Jak uzupełnić czynnik w klimatyzacji kiedy instalacja jest dłuższa niż 5 metrów?
W tym filmie dowiesz się jak uzupełnić czynnik chłodniczy kiedy instalacja ma więcej jak 5m (w multisplitach te 5 metrów mnożymy przez ilość wyjść) ponieważ jednostki typu split posiadają w sobie czynnika tylko do 5mb instalacji. Jak widzisz nie jest to skomplikowane 🙂
————————————————————————–
Koniecznie odwiedź mój fanpage:
https://www.facebook.com/Przemysaw-Cyranik-Chłodzenie-Ogrzewanie-Nauczyć-cię-100487132358387
oraz zajrzyj na grupę na której znajdziesz odpowiedzi na twoje pytania a jeśli nie znajdziesz to porostu zadaj je tam:
https://www.facebook.com/groups/569905407478211
(Przeczytaj proszę tylko regulamin stosuj się do niego i odpowiedz na 3 pytania, zgłoszenia o przyjęcia do grupy bez udzielenie odpowiedzi będą automatycznie odrzucane)
————————————————————————–
Chcesz abym zamontował tobie klimatyzację?
Wejdź na https://www.ikinstal.pl.
Wybierz klimatyzację jaka się tobie podoba i porozmawiamy czy będzie ona odpowiednia dla ciebie.
————————————————————————–
Jeśli chcesz się nauczyć montować klimatyzacje i zarabiać na tym skontaktuj się zemną poprzez stronę na FB. Mogę przeszkolić cię od A do Z oraz a po szkoleniu wspierać i pomagać tobie.
————————————————————————–
#uzupełnianieczynnika #montazklimatyzacji #jakzamontowacklimatyzacje #uzupelnienieczynnika
Pobrane z Youtube Profesjonalny Warsztat Samochodowy Warszawa i Mobilny Serwis | Mechanika i Elektryka Samochodowa | Naprawy z dojazdem do Klienta Serwis- Mechanika naprawy główne i bieżace samochodów osobowych i dostawczych.
Warsztat Samochodowy Warszawa
Mobilny Warsztat Samochodowy Warszawa Tanio! Naprawa Samochodów & Mechanik Samochodowy Warszawa, Serwis aut i Diagnostyka. Serwis samochodowy – Warszawa. Każdy właściciel samochodu wie, że dbanie o jego stan i regularne serwisowanie to podstawa, aby auto było sprawne i bezpieczne.
Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy, Jesteśmy serwisem, który zajmuje się przede wszystkim naprawami mechaniki, elektroniki oraz elektryki samochodowej.
Mechanik i Elektryk Warszawa – Auta Dostawcze i Osobowe
Najlepszy serwis samochodowy w Warszawie. Mechanik porada Serdecznie zapraszamy do naszego serwisu samochodowego do Aut Elektrycznych i hybrydowych.
Doświadczenie zapewnia konkretne zabiegi a nie wymieniamy wszystkiego jak leci. Twój Warsztat samochodowy Warszawa. Naprawa Samochodów & Mechanik Samochodowy Warszawa, Serwis aut i auto pomoc w Warszawie. Warsztat Samochodowy-warszawa 24h W warsztacie samochodowym pomagamy w Aucie Sportowym, Osobowym, Hybrydowym i Elektrycznym.
Po kilku razach oglądnięcia wydaje się proste 🙂
Świetny materiał, miło że dzielisz się swoim doświadczeniem/wiedzą, a czy możesz powiedzieć o czym świadczy oszroniony zawór na cienkiej rurze jednostki zewnętrznej?
Witaj jak miło było popatrzeć na tą pracę którą nagrałeś. Dzięki Tomaszowi. Mi kiedyś przyszło taki klimatyzator montować. Próżnie zrobiłem pompka ręczną i dopiero odkręciłem te kątowe zaworki. Jak na pierwszy raz trochę obaw było. Ale fajnie to pracowało. Z tą próżnia to ciekawa sprawa wykorzystałem ja w wielu innych projektach np. Czujnik tem. W starych traktorach. Pozdrawiam i życzę dużo słoneczka jak to kolega Żyłka mówi.
A jak przypadkiem uciekło Ci trochę czynnika i nie wiesz ile. Jak uzupelnic odpowiednią ilość? Liczyć przegrzanie?
W dtr jak i na klapce od złączy elektrycznych jest opisane że przewody komunikacyjne między jednostkami mają być ekranowane. Pytanie jak się sprawują urządzenia bez tego ekranu jak na filmie?
Rozumiem że ściągamy czynnik do agregatu na chłodzeniu?
Ciekawy materiał. Fajnie jakbyś poruszył kiedyś temat oparty o próby szczelności i proces próżniowania układu. Wiele ludzi wykonuje próżnię, następnie wypina całkowicie węże z zaworków serwisowych a następnie odkręca zawory kątowe.
Ani tu nie ma śrubek ani włanczników
Fajny film ciekawy temat dobra robota
Jeśli dopuszczamy czynnika do pompy ciepła to aby wciągało czynnik z weża do pompy musimy uruchomić ja w trybie chłodzenia ?
Fajny masz stół, tez chcialbym taki
Witam mam pytanie odnośnie przyłącza od strony pompy próżniowej, jakie użyłeś redukcji zaworek itp.
Super ! bardzo fajny materiałów
Ja jeszcze nienapełniałem ale wypadało by się nauczyć pzdr.
Tak wywnioskowalem, ze po prostu czynnik ktory byl w jednostce, to jego ilosc jest nie wystarczajaca na tak dlugie przewody? I po prostu trzeba go bylo dopakowac zeby zrekompensowac ich dlugosc?
