Dziwne dźwięki dochodzące z wyremontowanego silnika, świadczyły o tragicznym stanie napędu rozrządu. Poprzeciągane śruby, pozrywane gwinty, rozciągnięte śruby, silikon i wiele innych ciekawostek znalazłem pracując tylko w obrębie układu rozrządu,
Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,
Related
35 thoughts on “Impreza STI. Silnik po remoncie prawie się rozpadł! Zerwane gwinty, urwane śruby, wszędzie silikon”
Łoo Panie kurła to młody składał! Ale już go pogoniłem….
Seryjnie w STi 2008 siedziała pompa oleju 11mm. 12mm było w Spec C i to pewnie taka została założona przy remoncie. O 14mm nikt chyba nigdy nie słyszał, na pewno nie o OEM.
Ale rzeźnik to musiał robić, nie rozumiem dlaczego ludzi nie mogą takich rzeczy dokręcać z kluczem. Rozumiem, że w zawieszeniu jakieś śruby większe można sobie skrócić i doręcić z ręki, ale takie małe m5, m6 jeszcze w aluminium dokręcać na pałę to proszenie się o problemy. A silikon na podkładkach to już jest zbrodnia, nie muszą już być dedykowane podkładki, ale zestawik miedzianych za 3 dychy i jest po sprawie. Mi spręzynki zawsze się w miarę sprawdzały bez większych problemów
Ładnie ktoś to poskładał 😀 Nie zazdroszczę takiej dłubaniny i podziwiam cierpliwość. Nawet jako amator-druciarz nie dopuszczam to takiej demolki. Choć jak pomyślę ile musiałem poprawiać po profi mechanikach to mnie to nie dziwi. Co do sprężynek helicoil to dobrze zrobiona powinna trzymać jak przyspawana.Naprawiałem tym gwint w zwrotnicy od jarzma czy mocowania przedniego wózka. Komuś musiało wiertło bić jak komornik w drzwi, sprężynki były minusowej jakości lub wywiercił za dużym o pół rozmiaru wiertłem. Nie powinna też dać się wykręcić w całości.
Co do rozrządu, u mnie tez byl przeciągnięty gwint, bo przecież po co używać klucza dynamometrycznego😅 ale mniejsza, próbowałem ratować nie udalo sie. Teraz bedzie jak Pan Bóg przykazał.Przyjaciele wpadają i będą "Czapki z głów " Pozdrawiam 😃
UTP 65 D (4,0 x 350 mm) Welding electrodes – Lastechniek Rijnmond – EN Jeśli spawasz w Aluminium nie klei się alu polecam poczytać dużo łatwiej jeśli chodzi o urwane śruby
Te krótkie śruby , chyba M6 to chyba kupione w Castoramie. W motoryzacji stosuje się śruby w klasie co najmniej 8.8 a tam, na tych gwintach zrobiło się przewężenie jakby były zrobione z ciasta.
Chyba ktoś chciał zarobić a starczyło tylko na profesjonalny remont (o ile to prawda że w ogóle silnik poszedł do warszaway) żeby pokazać kupującemu papier. A cala reszta złożona na starych częściach i używkach do tego nieprofesjonalny montaż. Smutna historia druciarstwa.
Jak zawsze dobra robota! oby więcej takich ludzi jak Ty, mając wiedzę i chęci na pewno sporo ludzi przewinie się przez Twój warsztat i będą zadowoleni z prac które wykonałeś
Zrobisz samemu i wiesz co masz!!! Dobre klucze dynamometryczne, serwisówka do łapy i wio 😉 Powodzenia!! Ja robiłem własnoręcznie cały remont Busso 2.5 V6 24V i wiem co mam 😉
14:30 helicoil, jeśli jest dobrze wkręcony to powinien mieć pasowanie kontrolowane nawet sprawdzianem do gwintu GO/NOGO. Pracowałem 8 lat w fabryce odlewającej obudowy aluminiowe, na izbie pomiarowej. W procesie produkcyjnym te helicoil są używane w nowych korpusach. Często są przewidzane technologicznie już w nowym wyrobię. Widziałem że na produkcji wkręcali (wkrętarkami) w głębszych otworach nawet po dwie wkrętki (jedna za drugą) Były też takie tulejki samogwintujace.
Łoo Panie kurła to młody składał! Ale już go pogoniłem….
Seryjnie w STi 2008 siedziała pompa oleju 11mm. 12mm było w Spec C i to pewnie taka została założona przy remoncie. O 14mm nikt chyba nigdy nie słyszał, na pewno nie o OEM.
Nauka gwintowania .
Uratowałeś samochód 🙂
Nie idzie od innego auta dopasowac filtra oleju?
Ruda,ruda tanczy jak szalona. Ja pierdole . Toz niech go odrazu robo bo widac ostatni dzwonek .
Widac Majster ze jestes jak ja myslisz co robisz i poprawiasz bledy fabryki. Taki mechanior to mechanior. A nie jakas popierdólka.
