Escort mk7 – Naprawa
AUTO TRAFIŁO NA ZŁOM 2 MIESIĄCE TEMU
Poprawiamy spartoloną robotę poprzednich właścicieli , czyli poprawki przy car audio , instalacji i paru innych rzeczach , zapraszam do oglądania 🙂
Kolory, opis i podłączenie kostki ISO do radyjka które mam u siebie zamontowane
Kostka prądowa:
Czerwony- +12V Power- Jest to przewód prądowy plusowy, który także podtrzymuje pamięć.
podłączamy go pod stałe napięcie bezposrednio z akumulatora
Czarny- – przewód minusowy
Niebieski- Anntene remote- przewód który podaje napięcie do automatycznej anteny. Używany
często jako przewód podający sygnał do oddzielnego wzmacniacza mocy aby go załączyć.
Pomarańczowy-Illumination- Przewód do regulacji jasności podświetlenia przycisków radia tylko
przy włączonych światłach. obojętnie czy radio jest włączone czy nie.(ściemnianie w radiu pod nazwą – Dimmer). Nie podłączenie
go nie wpływa na włączanie lub pamięć radia a także na podświetlenie radia gdy jest włączone. Podłączamy go pod przewód oświetlenia instrumentów.
Żółty- +12V Permanent- przewód plusowy bez którego radio nie będzie działało, nie wpływa na trzymanie
pamięci w radiu. Jednak musi być podłączony do przewodu plusowego, stały z akumulatora + lub z przewodu podającego plus po przekręceniu stacyjki.
———————————————————————————————–
Jeżeli chcemy aby radio można włączyć bez przekręcania kluczyka, należy przewód czerwony (+12V Power) i żółty (+12V Permanent)
połączyć razem i podpiąć pod kabel plusowy ze stałym napięciem z akumulatora.
Jeżeli chcemy aby radio można włączyć dopiero po przekręceniu kluczyka, należy przewód czerwony (+12V Power)
podpiąć pod kabel plusowy ze stałym napięciem z akumulatora a przewód żółty (+12V Permanent) podłączyć pod przewód
który podaje napięcie dopiero po przekręceniu kluczyka.
———————————————————————————————–
Kostka głośnikowa:
Zielony z czarnym paskiem- -Left rear – minusowy lewy tył
Zielony- +Left rear – plusowy lewy tył
Biały z czarnym paskiem- -Left front – minusowy lewy przód
Biały- +Left front – plusowy lewy przód
Siwy z czarnym paskiem- -Right front – minusowy prawy przód
Siwy- +Right front – plusowy prawy przód
Fioletowy z czarnym paskiem- -Right rear – minusowy prawy tył
Fioletowy- +Right rear – plusowy prawy tył
Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,
czekam na odcinek w ktorym zmieniasz galke biegow na fabryczna i tego typu tuningi;p
Dość porządny głośnik 2szt. za 10 zł na allegro…
Nie słyszałeś jak gra więc nie mów , to i tak tylko na chwilę bo już nie długo auto otrzyma całkiem nowy i bardzo porządny zestaw głośników i jeszcze lepsze radyjko , póki co to takie ktoś zamontował i takie zostawiłem , poprawiłem tylko druciarstwo . Pozdrawiam
To napewno też 🙂
Prezesie wszystko ok ale 3:46 kable staraj się olutować, wtedy zaciskać i zlutować z wsuwką, jest to połączenie stuprocentowe bo nawet jak mocno zdusisz to i tak po jakimś czasie kabel możne wypaść lub jeden drucik wystawać, dotykać masy itp.
Tak samo w 2:55 kabel najpierw podgrzej i nałóż cynę, trochę przygrzej, jaki sens? nie grzejesz tak mocno terminalu w głośniku masz kabel i terminal ocynowany, oraz lut jest mocniejszy. Pozdro i tak dalej 🙂
Dlaczego uważasz że lutowanie było złe ? Idealnie na całej powierzchni zalutowałem cienka warstwą cyny więc w czym problemos ? Pracy Całkiem sporo było po wcześniejszych magikach
Ok dzięki za cenne info , jednak jeszcze nie zdarzyło mi się coś takiego aby kabel wypadł 🙂
Kolejny profesjonalista… Kto lutuje kable do głośnika…było przerobić wsówkę i bybyło git
Wiecie co ? Liczyłem się z takimi komentami , myślę że robota jest wykonana dobrze i jeśli chcecie to krytykować to nie ma sprawy ale wcześniej pokażcie mi co wy potraficie , wiem że zawsze znajdzie się ktoś kto powie "ja to bym lepiej zrobił"
Współczuje teraz temu co będzie musiał ten głośnik odłączyć
Wystarczy termokurczkę przeciąć , a po 2 ja będę zmieniał głośniki w tym aucie , jak narazie była tylko poprawiona spartolona robota i tyle
mam pytanie dlaczego dajesz termokurczki na glosniki 6:20 sa zbedne chyba ze chcesz aby sie nie rozlaczyly bo innego zastosowania nie widze
Dlatego że tam były lutowane kable , dla pewności dałem termo :0 przezorny zawsze ubezpieczony 🙂
no fajne fajne ale te kable takie jak to auto …. no 🙂 czy wogule warto w to cos inwestowac ?? ja wiem ze fajnie robic cos nowego 🙂 bo sam jestem autorem mojego fiata uno 1.3 turbo ten co w awatarku 🙂
Kabel były kupione nowe więc w czym problem ? A czy warto inwestować np; w jakieś polskie bądź amerykańskie auto które jest 2 razy starsze od ciebie czy ode mnie ? i które korozja przeżarła na wylot ? Odp to TAK warto każdemu pojazdowi poświęcić trochę swojego czasu , nie ma być to rakieta , ale wszystko ma być sprawne i do tego dążę
witam nic konkretnego po poprzedniku nie zrobiles ladne mocowanie glosnika mogles zrobic
z glosnikiem to rozumiem ze tak zrobiles bo nowy mial byc ale kable no stary masakra nowe powinny byc a Ty sobie takie jakies znalazles stare no spoko Twoj wybor
Narzędzia też masz profeska, nożyce do blachy itp….hehe
Gosc z techniczna kultura 🙂 A zawistnicy oczywiscie I jak zwykle sa na NIE !
Według mnie jeszcze bardziej zjebałeś niż poprzedni właściciel xd
amator udajacy profesjonaliste poraszka