Ściema!!!! Temat rzeka ale zawsze warto coś dopowiedzieć. Mam nadzieję, że dzisiejszym materiałem przekonam Was, że jednak …
Pobrane z Youtube Wszystkie samochody osobowe i autobusy wszystkich marek można sprawdzić i naprawić w naszym warsztacie samochodowym. Klienci mogą tutaj naprawić swoje silniki wysokoprężne i benzynowe, skrzynie biegów, układy przeniesienia napędu, hamulce, układ kierowniczy, paliwo, układ wydechowy, elektrykę i zawieszenie. W warsztacie dokonujemy również pełnej wymiany oleju oraz wymieniamy filtry, klocki hamulcowe oraz tarcze hamulcowe. Prowadzone są tu również prace związane z blachą samochodową.
Więcej informacji o ofercie można uzyskać telefonicznie.
Mechanik z Dojazdem w Warszawie. Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanika i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe w Warszawie, Naprawa Silników Samochodowych – Remont w Warszawie. Remont silników samochodowych w Warszawie, Elektronik Samochodowy, Wymiana radia w samochodzie,
Related
44 thoughts on “Częste wymiany oleju silnikowego – czy to ma sens?”
Lepiej wymieniać cześćiej na najtańszy olej, zeby tylko spełniał swoje parametry. Nie wymieniając to tak jak byscie jajko smarzyli 100 razy na jednym oleju, lub robili frytki 100 razy w jednej frytkownicy z tym samym olejem.
Jeden najważniejszy błąd popełniają ludzie po zakupie samochodu a mianowicie producenci nakazują wymiane oleju dopiero po 30 tys. To wola o pomstę do nieba. Oleje powinno się wymieniać jak najczęściej. A najlepiej tak jak niektórzy mówią i zalecają co 10tys.
Ja wymieniam po 8000km całe życie mam dwa samochody i za każoł wymianił robie płukanke i jest ok alto cicho pracuje a przebiek podad 300000km bez remontu silnika ałto przejechało około 200000km na LPG ?
7,5 tys km to graniczna przydatność oleju silnikowego w moim aucie . 3.0d na dwóch turbinach zarówno bmw jak i audi podobnie .. jeżdżę szybko. Ale przy spokojnej eksploatacji 10 tys jest ok
To nie ma sensu ! Chłopie bzdury gadasz,z chemią w szkole miałeś problem.Ośmieszasz się takimi teoriami i wiedzą a pokaz oleju z wodą w słoiku to na poziomie ,,przedszkole"
Robię około 4-5 tyś km rocznie i zastanawiam się czy wymienić po roku czy mogę jeszcze dołożyć pół roku i co półtora roku wymieniać po zrobieniu 7 tyś km.
Witam. Ciekawy materiał, coś się zmieniło. Niestety nie mogę napisać niczego sensownego ponieważ zawsze używam nafty do płukania silników a dodatkowo przed pukaniem wymieniam filtr oleju na nowy. Po płukaniu zakładam kolejny nowy filtr, leję olej dedykowany do silnika, bez względu na przebieg silnika. Robię tak co 7000-8000 km. Jak kogoś nie stać na olej, niech wymienia silniki i marudzi, ze takie słabe skonstruowali, i w ogóle spisek. Czysty olej, czysty silnik. Dodatkowo dwa układy oil tank. Jeden na skrzyni korbowej, drugi na PCV. Nie macie pojęcia ile syfu leci w nowych silnikach do kolektora dolotowego i do przepustnicy. Z serdecznymi pozdrowieniami:
Dobra ! Prosze zauważyć, ze w Kanadzie interwał dla tego samego auta z tym samym silnikiem to 5k km (w Kanadzie jest system metryczny) a w Europie to już 12k, wiec raz UE i ta pseudo ekologia a dwa daje to do myślenia. Tym bardxiej wysilone sportowe silniki to już maksymalnie 7-8tys km
61tkm na oleju. Ktoś mi chce udowodnić, że ten olej jest zły? Za 60tkm dolane 2l oleju. Traci właściwości i traci to kiedy straci? Kolor mnie kompletnie nie przekonuje ani test w wodzie… ani smak. To nie jest kwestia przemyśleń, silniki się różnią i wymagania tez.