Mam pytanie posiadam klime na r 32 i czy mogę uzupełnić braki czynnikiem r290
Witam, super instruktaż 🙂 Na jakiej podstawie obliczyłeś, że należy dobić 60g czynnika? Czy jest jakiś wzór i zależności do obliczania tego?
Dzień dobry .
Mam zasadnicze pytanie. Z butli w jakiej postaci wychodzi gaz? Ciekłej czy gazowej?. Drugie pytanie. Czy nie należy uwzględnić w obliczeniach ilości wtłoczonego gazu, że część tego gazu została w przewodach połączeniowych?
Proszę o odpowiedź i pozdrawiam.
Witam, mam pytanie odnośnie klimatyzacji multisplit. W instrukcji jest napisane że dodatkowa ilość czynnika to 12 g na każdy dodatkowy metr instalacji (powyżej 37,5 m instalacji). Mam rozumiec, że jeżeli łączna długość do 5 jednostek wewnętrznych to 50 metrów to muszę dopuścić 12g x 12,5m = 150g ?
Jednostka zewnętrzna ma 5 zaworów serwisowych, czy moge te 150 g czynnika wpuścić do obojętnie którego czy muszę obliczyć osobno długość poszczególnych instalacji i wpuszczać w każdy zawór osobno?
Czy jeżeli mam 5 wejść w jednostce zewnętrznej to muszą być wszystkie podłączone żeby uruchomić na tą chwilę 4 klimatyzatory?
Pierwszy raz montuje multisplita więc proszę o wyrozumiałość i pomoc.
Cześć, a co jeśli podczas montażu uciekło trochę czynnika i słabiej grzeje. Czy trzeba wyciągnąć najpierw cały gaz z układu i nabić od nowa czy dobić tyle ile jest w specyfikacji? Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam
Jak liczymy dlugosc ukladu? Liczymy dlugosc cienkiej 2,5m, grubej 2,5m razem daja 5m ukladu. Dobrze mysle?
Dobra robota, zawsze warto poszerzać swoją wiedzę. Pozdrawiam
Dzień dobry Panie człowieku.
Pooglądałem, i poczytałem komentarze, w których często udzielasz dodatkowych odpowiedzi, albo podpowiedzi. Wiem już, że długość instalacji liczy się jako długość obu przewodów razem, a nie każdej rurki z osobna. Czyli jak ma mieć instalacja długość 5 metrów to trzeba kupić 5 metrów rurki 1/4 i 5m rurki 3/8. Niby banalne, ale jednak było to też dla mnie, jako amatora logiczną zagowstką. Jednak nurtuje mnie jeszcze jedna rzecz dotycząca długości instalacji – długości podstawowej, lub wydłużonej. Chodzi mianowicie o jednostkę wewnętrzną, która dociera ze sklepu pusta, i po podłączeniu wypełni się gazem z agregatu. Czy uwzględnia się długość rurek zawartych w jednostce wewnętrznej? Pytam dlatego, że moja jednostka wewnętrzna ma takich rurek całkiem sporo, co daje na pewno bardzo dużo metrów dodatkowej długości, a ja chcę podłączyć agregat nie do tej jednostki wewnętrznej, a do wymiennika płytowego, "gaz-woda", i mam wątpliwości, czy jeśli nie uwzględnię jego mniejszej pojemności gazowej, to czy prawidłowa będzie ilość gazu w instalacji o standardowej długości np. 5m? Czy nie należałoby wtedy wydłużyć instalację dodając kilka metrów rurek?
Panie Przemku, a to nie jest tak, ze jesli jest jednostka multisplit i mamy po 7,5m do jednostek czyli łącznie 15m to dobijamy czynnika na 10 metrow? (Uklad 5 + 10 brakujacych) ?
Bez sensu, skoro autor mowi że zasysa czynnik z wezy zakrecajac cienka rurke to po co ja rozkreca jak ją zaraz będzie zakrecał i zasysał czynnik ktory przed chwilą wypuscił na dodatek w dwa obiegi. W teorii na ssaniu nie napełniamy cieczą… Ogólnie to wiecej pytań niz odpowiedzi dla poczatkujacych z tego filmiku. Autor mowi ze zassalo czynnik a ciśnienie rośnie nie każdy to ogarnie. Rozmawiałen ostatnio z regionalnym akurat rotenso mowił, że instalatorzy nie czytają instrukcji i kart katalogowych Pan dodaje czynnik a hiro na dwa przyłącza jest załadowany fabrycznie do 15m…
Fajnie że robisz próżnię na tym bocznym zaworku i ściągasz powietrze z przewodów. Rzadki widok, często dmuchają tylko czynnikiem w przewód. Pytanie mam jednak o dobijanie czynika gdy już jest wpuszczony ten z agregatu i nie ma próżni na układzie a on sam nie zasysa. Co wtedy robisz? czy wystarcza po prostu dobijać na włączonym urządzeniu na chłodzenie? Pytam bo różne już słyszałem sposoby.
Pozdrawiam
Chciałem się z tego filmu nauczyć Jak uzupełnić czynnik kiedy instalacja jest dłuższa niż przewiduje to producent. Cóż według mnie materiał fatalny. Kamera lata jak pijany mistrz 😏. Nie powiedziałeś który przewód do którego przyłącza. Nie podałeś kolejności działań. Początkowe ważenie gazu załączyłeś na końcu. Dla kogoś takiego jak ja kto chciałby się tego nauczyć to muszę ten film obejrzeć kilka razy. Może spróbuj nakręcić jeszcze raz taki sam instruktaż ze statyczną kamerą, gdzie wszystko po kolei wyjaśnisz.