Siemanko!
Czytacie instrukcje i zalecenia serwisowe odnośnie swoich autek? dzisiaj sprawdziliśmy jak bardzo pokrywają się z rzeczywistością…
W przypadku testowanego auta producent zaleca wymianę oleju po 30kkm więc delikatnie mówiąc rzeźnia 🙂
Pamiętajcie że, różne warunki eksploatacji będą miały inny wpływ na zużywanie się oleju także nie bierzcie tego testu jako zalecenia do Waszego auta.
Pozdro!
Pobrane z Youtube Wszystkie samochody osobowe i autobusy wszystkich marek można sprawdzić i naprawić w naszym warsztacie samochodowym. Klienci mogą tutaj naprawić swoje silniki wysokoprężne i benzynowe, skrzynie biegów, układy przeniesienia napędu, hamulce, układ kierowniczy, paliwo, układ wydechowy, elektrykę i zawieszenie. W warsztacie dokonujemy również pełnej wymiany oleju oraz wymieniamy filtry, klocki hamulcowe oraz tarcze hamulcowe. Prowadzone są tu również prace związane z blachą samochodową.
Więcej informacji o ofercie można uzyskać telefonicznie.
Mechanik z Dojazdem w Warszawie. Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanika i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe w Warszawie, Naprawa Silników Samochodowych – Remont w Warszawie. Remont silników samochodowych w Warszawie, Elektronik Samochodowy, Wymiana radia w samochodzie,
Related
36 thoughts on “CO ILE KILOMETRÓW ZMIENIAĆ OLEJ? CZY PRODUCENCI SAMOCHODÓW ROBIĄ NAS W BAMBUKO? BADANIA OLEJOWE…”
Muszę wysłać Twój film do mojego prezesa 👍 miałem u niego jednego busa którym zrobiłem 386 tysięcy km i już przy tym przebiegu nie podobało mi się to jak pracuje na zimnym silniku. Teraz mam kolejnego busa, i nadal olej mam zmieniać tylko w ASO co 40 tysięcy km… (dobrze ze w ogóle ASO tego wymaga bo inaczej olej miał bym dożywotnio fabryczny 🤣) dla mojego prezesa nie ma czegoś takiego jak pierwsza wymiana oleju w nowym silniku po 1000, 2000 czy 5000 auto pierwszą wymianę ma po 40 tysiącach. Dla mojego prezesa nie ma czegoś takiego jak dolewki oleju mimo interwału wymiany co 40 tys więc albo olej na dolewki kupię za swoje albo będę jeździć na sucho w jego głowie oleju od wymiany do wymiany nie ubywa. Dla mojego prezesa liczy się tylko by bus typu blaszak L3H3 spalał poniżej 8 litrów na 100 km wożąc ładunki między 700 a 1300 kg hehe. Z resztą olej to pikuś jeśli wg niego auto posiada funkcję auto mycia oraz wraz z kilometrami zbiorniczek płynu dopełnia się samoczynnie (czytaj płyny i mycie za swoje lub wcale). Natomiast jak już coś padnie w aucie (np w poprzednim busie Renault Trafic przy 300 kkm EGR a co za tym idzie po chwili oberwał DPF) to zawsze się naslucham że nie mogło się samo zepsuć coś musiało być skatowane itp 🤣 Co prawda robię tymi busami tylko trasy 650 km dziennie ale z przejazdem przez kilka dużych i kilka małych miast tak więc po tym jak mi się auto zachowuje, spalaniu też chociażby ja olej wymieniał bym nie później niż 15 max 20 tysięcy bo to wiadomo że przy moich przebiegach było by co około 6 tygodni ale cóż myślę że gdy wyślę Twój film do prezesa to usłyszę "No ale co trafic zrobił u Ciebie 380 tys z wymianami co 40 i jeździ) więc niektórzy ludzie się nie zmienią i nie wytłumaczysz. Szczególnie prywaciarze z mottem minimum nakładu – maximum zysku to klucz do bogactwa.
A mnie zastanawia że do jednego 2.0 diesla wchodzi około 4l oleju a do innego 8l oleju i czy w obu przypadkach konieczna będzie wymiana po 10tys? Logika podpowiada, że nie.
