W tym odcineczku zabiorę się za diagnostykę i naprawę alternatora. Stwierdziłem ze to co jest w necie pokazane nie do końca mi pasuje . Mam na dzieje ze dzięki temu filmikowi ktoś zrozumie jak działa i jak wygląda naprawa. Zapraszam do oglądania . PS alternator ładuje 14.2 V
Kontakt Car-mobile@wp.pl
Wsparcie dla kanału. Możecie wysyłać dowolna kwotę na numer konta 06 1090 2125 0000 0001 0539 6812 Santander bank z dopiskiem na rozwój kanału
Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,
Related
27 thoughts on “Elektryka Samochodowa Diagnostyka i Naprawa Alternatora część 2”
Takie pytanko, nowe pierścienie mają bicie że musiałeś je toczyć?
Słuchajcie obywatelu Dora…Wszystko ok. Tylko to naprawa typowo Garage. Bardzo fajnie się ogląda. Polecę szczególnie młodym adeptom wiedzy tajemnej. Pozdr. 🤘
Czekałem właśnie czy powiesz o pierscieniach że ważne jest jego ułożenie. I nie ukrywam że liczyłem na to że się drucik urwie 🙂 i jak wyjdziesz z tej sytuacji. Co do piaskowania to ja piaskuje uzwojenia z większej odległości w celu oczyszczenia i jeżeli uzwojenia są zwarte bądź przegrzane to je widać. Ale to już kosmetyka. Bardzo dobra praca mogli byśmy razem pracować bo ja nie nawidze jak ktoś lipę odstawia. Tak ma wyglądać regeneracja alternatora. Nie pamiętam tylko czy sprawdziłeś przebicia na stojanie. Duży plus dla porządnego fachowca
Nie ma się z czego śmiać, jak mawiał mój ojciec naprawia ten kto wymienia najmniejszą, niepodzielną już, uszkodzoną część a inni to wymieniacze. Zamiast wiercić szczotki lepiej je wylutować, ja tak robię. Polecam zaopatrzyć się w odsysacz do cyny i dobry topnik. Wiercenie może (nie musi) coś uszkodzić. Do łożysk polecam ściągacze, nie trzeba później skrzydełek wiatraka prostować. Bałem się, że ta rozgrzana kolba lutownicza stopi baterię wkrętarki – emocje do ostatniej chwili! 🙂 Pozdr!
Sam robiłem bez filmików… Miałem alternator ze sprzęgłem.. Da się zrobić tylko chęci 😃 ja mam lagunę 2 1.8 16v. Tutaj była 1.6 16v dam rękę uciąć 😅 pozdrawiam prowadzącego 😁
Nie widzialem zebys sprawdzal bicie pierscieni po montażu zaufaleś producentowi części często zdarzaja sie bicia które powodują podskakiwanie szczotek i szybsze zuzycie mimo to dobrze i profesjonalnie pozdro
dobre filmy odrazu przeszedłeś do tematu dwa filmy i wiem jak to zrobić nie wiem czy się podejme czy oddam do regeneracji ale jak podejme to dzi ekki twojemu filmowi
27:30 No i niestety wbijanie wirnika w łożysko w pokazany sposób jest destrukcyjne dla łożyska;P Elementy toczne nie mogą przenosić obciążeń poprzecznych wynikających z montażu, a uderzając w wirnik aby wepchnąć go na odpowiednie miejsce bieżni wewnętrznej, gdy łożysko jest podparte w obudowie wyłącznie zewnętrzną bieżnią sprawia, że kulki obrywają. Oczywiście nikt nie będzie zwracał uwagi na to o ile skrócił się jego żywot, bo na początku chodzi elegancko:)
Fajny filmik nie trzeba się domyślać jak go rozkrecac tylko obejrzeć i brać się do roboty bardzo dziękuję tobie i zaraz micrunia mojej żony odzyska alternator wysiadło sprzęgło alternatora ale przy okazji zrobię wymianę wszystkich zużytych elementów.Poniewaz demontaż alternatora w dieslu z klima to sporo dłubania.pozdrawiam i dzięki za filmik.wesolych świąt.
Takie pytanko, nowe pierścienie mają bicie że musiałeś je toczyć?
Te szczotki to można było odlutować i same by wyskoczyły . Pozatym ok .
Słuchajcie obywatelu Dora…Wszystko ok. Tylko to naprawa typowo Garage. Bardzo fajnie się ogląda. Polecę szczególnie młodym adeptom wiedzy tajemnej. Pozdr. 🤘
Jaki koszt regeneracji z częściami?
