Uwaga: W książkach jest napisane że powinno się użyć gwintu M7 powiększając gwint z M6. Tylko że jest to gwint nietypowy i rzadko kto ma taki gwintownik w domu nie wspomnę już o śrubie M7. Dlatego wybrałem gwint M8 zamiast M7.
Przed powiększeniem rozmiaru gwintu np. z M6 na M8 sprawdź czy w elemencie dokręcanym tą śrubą możesz wykonać otwór o większej średnicy np. dla śruby M8 otwór musi być fi9 [mm] żeby śruba przeszła przez niego. Jeśli nie jest to możliwe musisz skorzystać z dwóch następnych metod gdzie śruba zostaje tego samego rozmiaru.
Zestaw naprawczy: SATRA S-X38B
Nie polecam rozwiercania na M8 bo to źle wygląda, i wkładka samo gwintująca jest za duża więc można uszkodzić całe gniazdo.
Jeśli coś mogę zrobić lepiej to napiszcie w komentarzu będę wiedział na przyszłość.
Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,
Related
38 thoughts on “CAR | 3 Sposoby na zerwany gwint w silniku.”
Czy można do długiego gwintu użyć 2 wkładek helicoil? Wkręcić jedną a potem drugą? Pierw wkręcić jedną wyłamać a potem wkręcić drugą i wyłamać? Czy obydwie wkręcić i wyłamywać? Czy potem bez problemu wkręcę śrubę? Mam uszkodzony gwint od mocowania wtryskiwacza. Proszę o odpowiedź
Pracuje w Anglii produkuje części do Motosportu bardzo dużo części jest produkowane pod gwint Helicoil. NIgdy nie wklejałem wkładki. Można dokupić wkładki o różnej długości ( oznaczenie D), liczy się to w następujący sposób M8 3D znaczy iż jedziemy mieli 24mm gwintu pod śrubę M8
A mnie zawsze starzy ślusarze uczyli: wymiar gwintu razy 8 i wychodzi średnica wiertła. N.p. M8x8=64 czyli ¢ 6,4mm itd. Tym bardziej, jeśli jest mało mięsa, a zwłaszcza, jeśli rozkopiesz wiertłem otwór, to wtedy nie starczy materiału w otworze na pełnej wysokości zwój. I to jest przepis na ponowne zerwanie nowego, tym razem nadwymiarowego gwintu. A więcej mięsa się nie wychoduje!
Co ty się tak przejmujesz tymi opiłkami myśli że jak gazownicy zakładają instalację LPG i wiercą otwory w kolektorze pod dysze to ktokolwiek przyjmuje się opiłkami? A jakoś auta jeżdżą dalej. Ciśnienie wypycha te opiłki do spalin niczym się nie przejmuj. Prędzej sadza bo jest lepka jak się przyklei do zaworu to trzeba ściągać czapkę
Witam ,przymierzam sie do zastosowania tej wkładki samo gwintującej (w otwór po urwanej śrubie M6, mocującej wtrysk w Mercedes Cdi),głębokość otworu to około 55-60mm ,Teraz do sedna ! ma ktoś jakiś sprawdzony sposób ,jak wkręcić przynajmniej dwie takie wkładki ,( jedna ma dlugosc14mm).Tu na filmiku ta śruba z nakrętkami ,zdaje egzamin tylko z zamontowaniem jednej.
Witam,mam zerwany gwint m10,kupiłem dziś zestaw do naprawy też do m10,te sprezynki.Wsadzam śrubę do sprężynki i wchodzi gładko,bez jakiegos skręcania.Nic nie gwintowalem,tylko zrobiłem to na sucho w palcach.Czy dopiero po osadzeniu sprężynki w materiale,ona będzie pozwalać śrubie się wkręcić??? Pozdrawiam
Czwarta metoda. Jeżeli warunki na to pozwalają, można w korpusie wykonać gwint M8 i wkręcić w niego szpilkę stopniowaną M8/M6. Wtedy przykręcamy nakrętką, a nie śrubą.
Mam delikatnie wyrobiony jeden gwint od szpilki w głowicy od kolektora wydechowego. Gwint nie jest całkiem zdewastowany tylko po prostu nie da się dokręcić na maxa bo przeskakuje.. Moglbym wkrecic szpilke na czerwony klej? Uratowałoby to sytuacje?
