Oglądaj „ABC Motoryzacji” w niedzielę o 14:45 w TVN Turbo oraz Player.pl: https://player.pl/playerplus/programy-online/abc-motoryzacji-odcinki,30156/odcinek-3,S01E03,203946
Subskrybuj kanał TVN Turbo: https://www.youtube.com/channel/UCfsSoUSQzUimrjKhAKmshDQ?sub_confirmation=1
Nie każdy jest specjalistą od motoryzacji, ale każdy może poprawić stan swojej wiedzy!
W programie „ABC motoryzacji” omówimy dokładnie budowę oraz działanie poszczególnych elementów samochodu. Będziemy je otwierać, rozkładać, rozcinać, a także powiemy o objawach uszkodzeń i ewentualnych kosztach ich napraw. Prowadzący Przemek Szafrański omówi między innymi budowę turbosprężarki, katalizatora, filtra oleju, koła dwumasowego, przekładni kierowniczej i wielu innych nieodłącznych elementów każdego samochodu.
#tvn #turbo #abcmotoryzacji
Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,
Related
43 thoughts on “Cała prawda o akumulatorach samochodowych! #ABC_Motoryzacji”
Każdemu kto czyta ten komentarz, życzę miłego dnia. Pozdrawiam
Ciekawostki dla tych co czytają komentarze: -nie trzeba nie raz specjalnego sprzętu by ocenić stan akumulatora wystarczy mierniki i sprawdzić napięcie po próbie przekręcenia rozrusznikiem zwykle taka ,, dętka,, jak na filmie przy próbie rozruchu natychmiastowo spadnie do kliku woltów z tych 12/13 które będzie miał na start -a druga nie raz się zdążą że wystarczy takie auto odpalić na kable i dopóki nie zgaśmy będzie dobrze ale są też auta jak Focus MK1 st które odpalą na kable i będą chodzić ale tylko parę minut pomimo sprawnego alternatora 🤔
mój ma 14.2 przy ładowaniu a po odłączeniu 12.4 V max i podłączę żarówkę 5 watt i nic 0V 😀 więc volty to nie wyznacznik naładowania jak większość myśli lecz jego pojemność również 🙂
Polecam pooglądac mr akumulator na YT i tam zdobytą wiedzę przekazywac szerszemu gronu… i test zrobic należało by po naładowaniu akumulatora i sprawdzeniu gęstości(w tej Varcie trzeba wiercic)…200 A rozruchu w dogodnych warunkach i sprawnym silniku odpalac jeszcze bedzie.
Pomiar napięcia nieobciążonego akumulatora to żaden pomiar. Amperogodziny to nie parametr tylko deklarowana wartość pojemności. Prąd rozruchowy to żadna siła. 12.1V to wcale nie jest wspaniale. Jedynie istotnym parametrem jest gestość elektrolitu.
E! E! E! Panie Żabka! Do jakiego wyrzucenia?! 😡 Do utylizacji! 😎 Jak już edukować to najlepiej kompleksowo, bo potem Janusz wyrzuca taki zużyty akumulator albo przepracowany olej byle gdzie… Tymczasem niemalże w każdej gminie są punkty zbiórki odpadów niebezpiecznych, które przyjmują odpady ZA DARMO (a nawet czasem dorzucają jakieś eko upominki). Sprzedawcy akumulatorów także mają obowiązek przyjąć stary akumulator do utylizacji ZA DARMO.
Mam 6 letniego boscha i miał podobne napięcia też około 12,00v i przy rozruchu nie dawał rady odpalić już silnika, przyświeciłem po ściankach bocznych żeby zobaczyć ile jest elektrolitu akurat w jednej celi z 6 było ciut poniżej minimum ,ale naładowałem go okolo 7h potem przez 48h prądem w okolicy 16v i natezniem 0.5-1A i akumulator jest jak nowy oczywiście ważna jest gęstość lecz nowe akumulatory są bezobsługowe
1:17 przeciez 12.1v to bardzo mocno rozładowany akumulator. Co z tego ze latem bedzie palic od strzała jak zimą moze to nie wystarczyc i tylko się bardziej zasiarcza… Naładowany akumulator trzyma 12.7/12.8v stałe jednak 12.4/12.5 jest w miarę ok. U mnie graniczna moc odpalenia to okolo 11.6v przy temperaturze 15 stopni zeby odpalić auto. Mialem kiedys 11.8v i przy 0 nawet nie zakrecił. Ale wiem że problem mialem z kablami i zasniedziałymi przewodami przy klemach. 🙂 ladowanie znow jest 14.2/14.4 🙂 Na dodatek 200a spokojnie wystarczy zeby odpalic kazdego diesla.to kompletne bzdury w tym filmie.. prad rozruchowy diesla 2.2 to srednio 200a. Na dodatek spadek sprawnosci akumulatora przy mrozie na tak rozładowanym akumulatorze jest duzy i z pewnością diesla by nie odpalił ale benzyne juz tak. Jesli akumulator był ładowany i po 24h ma takie napięcie to to jest smietnik, a jeśli nie byl to naladowac i powtórzyć test. Po 24h od naladowania. U mnie po 8 latach centry 54A napięcie po 24h ma 12.91/12.92v co oznacza stan wzorowy. Jak na tak stary aku.
