"Nabijanie" vs napełnienie układu klimatyzacji
http://autoklima-ogrzewania.pl
https://www.facebook.com/Autoklima-Ogrzewania-1496141653806718/
Film obrazuje różnice pomiędzy obsługą układu klimatyzacji stacją automatyczną lub półautomatyczną, a napełnieniem metodą chłodniczą, tak jak się to robi w przypadku innych urządzeń chłodniczych.
Kevin MacLeod: Hackbeat – na licencji Creative Commons Attribution (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/)
Źródło: http://incompetech.com/music/royalty-free/index.html?isrc=USUAN1100805
Wykonawca: http://incompetech.com/
Pobrane z Youtube Profesjonalny Warsztat Samochodowy Warszawa i Mobilny Serwis | Mechanika i Elektryka Samochodowa | Naprawy z dojazdem do Klienta Serwis- Mechanika naprawy główne i bieżace samochodów osobowych i dostawczych.
Mobilna i na miejscu naprawa samochodów w Warszawie przez doświadczonych mechaników specjalizujących się w pojazdach krajowych i zagranicznych Mechanicy Naprawy główne i bieżące samochodów osobowych i dostawczych.
Warsztat samochodowy w Warszawie
Niedrogi Mobilny Warsztat Naprawczy Twojego Pojazdu w Warszawie! Warszawskie Centrum Serwisowe Motoryzacji. Kompletna naprawa, konserwacja i diagnostyka. Serwis samochodowy na lotnisko w Warszawie. Utrzymanie pojazdu w dobrym stanie i regularne serwisowanie to podstawa bezpiecznej i wydajnej jazdy, o czym wie każdy właściciel samochodu.
Serwis i naprawa samochodów, w tym prace elektryczne | Pomoc drogowa 24/7 Bieżący i bieżący serwis i naprawy pojazdów i samochodów dostawczych przez certyfikowanych mechaników Wysokiej jakości Naprawy Samochodowe w Warszawie oraz Usługi Transportowe Samochodów na Żądanie (mechaniczne i elektryczne) z bezpośrednim dostępem do personelu pomocniczego
Warszawska Stacja Obsługi Mobilna Najtańszy warsztat samochodowy w Warszawie! Najlepsze warsztaty mechaniki samochodowej i diagnostyki samochodowej w Warszawie. Pomoc w podróży po Warszawie. Każdy właściciel samochodu powie Ci, że utrzymywanie samochodu w dobrym stanie i regularna konserwacja to dwie najważniejsze rzeczy, które możesz zrobić, aby zapewnić sobie bezpieczeństwo i wydajność pojazdu.
Warsztat Samochodowy Warszawa
Technik Elektroniki i Elektryków Samochodowych; Mechanik i Diagnosta Samochodów; Właściciel warsztatu samochodowego Serwisujemy i naprawiamy silniki samochodowe w Warszawie, remontujemy silniki pojazdów w Warszawie oraz instalujemy i naprawiamy elektronikę samochodową i komponenty elektryczne w naszym warszawskim warsztacie. Elektronika Samochodowa Warszawa Remonty Silników, Zamienniki Radia Samochodowe i Inne Mobilne Systemy Rozrywki Jesteśmy serwisem zajmującym się naprawą i wymianą części mechanicznych, elektrycznych oraz elektryki w samochodach.
Profesjonalny https://sklep.jednoslad.pl Jak docierać nowy silnik motocykla albo skutera? #4 mechanik i elektryk obsługujący tereny komercyjne i mieszkalne Warszawy
Doskonały serwis samochodowy Warszawa. Pomoc serwisanta Prosimy o przyjęcie naszej szczerej oferty skorzystania z naszego serwisu samochodowego do samochodów hybrydowych i elektrycznych.