Mechanicy polecają zmieniać olej co 15Mm albo nawet mniej, niektórzy dadzą się namówić na 8Mm. Dlaczego mechanicy tak polecają? Bo po takim czasie olej jest jak nowy i nie zmieniają go, tylko kasują za olej i zmianę(pracują 0 godzin a kasują kilka stów za "nowy olej"+wymianę), albo zmieniają, a stary biorą do swojego samochodu gdzie pracuje dalej bez problemu kolejne 20Mm. Zwykłe naciągactwo
Citroen jumpy 2019r 158 km, serwis telefonicznie stwierdza żeby wymieniać jak książka każe (1 wymiana 50k km lub po 2 latach !!!) lub co roku jeśli nie ma zapisu w karcie gwarancyjnej. Olej wymieniamy w autach które jeżdżą głównie po mieście co 8k km, inne auta renault master przed liftem 2019r r trasy 80-100k km rocznie co 12-15km. Ogólnie bezproblemowe auta. Nowy master 2019/2020 z nowymi wtryskami komputerem itd. żeby spełnić nowe normy EURO chyba 7 lub 8, dramat. Nie wyjedziecie z serwisu. Ps citroen do 30k km był 7 razy w serwisie z uwagi na błąd silnika cała deska świeci na czerwono, serwis miał trwać max 1-2 h a trwał 2-3 dni. GPS pokazał pracę na biegu jałowym przez ten czas 2h – prawdopodobnie wymuszone wypalanie cząstek stałych DPF 3 tys obr. a później przejazd trasą 5km 120km/h. W książce zapis zmiana oprogramowania oraz w późniejszych reklamacjach brak zgłoszonej usterki.
Kris chcesz zbadać to mogę wysłać Ci wałek i panewki po 250 tys bez wymiany silnik miał już koło 700 tys nalotu zwykła benzyna bez turbo z podtlenkiem LPG
Jak ktoś się interesuje tematem oleju to odsyłam na wypowiedzi gł technologa castrol zwolnionego z firmy który otwarcie mówi oleju nie trzeba zmieniać 🙂 można wierzyć lub nie pytanie do Pana krisa czy robił pan kiedyś test ile silnik wytrzyma suchych startów bez oleju takich jakie są przy zmianie oleju czyli dwie trzy sekundy do momentu aż zgaśnie lampka?
Jedna uwaga dotycząca jazdy w trasach. Polska ma już z 5 tys km autostrad i dróg ekspresowych. Oznacza to że jazda w trasie to zazwyczaj będzie jazda po autostradzie. Taki silnik pracuje pod dużym obciążeniem, na wysokich obrotach, temperatura oleju jest wysoka, to trochę jak jazda sportowa. Nie skracałbym interwału olejowego jeśli trasy robicie na autostradach
Super filmik, mam Peugeot 3008 Diesel 2.0 .fabryka podaje mi co 30 tys wymiana oleju, olej 0 w 30 Total,sam wymieniam czesciej ,nie jade do serwisu i jakos żyje auto ma 5 lat i teraz juz 170 tys. Pozdrawiam
Jeżdżę mało, około 3 tyś km rocznie.Olej wymieniam raz do roku,może zbyt często,ale koszt oleju a koszt naprawy to kilkanaście razy więcej a może kilkadziesiąt.Mój samochód ma 25 lat i ma się całkiem dobrze.