Mam problem zamówiłem na allegro Nowe amortyzatory przednie olejowe po wciśnięciu amortyzatora amortyzator nie wybija nie wysuwa się sam w ogóle a jak wysunę go na siłę to zasysa go do dołu i się chowa to tak powinno być w olejowych ????? Czy wysłali mi uszkodzone amortyzatory???? Bo mi wydaje się że on musi wybijac wychodzić sam jak się go wciśnie po to on jest Proszę o odpowiedź i z góry dziękuję
Czyli jeśli zerwany mam gwint M6, kupuje zestaw sprężynek do naprawy gwintu M6 i działa? Czy muszę wziąć zestaw naprawczy z rozmiarem większym? Pytam dlatego, bo muszę użyć oryginalnych śrub do pokrywy, które mają takie kołnierze ustalające jej właściwą pozycję.
A miałem użyć helicoli, po tym filmiku użyję jednak tulejek. Fajnie oglądnąć i posłuchać jak to robi profesjonalista. Łapka w górę za filmik. I dziękuję za zdobytą wiedzę.
Co do używania klejów do gwintów na aluminium i nierdzewce, trzeba używać aktywatorów. Klej oczywiście zwiąże, ale może to potrwać nie kilkanaście minut a kilka godzin.
Czy można do długiego gwintu użyć 2 wkładek helicoil? Wkręcić jedną a potem drugą? Pierw wkręcić jedną wyłamać a potem wkręcić drugą i wyłamać? Czy obydwie wkręcić i wyłamywać? Czy potem bez problemu wkręcę śrubę?
Mam uszkodzony gwint od mocowania wtryskiwacza.
Proszę o odpowiedź
dobra robota
Pracuje w Anglii produkuje części do Motosportu bardzo dużo części jest produkowane pod gwint Helicoil. NIgdy nie wklejałem wkładki. Można dokupić wkładki o różnej długości ( oznaczenie D), liczy się to w następujący sposób M8 3D znaczy iż jedziemy mieli 24mm gwintu pod śrubę M8
A co to kolektor wlotowy i eger? 🤔
dobra robota
Aluminium obrabia się na denaturat ,czy tnie,czy wierci
A mnie zawsze starzy ślusarze uczyli: wymiar gwintu razy 8 i wychodzi średnica wiertła. N.p. M8x8=64 czyli ¢ 6,4mm itd. Tym bardziej, jeśli jest mało mięsa, a zwłaszcza, jeśli rozkopiesz wiertłem otwór, to wtedy nie starczy materiału w otworze na pełnej wysokości zwój. I to jest przepis na ponowne zerwanie nowego, tym razem nadwymiarowego gwintu. A więcej mięsa się nie wychoduje!
Trochę krzywo wiercisz otwory,a tak po za tym dobrze.
Ale się spuszczasz nad tym. Jaki problem zakleić taśma szczelnie tej otwór ? Nic do środka nie wpadnie wtedy. I po kłopocie.
Co ty się tak przejmujesz tymi opiłkami myśli że jak gazownicy zakładają instalację LPG i wiercą otwory w kolektorze pod dysze to ktokolwiek przyjmuje się opiłkami? A jakoś auta jeżdżą dalej. Ciśnienie wypycha te opiłki do spalin niczym się nie przejmuj. Prędzej sadza bo jest lepka jak się przyklei do zaworu to trzeba ściągać czapkę
super robótka
Widać, pewna ręka fachowca. Pozdrawiam
Jelsi gwintuje na silniku to zamiast oleju do gwintowania moge uzyc zwyklego zmaru aby opilki sie przykleiły do niego i nie wpadly do silnika?
Witam ,przymierzam sie do zastosowania tej wkładki samo gwintującej (w otwór po urwanej śrubie M6, mocującej wtrysk w Mercedes Cdi),głębokość otworu to około 55-60mm ,Teraz do sedna ! ma ktoś jakiś sprawdzony sposób ,jak wkręcić przynajmniej dwie takie wkładki ,( jedna ma dlugosc14mm).Tu na filmiku ta śruba z nakrętkami ,zdaje egzamin tylko z zamontowaniem jednej.