Tylko poprzez praktykę terapia może zostać dopracowana do perfekcji; po prostu brakuje nam miejsca i czasu, aby wyszczególnić każdy możliwy wynik. własny sklep motoryzacyjny w Warszawie. Mechanicy i warsztaty samochodowe w Warszawie, a także inne serwisy samochodowe są łatwo dostępne w tym mieście. Warsztat samochodowy w Warszawie czynny przez całą dobę Jesteśmy firmą, która naprawia samochody i może pomóc w takich rzeczach, jak samochody sportowe, zwykłe samochody, samochody hybrydowe i samochody elektryczne.
Naprawiamy silniki samochodowe w Warszawie, naprawa silników samochodowych w Warszawie, remont silnika w Warszawie to tylko niektóre z oferowanych przez nas usług. Naprawa Radia Samochodowego, Warszawa Remont Silnika, Elektronika Mobilna Jesteśmy firmą specjalizującą się w naprawie mechanicznych i elektrycznych usterek w pojazdach.
https://sklep.jednoslad.pl Jak docierać nowy silnik motocykla albo skutera? #4 Mechanik samochodowy / Elektryk potrzebny w Warszawie do pracy na autokary dostawcze i turystyczne
Najwyższej klasy warszawski serwis samochodowy. pomoc dla mechanika Osoby potrzebujące niezawodnego transportu swojego pojazdu elektrycznego lub hybrydowego zapraszamy do skorzystania z naszych usług.
Nie wymieniamy każdej możliwej terapii, ponieważ doświadczenie uczy nas dostosowywać naszą opiekę do każdego pacjenta indywidualnie. Twój warszawski warsztat samochodowy. Warszawski https://sklep.jednoslad.pl Jak docierać nowy silnik motocykla albo skutera? #4 Mechanik Samochodowy, Warszawski Serwis Samochodowy, Warszawa Pomoc Drogowa dla Twojego Pojazdu. Warsztat samochodowy w Warszawie czynny przez całą dobę W warsztacie samochodowym możemy pomóc w każdej sprawie, od samochodu wyścigowego o wysokich osiągach po oszczędny pojazd hybrydowy lub elektryczny.
Warsztat Samochodowy Warszawa
Profesjonalny Warsztat Samochodowy Warszawa i Serwis Mobilny | Mechanika Samochodowa i Elektryka | Naprawy z Działem Obsługi Klienta – Mechanicy samochodów osobowych i dostawczych.
Warszawski Autosklep i Mechanik Samochodowy
Tani warsztat samochodowy Warszawa! Warszawa naprawa, serwis i diagnostyka samochodowa. Warszawska taksówka. Każdy właściciel samochodu rozumie, że regularna konserwacja jest kluczem do niezawodnego i bezpiecznego pojazdu.
Mechanika samochodowa i elektryka | Naprawy posprzedażowe – Naprawa samochodów osobowych i dostawczych przez mechaników Mobilny Warsztat Samochodowy Warszawa | Mechanika samochodowa i elektryka | Naprawy dostępne dla obsługi klienta
Warszawa Autoshop Mobilny Tani Warszawski Warsztat Samochodowy! Autodiagnostyka i Mechanika w Warszawie. Transport Warszawa. Każdy właściciel samochodu wie, że utrzymanie pojazdu w dobrym stanie i regularne serwisowanie decyduje o jego skuteczności i bezpieczeństwie.
Elektronik i Elektryk Samochodowy, Mechanik i Diagnostyka Warsztat Samochodowy Elektronik i Elektryk Warszawa, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa. Warszawa elektronika samochodowa, remont silnika Radia samochodowe, elektronika Naprawiamy mechanikę, elektrykę i elektrykę samochodową.
Warszawa mechanik i elektryk samochodów dostawczych i osobowych
Najlepszy serwis samochodowy w Warszawie. Pomoc mechanika Zapraszamy do skorzystania z naszego serwisu samochodów hybrydowych i elektrycznych.