Kupiony jako nowy to max 5tyś a nie 30tyś nagraj o idiotach i zmiejszonym ciśnieniu oleju na postoju w 3.0tdi nowym i zacieraniu silnika od nowego to jest k…nie do pojęcia !!!!nowy i skazany na śmierć po około 150tyś km😡brawo brawo
Ale dramat . Taki babol że heja . A ja się PYTAM co z tym olejem jak byśmy wymieniali filtr co 5 tysięcy . Albo w 10 tym tysiącu wymiana filtra jak by to wpłynęło na olej . ,- szah Mach . Filtr jest bardzo ale to Bardzo warzny
baaardzo pouczający test i czasu wiele wymaga wielkie dzięki, może kiedyś dla :olej po 5000 km w ciągu roku gł w mieście znam wiele takich osób – 2 km do pracy głównie ,małe miasto
Mercedes Sprinter 2022 – autoryzowany serwis, od nowości tego auta, zaleca wymianę co 60000km, my wymieniamy i tak częściej, co 30000km. Auto jeździ non-stop w transporcie międzynarodowym, w 8,5 miesiąca zrobione 150000km i narazie nic się nie dzieje. Producent twierdzi, że wymiana co 60000km jest uzasadniona tym, że najnowsze oleje mają taką jakość, że ich parametry są zachowywane przez cały okres 60000km. Osobiście w to nie wierzę, według mnie tak rzadkie wymiany oleju, skutkują szybszym zużyciem silnika, częstsze awarie i naprawy, przez co serwisy na tym zarabiają. Drugi przykład to MAN TGE 3.180, producent zaleca wymianę co 50000km. Mamy dwa egzemplarze tego auta, przez pierwsze prawie 350000km wymienialiśmy olej co 50000km, potem zaczęliśmy wymieniać co 25000km. W jednym aucie padł silnik przy prawie 400000km, wstawiliśmy nowy silnik i śmiga do teraz bez zarzutu, ale teraz już od nowości tego silnika, wymieniamy olej co 25000km. Drugi MAN jeździ do teraz bezawaryjnie i ma zrobione około 450000km. Serwis twierdzi, że to była ukryta wada w silniku i dlatego padł, a konkretnie – wypaliło dziury w jednym z cylindrów. Czy to miało coś wspólnego z tak rzadką wymianą oleju? Nie wiem, może ktoś z oglądających się wypowie, lub sam Profesor Chris. Dodam jeszcze, że obydwa MANy zaczęły brać olej przy ok.200000km, ok. litr na każde 10-15 tyś. km.
10 tys i NIGDY Dłużej filtr powietrza przy tym albo wymiana albo dmuchanie i dmuchanie kontrola co około 3 tys km paliwo wymieniam w sęsie filtr zawsze na koniec września czyli co około 15 do 17 tys i chodzi nic się nie dzieje
Potwierdzam to co mówisz w 100% . Moje doświadczenie z vw T5 2,0 dość dużo jeżdzę i po 10tys olej zmienia mocno kolor , zapach i staje się bardziej gęsty – nadaje się do wymiany .
no i badania naukowe współgrają z tzw zdrowym rozsądkiem. Wymieniać co 10-12 kkm. I tyle. Zmienianie oleju rzadziej a nawet dużo rzadziej (20-30 kkm) to proszenie się o kłopoty, to po prostu dziadowanie. Jeśli kogoś nie stać na sensowne wymiany oleju to powinien jeździć zbiorkomem.
Doktorku. Tak oglądam i słucham i się zastanawiam. Bo przecież tylko częściowy wpływ na jakość oleju, ma jego zużycie , A w głównej mierze , spadek lepkości będzie wynikiem przedostawania się paliwa do oleju. Tak samo to przedostawania się paliwa ma wpływ na stopień kwasowości oleju , czyli zawartości siarki w paliwie. Siarka ,czyli produkt smarny pompy wtryskowej jak i wtrysków. Tak niskie zużycie oleju , jest spowodowane uzupełnieniem stanu oleju, paliwem. Czyli tak jak w przypadku PB i LPG. Przy jeździe na PB jest wszystko OK, i nagle po założeniu LPG , płacz bo auto bierze olej 🤣😂 wiadomo że gazem, nie da się uzupełnić stanu cieczy 🤔😉 ale taki test , był by bardziej wiarygodny przy sprawdzeniu laboratoryjnym oleju w aucie które jeździ dużo i to na LPG. Wtedy mieli byśmy bardziej warunki , bez rozcieczania oleju. Z tym że na te 20tys.km musiał bys tam dolać przynajmniej 2-3l oleju , a więc wtedy parametry oleju dłużej by się utrzymywały na dobrym poziomie. Prawda ?? 😁😁😁😁
