Wymiana uszczelki pod głowicą to nie tak straszna i skomplikowana rzecz jak by nam się wydawało, dzisiejszy materiał potraktujcie jako poradnik do silników 8 zaworowych lub konkretnie pod 1.9 TDI czy 1.9 JTD . Mechanika wróciła więc kciuk w górę i udostępniamy.
UWAGA UWAGA JUŻ JEST!!!
Moja Nowa książka już do nabycia !!!
———————————————————————- http://bit.ly/milosnicy2
———————————————————————-
meble warsztatowe których się nie powstydzimy 🙂
—————————————— http://fastservice.pl
——————————————
Patronite To dzięki temu że Wy się dokładacie możemy realizować coraz to śmielsze projekty tak więc masz ochotę wesprzeć rozwój kanału i doceniasz nasz wkład wbijaj i zostań patronem 🙂
Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,
Related
47 thoughts on “Jak TANIO I SAMEMU wymienić USZCZELKĘ POD GŁOWICĄ ???”
Barrdzo Dobry Poradniczek ale Panie tu trza tanijjj 😉 Ja bym tylko uszczeleczke wymienił i by było Lux 😀 Pozdrowionka
Po zimie, gdy zamarzła woda w układzie chłodzenia. Na początku ciekło z wężyka spustowego od klimatyzacji, po przejechaniu ok 2 km olej w zbiorniku wyrównawczym i woda w misce olejowej,kopcenie na biało, mondeo Mk 3 tdci 2.0 2006 czy jest sens naprawiać? Jakie mogą być koszty?
Bzdura z tym zmienianiem oleju – ja w ogóle oleju nie wymieniam i robię duże przebiegi. Przejechałem Fiatem Ducato w ciągu ostatniego roku jakieś 50k km, poszła pompa wody i zrzuciła pasek rozrządu to poszły kołyski, ale reszta silnika bez zarzutu, żadnych luzów, czy wytarć, a jeźdżę bardzo 'dynamicznie', praktycznie zawsze maksymalne przyśpieszenie jeśli nie ma nic przede mną i hamowanie redukcją, często po kilka biegów w ciągu sekundy przy gwałtownych dohamowaniach do rond np. Olej jest sens zmieniać tylko w nowych, albo wyżyłowanych silnikach. Jeśli silnik jest już dotarty i nie wkręca się turbo na kosmiczne obroty gdzie pali olej to nie ma sensu oleju wymieniać – żona szefa Castrolu przejechała starą Corollą jakiś kosmiczny przebieg, a on sam przyznał po latach, że oleju nie trzeba wymieniać – to jest tylko bzdura marketingowa sprzedawców oleju i serwisów naciągających klientów na hajs, a przy okazji kosmiczne zanieczyszczanie środowiska. Co jest ciekawe, że wymiana oleju na ogół nie tylko nic nie pomaga, a jeszcze szkodzi ! Najlepsze właściwości smarne ma papka olejowa zawierająca mikroopiłki silnika z jego naturalnej eksploatacji – taka maź okleja panewki trochę jak olej ceramiczny i przedłuża jego życie zwiększając nieco moc. Przestańcie gadać te bzdury o wymianie oleju. Swoimi MR2 jeżdżę regularnie jak na torze wyścigowym i póki pompa wody nie wysiądzie (puszczanie uszczelki głowicy można leczyć k-Seal) nic nie trzeba w nich grzebać. 0 zmian oleju. Kiedyś zalałem MR2 nowym olejem 0w40 i wymieniłem filtr – następnego dnia zarżnęło silnik. Potem miałem podobny problem – kilka dni po wymianie oleju nie wymieniając go od lat – też zarżnęło panewki (i na pewno nie wymianiałem oleju, bo coś zaczęło klekotać ^^' ). Może po wymianie oleju po takim czasie odklejają się z silnika jakieś gluty i robią problemy (chociaż przy żadnym zarżnięciu nie czułem symptomów zapchania kanałów olejowych, a ciśnienie oleju było dobre), ale niezależnie od przyczyn i skutków, bez zmian oleju jest zawwsze spoko, chyba, że wymienia się coś w silniku i są duże opiłki – TYLKO wtedy wymieniam olej. Te oleje 0w wcale nie są uniwersalne – słabo smarują rozrząd w niektórych samochodach – zwory klekoczą np w MR2 po wymianie oleju na to gówno. Wszystkie samochody wymienione powyżej miały przemielone ponad 200k mil ! Szkoda, że Castrol nie robi już pół-syntetyku Magnatec (pewnie, żęby dorżnąć stare samochody i sprzedać olej do nowych), bo to był najlepszy olej – syntetyk może i jest dobry do nowych samochodów, na staruszkach klekoczą zawory. Podbny motyw zrobili z olejem dwusuwowym stary TTS był najlepszy, a potem wprowadzili jakiś nowy skracający przebiegi… Niedługo sprawdzę olej Mihel – pewnie zwróci się w paliwie ze względu na dodatkową moc z tego samego paliwa (zatarcia silnika z wyeksloatowania i tak nie biorę pod uwagę).