Eksperymentowanie to jedyny sposób na uzyskanie precyzyjnej terapii, dlatego nie sposób wymienić wszystkiego. warszawski sklep samochodowy. Warszawskie Warsztaty Samochodowe Car-warszawa 24h Naprawiamy Samochody Sportowe, Osobowe, Hybrydy, Samochody Elektryczne.
Serwis BMW, Audi i Mercedes – Mechanik Samochodowy Warszawa
Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Elektronika i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanika i Diagnostyka Warszawa Remonty Silników Samochodowych, Wymiana Radia Samochodowego Naprawiamy mechanikę, elektronikę i elektrykę samochodową.
Warszawa Mechanik i Elektryk: Samochody Dostawcze i Osobowe
Największy serwis taksówkarski w Warszawie. Wskazówki dotyczące naprawy Nasz Serwis Samochodów Elektrycznych i Hybrydowych zaprasza.
Nie wymieniamy wszystkiego, ponieważ doświadczenie daje specjalistyczne terapie. warszawski warsztat samochodowy. Serwis i pomoc samochodowa w Warszawie. Car-warszawa 24h Naprawiamy Samochody Sportowe, Osobowe, Hybrydowe i Elektryczne.
Serwis BMW, Audi i Mercedes – Mechanik Samochodowy Warszawa
Mobilny Warsztat Samochodowy Warszawa Tanio! Naprawa Samochodów & Mechanik Samochodowy Warszawa, Serwis aut i Diagnostyka. Serwis samochodowy – Warszawa. Każdy właściciel samochodu wie, że dbanie o jego stan i regularne serwisowanie to podstawa, aby auto było sprawne i bezpieczne.
Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy, Jesteśmy serwisem, który zajmuje się przede wszystkim naprawami mechaniki, elektroniki oraz elektryki samochodowej.
Mechanik i Elektryk Warszawa – Auta Dostawcze i Osobowe
Najlepszy serwis samochodowy w Warszawie. Mechanik porada Serdecznie zapraszamy do naszego serwisu samochodowego do Aut Elektrycznych i hybrydowych.
Doświadczenie zapewnia konkretne zabiegi a nie wymieniamy wszystkiego jak leci. Twój Warsztat samochodowy Warszawa. Naprawa Samochodów & Mechanik Samochodowy Warszawa, Serwis aut i auto pomoc w Warszawie. Warsztat Samochodowy-warszawa 24h W warsztacie samochodowym pomagamy w Aucie Sportowym, Osobowym, Hybrydowym i Elektrycznym.
A czy mógłby Pan odnieść się do zastosowania propan butanu jako czynnika chłodniczego ?
A tu o tej nowości unijnej.
Nowy skrajnie niebezpieczny czynnik do klimatyzacji samochodowych R1234yf
Dwie firmy chemiczne DuPont i Honeywell lobbowały za eko-zmianami i wymusiły zastąpienie czynnika R134a swoim, opatentowanym czynnikiem HFO-1234yf.
Jednym z minusów jest cena, około 10-krotnie wyższa. Jednak koszty czynnika to nie wszystko. Czynnik ten ma mniejszą wydajność, co przekłada się na większe zużycie paliwa. Wymaga też używania nowych kosztownych urządzeń serwisowych i osprzętu. Jest ekstremalnie łatwopalny, a podczas wypadku lub kolizji najczęściej dochodzi do rozszczelnienia układu klimatyzacji. Będący pod ciśnieniem czynnik uwalnia się błyskawicznie tworząc chmurę wybuchowego gazu. Czynnik ten jest ślinie żrący, silnie rakotwórczy, powoduje rany, silne oparzenia i zakłóca pracę serca. Zdjęcia ludzi poparzonych czynnikiem HFO-1234yf wyglądają drastycznie, jak z horroru. Co więcej, czynnik R1234yf wymaga ciągłej wymiany co 2 lata. Pożar auta z nową klimatyzacją powoduje ewakuację terenu i wymaga od strażaków pełnego stroju ochronnego, przed silnie toksyczną i żrącą chemią. Rozszczelnienie się wymiennika wewnętrznego lub parownika zagraża zdrowiu i życiu pasażerów.