W tym roku moj citroen zrobil 990 km xD
Muszę wysłać Twój film do mojego prezesa 👍 miałem u niego jednego busa którym zrobiłem 386 tysięcy km i już przy tym przebiegu nie podobało mi się to jak pracuje na zimnym silniku. Teraz mam kolejnego busa, i nadal olej mam zmieniać tylko w ASO co 40 tysięcy km… (dobrze ze w ogóle ASO tego wymaga bo inaczej olej miał bym dożywotnio fabryczny 🤣) dla mojego prezesa nie ma czegoś takiego jak pierwsza wymiana oleju w nowym silniku po 1000, 2000 czy 5000 auto pierwszą wymianę ma po 40 tysiącach. Dla mojego prezesa nie ma czegoś takiego jak dolewki oleju mimo interwału wymiany co 40 tys więc albo olej na dolewki kupię za swoje albo będę jeździć na sucho w jego głowie oleju od wymiany do wymiany nie ubywa. Dla mojego prezesa liczy się tylko by bus typu blaszak L3H3 spalał poniżej 8 litrów na 100 km wożąc ładunki między 700 a 1300 kg hehe. Z resztą olej to pikuś jeśli wg niego auto posiada funkcję auto mycia oraz wraz z kilometrami zbiorniczek płynu dopełnia się samoczynnie (czytaj płyny i mycie za swoje lub wcale). Natomiast jak już coś padnie w aucie (np w poprzednim busie Renault Trafic przy 300 kkm EGR a co za tym idzie po chwili oberwał DPF) to zawsze się naslucham że nie mogło się samo zepsuć coś musiało być skatowane itp 🤣
Co prawda robię tymi busami tylko trasy 650 km dziennie ale z przejazdem przez kilka dużych i kilka małych miast tak więc po tym jak mi się auto zachowuje, spalaniu też chociażby ja olej wymieniał bym nie później niż 15 max 20 tysięcy bo to wiadomo że przy moich przebiegach było by co około 6 tygodni ale cóż myślę że gdy wyślę Twój film do prezesa to usłyszę "No ale co trafic zrobił u Ciebie 380 tys z wymianami co 40 i jeździ) więc niektórzy ludzie się nie zmienią i nie wytłumaczysz.
Szczególnie prywaciarze z mottem minimum nakładu – maximum zysku to klucz do bogactwa.
jazda mieszana 6 litrów oleju w 8cylindrach nie przekraczam 8-9 tysiecy
Czyli proste najlepiej wymieniać co 12 000 km i koniec nie mniej nie więcej bo serwisy też nie są tanie dzisiejszych czasach
A mnie zastanawia że do jednego 2.0 diesla wchodzi około 4l oleju a do innego 8l oleju i czy w obu przypadkach konieczna będzie wymiana po 10tys? Logika podpowiada, że nie.
Dokładnie wymieniam co 10 000.
Mechanicy polecają zmieniać olej co 15Mm albo nawet mniej, niektórzy dadzą się namówić na 8Mm. Dlaczego mechanicy tak polecają? Bo po takim czasie olej jest jak nowy i nie zmieniają go, tylko kasują za olej i zmianę(pracują 0 godzin a kasują kilka stów za "nowy olej"+wymianę), albo zmieniają, a stary biorą do swojego samochodu gdzie pracuje dalej bez problemu kolejne 20Mm. Zwykłe naciągactwo
Ja zmieniam olej co 6 000 km 0:20 Mazda CX 3
Krzychu, juz moge wymieniac ?
Citroen jumpy 2019r 158 km, serwis telefonicznie stwierdza żeby wymieniać jak książka każe (1 wymiana 50k km lub po 2 latach !!!) lub co roku jeśli nie ma zapisu w karcie gwarancyjnej. Olej wymieniamy w autach które jeżdżą głównie po mieście co 8k km, inne auta renault master przed liftem 2019r r trasy 80-100k km rocznie co 12-15km. Ogólnie bezproblemowe auta.