Po Lewej stronie to nie olej! to jest zdegradowana ciecz , wymieszany razem z paliwem ! To nie jest olej! Olej dobry do silnika to Fully Syntetic a u nas w Polsce drogie i takie oleje wolniej degradują!15.000 i 20.000km W Polsce to Leją ludzie Hydrokraki a na butelce nasrane że olej Syntetyczny taaa z bazy Mineralnej degradacja to 7000km ! Miałem 7 samochodów z różnymi silnikami i zawsze wymieniam olej kiedy silnik zaczyna głośniej pracować a na bagnecie ciemny ! To sam silnik nam komunikuje że to co wlałeś to już trzeba zlewać!!! Jeszcze na Praktykach na Żeraniu w Fso płukaliśmy ropą silniki a zajebane ostro silniki na mazucie 15W40 Nafta!!! Do dziś mi zostało że przed wymianą oleju płukanka leje 0.5l ropy do starego oleju Po wlaniu Pełnego Syntetyka na bagnecie w Benzynie olej jest czysty do 4000km !!!!!
Nalezy kupic dobry olej z pewnego zrodla.W Polsce sklepy typu moto maja w 90 procentach oleje podrabiane.Sam tego doswiadczylem 25 lat temu zawsze przywozilem sobie olej za polskiej granicy .Pewnego razu sam osobiscie to zobaczylem jakie oleje kupuje sie w sklepach moto czesci etc.nie Nie kupuje juz zadnego oleju w sieci moto.Nawet w Inter carsie maja podrobki .Sprawdz zawsze jaki olej do twojego wozu ma to ogromne znaczeni , Zjakich lat jest konstrukcja silnika chodai o to ze dane lata pro i dany olej do tych lat.To jest wszystko napisane nalezy tylko dobrze przeczytac wszystko jest tam napisane ok.Jak jest OO.1 to nie lej OO.4 ok.Na olejach sie nie oszczedza to wiado bylo jeszcze za komuny.To tak dla przestrogi pozdrawiam
Ja wymieniam olej silnikowy i filtry co 10-12 tys km. Dla mnie to świętość. Ewentualnie jeśli prosty silnik bez turbiny to max 15 tys km. Lub oczywiście upływ roku czasu jeśli nie osiągamy rocznie takich przebiegów. Pamiętajmy że olej silnikowy smaruje również turbinę. Po zakupie auta zazwyczaj stosuje płukankę do silnika. Więcej info na moich filmach 😉 Pozdro dla wszystkich
Ja w Astrze H 1,9 wymienialam co 7 tys.km, przejechalam 402 tys.bez zadnej awarii.Dopiero szkoda calkowita, pewnej ciemnoty na drodze skasowala mi auto calkowicie.Warto dbac o swoje auta, a one sie odwdzieczaja.
Zrob jeszcze jeden experyment. Do tego nowego, czystego oleju wsyp troszke sadzy, oczywiscie czystego pudru sadzy. Takiej sadzy jaka uzywa sie w produkcji gumy. Czyli sadzy tlustej, aktywnej. Olej bedzie sie zachowywal tak samo jak ten zuzyty, a zuzytym nie jest. Wiadomo, bo zawiera dodatkowy wypelniacz a nie tylko czysty olej. Nawet olej po 1 tys. km. bedzie sie zachowywal w wodzie jak olej calkowicie zuzyty. W oleju sa zwiazki chemiczne, ktore wiaza ta sadze aby nie osadzala sie trwale na podzespolach silnika.
A ja staram się wymieniać dużo szybciej niż producent zaleca w motorze 125cm honda forza producent zaleca co 6 tys a ja to skracam o połowę bo to żaden koszt wymiana oleju w porównaniu do remontu silnika Hondy nie lubią starego oleju bynajmniej u mnie się to sprawdziło kiedyś choć km było nie wiele lecz okres długi skończyło się obróceniem panewki w hondzie crv 2 więc podpisuje się pod tym że lepiej częściej zmieniać olej pozdrawiam i miłego dnia życzę
Zastanawiam się co by się stało jakby go przefiltrować do koloru żółtego bo w wodzie widać że się rozwarstwia . Kiedyś już dawno o tym mówiłem że trzeba robić wymianę tak jak mówisz. Super film. Pozdrawiam i czekam na taki film jak napisałem wcześniej. Osobiście nie mam czasu na tą chwilę żeby zrobić takie doświadczenie. Pozdro
Chris zrobił badania oleju po 10 tys. km, to jest granica w której olej zachowuje jeszcze swoje właściwości chemiczne. powyżej zaczynają zanikać kolejne funkcje. long life to ściema producentów aut.
