pomagała jedynie jazda bez termostatu ale wtedy w zimę dochodził tylko do 50-60 stopni więc żaden ubaw. Do dzisiaj mnie nurtuje co było przyczyną.
Chrisie, a czy używałeś do poszukiwania wycieków proszku fluorescencyjnego dodanego do płynu i lampki UV? Są na to może jakieś przeciwskazania?
24:40 min lata temu mój ,,cudowny,, mechanik zrobił mi remont silnika w E34 2,0 vanos bo się auto gotowało,odebrałem zapłaciłem i znowu to samo, zasugerowałem że to pompa wody bo ma plastikowy wirnik, w koncu ją wymienil i wszystko grało, taki był pewien wywalonej uszczelki pod glowicą przez gaz ze nie brał pod uwagę nic innego
Świetnie fajny odcinek czy ktoś wie gdzie jak podłączyć wentylatory chłodnicy w audi A6 C4 bo mam takie auto po wypadku niby zlepione do kupy nie mam dwa kable czerwone z oczkami od wentylatorów i nie mam pojęcia gdzie one były podłączone pomocy
Boxer 2018 rok na 3 pompy wody dwie zdechły. Wirnik sobie koło napędowe sobie. I rozrząd do wymiany z powodu pompy wody co 60tys.
Wiecie napisze jaki ja miałem przypadek z płynem chłodzącym. Niektóre auta mają tak wrażliwe elementy układu chłodzenia jak np aluminiowa pompa wody, że płyn niebieski z biedronki zeżre te pompę. Akurat miałem taki przypadek w ciężarówce, gdzie płyn musi być tylko i wyłącznie Total czerwony, bardzo drogi. Pompa od środka po tanim płynie była dosłownie ześrutowana, jakby ja ktoś młotkiem pobił. Nie do wiary sytuacja.
Dziękuje Panie Profesorze dzieki Panu wiem teraz wiecej o układzie chłodzenia
A niech mi ktoś wytłumaczy, na jakiej zasadzie działa zasysanie płynu ze zbiorniczka wyrównawczego w Toyota RAV4, 2000rok, benzyna 2,0. Bo po troszku przybywa płynu w zbiorniku, a nie wiem jak on ma wracać z powrotem. A może trzeba pompką wyciągnąć, i zalać z powrotem🤔??
Witam, spoko wykład o układach chłodzenia, pozwolę sobie dodać jeszcze jeden przypadek😉 Auto z LPG wywalało płyn korkiem, test UPG w normie, wszystkie inne elementy wykluczone w normie,więc mechanior profilaktycznie wyrwał głowicę. Auto dostałem do zdiagnozowania już po tej profilaktycznej wymianie UPG bo po wymianie oczywiście nic się nie zmieniło. Winny był parownik od gazu który jak się nagrzał przepuszczał LPG do układu chłodzenia. Taka ciekawostka.
Pozdrawiam😉
Pan profesor nie wie czasem czy w renault Megane 1, 1,4 16v jest zawór odpowietrzania przy wymianie płynu chłodzącego? Bo chcę płyn wymienić i nie wiem czy się nie zapowietrzy 🤔 kiedyś w corsie albo Lanosie nie włączałem ciepłego powietrza jak to niby trzeba zrobić żeby stary płyn wypłynął z nagrzewnicy i cudem nie zapowietrzyło się 😅 wtedy nie wiedziałem że tak trzeba bo nie miałem jeszcze internetu i człowiek robił na chłopski rozum. Dobrze by było żeby profesor zrobił taki film bo nie wiem czy nagrał o wymianie płynu chłodzącego w aucie ,, z odpowietrznikami i bez ,,
Cześć, mam problem z układem chłodzenia w mojej Mazdzie 323f BA, mianowicie pomimo ustawienia temperatury na maxa w środku dmucha tylko zimnym powietrzem. Wskazówka od temperatury rośnie do czerwonego pola a chłodnica jest zimna. Obstawiam usterkę pompy wody, ale może ktoś miał podobny problem i coś mi podpowie zanim zaczne grzebać 😀
Panie profesorze ! 😀 Czy sadza w zbiorniku wyrównawczym i trochę oleju(jak zamocze palec to cos tam widać czarnego na palcu zmieszanego z płynem) jest możliwa przez zawór egr? Mam silnik z14xep i tu nie ma chłodnicy oleju ani chłodnicy egr ale płyn przecież przez sam egr przechodzi. Mechanik z automatu wyjechał z UPG i w sumie nie mam zaufanego ,,pasjonata" który by sie przyłozył do tego sprawdzenia, więc narazie sprawdzam teorie sam. Nie mam żadnych innych objawów oprócz tego oleju/sadzy w zbiorniku i troche płynu chłodniczego chyba uciekło. Test spalin(ten tani) wyszedł negatywnie, auto nie kopci, nagrzewa sie normalnie, temperature trzyma poprawną, ciepłe powietrze w nawiewach jest, no generalnie tylko ten syf w zbiorniku.
Ten facet to nauczycieli 👌
Dziękujemy za wiedzę 🙂👍
Chris, z uwagi na fakt że jesteś bardzo doświadczonym mechaniorem i być może nie odpiszesz mi na ten komentarz, rozumiem Cię, lecz chciałbym się dowiedzieć jakie Ty masz zdanie na taki temat: zdarzył mi się dzisiaj taki problem ze podczas ruszania ze swiatel ,wrzucam 1,2,3 i rozpędzam na trójce auto, a tu mi pękł przewód ukladu chlodzenia plastikowy we fordzie focusie benzyna 1.8 zetec. Termostat dziala trzyma temp i nie przegrzewa sie silnik jest ok i na wskaźniku na zegarach. Płynu w zbiorniku nigdy mi nie ubywało poziom zawsze ok. Co mogło być przyczyną pęknięcia plastikowego przewodu i co wywołało takie ciśnienie w układzie że rozerwało ten przewód po długości? Zastanawiałem się nad korkiem zbiorniczka wyrównawczego lub zapchana chłodnica bo jesli była by uszczelka pod głowica to wywalało by plyn zbiorniczkiem ,a nie wywala. Dodam że z 6 mies temu wymieniałem pompę na nową firmy- INA ;dobry producent wymieniłem ją profilaktycznie, nie dlatego że poprzednia coś nawalała. Więc pompa raczej nie.
Kochany Krisie 😉 a co z niedogrzanym silnikiem jesli termostat jest sprawny ?
Często też zasysa wąż górny chłodnicy 😁
Właśnie chciałem zapytać o zasysanie węża chłodnicy tego górnego bo często też ten problem występuje
NRF <3
Czy mozna do ciebie z 2.0 tdi cfgb który zjada płyn kilku Mechów rozkłada łapy a porobione było już wiele rzeczy od UPG zaczynając i na korku kończąc dalej płyn jest gubiony a problem cały czas istnieje…..
Witam El Profesore, jestem w posiadaniu golfa 6 1.6tdi 105KM wymieniona pompa wody i termostat. Po odpaleniu silnika do osiągnięcia 90 stopni ogrzewanie działa całkiem dobrze leci ciepłe powietrze, jak otworzy się termostat zaczyna dmuchać bardzo letnie powietrze prawie zimne, czy to normalne? Proszę o dignozę i poradę naprawy, pozdrawiam.