Naprawa radioodtwarzacza typu RPS-654. Produkowany do połowy lat 90-ych odbiornik stereofoniczny z odtwarzaczem kaset. Wyposażony w „autorewers”, który pomimo iż zrealizowany mechanicznie, działa bardzo sprawnie. Elektroniczne przełączanie ścieżek, umożliwiło zastosowanie bardzo dobrego, choć typowego rozwiązania z podwójną głowicą. Z upływem czasu popękały bieżnie kół zamachowych odtwarzacza. Zdobycie nowych części jest bardzo trudne – nie ma ich w bieżącej sprzedaży. Na szczęście mechanizm typu P6 jest niemal identyczny z mechanizmem radioodtwarzaczy CAR-400. Zaistniała możliwość pozyskania części ze złomowanego odbiornika, które mimo upływu czasu, są w doskonałym stanie technicznym. Dzięki temu zapomniany choć bardzo ciekawy odtwarzacz Diory, został uratowany i tym samym przywrócony do działania.
—————-
muzyka: Francis Preve, The Whole Other – YouTube library.
—————
Film nie ma na celu łamania praw autorskich kompozytorów muzyki. Nie służy pozyskiwaniu przeze mnie, jakichkolwiek korzyści finansowych. Film ma charakter edukacyjny.
Pobrane z Youtube Wszystkie samochody osobowe i autobusy wszystkich marek można sprawdzić i naprawić w naszym warsztacie samochodowym. Klienci mogą tutaj naprawić swoje silniki wysokoprężne i benzynowe, skrzynie biegów, układy przeniesienia napędu, hamulce, układ kierowniczy, paliwo, układ wydechowy, elektrykę i zawieszenie. W warsztacie dokonujemy również pełnej wymiany oleju oraz wymieniamy filtry, klocki hamulcowe oraz tarcze hamulcowe. Prowadzone są tu również prace związane z blachą samochodową.
Więcej informacji o ofercie można uzyskać telefonicznie.
Mechanik z Dojazdem w Warszawie. Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanika i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe w Warszawie, Naprawa Silników Samochodowych – Remont w Warszawie. Remont silników samochodowych w Warszawie, Elektronik Samochodowy, Wymiana radia w samochodzie,
Related
26 thoughts on “DIORA – radioodtwarzacz RPS-654”
Ale chujowa naprawa! Psucie innego radia aby było dawcą części dla dziadowskiej diory! To już mogłeś przełożyć cały mechanizm. Poza tym jakość dźwięku z magnetofonu jest bardzo słaba.
Czy to jest ostatni model polskiego radioodtwarzacza samochodowego? To radio stylistycznie było bardziej do poloneza czy raczej pod fiata CC lub 126p? Jeszcze taka myśl mi przyszła apropos kaset. Na allegro są nowe kasety chromowe stilon gorzów.
Bardzo ciekawy film, nie wiedziałem że w tym radyjku jest mechanizm magnetofonu z popularnego car 400, kiedyś woziłem takie same radio Diory na rowerze, z głośnikami, akumulatorem i robiło furorę przed szkołą 😉 Swoją drogą ciekawe, że w tym Philipsie jeszcze nie popękały te plastiki, sam mam kilka car 300 i 400 i w każdym się te kółka rozleciały. Lecz porównując Diorę do CAR 400 widać, ogromną różnicę w technologii produkcji, po pierwsze razi w oczy skala na linkę, nie mówiąc o innych funkcjach.
Hmm, jak widac Polacy dość mocno "zainspirowali się" mechanizmem z Philipsa, nie pierwszy raz zresztą 🙂 Podobnie było z Condorem, bardzo mocna "inspiracja" Philipsem d8614. Niemniej plus za reanimację i podtrzymywanie pamięci polskiej, jaka by ona nie była, konstrukcji. PS. To przełączenie OIRT/CCIR za pomocą przycisku stereo to Twoja przeróbka jak rozumiem ?
fajnie kolego, że wrzuciłeś jakiś film z radiem samochodowym, mnie brakuje w kolekcji radioodbiorników samochodowych polskiej produkcji tylko Żerania i Miki. Jeden nieuchwytny i drogi, a drugi jak yeti.
Zepsuł generyczne radio z Opla żeby naprawić grubo ciosany diorowski bałagan:-) Ciekawe co miał na myśli stylista panelu czołowego tego RPS-a, bo do żadnego krajowego wnętrza chyba to nie pasuje. No może nieco do SC.
Produkowanie takiego reliktu w połowie lat 90 zakrawa na nieśmieszny żart. Owszem, ówczesne bazarowe twory tak często widziane w Maluchach czy innych wynalazkach samochodopodobnych były jeszcze gorsze. Co nie zmienia faktu, że analogowe programowanie w połowie lat 90 to archaizm. To już ten wcześniejszy model z automatycznym szukaniem stacji i diodową skalą wydawał się nowocześniejszy.
