Patronite To dzięki temu że Wy się dokładacie możemy realizować coraz to śmielsze projekty tak więc masz ochotę wesprzeć rozwój kanału i doceniasz nasz wkład wbijaj na i zostań patronem 🙂
—————————————————————— https://patronite.pl/Milosnicy4kolek
——————————————————————
Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,
Related
27 thoughts on “Prosta wymiana Tarcz i klocków”
A co z odtłuszczaniem od drugiej strony tarczy? Plus pomiar bicia bocznego?
Właśnie wymieniam tarcze w passat b6 za h..ja nie chcą się odkręcić śruby mocujące jarzmo.podobno nie trzeba odkręcić karczma żeby wyjąć tarcze.Moze ktoś coś podpowie
Kolejny pomysł na pokrywę do QS One: pokrywa Slim: priorytet ma być najcieńsza, kosztem nośności i rączki, wodoszczelność w miarę możliwości. Może mieć dwa zastosowania: pokrywa na Boxa na czerwone zapięcia oraz na każdą skrzynie One. Służyć ma tylko do magazynowania- w skrzyniach mam głównie drobnice, jak wrzucam karton z jakimiś materiałami to mi często opakowania zgniata.
Wiem że ten film jest stary jak świat, ten komentarz kieruje do osób które chcą wykonać tę wymianę samemu ale przeczytali komentarze "ekspertow" gdzie niektórzy podpierają się argumentem instrukcja tego zabrania. Pragnę zwrócić uwagę że instrukcja GM dla opla insigni nakazuje wymianę oleju w silniku turbo co 30 tys, pragnę też nadmienić że ta sama instrukcja mówi że oleju w automatycznej skrzyni biegów nie wymieniamy. Tak się składa że kupiłem opla insignie od osoby która przestrzegała instrukcji obsługi i skrzynia nadawaje się do generalnego remontu bo przez brak wymiany oleju mechatronikę strzelił c**j, tarczki się powycierały a konwerter to porażka. No ale jak to przecież auto było użytkowane zgodnie z instrukcja, poprzedni właściciel wyciągnął pierwsze wnioski robiąc remont silnika bo regularne wymiany oleju sprawiły że panewki powiedziały papa. Zrozumcie że producenci obecnie mają właściciela głęboko w poważaniu ma się zgadzać przez okres gwarancji a potem elo. Skoro nakładanie filmu olejowego na piastę która jest gołym elementem metalowym jest złe według niektórych znawców do dlaczego oliwimy broń palna? Film olejowy odcina dostep tlenu a jak nie ma tlenu nie ma korozji. Proste nie? Czasami wystarczy podstawowa wiedza aby odróżnić kiedy ktoś gada głupoty a kiedy mówi z sensem. Co do sprawdzania bicia tarcz, gwarantuje wam że żaden serwis nie bawi się w takie coś bo liczy się jak najszybsze wykonanie pracy i przejście do kolejnego pacjenta. Nawet wam piasty na szybko nie opierdziela na sztukę bo to marnowanie czasu. Jak wam przed wymiana koła od piast czy tarcz nie biły gwarantuje wam że po wymianie jak oczyścicie bić nie będą.
Witam Mam pytanie- w mojej Octavii montowali fabrycznie 2 rodzaje tarcz hamulcowych, a chce wymienić na nowe. Moje pytanie o czy mogę sprawdzić jaki jest rozmiar moich starych tarcz suwmiarką???
dzieki temu filmowi po raz pierwszy wymieniłem klocki 🙂 co do zakładania budowa jarzma i zacisku jest troszeczkę inna niżeli w tym filmie, w moim przypadku klocki zaklada sie na jarzmo a dopiero wkłada się zacisk – mitsubishi space star.
Jeśli mogę to sam zrobić to czy nie muszę mierzyć lub badać bicia bocznego ? Na innych filmikach " gośc " tłumaczy, że fachowo może zrobić tylko doświadczony mechanik. Jeśli możesz odpowiedz. Pozdrawiam.