Ale rzeźnik to musiał robić, nie rozumiem dlaczego ludzi nie mogą takich rzeczy dokręcać z kluczem. Rozumiem, że w zawieszeniu jakieś śruby większe można sobie skrócić i doręcić z ręki, ale takie małe m5, m6 jeszcze w aluminium dokręcać na pałę to proszenie się o problemy. A silikon na podkładkach to już jest zbrodnia, nie muszą już być dedykowane podkładki, ale zestawik miedzianych za 3 dychy i jest po sprawie. Mi spręzynki zawsze się w miarę sprawdzały bez większych problemów
Aż dziwne że nie przeskoczyło to na zębach,no i te śruby porozciągane inne pourywane.
Ło panie po tym co widzę to tam worek pieniędzy trzeba było by jeszcze zostawić żeby nie zgniła ta subaryna
Ładnie ktoś to poskładał 😀 Nie zazdroszczę takiej dłubaniny i podziwiam cierpliwość. Nawet jako amator-druciarz nie dopuszczam to takiej demolki. Choć jak pomyślę ile musiałem poprawiać po profi mechanikach to mnie to nie dziwi.
Co do sprężynek helicoil to dobrze zrobiona powinna trzymać jak przyspawana.Naprawiałem tym gwint w zwrotnicy od jarzma czy mocowania przedniego wózka. Komuś musiało wiertło bić jak komornik w drzwi, sprężynki były minusowej jakości lub wywiercił za dużym o pół rozmiaru wiertłem. Nie powinna też dać się wykręcić w całości.
Majster jakby tu nie patrzeć to zajebista robota jak zawsze .
W zasadzie to szkoda, bo ktoś zniszczył fajne auto, nigdy nie widziałem takiego niedbalstwa przy montażu silnika.
Co do rozrządu, u mnie tez byl przeciągnięty gwint, bo przecież po co używać klucza dynamometrycznego😅 ale mniejsza, próbowałem ratować nie udalo sie. Teraz bedzie jak Pan Bóg przykazał.Przyjaciele wpadają i będą "Czapki z głów " Pozdrawiam 😃
UTP 65 D (4,0 x 350 mm) Welding electrodes – Lastechniek Rijnmond – EN Jeśli spawasz w Aluminium nie klei się alu polecam poczytać dużo łatwiej jeśli chodzi o urwane śruby
Te krótkie śruby , chyba M6 to chyba kupione w Castoramie. W motoryzacji stosuje się śruby w klasie co najmniej 8.8 a tam, na tych gwintach zrobiło się przewężenie jakby były zrobione z ciasta.
Fachowa robota 👍👏
Chyba ktoś chciał zarobić a starczyło tylko na profesjonalny remont (o ile to prawda że w ogóle silnik poszedł do warszaway) żeby pokazać kupującemu papier. A cala reszta złożona na starych częściach i używkach do tego nieprofesjonalny montaż. Smutna historia druciarstwa.
Chciał człowiek mieć problemy,…. Kupił se subaru 😁
Jak zawsze dobra robota! oby więcej takich ludzi jak Ty, mając wiedzę i chęci na pewno sporo ludzi przewinie się przez Twój warsztat i będą zadowoleni z prac które wykonałeś
Taka długość nagrania to tak 👍😎
Pełna profeska, gratuluję naprawy!
Zrobisz samemu i wiesz co masz!!! Dobre klucze dynamometryczne, serwisówka do łapy i wio 😉 Powodzenia!!
Ja robiłem własnoręcznie cały remont Busso 2.5 V6 24V i wiem co mam 😉
Ten silnik nie wygląda na 10tysiecy po remoncie
Na urwane śruby mam taki patent mniejsze wiertło i wbijam torxa na sztywno zakładam grzechotkę i wykręcam.
sound like TDI 🙂
🙂
Świetna robota, ale moim zdaniem to tam coś jeszcze klepie w silniku.
Odjebali na amen
14:30 helicoil, jeśli jest dobrze wkręcony to powinien mieć pasowanie kontrolowane nawet sprawdzianem do gwintu GO/NOGO.
Pracowałem 8 lat w fabryce odlewającej obudowy aluminiowe, na izbie pomiarowej. W procesie produkcyjnym te helicoil są używane w nowych korpusach. Często są przewidzane technologicznie już w nowym wyrobię. Widziałem że na produkcji wkręcali (wkrętarkami) w głębszych otworach nawet po dwie wkrętki (jedna za drugą)
Były też takie tulejki samogwintujace.
Czyli filtr Mahle OC195 można zastąpić Filtronem OP557 (czyli Mahle OC115)?
Dlaczego nie podasz nazw tych firm. Przecież to jest dla reszty fanów i posiadaczy Subaru ważna rzecz gdzie nie zostawiać swojego wozu..
Ujebac ręce takim specom. I niech latają drogi żukiem.
Mam pytanie troche nie na temat jaki blok jest aluminiowy czy żeliwny w silniku w bmw e60 525d 177km ?
Pozdro
Witam mam pytanie szukam schematu komputera subaru forestera 2009 ee20 dzięki pozdrawiam