Ale chujowa naprawa! Psucie innego radia aby było dawcą części dla dziadowskiej diory!
To już mogłeś przełożyć cały mechanizm.
Poza tym jakość dźwięku z magnetofonu jest bardzo słaba.
Czy to jest ostatni model polskiego radioodtwarzacza samochodowego? To radio stylistycznie było bardziej do poloneza czy raczej pod fiata CC lub 126p? Jeszcze taka myśl mi przyszła apropos kaset. Na allegro są nowe kasety chromowe stilon gorzów.
No brakowało mi nowego filmu. Brawa dla autora czekamy na więcej 😀
co to za ustrojstwo w tle? 0:12
Kolejna dobra robota i odratowanie polskiego sprzętu czekam na więcej 🙂
Tego typu mechanizmy są też w Blaupunktach, np. CAR300 czy SC-202, w tych do Audi i VW też.
Wspaniałe radyjko! Szkoda, że nie mogę żadnego z takich zamontować z moim samochodzie. Ale i tak go przerobię na klasyczne odbiorniki.
4 na 3 układ wyświetlania? Haha, dobre 🙂 Teraz jest prawdziwy klimat epoki. Pozdrawiam.
Za wolno odtwarza + falowanie. Albo mechanizm uszkodzony, albo stabilizator obrotów silnika "leży i kwiczy".
Szkoda że twoje filmy nie są już Full hd i 16:9
Jak na swoje lata nowocześnie wyglada to radyjko, jak blaupunkty z tamtych lat
jakoś tej konstrukcji nie pamiętam 🙁
Bardzo ciekawy film, nie wiedziałem że w tym radyjku jest mechanizm magnetofonu z popularnego car 400, kiedyś woziłem takie same radio Diory na rowerze, z głośnikami, akumulatorem i robiło furorę przed szkołą 😉 Swoją drogą ciekawe, że w tym Philipsie jeszcze nie popękały te plastiki, sam mam kilka car 300 i 400 i w każdym się te kółka rozleciały.
Lecz porównując Diorę do CAR 400 widać, ogromną różnicę w technologii produkcji, po pierwsze razi w oczy skala na linkę, nie mówiąc o innych funkcjach.
Hmm, jak widac Polacy dość mocno "zainspirowali się" mechanizmem z Philipsa, nie pierwszy raz zresztą 🙂 Podobnie było z Condorem, bardzo mocna "inspiracja" Philipsem d8614. Niemniej plus za reanimację i podtrzymywanie pamięci polskiej, jaka by ona nie była, konstrukcji.
PS. To przełączenie OIRT/CCIR za pomocą przycisku stereo to Twoja przeróbka jak rozumiem ?
Fajne radio z tego co pamiętam czesto te radia były montowane w autosanach
Troche falszuje kasetka 😉
Ja znalazłem w domu oryginalny kalendarz Unitry z roku 1973
fajnie kolego, że wrzuciłeś jakiś film z radiem samochodowym, mnie brakuje w kolekcji radioodbiorników samochodowych polskiej produkcji tylko Żerania i Miki. Jeden nieuchwytny i drogi, a drugi jak yeti.
O kurcze. To radio w polonezie w 1993 roku też tata miał…
Witam może mi pomożesz. Mam problem z odtwarzaczem coś się nie zazębia i głowica pstryka tzn. Wciąga ja i puszcza i tak w kółko. Co to może być?
Poszukuję szybki do takiego cuda, ma ktoś??
Zepsuł generyczne radio z Opla żeby naprawić grubo ciosany diorowski bałagan:-) Ciekawe co miał na myśli stylista panelu czołowego tego RPS-a, bo do żadnego krajowego wnętrza chyba to nie pasuje. No może nieco do SC.
Produkowanie takiego reliktu w połowie lat 90 zakrawa na nieśmieszny żart. Owszem, ówczesne bazarowe twory tak często widziane w Maluchach czy innych wynalazkach samochodopodobnych były jeszcze gorsze. Co nie zmienia faktu, że analogowe programowanie w połowie lat 90 to archaizm. To już ten wcześniejszy model z automatycznym szukaniem stacji i diodową skalą wydawał się nowocześniejszy.
Czy sprezyna od wyrzutu kasety pasuje też od Philipsa car 400?
<a href=https://zapodaj.net/14a217a6aaf2d.jpg.html>Screenshot_20210716_062344.jpg</a>
Ta sprezyna czy pasuje od Philipsa?
Te radia były produkowane w zakładach Diory w Nowej Rudzie dzisiaj tam jest Biedronka i Lewiatan.