Do wyrzucenia 🤣 dobre, napięcie 12.10 wspaniałe, chyba wspaniałe to jest przy 12.80, głupoty pokazują ludzie oglądają a później panie bo ja w telewizji widziałem
Ale głupoty, po pierwsze akumulator przy takim napięciu jest do naładowania. Dopiero wtedy można stwierdzić jego stan. Po drugie to że ma 12V nie oznacza nic. Bo napięcie spoczynkowe to minimum 12.4V
Naładować potem testować. Jak słabo próbować zrobić gęstość i testować. Jak dalej słabo to na złom. Jeden wyjątek, jak robisz program dla TVN to test i do kosza.
Każdemu kto czyta ten komentarz, życzę miłego dnia.
Pozdrawiam
Fajny jest ten program.
Życzę miłego dnia
Do wyrzucenia?🤔
Zmierz gęstość i ładuj aż będzie 1.3, po dobie od końca ładowania zmierz ile A osiągnie
A naładować go może i wtedy oceniać stan akumulatora?
Super że schudł 👍
Wow jaka odmiana! -30kg trzymam kciuki
Panie kolego , bliżej kamery prosze podejść, bo już prawię Pana nie widać , kieeedyś to było.
Nie do wyrzucenia tylko do naładowania. I nie 600 amper tylko 600 amperów. Tak samo "woltów".
Bierzesz największy jaki wejdzie do auta. Co da trwałość. I najważniejsze to prąd rozruchu. A ten akumulator odpali nawet małego diesla latem.
Niezłe farmazony 🙂
Ciekawostki dla tych co czytają komentarze:
-nie trzeba nie raz specjalnego sprzętu by ocenić stan akumulatora wystarczy mierniki i sprawdzić napięcie po próbie przekręcenia rozrusznikiem zwykle taka ,, dętka,, jak na filmie przy próbie rozruchu natychmiastowo spadnie do kliku woltów z tych 12/13 które będzie miał na start
-a druga nie raz się zdążą że wystarczy takie auto odpalić na kable i dopóki nie zgaśmy będzie dobrze ale są też auta jak Focus MK1 st które odpalą na kable i będą chodzić ale tylko parę minut pomimo sprawnego alternatora 🤔
Smutna prawda że po odchudzaniu dużo starzej się wygląda …
mój ma 14.2 przy ładowaniu a po odłączeniu 12.4 V max i podłączę żarówkę 5 watt i nic 0V 😀 więc volty to nie wyznacznik naładowania jak większość myśli lecz jego pojemność również 🙂
Polecam pooglądac mr akumulator na YT i tam zdobytą wiedzę przekazywac szerszemu gronu… i test zrobic należało by po naładowaniu akumulatora i sprawdzeniu gęstości(w tej Varcie trzeba wiercic)…200 A rozruchu w dogodnych warunkach i sprawnym silniku odpalac jeszcze bedzie.
Prawidłowe napięcie to 12,6v
Jakos ten pan jak byl gruby to taki fajny mily wygladal 🙂 teraz wyglada jakby sie kazdego pytal czy ma problem 🙂
Gdy wyłącze silnik i zaraz chce odpalić to nie idzie muszę dodać gazu, żeby odpalił. Co może być nie tak? GolfV 1,6 102 km
0:43 Prądu się nie magazynuje, co najwyżej energię …
0:52 Nie siła tylko moc ..
2:13 Akumulatorów się nie wyrzuca !!!