Czekałem właśnie czy powiesz o pierscieniach że ważne jest jego ułożenie. I nie ukrywam że liczyłem na to że się drucik urwie 🙂 i jak wyjdziesz z tej sytuacji. Co do piaskowania to ja piaskuje uzwojenia z większej odległości w celu oczyszczenia i jeżeli uzwojenia są zwarte bądź przegrzane to je widać. Ale to już kosmetyka. Bardzo dobra praca mogli byśmy razem pracować bo ja nie nawidze jak ktoś lipę odstawia. Tak ma wyglądać regeneracja alternatora. Nie pamiętam tylko czy sprawdziłeś przebicia na stojanie. Duży plus dla porządnego fachowca
Jak stojan trze o wirnik to młotek i heja 😀 jak pracowałeś przy tym to wiesz co to za metoda 😂
Nie ma się z czego śmiać, jak mawiał mój ojciec naprawia ten kto wymienia najmniejszą, niepodzielną już, uszkodzoną część a inni to wymieniacze.
Zamiast wiercić szczotki lepiej je wylutować, ja tak robię. Polecam zaopatrzyć się w odsysacz do cyny i dobry topnik. Wiercenie może (nie musi) coś uszkodzić.
Do łożysk polecam ściągacze, nie trzeba później skrzydełek wiatraka prostować.
Bałem się, że ta rozgrzana kolba lutownicza stopi baterię wkrętarki – emocje do ostatniej chwili! 🙂
Pozdr!
Sam robiłem bez filmików… Miałem alternator ze sprzęgłem.. Da się zrobić tylko chęci 😃 ja mam lagunę 2 1.8 16v. Tutaj była 1.6 16v dam rękę uciąć 😅 pozdrawiam prowadzącego 😁
Nie widzialem zebys sprawdzal bicie pierscieni po montażu zaufaleś producentowi części często zdarzaja sie bicia które powodują podskakiwanie szczotek i szybsze zuzycie mimo to dobrze i profesjonalnie pozdro
bardzo dziekuje za super odcinek!!!
32:18 "i cyk, cyk, cyk.." dynamometr w ręku! 👍💪
Robię tak samo😁
Bardzo dobra robota !
Dzięki mistrzu za ten filmik jesteś gość konkretny 👍👍👍👍
Witam, czy wykonujesz takie regeneracje odpłatnie??
dobre filmy odrazu przeszedłeś do tematu dwa filmy i wiem jak to zrobić nie wiem czy się podejme czy oddam do regeneracji ale jak podejme to dzi ekki twojemu filmowi
Uzywaj do lutowania kwas bedzie lepiej cyna się trzymac ale po za tym mega poradnik
27:30 No i niestety wbijanie wirnika w łożysko w pokazany sposób jest destrukcyjne dla łożyska;P Elementy toczne nie mogą przenosić obciążeń poprzecznych wynikających z montażu, a uderzając w wirnik aby wepchnąć go na odpowiednie miejsce bieżni wewnętrznej, gdy łożysko jest podparte w obudowie wyłącznie zewnętrzną bieżnią sprawia, że kulki obrywają. Oczywiście nikt nie będzie zwracał uwagi na to o ile skrócił się jego żywot, bo na początku chodzi elegancko:)
Super,ale słabe światło i kamera nie ostrzy.
A co za klej użyłeś przy komutatorze bo chyba nie do plastiku ?
Co się stanie jak pomyli się który przewód gdzie przy pierścieniu ślizgowym?
Fajny filmik nie trzeba się domyślać jak go rozkrecac tylko obejrzeć i brać się do roboty bardzo dziękuję tobie i zaraz micrunia mojej żony odzyska alternator wysiadło sprzęgło alternatora ale przy okazji zrobię wymianę wszystkich zużytych elementów.Poniewaz demontaż alternatora w dieslu z klima to sporo dłubania.pozdrawiam i dzięki za filmik.wesolych świąt.
Spoko
Ja wywijałem te stópki na komutatorze z drugą stronę, zaginałem i lutowałem od góry.
Jak profesjonalnie nazywa się ten plastikowy koszyczek i gdzie mozna taki kupić?
Proszę o nazwę użytego kleju, Pozdr
Heh szkoda że nie obejrzałem tego filmiku bo chyba odwrotnie mogłem zamontować komutator
Bardzo świetna jest to zrobiona praca i bardzo jest to pomocne pozdrawiam twórcę tego filmiku 👍👍👍👍🇵🇱