Myśle ze ktoś zaczął się zastanawiać co robić z zużytym olejem, i musiał zrobić tak żeby wypróżnienie się musi być rzadsze. Chciał dobrze, ale ludzkie słabości sprawiły ze dzięki takim wnioskom, za chwile tych silników już nie będzie. Była szansa, ale wyszło jak zwykle.
2 lata / 15k km (pół long term interval). oczywiście olej najlepszy możliwy spełniający normę wymaganą przez producenta. Każdy olej ciemnieje podczas używania – od pierwszego uruchomienia silnika lej staje się przepracowany. w dieslu już po 100km (stu) jest czarny. Kolor nie ma znaczenia, trzeba by zrobić analizę laboratoryjną oleju.
Od 15 lat wymieniam co ok. 20 tys i jest okej. Ten sam silnik ten sam pojazd. Jeżdżę dalej nic się nie dzieje. Przebieg 255 tys. Zakupiłem przy 113 tys. Benzyna z LPG.
Lepiej wymieniać cześćiej na najtańszy olej, zeby tylko spełniał swoje parametry. Nie wymieniając to tak jak byscie jajko smarzyli 100 razy na jednym oleju, lub robili frytki 100 razy w jednej frytkownicy z tym samym olejem.
Jeden najważniejszy błąd popełniają ludzie po zakupie samochodu a mianowicie producenci nakazują wymiane oleju dopiero po 30 tys. To wola o pomstę do nieba. Oleje powinno się wymieniać jak najczęściej. A najlepiej tak jak niektórzy mówią i zalecają co 10tys.
Ja wymieniam olej co 5 tys.
Ja wymieniam po 8000km całe życie mam dwa samochody i za każoł wymianił robie płukanke i jest ok alto cicho pracuje a przebiek podad 300000km bez remontu silnika ałto przejechało około 200000km na LPG ?
Dzien dobry,
Co ile polecasz wymieniac olej w busach np.iveco 3.0 hpi ?
Olej 5w30
Salon zaleca 40-50 tys km
Stabilniejsxy niż nowy
Co 5 tyś jest ok
Jaki auto by nie było co 10 tysięcy wymiana 👍👍👍👍
7,5 tys km to graniczna przydatność oleju silnikowego w moim aucie . 3.0d na dwóch turbinach zarówno bmw jak i audi podobnie .. jeżdżę szybko. Ale przy spokojnej eksploatacji 10 tys jest ok
Dobrym pomysłem jest przyklejenie pastylki magnesu neodymowego do korka spustowego przy wymianie, będzie wyłapywał opiłki metalu
To nie ma sensu ! Chłopie bzdury gadasz,z chemią w szkole miałeś problem.Ośmieszasz się takimi teoriami i wiedzą a pokaz oleju z wodą w słoiku to na poziomie ,,przedszkole"
Po ile km taki czarny ten olej? 😘
Robię około 4-5 tyś km rocznie i zastanawiam się czy wymienić po roku czy mogę jeszcze dołożyć pół roku i co półtora roku wymieniać po zrobieniu 7 tyś km.
Fajny test przeprowadzony w temperaturze pokojowej, chciałbym zobaczyć taki test w temperaturze pracy silnika czyli ok 100 stopni Celsjusza
WYMIANA oleju wymianą ale mało kto dostrzega, że przy wymianie oleju jest także ważny CZAS. Zawsze spuszczałem olej przez noc – dlatego:
Dla przykładu nagralem filmik pokazujący ile STAREGO OLEJU zostaje w silniku po tradycyjnej wymianie –
https://youtu.be/6Plkzow3BWw
Prosty ale jakże wymowny przykład o konieczności wymiany oleju.
