Jak wyciszyć samochód i sprawić, żeby jazda nim była czystą przyjemnością? Zobaczcie, co już udało mi się osiągnąć w moim SzajBusie. Pełny tutorial już za tydzień…
Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,
Related
25 thoughts on “Czy Fiat Doblo będzie cichszy, niż S-Klasa? Projekt SzajBus – jak wyciszyć auto.”
Jak najbardziej w tym samochodzie musisz mieć opony dedykowane do samochodów dostawczych. Nic Ci nie grozi przy kontroli policyjnej lub technicznej, ale podczas walki z towarzystwem ubezpieczeniowym w razie szkody już tak. Są jednak cichsze i głośniejsze opony typu Cargo. Do tych pierwszych należą Goodyear Cargo Matathon (nie EfficientGrip) albo Nokian cLine Van. Bardzo polecam te drugie.
Kiedy będziesz mierzył poziom głośności po zmianach przy danej prędkości, pamiętaj by jechać tym samym odcinkiem drogi, bo różne rodzaje i różny stopień zużycia asfaltu też bardzo różnie hałasuje. Odległość od przeszkód w pobliżu drogi też ma znaczenie 🙂
Szaju, bardzo szanuję to co robisz na tym kanale, ale walcząc o te kilka decybeli w swoim Szajbusie to już lekkie przegięcie. Zwłaszcza, że jeżdżąc na rowerze narażasz siebie o wiele bardziej na hałas, który generuje wiatr. Może czas na jakiś o odcinek poświęcony tematyce ochrony słuchu.
Witaj. W kwestii opon mogę podpowiedzieć, mam dwa doblo cargo i w obu wymieniłem opony na tzw osobowe o maksymalnie dużej nośności, czyli w naszym przypadku jest to 91-92. Te oryginalne są przede wszystkim tragiczne na mokrym, raz zatrzymałem się na haku auta przede mną, na szczęście skończyło się odkupieniem główki haka którą wygiąłem i sprezentowaniu dobrej butelki w ramach wdzięczności za wyrozumiałość;) Jeżdzę dostawczakami już jakieś 12 lat, miałem nie jedną kontrolę i dostałem też kilka mandatów ale nigdy nikt nie zwrócił uwagi na rodzaj opon, więc myślę że masz odpowiedź:) Przyznam że chętnie skorzystam z Twojej pomocy w kwestii doboru odp. roweru górskiego;)
ta " dziurka" sluży do demontażu airbaga. Albo jest tam śruba torx, albo mechanizm ktory mozna podważyć np. srubokretem. Nie polecam robić bez odpietego akumulatora😁
kupiłem wersję cargo maxi xl, diesel 1,6 z końcówki roku 2015, jest cicho, w innym samochodzie z diezlem też fiata 1,3 które również użytkuje jest głośniej, różnica jest największa w trasie, ten słabszy ma 5ciobiegową skrzynie ten większy 6ciobiegową ,słabszy ma 3100obr/min przy 130km.h ten większy przy tej prędkości 2450, w 1,6 jest bdb izolacja maski, oi widzę że nie masz osłony silnika od dołu, tak jak w u mnie w tym słabszym, w 1,6 jest
Nie, nie będziesz miał nawet namiastki S klasy. Buda to jedno całe podwozie to druga kwestia. Wibracje silnika, wibracje zawieszenia, rezonowanie tej klatki na pace. Jak będziesz w nim spał to będziesz mniej słyszał jak obsrywa go gołąb w locie. 👍
Nadkola tez mozna wyciszyc – osobiscie wyciszylem 3 samochody do tej pory i uwazam ze nadkola daja najwiecej korzysci w stosunku do pracy/kasy wlozonej. Zwlaszcza przednie, ale przy takiej pustej duzej budzie pewnie i tylne maja spore znaczenie. Przy okazji tez bitmatem wszystkie 3 robilem i chlopaki tez mi doradzali :p
Genialne. Bardzo szanuję. Jeśli chodzi o szyby, wiem tyle, że w samochodach luksusowych (Rolls-Royce, wspomniana S-klasa, czy nawet BMW serii 5 w opcji) są szyby podwójne/klejone, które dużo zmieniają w kwestii akustycznej, a także termicznej. Montaż takich w Fiacie Doblo jest pomysłem…dość z kosmosu, ale za to niezmiernie ciekawym. 😂😂
Jak najbardziej w tym samochodzie musisz mieć opony dedykowane do samochodów dostawczych. Nic Ci nie grozi przy kontroli policyjnej lub technicznej, ale podczas walki z towarzystwem ubezpieczeniowym w razie szkody już tak.
Są jednak cichsze i głośniejsze opony typu Cargo. Do tych pierwszych należą Goodyear Cargo Matathon (nie EfficientGrip) albo Nokian cLine Van. Bardzo polecam te drugie.