Co może być.Zmieniłem uszczelkę bo na 1 i 2 cylindrze była woda.Głowica splanowana dokręcone wg kolejności uszczelka erling Po 2tys kilometrów powtórka woda na dwóch cylindrach.Dlaczego na dwóch i tych samych,czy blok jest pęknięty czy krzywy a może głowica.Planuje zakup kamery i się dowiem skąd idzie woda.Silnik toyota 4afe.
Super, hiper, wodotryski, gratulacje, autografy itd. Dlaczego wymieniłeś uszczelke z 2 otworami na uszczelkę z trzema otworami? Nie planowałeś bloku wiec wysokość tłoka poza blok sie nie zmieniła. Będzie jakaś torpeda robiona ponad 200KM i trzeba zmniejszyć kompresje? Warto było wspomnieć o grubościach UPG
Jestem ciekawy czy za każdym razem trzeba planować głowice? Na YouTube jest filmik gościa który jest mechanikiem i On twierdzi że jak silnik nie był przegrzany to nie trzeba planować🤔
Szlifierka mimośrodowa, używana do prac blacharskich nada się do szlifowania bloku pod uszczelkę? Mam zamiar jeszcze zrobić wykończenie bloku, który już zrobiłem ręcznie czyściwem.
Ja miałem problem z Mechanikami w Kętrzynie,raz siadła mi uszczelka pod głowicą.Koszta były większe. Kupiłem drugie auto takie same w lepszym stanie części przełożyłem i sprzedałem auto z walniętą uszczelką na szrot. Więcej zachodu jest z tą usterką niż to warte. Lepiej kase dołożyć i kupić drugie auto ,chyba że naprawde są mechanicy dobrzy gdzie indziej niż w Ketrzynie. Dlatego najlepiej samochód zmieniać co kilka lat jak dużo się jezdzi i nie inwestować bo to jest bez sensu.
Witam. Chciałbym wymienić uszczelke pod głowicą w moim passacie. Mam głowice z poprzedniego silnika w którym zatarł się jeden z cylindrów, głowica go końca nie stwarzała problemów. Chciałbym ją założyć, oddać do splanowania. Tyle że przy tej głowicy jest odkręcone koło pasowe na wałku rozrządu i tam zauważyłem że na wałku jest miejsce na klin koła pasowego a na samym kole go nie ma. To jak to koło założyć na wałek rozrządu? Siedzi tylko na samym stożku? Jak ten wałek puźniej ustawić względem całego rozrządu skoro koło pasowe jest odkręcone a nie wiem jak było względem wałka rozrządu? Pozdrawiam.
Pacjent Volvo S80 2.4d5 z 2007 roku Samochod wyrzuca plyn chlodniczy przez zbiorniczek wyrownawczy. Poczatkowo ok 200 ml na 100 km, teraz litr na kilkanascie km. Brak objawow UPG, test co2 robiony na rozgrzanym aucie, nie zmienil barwy. Termostat wymieniony, korek tez. Poza tym zadnych objawow, nie kopci, nie ma mazi pod korkiem. Gdzie szukac przyczyny?
Barrdzo Dobry Poradniczek ale Panie tu trza tanijjj 😉 Ja bym tylko uszczeleczke wymienił i by było Lux 😀 Pozdrowionka
Generalnie to pierwszy a nie pierszy …. chyba że u was na wsi taka gwara 🙂
Łysy-Ty taki szlachetny człowiek. Dlaczego pozwoliłeś sobie takie gówno diabelskie wymalować, tatuaże. Księga Kapłańska 19/28
Po zimie, gdy zamarzła woda w układzie chłodzenia. Na początku ciekło z wężyka spustowego od klimatyzacji, po przejechaniu ok 2 km olej w zbiorniku wyrównawczym i woda w misce olejowej,kopcenie na biało, mondeo Mk 3 tdci 2.0 2006 czy jest sens naprawiać? Jakie mogą być koszty?
Dałbym do Ciebie bo wiem że nie zjebiesz boję boję że dam do kogoś kto spierdoli….
Bardzo dobry materiał, dzięki, może następnym razem wymiana uszczeli w v6😁
Zady i walety xD
szlifowanie głowicy w mojej okolicy 2200zł…. drugi silnik do mojego auta 2000zł….
Jakie 1500? U Ciebie w serwisie 10k lekka ręką
Wymiana uszczelki pod głowica audi a6 c6 3.0 tdi 2008 233ps
Jeśli silnik nie ruszany od nowości to dlaczego kładziesz uszczelkę z 3 otworami?