Nowy master 2019/2020 z nowymi wtryskami komputerem itd. żeby spełnić nowe normy EURO chyba 7 lub 8, dramat. Nie wyjedziecie z serwisu. Ps citroen do 30k km był 7 razy w serwisie z uwagi na błąd silnika cała deska świeci na czerwono, serwis miał trwać max 1-2 h a trwał 2-3 dni. GPS pokazał pracę na biegu jałowym przez ten czas 2h – prawdopodobnie wymuszone wypalanie cząstek stałych DPF 3 tys obr. a później przejazd trasą 5km 120km/h.
W książce zapis zmiana oprogramowania oraz w późniejszych reklamacjach brak zgłoszonej usterki.
10000-12000 to jest max przebieg.
jak to sie ma gdy auto wiecej stoi niz jezdzi ? 10000km robie np w 2 lata
Kris chcesz zbadać to mogę wysłać Ci wałek i panewki po 250 tys bez wymiany silnik miał już koło 700 tys nalotu zwykła benzyna bez turbo z podtlenkiem LPG
Jak ktoś się interesuje tematem oleju to odsyłam na wypowiedzi gł technologa castrol zwolnionego z firmy który otwarcie mówi oleju nie trzeba zmieniać 🙂 można wierzyć lub nie pytanie do Pana krisa czy robił pan kiedyś test ile silnik wytrzyma suchych startów bez oleju takich jakie są przy zmianie oleju czyli dwie trzy sekundy do momentu aż zgaśnie lampka?
Brakuje mi informacji odnośnie wieku oleju, bo co będzie gdy utrzymamy interwał 10000km ale czas będzie 2 lub 3 lata…
Jedna uwaga dotycząca jazdy w trasach.
Polska ma już z 5 tys km autostrad i dróg ekspresowych. Oznacza to że jazda w trasie to zazwyczaj będzie jazda po autostradzie.
Taki silnik pracuje pod dużym obciążeniem, na wysokich obrotach, temperatura oleju jest wysoka, to trochę jak jazda sportowa. Nie skracałbym interwału olejowego jeśli trasy robicie na autostradach
Super filmik, mam Peugeot 3008 Diesel 2.0 .fabryka podaje mi co 30 tys wymiana oleju, olej 0 w 30 Total,sam wymieniam czesciej ,nie jade do serwisu i jakos żyje auto ma 5 lat i teraz juz 170 tys. Pozdrawiam
Jeżdżę mało, około 3 tyś km rocznie.Olej wymieniam raz do roku,może zbyt często,ale koszt oleju a koszt naprawy to kilkanaście razy więcej a może kilkadziesiąt.Mój samochód ma 25 lat i ma się całkiem dobrze.
Kupiony jako nowy to max 5tyś a nie 30tyś nagraj o idiotach i zmiejszonym ciśnieniu oleju na postoju w 3.0tdi nowym i zacieraniu silnika od nowego to jest k…nie do pojęcia !!!!nowy i skazany na śmierć po około 150tyś km😡brawo brawo
Ale dramat . Taki babol że heja . A ja się PYTAM co z tym olejem jak byśmy wymieniali filtr co 5 tysięcy . Albo w 10 tym tysiącu wymiana filtra jak by to wpłynęło na olej . ,- szah Mach . Filtr jest bardzo ale to Bardzo warzny
Szacna za wiedzę i wspaniały jasny przekaz .