Konkretnie i na temat pod względem wiedzy. Jedyny minus to hmm… warsztat medialny 😉 oglądałem na speed x 1.25.
Dali mu kasę żeby serwisy klimatyzacyjne zarabiały 😂😂ciekawe ile mu dali kasy 🤣🤣🤣
Czyli ile dodać oleju po wymianie skraplacza po kolizji auta.Producent zaleca 600g gazu oraz 200ml oleju,czyli jak to rozgryść
Kolego jaka masz pompe prozniowa i manometry?
Ile oleju razem z gazem ? 10STARCZY ?
A WSZYSTKO TO jest niesprawdzalne i nie kontrolowalne z pozycji klienta i Jaka na to rada ? ….w ub roku Nabijalem w takim właśnie manualnym warsztacie klimę w 2 letnim aucie /przebieg 20tys km) i po roku jak przyszły upały – znów klima nie chłodzi …/Ford Connect / warsztat specjalistyczny Auto klima manualnie – Bobrowniki k. Tarnowskich Gór /woj. Śląskie /
Inteligentny taki, i myśli przy robocie hehe ale co z tego myślenia?
Hmm.yyyy…hmm,yyyy
A co się dzieje z czynnikiem chłodniczym, w pompie przecież nie ma zbiornika do jego gromadzenia i odzyskania, leci do atmosfery?(co jest zakazane)
Ja się zapytam : po co wyciągać czynnik co roku i pompować właśnie śmieci . Jeśli działa a przewaznie 10 lat ma się spokój to po co ?
Powiem tak. Każdy swoje zachwala. Np. ten Pana zestaw to ok 300zł manometry w komplecie z wężami i zaworkiem do próżni, pompa ok 100zł, butle po 200zł (swoją drogą czym się różnią od tych na propan butan po 60zł?), jakaś waga za kilkadziesiat zł, opaska grzejna,-można samemu lub tez max 100zł,. A dobry kombajn z analizatorem, gdzie sam analizator ok 10 000zł kosztuje to wydatek od 16 do 20 paru tys.
Jeśli nabijanie całego nowego po remoncie układu to to jest bardzo słuszna metoda, lub automatem z nowym czynnikiem.
Jeśli typowy przegląd klimatyzacji z oczyszczaniem płynu chłodniczego i oleju lub płukaniem instalacji to do automatu powinna być osobna butla na nasz przefiltrowany czynnik i osobna na zużyty czynnik, oraz na całkiem nowy do uzupełnienia.
W innym przypadku może być tak jak Pan mówi, że zakwaszony, o róznym składzie itd.
Teraz to nawet strach jechać do takiego półautomatu bez analizatora składu tego czynnika, bo ludzie zaczynają kombinować i można sobie nieźle nagrabić w całkiem sprawnym układzie. Najlepiej jakby można indywidualnie zakupić w markecie wąż z manometrem i puszkę r134a z dodatkiem oleju i samemu dobić jak to jest w USA, Kanadzie czy innych mniej upierdliwych krajach.
Coraz więcej namnoży się pseudo speców od klimy bo jest z tego złoty interes przy takich cenach czynników.
Do tego robią wałki na czynniku i pozyskują jak najtaniej różnego pochodzenia, a ci mobilni i przygodni z garaży to mogą ładować co popadnie byle zadziałało a gwarancji i tak żaden nie daje, bo Panie w kilkuletnim aucie przy takich ciśnieniach i zużyciu może strzelić zaraz po nabiciu xD. Więc usługa za kilkaset zł bezgwarancji dla klienta a z gwarancją szybkiego zysku dla nabijacza… swojej kabzy a klienta w butelkę…
Z punktu widzenia klienta po takich nieuzasadnionych podwyżkach doszła kolejna procedura na której wszelkiej maści Janusze mogą żenić klientów i powodować przy tym ogromne straty dla klienta a dla siebie nawet generować przyszłe zyski z napraw.