widać że operacja wymiany zajmuje po max 30 min na stronę,no ale cóż u mnie to trwało a raczej trwa
kilka godzin wrr,otóż wymiany dokonuje na przedniej osi.Żeby ściągnąć koło to też trzeba sie namęczyć przez dystanse.Jak już ściągnę to pojawia się kolejny problem i ostatni ,wybicie szpilki z jarzma .Jedna szpilka wyjdzie ,natomiast druga ani drgnie,wybijam,imbusem-nic,śrubą-nic,nawet szpilką która wyszła i nic wrr,zalałem WD40 Zobaczymy.Robota niby prosta a jednak idzie się napierd.. i czasem oddać na warsztat bo na filmie wszystko pięknie ładnie.:(
Nie polecam tego sklepu hamulcesklep lewian. Po zakupie brak gwarancji!!!! AMATORZY!!!! NIE POLECAM UWAGA UWAGA BRAK GWARANCJI PO ZAKUPIE!!!!! NIE POLECAM!!!!! Mimo wyników z warsztatu o krzywej tarczy robią wszystko żeby nie uznać gwarancji. Moja tarcze ocenili na oko że była źle zamontowana na brudną piastę mimo tego że tarcze były wymienione razem z piasta i łożyskiem (po wymianie na inne nowe tarcze bicie ustąpiło). UWAGA UWAGA OMIJAJCIE SZEROKIM LUKIEM. CHYBA ZE NIE ZALEZY WAM NA GWARANCJI. TARCZE ZIMMERMAN NIE POLECAM.
Michu, półka cenowa wcale nie oznacza lepszego produktu 😉 Na naklejce made in Germany ale tylko tyle z tego prawdy że leżały chwilę gotowe i spakowane na magazynie w Niemczech. Produkcja w …chinach, wybicie numerów na boku tarczy, nałożenie powłoki antykorozyjnej lub oleju i wysyłka zbiorczo w palecie (od 60 do 144 szt zależnie od rozmiaru i kształtu) do Polski, grawer, pakowanie w karton z instrukcją, naklejka z datą i dopiero wysyłka gotowca do Niemiec 😉 Tak to wygląda w przypadku Mintex, Pagid, Hella-Pagid, TRW, FTE, Valeo itd itd ale tylko w Europie i na pewno oprócz Brembo choć sama produkcja to też chiny lub Włochy (choć to wcale nie znaczy że będzie lepiej 🙄).
A co z odtłuszczaniem od drugiej strony tarczy? Plus pomiar bicia bocznego?
Pytanie czy na sruby zacisku i prowadnic dawać klej do śrub? czy za kazdym razem wymieniać na nowe śuby, prowadnice?
Ale tarcza sama "zeszła"?
Dziekuje Łysy za filmik i pokazanie konkretów co i jak
Właśnie wymieniam tarcze w passat b6 za h..ja nie chcą się odkręcić śruby mocujące jarzmo.podobno nie trzeba odkręcić karczma żeby wyjąć tarcze.Moze ktoś coś podpowie
Kolejny pomysł na pokrywę do QS One: pokrywa Slim: priorytet ma być najcieńsza, kosztem nośności i rączki, wodoszczelność w miarę możliwości. Może mieć dwa zastosowania: pokrywa na Boxa na czerwone zapięcia oraz na każdą skrzynie One. Służyć ma tylko do magazynowania- w skrzyniach mam głównie drobnice, jak wrzucam karton z jakimiś materiałami to mi często opakowania zgniata.
Wiem że ten film jest stary jak świat, ten komentarz kieruje do osób które chcą wykonać tę wymianę samemu ale przeczytali komentarze "ekspertow" gdzie niektórzy podpierają się argumentem instrukcja tego zabrania. Pragnę zwrócić uwagę że instrukcja GM dla opla insigni nakazuje wymianę oleju w silniku turbo co 30 tys, pragnę też nadmienić że ta sama instrukcja mówi że oleju w automatycznej skrzyni biegów nie wymieniamy. Tak się składa że kupiłem opla insignie od osoby która przestrzegała instrukcji obsługi i skrzynia nadawaje się do generalnego remontu bo przez brak wymiany oleju mechatronikę strzelił c**j, tarczki się powycierały a konwerter to porażka. No ale jak to przecież auto było użytkowane zgodnie z instrukcja, poprzedni właściciel wyciągnął pierwsze wnioski robiąc remont silnika bo regularne wymiany oleju sprawiły że panewki powiedziały papa. Zrozumcie że producenci obecnie mają właściciela głęboko w poważaniu ma się zgadzać przez okres gwarancji a potem elo. Skoro nakładanie filmu olejowego na piastę która jest gołym elementem metalowym jest złe według niektórych znawców do dlaczego oliwimy broń palna? Film olejowy odcina dostep tlenu a jak nie ma tlenu nie ma korozji. Proste nie? Czasami wystarczy podstawowa wiedza aby odróżnić kiedy ktoś gada głupoty a kiedy mówi z sensem. Co do sprawdzania bicia tarcz, gwarantuje wam że żaden serwis nie bawi się w takie coś bo liczy się jak najszybsze wykonanie pracy i przejście do kolejnego pacjenta. Nawet wam piasty na szybko nie opierdziela na sztukę bo to marnowanie czasu. Jak wam przed wymiana koła od piast czy tarcz nie biły gwarantuje wam że po wymianie jak oczyścicie bić nie będą.