Bzdura z tym zmienianiem oleju – ja w ogóle oleju nie wymieniam i robię duże przebiegi.
Przejechałem Fiatem Ducato w ciągu ostatniego roku jakieś 50k km, poszła pompa wody i zrzuciła pasek rozrządu to poszły kołyski, ale reszta silnika bez zarzutu, żadnych luzów, czy wytarć, a jeźdżę bardzo 'dynamicznie', praktycznie zawsze maksymalne przyśpieszenie jeśli nie ma nic przede mną i hamowanie redukcją, często po kilka biegów w ciągu sekundy przy gwałtownych dohamowaniach do rond np.
Olej jest sens zmieniać tylko w nowych, albo wyżyłowanych silnikach.
Jeśli silnik jest już dotarty i nie wkręca się turbo na kosmiczne obroty gdzie pali olej to nie ma sensu oleju wymieniać – żona szefa Castrolu przejechała starą Corollą jakiś kosmiczny przebieg, a on sam przyznał po latach, że oleju nie trzeba wymieniać – to jest tylko bzdura marketingowa sprzedawców oleju i serwisów naciągających klientów na hajs, a przy okazji kosmiczne zanieczyszczanie środowiska.
Co jest ciekawe, że wymiana oleju na ogół nie tylko nic nie pomaga, a jeszcze szkodzi !
Najlepsze właściwości smarne ma papka olejowa zawierająca mikroopiłki silnika z jego naturalnej eksploatacji – taka maź okleja panewki trochę jak olej ceramiczny i przedłuża jego życie zwiększając nieco moc.
Przestańcie gadać te bzdury o wymianie oleju.
Swoimi MR2 jeżdżę regularnie jak na torze wyścigowym i póki pompa wody nie wysiądzie (puszczanie uszczelki głowicy można leczyć k-Seal) nic nie trzeba w nich grzebać. 0 zmian oleju. Kiedyś zalałem MR2 nowym olejem 0w40 i wymieniłem filtr – następnego dnia zarżnęło silnik. Potem miałem podobny problem – kilka dni po wymianie oleju nie wymieniając go od lat – też zarżnęło panewki (i na pewno nie wymianiałem oleju, bo coś zaczęło klekotać ^^' ).
Może po wymianie oleju po takim czasie odklejają się z silnika jakieś gluty i robią problemy (chociaż przy żadnym zarżnięciu nie czułem symptomów zapchania kanałów olejowych, a ciśnienie oleju było dobre), ale niezależnie od przyczyn i skutków, bez zmian oleju jest zawwsze spoko, chyba, że wymienia się coś w silniku i są duże opiłki – TYLKO wtedy wymieniam olej.
Te oleje 0w wcale nie są uniwersalne – słabo smarują rozrząd w niektórych samochodach – zwory klekoczą np w MR2 po wymianie oleju na to gówno.
Wszystkie samochody wymienione powyżej miały przemielone ponad 200k mil !
Szkoda, że Castrol nie robi już pół-syntetyku Magnatec (pewnie, żęby dorżnąć stare samochody i sprzedać olej do nowych), bo to był najlepszy olej – syntetyk może i jest dobry do nowych samochodów, na staruszkach klekoczą zawory. Podbny motyw zrobili z olejem dwusuwowym stary TTS był najlepszy, a potem wprowadzili jakiś nowy skracający przebiegi…
Niedługo sprawdzę olej Mihel – pewnie zwróci się w paliwie ze względu na dodatkową moc z tego samego paliwa (zatarcia silnika z wyeksloatowania i tak nie biorę pod uwagę).
Dobra robota. Idę sobie spić kawę
Dziękuje 👍🏻
Witam kochanego mistrza ,ile powinnam zapłacić za pulpit i dwoje pasów umechanika za założenie,moje części
Mam również pytanie czy już otwozyliscie we Wrocławiu warsztat,bo bez was to tragedia
To najlepszy mechanik ale nie wiem gdzie mieszka
A co zrobić jak stara uszczelka ma gr 1,8 a dostępne są tylko 1,75 i tylko takie. A była głowica planowana
szkoda ze nie nakrecasz takich filmow o motocyklach
A co z grubością uszczelki ?
Z tymi śrubami od głowicy to i tak i nie wiadomo klient zapłaci ale to nie są cieniutkie śruby z fiacika…czy zerwał ktoś od diesla śrubę?
Co może być.Zmieniłem uszczelkę bo na 1 i 2 cylindrze była woda.Głowica splanowana dokręcone wg kolejności uszczelka erling Po 2tys kilometrów powtórka woda na dwóch cylindrach.Dlaczego na dwóch i tych samych,czy blok jest pęknięty czy krzywy a może głowica.Planuje zakup kamery i się dowiem skąd idzie woda.Silnik toyota 4afe.