Jaka musi być bezpieczna grubość ścianki aluminium (mieso) ,żeby bezpiecznie zamontować wkładkę samogwintujaca ?.
Witam jak mam zerwany gwint wewnetrzy M10 1.25 to jaki zestaw do naprawy potrzebny hodzi mi o skok tego gwintu na sprzezynkę i wiertło.?
Powodzenia warto popatrzec
Witam,mam zerwany gwint m10,kupiłem dziś zestaw do naprawy też do m10,te sprezynki.Wsadzam śrubę do sprężynki i wchodzi gładko,bez jakiegos skręcania.Nic nie gwintowalem,tylko zrobiłem to na sucho w palcach.Czy dopiero po osadzeniu sprężynki w materiale,ona będzie pozwalać śrubie się wkręcić???
Pozdrawiam
Mi także gwint ze "sprężynek" wydaje się najlepszym rozwiązaniem najlepiej z klejem
Czwarta metoda. Jeżeli warunki na to pozwalają, można w korpusie wykonać gwint M8 i wkręcić w niego szpilkę stopniowaną M8/M6. Wtedy przykręcamy nakrętką, a nie śrubą.
Mam delikatnie wyrobiony jeden gwint od szpilki w głowicy od kolektora wydechowego. Gwint nie jest całkiem zdewastowany tylko po prostu nie da się dokręcić na maxa bo przeskakuje.. Moglbym wkrecic szpilke na czerwony klej? Uratowałoby to sytuacje?
Mam do zrobienia gwint pokrywy zaworow z M6 na m8 rozwiercone w pokrywie jest M6 jaki patent najlepiej będzie sprężynka z klejem?🤔
Dobra robota, ale ta muzyczka niepotrzebnie brzęczy, rozprasza uwagę i zwyczajnie wku…a.
Narzędzie do kręcenia gwintowników nazywa się pokrętłem.
Mam problem zamówiłem na allegro Nowe amortyzatory przednie olejowe po wciśnięciu amortyzatora amortyzator nie wybija nie wysuwa się sam w ogóle a jak wysunę go na siłę to zasysa go do dołu i się chowa to tak powinno być w olejowych ????? Czy wysłali mi uszkodzone amortyzatory???? Bo mi wydaje się że on musi wybijac wychodzić sam jak się go wciśnie po to on jest Proszę o odpowiedź i z góry dziękuję
Czyli jeśli zerwany mam gwint M6, kupuje zestaw sprężynek do naprawy gwintu M6 i działa? Czy muszę wziąć zestaw naprawczy z rozmiarem większym?
Pytam dlatego, bo muszę użyć oryginalnych śrub do pokrywy, które mają takie kołnierze ustalające jej właściwą pozycję.
A miałem użyć helicoli, po tym filmiku użyję jednak tulejek. Fajnie oglądnąć i posłuchać jak to robi profesjonalista. Łapka w górę za filmik. I dziękuję za zdobytą wiedzę.
Co do używania klejów do gwintów na aluminium i nierdzewce, trzeba używać aktywatorów. Klej oczywiście zwiąże, ale może to potrwać nie kilkanaście minut a kilka godzin.
Bardzo pouczający filmik 👌👌👍👍
ale ja chce naprawić guwniare i guwniarzyce a nie jakieś auto nie lubie tego daje lapke w dol wiec nara guwniaki bo ja was nie lubie
Co zrobić jak jest mało materiału?
Do gwintowania otworów zamkniętych służą gwintowniki skrętne, gdzie wiór wychodzi na zewnątrz. Pozdrawiam
Kiepski z niego fachowiec
Świetny materiał👍👍👍
bardzo ciekawe…. W sumie nie naprawiałem gwintu ale mam do naprawy na pokrywie zaworów więc na pewno się przyda.Pozdrawiam
Mnie uczono, że przy gwintowaniu – co dwa obroty cofa się gwintownik o połowę obrotu, żeby złamać wióro.
Świetny poradnik , jestem tylko laikiem i lubię jak filmiki nie są ubarwianie , mam tylko pytanie jaki klej stosować ?
Super !!!!
Pozdrawiam