Bo wcześniej nikt nie myślał o nabijaniu czymś inym przy takich niskich cenach oryginalnych czynników a teraz…
Tylko gdzie TAKI warsztat znaleźć ? ..poza Gdańskiem 😒
Czyli mam pytanie mam roczne auto i np.po 3 latka powinienem wymienić cały czynik i olej ? Mam nowy czynik wiec Bedzie to bardzo drogie można liczyć w tysiącach wiec w mojej sytuacji co Pan proponuje? Świetne filmy i informacje na temat klimatyzacjach
Wieś co robi to mi się podoba w takich mechaników pozdro łapka w górę 😀
Czyli co nie nabijać klimatyzacji z "kombajnów"?
Wszystko ok ale Panu przydała by się wiedzą co do oznaczen olejów 46 ,68 150 ale NIR 120 to oznaczenie lepkości w centistokes w temp 40 stopni c. Wg nośmy iso 3448. Polecam Szkolenie mlt1 lub mla1
Co z ilością oleju, który musimy wpuścić w układ jeśli był rozszczelniony? Po wykonaniu próżni wpuszczamy tyle co zaleca producent?
Obsluga nie oznacza odzysk czynnika
Jakby olej sie nie mieszal to pierwszej trasie by sprezarka sie zatarla
Mowisz tyle o pleju ale ile jego dodasz jak nie wiesz ile odzyskales z czynnikiem ewentualnie ile ucieklo przez dziure
Kazda ma opcje analogowj obslugi. Nie moge cie dalej ogladac
W jaki mieście jest zakład tego pana?
1. pompa jednostopniowa z powodzeniem osuszy uklad klimatyzacji samochodowej i wytworzy wystarczajaca proznie tylko potrwa to odrobine dluzej, dwustopniowe wymagane sa przy duzych instalacjach,
2. moze rowniez byc tak ze podcisnienie "zalepi" nieszczelnosc, ktore ujawnia sie na nadcisnieniu. sprawdzanie szczelnosci nadcisnieniem 9 czy 12 bar jest duzo skuteczniejsze.
Dobry filmik 🙂 Robiłem przy klimatyzacji już trochę i chcę zacząć coś na swoją rękę i poważnie zastanawiam się nad takim "nie automatycznym" zestawem. Tylko mam pytanie: w jaki sposób robi się odzysk oleju taką pompą? z góry dzięki wielkie za odpowiedź 🙂
Widać że fachowiec. Na pewno nie pozwolę serwisować klimy w moim aucie na automacie. Przydatny filmik
Mam pytanie, czy jeżeli w samym kompresorze jest np 100ml oleju fabrycznie to pod czas próźnie, pompa vacum jest w stanie ""wyssać"" ten olej czy tylko nie wielki fragment oleju, który będzie np blisko zaworka ? i stąd te 5 lub 10g ?
Jaką metodę pan stosuje do usunięcia oleju z układu ? Czy w klimatyzacji samochodowej można zastosować metodę Push -pull, następnie resztki czynnika odessać metodą parową ?
Kiedy nowe odcinki?
Jak tym sposobem wiesz ile oleju odzyskałeś?
Ja znam takich co napełniają drugą metodą bez wagi, po prostu aż uzyskają odpowiednie ciśnienie. Wydawało by się że partacze, a są najlepsi w powiecie i wszystkie warsztaty które mają problem, biją właśnie do nich:)
Siema. Andrzej petarda…
Niektórzy nie dają sobie sprawy z problemu.. Jak działa ok. A potem bieda. Pan Heniu w garażu po taniości zrobi a potem problem.
Jak zawsze Perfekt co robisz. Motocykle, webasto wszystko działało ok. Teraz klima polecam. Perfekt…