Loading…

Mechanika Pojazdów Osobowych

Mobilny Warsztat Samochodowy - Elektronika i Elektryka Samochodowa z dojazdem do klienta.
Kontakt do Mechanika

Cała prawda o akumulatorach samochodowych! #ABC_Motoryzacji



Oglądaj „ABC Motoryzacji” w niedzielę o 14:45 w TVN Turbo oraz Player.pl: https://player.pl/playerplus/programy-online/abc-motoryzacji-odcinki,30156/odcinek-3,S01E03,203946
Subskrybuj kanał TVN Turbo: https://www.youtube.com/channel/UCfsSoUSQzUimrjKhAKmshDQ?sub_confirmation=1
Nie każdy jest specjalistą od motoryzacji, ale każdy może poprawić stan swojej wiedzy!
W programie „ABC motoryzacji” omówimy dokładnie budowę oraz działanie poszczególnych elementów samochodu. Będziemy je otwierać, rozkładać, rozcinać, a także powiemy o objawach uszkodzeń i ewentualnych kosztach ich napraw. Prowadzący Przemek Szafrański omówi między innymi budowę turbosprężarki, katalizatora, filtra oleju, koła dwumasowego, przekładni kierowniczej i wielu innych nieodłącznych elementów każdego samochodu.

#tvn #turbo #abcmotoryzacji

Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,

43 thoughts on “Cała prawda o akumulatorach samochodowych! #ABC_Motoryzacji

  1. Ciekawostki dla tych co czytają komentarze:
    -nie trzeba nie raz specjalnego sprzętu by ocenić stan akumulatora wystarczy mierniki i sprawdzić napięcie po próbie przekręcenia rozrusznikiem zwykle taka ,, dętka,, jak na filmie przy próbie rozruchu natychmiastowo spadnie do kliku woltów z tych 12/13 które będzie miał na start
    -a druga nie raz się zdążą że wystarczy takie auto odpalić na kable i dopóki nie zgaśmy będzie dobrze ale są też auta jak Focus MK1 st które odpalą na kable i będą chodzić ale tylko parę minut pomimo sprawnego alternatora 🤔

  2. Polecam pooglądac mr akumulator na YT i tam zdobytą wiedzę przekazywac szerszemu gronu… i test zrobic należało by po naładowaniu akumulatora i sprawdzeniu gęstości(w tej Varcie trzeba wiercic)…200 A rozruchu w dogodnych warunkach i sprawnym silniku odpalac jeszcze bedzie.

  3. Pomiar napięcia nieobciążonego akumulatora to żaden pomiar. Amperogodziny to nie parametr tylko deklarowana wartość pojemności. Prąd rozruchowy to żadna siła. 12.1V to wcale nie jest wspaniale. Jedynie istotnym parametrem jest gestość elektrolitu.

  4. E! E! E! Panie Żabka!
    Do jakiego wyrzucenia?! 😡
    Do utylizacji! 😎
    Jak już edukować to najlepiej kompleksowo, bo potem Janusz wyrzuca taki zużyty akumulator albo przepracowany olej byle gdzie…
    Tymczasem niemalże w każdej gminie są punkty zbiórki odpadów niebezpiecznych, które przyjmują odpady ZA DARMO (a nawet czasem dorzucają jakieś eko upominki).
    Sprzedawcy akumulatorów także mają obowiązek przyjąć stary akumulator do utylizacji ZA DARMO.

  5. Mam 6 letniego boscha i miał podobne napięcia też około 12,00v i przy rozruchu nie dawał rady odpalić już silnika, przyświeciłem po ściankach bocznych żeby zobaczyć ile jest elektrolitu akurat w jednej celi z 6 było ciut poniżej minimum ,ale naładowałem go okolo 7h potem przez 48h prądem w okolicy 16v i natezniem 0.5-1A i akumulator jest jak nowy oczywiście ważna jest gęstość lecz nowe akumulatory są bezobsługowe

  6. 1:17 przeciez 12.1v to bardzo mocno rozładowany akumulator. Co z tego ze latem bedzie palic od strzała jak zimą moze to nie wystarczyc i tylko się bardziej zasiarcza… Naładowany akumulator trzyma 12.7/12.8v stałe jednak 12.4/12.5 jest w miarę ok. U mnie graniczna moc odpalenia to okolo 11.6v przy temperaturze 15 stopni zeby odpalić auto. Mialem kiedys 11.8v i przy 0 nawet nie zakrecił. Ale wiem że problem mialem z kablami i zasniedziałymi przewodami przy klemach. 🙂 ladowanie znow jest 14.2/14.4 🙂 Na dodatek 200a spokojnie wystarczy zeby odpalic kazdego diesla.to kompletne bzdury w tym filmie.. prad rozruchowy diesla 2.2 to srednio 200a. Na dodatek spadek sprawnosci akumulatora przy mrozie na tak rozładowanym akumulatorze jest duzy i z pewnością diesla by nie odpalił ale benzyne juz tak. Jesli akumulator był ładowany i po 24h ma takie napięcie to to jest smietnik, a jeśli nie byl to naladowac i powtórzyć test. Po 24h od naladowania. U mnie po 8 latach centry 54A napięcie po 24h ma 12.91/12.92v co oznacza stan wzorowy. Jak na tak stary aku.

  7. Do wyrzucenia 🤣 dobre, napięcie 12.10 wspaniałe, chyba wspaniałe to jest przy 12.80, głupoty pokazują ludzie oglądają a później panie bo ja w telewizji widziałem

  8. Ale głupoty, po pierwsze akumulator przy takim napięciu jest do naładowania. Dopiero wtedy można stwierdzić jego stan. Po drugie to że ma 12V nie oznacza nic. Bo napięcie spoczynkowe to minimum 12.4V

Dodaj komentarz

Zadzwoń!