Kvdz1k top1👨🔧
7:44 jest dużo głosów, aby nie smarować piasty.
Bardzo fajne filmiki. Nawet dla kobiety(córki mechanika) jest to ciekawe 🙂
Wumiano oslony tarczhsm
trzeba potem odpowietrzać?.
Witam
Mam pytanie- w mojej Octavii montowali fabrycznie 2 rodzaje tarcz hamulcowych, a chce wymienić na nowe. Moje pytanie o czy mogę sprawdzić jaki jest rozmiar moich starych tarcz suwmiarką???
dzieki temu filmowi po raz pierwszy wymieniłem klocki 🙂 co do zakładania budowa jarzma i zacisku jest troszeczkę inna niżeli w tym filmie, w moim przypadku klocki zaklada sie na jarzmo a dopiero wkłada się zacisk – mitsubishi space star.
Chałupniczym sposobem wtłoczyłeś syf z pod gumy tłoczka do pompy ABS, pięknie Michu .
A może ktoś powiedzieć jak wygląda sytuacja tarcze tył z łożyskami firmy SKF .
Na opakowaniu pisze że to Chinol
3gko pozostawia
A czy taką zwykłą suwmiarką zmierzę grubość tarcz,jeżeli tak to niech mi ktoś podpowie patent ?
Nie ma nic o sprawdzeniu bicia tarcz.
Zajebisty materiał prosimy o więcej takich materiałów 🥊🥊🥊🥊
2022 witam.
Pozdrawiam…!!!
Jeśli mogę to sam zrobić to czy nie muszę mierzyć lub badać bicia bocznego ? Na innych filmikach " gośc " tłumaczy, że fachowo może zrobić tylko doświadczony mechanik. Jeśli możesz odpowiedz. Pozdrawiam.
Czy zamiast smaru ceramicznego mozna uzyc smaru miedzianego ?? Tak z ciekawosci..
widać że operacja wymiany zajmuje po max 30 min na stronę,no ale cóż u mnie to trwało a raczej trwa
kilka godzin wrr,otóż wymiany dokonuje na przedniej osi.Żeby ściągnąć koło to też trzeba sie namęczyć przez dystanse.Jak już ściągnę to pojawia się kolejny problem i ostatni ,wybicie szpilki z jarzma .Jedna szpilka wyjdzie ,natomiast druga ani drgnie,wybijam,imbusem-nic,śrubą-nic,nawet szpilką która wyszła i nic wrr,zalałem WD40 Zobaczymy.Robota niby prosta a jednak idzie się napierd.. i czasem oddać na warsztat bo na filmie wszystko pięknie ładnie.:(
Nie polecam tego sklepu hamulcesklep lewian. Po zakupie brak gwarancji!!!! AMATORZY!!!! NIE POLECAM UWAGA UWAGA BRAK GWARANCJI PO ZAKUPIE!!!!! NIE POLECAM!!!!! Mimo wyników z warsztatu o krzywej tarczy robią wszystko żeby nie uznać gwarancji. Moja tarcze ocenili na oko że była źle zamontowana na brudną piastę mimo tego że tarcze były wymienione razem z piasta i łożyskiem (po wymianie na inne nowe tarcze bicie ustąpiło). UWAGA UWAGA OMIJAJCIE SZEROKIM LUKIEM. CHYBA ZE NIE ZALEZY WAM NA GWARANCJI. TARCZE ZIMMERMAN NIE POLECAM.
Michu, półka cenowa wcale nie oznacza lepszego produktu 😉
Na naklejce made in Germany ale tylko tyle z tego prawdy że leżały chwilę gotowe i spakowane na magazynie w Niemczech.
Produkcja w …chinach, wybicie numerów na boku tarczy, nałożenie powłoki antykorozyjnej lub oleju i wysyłka zbiorczo w palecie (od 60 do 144 szt zależnie od rozmiaru i kształtu) do Polski, grawer, pakowanie w karton z instrukcją, naklejka z datą i dopiero wysyłka gotowca do Niemiec 😉
Tak to wygląda w przypadku Mintex, Pagid, Hella-Pagid, TRW, FTE, Valeo itd itd ale tylko w Europie i na pewno oprócz Brembo choć sama produkcja to też chiny lub Włochy (choć to wcale nie znaczy że będzie lepiej 🙄).