Kiedy będziesz mierzył poziom głośności po zmianach przy danej prędkości, pamiętaj by jechać tym samym odcinkiem drogi, bo różne rodzaje i różny stopień zużycia asfaltu też bardzo różnie hałasuje. Odległość od przeszkód w pobliżu drogi też ma znaczenie 🙂
Spoko wygląda Twój samochodzik. Przypmina trochę kask DH
Szaju, bardzo szanuję to co robisz na tym kanale, ale walcząc o te kilka decybeli w swoim Szajbusie to już lekkie przegięcie. Zwłaszcza, że jeżdżąc na rowerze narażasz siebie o wiele bardziej na hałas, który generuje wiatr.
Może czas na jakiś o odcinek poświęcony tematyce ochrony słuchu.
Pozdrawiam!
… się pytam po co ?!!!!!!
Chciał to zrobił, znajdźcie sobie coś lepszego do roboty niż durne komentarze xD
Szaju rower carbonowy to czemu nie auto
Witaj. W kwestii opon mogę podpowiedzieć, mam dwa doblo cargo i w obu wymieniłem opony na tzw osobowe o maksymalnie dużej nośności, czyli w naszym przypadku jest to 91-92. Te oryginalne są przede wszystkim tragiczne na mokrym, raz zatrzymałem się na haku auta przede mną, na szczęście skończyło się odkupieniem główki haka którą wygiąłem i sprezentowaniu dobrej butelki w ramach wdzięczności za wyrozumiałość;) Jeżdzę dostawczakami już jakieś 12 lat, miałem nie jedną kontrolę i dostałem też kilka mandatów ale nigdy nikt nie zwrócił uwagi na rodzaj opon, więc myślę że masz odpowiedź:) Przyznam że chętnie skorzystam z Twojej pomocy w kwestii doboru odp. roweru górskiego;)
Ty jestes chory
"Można uderzać pieszych, będą się odbijać i nic im się nie stanie" <hahaha> <hue hue hue> obudziłem przez Ciebie żonę śmiechem. 🙂
Świetna robota ciekawa opcją z kamerą na podczerwień czekam na efekt końcowy no i navi pozdrawiam 🥇
Daniel to ty teraz tuningiem samochodów się zajmujesz heh 🙂 w sumie ciekawe… jak można wyciszyć auto…
o ile szjbus przybrał na masie jak do tej pory?
Super samochód!
ta " dziurka" sluży do demontażu airbaga. Albo jest tam śruba torx, albo mechanizm ktory mozna podważyć np. srubokretem. Nie polecam robić bez odpietego akumulatora😁
A i najważniejsze o ile wzrosła masa samochodu? Maty bitumiczne nie są lekkie.
Siemka szaju! Na jakiej stronie projektowałaś okleinę na samochód
kupiłem wersję cargo maxi xl, diesel 1,6 z końcówki roku 2015, jest cicho, w innym samochodzie z diezlem też fiata 1,3 które również użytkuje jest głośniej, różnica jest największa w trasie, ten słabszy ma 5ciobiegową skrzynie ten większy 6ciobiegową ,słabszy ma 3100obr/min przy 130km.h ten większy przy tej prędkości 2450, w 1,6 jest bdb izolacja maski, oi widzę że nie masz osłony silnika od dołu, tak jak w u mnie w tym słabszym, w 1,6 jest
ile Takie cos kosztowało ?
2:47 czy będzie ten drugi odcinek?
Nie, nie będziesz miał nawet namiastki S klasy. Buda to jedno całe podwozie to druga kwestia. Wibracje silnika, wibracje zawieszenia, rezonowanie tej klatki na pace. Jak będziesz w nim spał to będziesz mniej słyszał jak obsrywa go gołąb w locie. 👍
Zajmij się konserwacją oraz czymś co zabezpieczy Włocha przed jego najlepszą koleżanką czyli korozją
Nadkola tez mozna wyciszyc – osobiscie wyciszylem 3 samochody do tej pory i uwazam ze nadkola daja najwiecej korzysci w stosunku do pracy/kasy wlozonej. Zwlaszcza przednie, ale przy takiej pustej duzej budzie pewnie i tylne maja spore znaczenie. Przy okazji tez bitmatem wszystkie 3 robilem i chlopaki tez mi doradzali :p
a ta dziurka? 😁😁😁
to dojście do mocowania poduszki powietrznej.
nie regulowac 💀
nie dotykac🤕
Genialne. Bardzo szanuję. Jeśli chodzi o szyby, wiem tyle, że w samochodach luksusowych (Rolls-Royce, wspomniana S-klasa, czy nawet BMW serii 5 w opcji) są szyby podwójne/klejone, które dużo zmieniają w kwestii akustycznej, a także termicznej. Montaż takich w Fiacie Doblo jest pomysłem…dość z kosmosu, ale za to niezmiernie ciekawym. 😂😂
Można koła tez wyciszyć