Witam. Ciekawy materiał, coś się zmieniło. Niestety nie mogę napisać niczego sensownego ponieważ zawsze używam nafty do płukania silników a dodatkowo przed pukaniem wymieniam filtr oleju na nowy. Po płukaniu zakładam kolejny nowy filtr, leję olej dedykowany do silnika, bez względu na przebieg silnika. Robię tak co 7000-8000 km. Jak kogoś nie stać na olej, niech wymienia silniki i marudzi, ze takie słabe skonstruowali, i w ogóle spisek. Czysty olej, czysty silnik. Dodatkowo dwa układy oil tank. Jeden na skrzyni korbowej, drugi na PCV. Nie macie pojęcia ile syfu leci w nowych silnikach do kolektora dolotowego i do przepustnicy. Z serdecznymi pozdrowieniami:
Wszystko powiedziane ale nic konkretnego.A wec nie zaczynaj zdania od A WIĘC
Garaż na Podlasiu. He he
Dobra ! Prosze zauważyć, ze w Kanadzie interwał dla tego samego auta z tym samym silnikiem to 5k km (w Kanadzie jest system metryczny) a w Europie to już 12k, wiec raz UE i ta pseudo ekologia a dwa daje to do myślenia. Tym bardxiej wysilone sportowe silniki to już maksymalnie 7-8tys km
61tkm na oleju. Ktoś mi chce udowodnić, że ten olej jest zły? Za 60tkm dolane 2l oleju. Traci właściwości i traci to kiedy straci? Kolor mnie kompletnie nie przekonuje ani test w wodzie… ani smak. To nie jest kwestia przemyśleń, silniki się różnią i wymagania tez.
Patrząc na to doświadczenie ze skokiem i wodą niech każdy mechanik zapamięta sobie raz na zawsze, że woda ma większą gęstość niż olej! 😀
Po Lewej stronie to nie olej! to jest zdegradowana ciecz , wymieszany razem z paliwem ! To nie jest olej!
Olej dobry do silnika to Fully Syntetic a u nas w Polsce drogie i takie oleje wolniej degradują!15.000 i 20.000km
W Polsce to Leją ludzie Hydrokraki a na butelce nasrane że olej Syntetyczny taaa z bazy Mineralnej degradacja to 7000km !
Miałem 7 samochodów z różnymi silnikami i zawsze wymieniam olej kiedy silnik zaczyna głośniej pracować a na bagnecie ciemny !
To sam silnik nam komunikuje że to co wlałeś to już trzeba zlewać!!!
Jeszcze na Praktykach na Żeraniu w Fso płukaliśmy ropą silniki a zajebane ostro silniki na mazucie 15W40 Nafta!!!
Do dziś mi zostało że przed wymianą oleju płukanka leje 0.5l ropy do starego oleju
Po wlaniu Pełnego Syntetyka na bagnecie w Benzynie olej jest czysty do 4000km !!!!!
Nalezy kupic dobry olej z pewnego zrodla.W Polsce sklepy typu moto maja w 90 procentach oleje podrabiane.Sam tego doswiadczylem 25 lat temu zawsze przywozilem sobie olej za polskiej granicy .Pewnego razu sam osobiscie to zobaczylem jakie oleje kupuje sie w sklepach moto czesci etc.nie Nie kupuje juz zadnego oleju w sieci moto.Nawet w Inter carsie maja podrobki .Sprawdz zawsze jaki olej do twojego wozu ma to ogromne znaczeni , Zjakich lat jest konstrukcja silnika chodai o to ze dane lata pro i dany olej do tych lat.To jest wszystko napisane nalezy tylko dobrze przeczytac wszystko jest tam napisane ok.Jak jest OO.1 to nie lej OO.4 ok.Na olejach sie nie oszczedza to wiado bylo jeszcze za komuny.To tak dla przestrogi pozdrawiam
Ja wymieniam w swoim volvie co 6500km I nie słucham żadnych serwisów co 10k wystarczy max
Ja wymieniam olej silnikowy i filtry co 10-12 tys km. Dla mnie to świętość. Ewentualnie jeśli prosty silnik bez turbiny to max 15 tys km. Lub oczywiście upływ roku czasu jeśli nie osiągamy rocznie takich przebiegów. Pamiętajmy że olej silnikowy smaruje również turbinę. Po zakupie auta zazwyczaj stosuje płukankę do silnika. Więcej info na moich filmach 😉 Pozdro dla wszystkich
Ja w Astrze H 1,9 wymienialam co 7 tys.km, przejechalam 402 tys.bez zadnej awarii.Dopiero szkoda calkowita, pewnej ciemnoty na drodze skasowala mi auto calkowicie.Warto dbac o swoje auta, a one sie odwdzieczaja.