Super, hiper, wodotryski, gratulacje, autografy itd. Dlaczego wymieniłeś uszczelke z 2 otworami na uszczelkę z trzema otworami? Nie planowałeś bloku wiec wysokość tłoka poza blok sie nie zmieniła. Będzie jakaś torpeda robiona ponad 200KM i trzeba zmniejszyć kompresje? Warto było wspomnieć o grubościach UPG
Skoro szlifowanie ręczne głowicy to druciarstwo, to czemu przy wymianie uszczelki nie planuje się bloku tylko ręcznie szlifuje papierem?
Cześć w pandzie 1.2 ubywa płynu chłodniczego jest dużo więcej oleju czy silnik mógł sie przytrzeć?
Warto by wspomnieć o wyczyszczeniu otworów śrub głowicy w bloku.
A z kad mam wiedzieć jaka uszczelke dać jaką grubość
Dlaczego daliście grubszą uszczelke skoro zebrano tylko 0.08
Ile może kosztawac wymiana w warsztacie z częściami uszczelki pod głowica w A4 1.9 TDI?
Głowica 😂😂😂 ( chyba pokrywą zaworów)
A gdzie było posmarowanie uszczelki oraz głowicy i bloku olejem silnikowym. Stara szkoła mówi…………….. i co ????????
No i po mimośrodach przydało by się po oleić czy nie???
Propo wtrysków miałem w a3 zapieczone i wystarczy 2 duże śrubokręty i ruszanie na boki. Po minucie same wyskakują na górę 😉
Siemanko. Bo ktoś pomysł ile można splanować głowice w z18xr żeby doprężyć silnik?
Jestem ciekawy czy za każdym razem trzeba planować głowice? Na YouTube jest filmik gościa który jest mechanikiem i On twierdzi że jak silnik nie był przegrzany to nie trzeba planować🤔
Szlifierka mimośrodowa, używana do prac blacharskich nada się do szlifowania bloku pod uszczelkę? Mam zamiar jeszcze zrobić wykończenie bloku, który już zrobiłem ręcznie czyściwem.
Jakiej marki polecasz uszczelki pod głowice oraz śruby do 1.9 tdi?
1,6 benzyna gaz jak wymienić uszczelkę głowicy jak byłem u gazownia to musiał wykończyć elektrowloncznik
Już wysprzątane na garazu niebawem zjeżdżam polonez truck czeka wali na zewnątrz i olej w płynie
Wielki szacun!
tutaj za drogo bo wszystko trzeba kupowac i wymieniac ide do szwagra tam wyjdzie taniej 😂
Ja miałem problem z Mechanikami w Kętrzynie,raz siadła mi uszczelka pod głowicą.Koszta były większe. Kupiłem drugie auto takie same w lepszym stanie części przełożyłem i sprzedałem auto z walniętą uszczelką na szrot. Więcej zachodu jest z tą usterką niż to warte. Lepiej kase dołożyć i kupić drugie auto ,chyba że naprawde są mechanicy dobrzy gdzie indziej niż w Ketrzynie.
Dlatego najlepiej samochód zmieniać co kilka lat jak dużo się jezdzi i nie inwestować bo to jest bez sensu.
Od tysiąca do półtora tysiąca roboczogodzin?
Witam. Chciałbym wymienić uszczelke pod głowicą w moim passacie. Mam głowice z poprzedniego silnika w którym zatarł się jeden z cylindrów, głowica go końca nie stwarzała problemów. Chciałbym ją założyć, oddać do splanowania. Tyle że przy tej głowicy jest odkręcone koło pasowe na wałku rozrządu i tam zauważyłem że na wałku jest miejsce na klin koła pasowego a na samym kole go nie ma. To jak to koło założyć na wałek rozrządu? Siedzi tylko na samym stożku? Jak ten wałek puźniej ustawić względem całego rozrządu skoro koło pasowe jest odkręcone a nie wiem jak było względem wałka rozrządu? Pozdrawiam.
Jeszcze pomiar liniałem bloku silnika wg. specyfikacji. Tak mnie dziadek uczył
Czy do planowania głowicy trzeba demontować wałki?
Pacjent Volvo S80 2.4d5 z 2007 roku
Samochod wyrzuca plyn chlodniczy przez zbiorniczek wyrownawczy. Poczatkowo ok 200 ml na 100 km, teraz litr na kilkanascie km. Brak objawow UPG, test co2 robiony na rozgrzanym aucie, nie zmienil barwy. Termostat wymieniony, korek tez. Poza tym zadnych objawow, nie kopci, nie ma mazi pod korkiem. Gdzie szukac przyczyny?