baaardzo pouczający test i czasu wiele wymaga wielkie dzięki, może kiedyś dla :olej po 5000 km w ciągu roku gł w mieście znam wiele takich osób – 2 km do pracy głównie ,małe miasto
Swietny kanal z ktorego mozna duzo wyciagnac , bylem przekonany ze do mojej hondy olej sie dolewa co jakis czas
Najlepiej zastosować system ciągłego przelewu ,oparty jest on na dostarczaniu świeżego i wypuszczaniu starego ,nowoczesna metoda ,
Mercedes Sprinter 2022 – autoryzowany serwis, od nowości tego auta, zaleca wymianę co 60000km, my wymieniamy i tak częściej, co 30000km. Auto jeździ non-stop w transporcie międzynarodowym, w 8,5 miesiąca zrobione 150000km i narazie nic się nie dzieje. Producent twierdzi, że wymiana co 60000km jest uzasadniona tym, że najnowsze oleje mają taką jakość, że ich parametry są zachowywane przez cały okres 60000km. Osobiście w to nie wierzę, według mnie tak rzadkie wymiany oleju, skutkują szybszym zużyciem silnika, częstsze awarie i naprawy, przez co serwisy na tym zarabiają. Drugi przykład to MAN TGE 3.180, producent zaleca wymianę co 50000km. Mamy dwa egzemplarze tego auta, przez pierwsze prawie 350000km wymienialiśmy olej co 50000km, potem zaczęliśmy wymieniać co 25000km. W jednym aucie padł silnik przy prawie 400000km, wstawiliśmy nowy silnik i śmiga do teraz bez zarzutu, ale teraz już od nowości tego silnika, wymieniamy olej co 25000km. Drugi MAN jeździ do teraz bezawaryjnie i ma zrobione około 450000km. Serwis twierdzi, że to była ukryta wada w silniku i dlatego padł, a konkretnie – wypaliło dziury w jednym z cylindrów. Czy to miało coś wspólnego z tak rzadką wymianą oleju? Nie wiem, może ktoś z oglądających się wypowie, lub sam Profesor Chris. Dodam jeszcze, że obydwa MANy zaczęły brać olej przy ok.200000km, ok. litr na każde 10-15 tyś. km.
10 tys i NIGDY Dłużej filtr powietrza przy tym albo wymiana albo dmuchanie i dmuchanie kontrola co około 3 tys km paliwo wymieniam w sęsie filtr zawsze na koniec września czyli co około 15 do 17 tys i chodzi nic się nie dzieje
Potwierdzam to co mówisz w 100% . Moje doświadczenie z vw T5 2,0 dość dużo jeżdzę i po 10tys olej zmienia mocno kolor , zapach i staje się bardziej gęsty – nadaje się do wymiany .
no i badania naukowe współgrają z tzw zdrowym rozsądkiem. Wymieniać co 10-12 kkm. I tyle.
Zmienianie oleju rzadziej a nawet dużo rzadziej (20-30 kkm) to proszenie się o kłopoty, to po prostu dziadowanie.
Jeśli kogoś nie stać na sensowne wymiany oleju to powinien jeździć zbiorkomem.
Doktorku. Tak oglądam i słucham i się zastanawiam. Bo przecież tylko częściowy wpływ na jakość oleju, ma jego zużycie
, A w głównej mierze , spadek lepkości będzie wynikiem przedostawania się paliwa do oleju. Tak samo to przedostawania się paliwa ma wpływ na stopień kwasowości oleju , czyli zawartości siarki w paliwie. Siarka ,czyli produkt smarny pompy wtryskowej jak i wtrysków. Tak niskie zużycie oleju , jest spowodowane uzupełnieniem stanu oleju, paliwem. Czyli tak jak w przypadku PB i LPG. Przy jeździe na PB jest wszystko OK, i nagle po założeniu LPG , płacz bo auto bierze olej 🤣😂 wiadomo że gazem, nie da się uzupełnić stanu cieczy 🤔😉 ale taki test , był by bardziej wiarygodny przy sprawdzeniu laboratoryjnym oleju w aucie które jeździ dużo i to na LPG. Wtedy mieli byśmy bardziej warunki , bez rozcieczania oleju. Z tym że na te 20tys.km musiał bys tam dolać przynajmniej 2-3l oleju , a więc wtedy parametry oleju dłużej by się utrzymywały na dobrym poziomie. Prawda ?? 😁😁😁😁
Czyli co, w ciężarówce wymiana oleju co miesiąc ???
Olej wymienia się po motogodzinach a nie przebiegu.
Pytanie, łotsysać łolyj cy spusca
👍
No to teraz wymiana przy 10 tys i już. Oczywiście 👍
Ja zmieniam co 8 max 10 tys. i tyle. A jak nie zrobię tych kilometrów przez rok to wybija data i wymieniam .
Kris to kolejny dobry odcinek testowy w Twoim wykonaniu , dobrze że to ogarnujesz bo mitów jest wiele