Mój akumulator wytrzymał 13 lat
DO UTYLIZACJI ALBO ZDANIA! Później takie Januszki kwas zlewają w lasach
To jest bosch akumulatora i promuje akumulatora Boscha
Pomiar napięcia nieobciążonego akumulatora to żaden pomiar. Amperogodziny to nie parametr tylko deklarowana wartość pojemności. Prąd rozruchowy to żadna siła. 12.1V to wcale nie jest wspaniale. Jedynie istotnym parametrem jest gestość elektrolitu.
Widzę że to Bosh
Chłopie, ale schudłeś! Gratulacje, teraz tylko to utrzymać
E! E! E! Panie Żabka!
Do jakiego wyrzucenia?! 😡
Do utylizacji! 😎
Jak już edukować to najlepiej kompleksowo, bo potem Janusz wyrzuca taki zużyty akumulator albo przepracowany olej byle gdzie…
Tymczasem niemalże w każdej gminie są punkty zbiórki odpadów niebezpiecznych, które przyjmują odpady ZA DARMO (a nawet czasem dorzucają jakieś eko upominki).
Sprzedawcy akumulatorów także mają obowiązek przyjąć stary akumulator do utylizacji ZA DARMO.
Mam 6 letniego boscha i miał podobne napięcia też około 12,00v i przy rozruchu nie dawał rady odpalić już silnika, przyświeciłem po ściankach bocznych żeby zobaczyć ile jest elektrolitu akurat w jednej celi z 6 było ciut poniżej minimum ,ale naładowałem go okolo 7h potem przez 48h prądem w okolicy 16v i natezniem 0.5-1A i akumulator jest jak nowy oczywiście ważna jest gęstość lecz nowe akumulatory są bezobsługowe
Chłopie przytyj bo się choroby jakiejś nabawisz
Ty się na tym znasz, czopek ? Czy potrafisz tylko odkryć dziurę w deferencjale ?
Amerykę odkryl
Ponoć niemieckie firmy instaluja w swoich samochodach chinskie akumulatory.
Co mu się stało?
Ten akumulator nie jest do wyrzucenia, a do naładowania.
No, no. Ładnie się schudło 😉 mam nadzieję, że to nie chorobowo 👍
1:17 przeciez 12.1v to bardzo mocno rozładowany akumulator. Co z tego ze latem bedzie palic od strzała jak zimą moze to nie wystarczyc i tylko się bardziej zasiarcza… Naładowany akumulator trzyma 12.7/12.8v stałe jednak 12.4/12.5 jest w miarę ok. U mnie graniczna moc odpalenia to okolo 11.6v przy temperaturze 15 stopni zeby odpalić auto. Mialem kiedys 11.8v i przy 0 nawet nie zakrecił. Ale wiem że problem mialem z kablami i zasniedziałymi przewodami przy klemach. 🙂 ladowanie znow jest 14.2/14.4 🙂 Na dodatek 200a spokojnie wystarczy zeby odpalic kazdego diesla.to kompletne bzdury w tym filmie.. prad rozruchowy diesla 2.2 to srednio 200a. Na dodatek spadek sprawnosci akumulatora przy mrozie na tak rozładowanym akumulatorze jest duzy i z pewnością diesla by nie odpalił ale benzyne juz tak. Jesli akumulator był ładowany i po 24h ma takie napięcie to to jest smietnik, a jeśli nie byl to naladowac i powtórzyć test. Po 24h od naladowania. U mnie po 8 latach centry 54A napięcie po 24h ma 12.91/12.92v co oznacza stan wzorowy. Jak na tak stary aku.
albo wymiana elektrolitu
No i taki program rozumiem😀 pozdrawiam 🖥
Do wyrzucenia 🤣 dobre, napięcie 12.10 wspaniałe, chyba wspaniałe to jest przy 12.80, głupoty pokazują ludzie oglądają a później panie bo ja w telewizji widziałem
Amperów, nie amper!
Ale głupoty, po pierwsze akumulator przy takim napięciu jest do naładowania. Dopiero wtedy można stwierdzić jego stan. Po drugie to że ma 12V nie oznacza nic. Bo napięcie spoczynkowe to minimum 12.4V
A od kiedy akumulator wytwarza kompresję
Naładować potem testować. Jak słabo próbować zrobić gęstość i testować. Jak dalej słabo to na złom. Jeden wyjątek, jak robisz program dla TVN to test i do kosza.
Ten akumulator co ma Przemek to varta mam taki sam. Szrot straszny. Akumulator 2 lata i do śmieci 😠