Zrob jeszcze jeden experyment. Do tego nowego, czystego oleju wsyp troszke sadzy, oczywiscie czystego pudru sadzy. Takiej sadzy jaka uzywa sie w produkcji gumy. Czyli sadzy tlustej, aktywnej. Olej bedzie sie zachowywal tak samo jak ten zuzyty, a zuzytym nie jest. Wiadomo, bo zawiera dodatkowy wypelniacz a nie tylko czysty olej. Nawet olej po 1 tys. km. bedzie sie zachowywal w wodzie jak olej calkowicie zuzyty. W oleju sa zwiazki chemiczne, ktore wiaza ta sadze aby nie osadzala sie trwale na podzespolach silnika.
A wymiana oleju przy lpg ? Połowa tj co 5-7 tys km?
Warto!!!!
A ja staram się wymieniać dużo szybciej niż producent zaleca w motorze 125cm honda forza producent zaleca co 6 tys a ja to skracam o połowę bo to żaden koszt wymiana oleju w porównaniu do remontu silnika Hondy nie lubią starego oleju bynajmniej u mnie się to sprawdziło kiedyś choć km było nie wiele lecz okres długi skończyło się obróceniem panewki w hondzie crv 2 więc podpisuje się pod tym że lepiej częściej zmieniać olej pozdrawiam i miłego dnia życzę
oczywiście że trzeba wymieniac olej regularnie raz do roku i czyścić silnik przed wymianą. polecam płukankę Tec
ja wymieniam mniej więcej raz w roku i przed wymianą płuczę silnika płukanką Tec
Zastanawiam się co by się stało jakby go przefiltrować do koloru żółtego bo w wodzie widać że się rozwarstwia . Kiedyś już dawno o tym mówiłem że trzeba robić wymianę tak jak mówisz. Super film. Pozdrawiam i czekam na taki film jak napisałem wcześniej. Osobiście nie mam czasu na tą chwilę żeby zrobić takie doświadczenie. Pozdro
Chris zrobił badania oleju po 10 tys. km, to jest granica w której olej zachowuje jeszcze swoje właściwości chemiczne. powyżej zaczynają zanikać kolejne funkcje. long life to ściema producentów aut.
Nie uzywalbym słowa "doskonalszy" bo np.Diesle już są tak doskonale że aż stały się bez sensu- bo drogie,awaryjne, upierdliwe.
Myśle ze ktoś zaczął się zastanawiać co robić z zużytym olejem, i musiał zrobić tak żeby wypróżnienie się musi być rzadsze. Chciał dobrze, ale ludzkie słabości sprawiły ze dzięki takim wnioskom, za chwile tych silników już nie będzie. Była szansa, ale wyszło jak zwykle.
ja tam od nowości bez wymiany, już chyba ze 20 lat się tak bujam
warto wymieniać olej na czas: https://www.youtube.com/watch?v=x4u64lKBbhQ
nie zapominajmy, że filtr oleju po 15 tysiącach już nie filtruje, w szczególności w dieslach
Ja co roku wymieniam olej 🛢 plus od 4 lat płukanka a samochód 🚛 stary 18letni i wszystko działa.
Ja tam wolę olej short life, najlepiej z pierwszego tłoczenia
2 lata / 15k km (pół long term interval). oczywiście olej najlepszy możliwy spełniający normę wymaganą przez producenta. Każdy olej ciemnieje podczas używania – od pierwszego uruchomienia silnika lej staje się przepracowany. w dieslu już po 100km (stu) jest czarny. Kolor nie ma znaczenia, trzeba by zrobić analizę laboratoryjną oleju.
Od 15 lat wymieniam co ok. 20 tys i jest okej. Ten sam silnik ten sam pojazd. Jeżdżę dalej nic się nie dzieje. Przebieg 255 tys. Zakupiłem przy 113 tys. Benzyna z LPG.