Loading…

Mechanika Pojazdów Osobowych

Mobilny Warsztat Samochodowy - Elektronika i Elektryka Samochodowa z dojazdem do klienta.
Kontakt do Mechanika

Przetwornice 12-230 V – jak wybrać odpowiednią?



Pomysł na ten film zrodził się spontanicznie, podczas nagrywania innego materiału. Wskutek burzy nastąpiła przerwa w zasilaniu – musieliśmy zatem skorzystać z przetwornicy. A że mieliśmy pod ręką trzy zupełnie różne, postanowiliśmy pokazać je i podzielić się historią ich zakupów. Podpowiadamy
– jak wybrać dobrą przetwornicę 12-230 V
– na co zwrócić uwagę przy wyborze przetwornicy
– dlaczego grubość przewodów jest taka ważna?
– co to jest moc chwilowa?
– co to jest moc ciągła?
– czym różni się moc chwilowa od ciągłej?
– czym jest sinus modyfikowany?
– czym jest czysty sinus?
– czy korzystanie z przetwornic jest bezpieczne?

Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,

28 thoughts on “Przetwornice 12-230 V – jak wybrać odpowiednią?

  1. Z życia kierowcy w aucie powiem, że sinus modyfikowany zabija ładowarki indukcyjne do szczoteczek elektrycznych (takich do mycia zębów). Jeśli chodzi o to piszą niektórzy w komentarzach to zaden AGM się na działkę pod solary nie nada, banki energii do takich zastosowań najlepiej zrobić z ogniw litowo jonowych, np 18650. Są o tym filmiki na YT oczywiście.

  2. Ludzie kochani, trzeba mieć źródło, które da odpowiednią moc od strony 12 volt więc nie myślcie, że na małym akumulatorku pociągniemy przez godzinę 1kW, trzeba również pamiętać że przetwornica wymaga zasilania blisko 12v gdyż poniżej 11v może nie wystartowac

  3. Nie bardzo rozumiem podłączenie największej przetwornicy klemami – przecież to wymaga odpięcia w aucie klemów przetwornicy więc jak ten akumulator ma się ładować przy odpalonym silniku? Jeśli z kolei nie będzie się lądował to 10 minut i po akumulatorze

  4. Zrobiłem doświadczenie. Akumulator 45Ah, przetwornica jakaś greencoś 1000w z modyfikowaną sinusoidą (ta tańsza) i pompa c.o. obi, i chodzi. Ale pompa grundfos…coś, już nie chodzi. Obie sprawne.
    Co ciekawe, obi nie uruchomi się jeśli najpierw wepnę wtyczkę a później włączę ale ruszy jeśli najpierw włączę przetwornice a później włożę wtyczkę:)
    hmmmmm….??:)

  5. Fajne podsumowanie tematu. Nie chcę skłamać ale na zapalniczce w samochodzie to chyba miałem bezpiecznik 10A czyli jakby przetwornica nie miała strat to 120W by się max wyciągnęło, tak że takie podłączenie przetwornicy jest już "spalone" na starcie. Pozdrawiam.

  6. Witam, czy mozna korzystać z przetwornicy napiecia podczas ładowania akumulatora z paneli slonecznych poprzez regulator PWM?? Gdzies slyszalem ze moze to uszkodzic przetowrnice na wejsciu czy to prawda???

  7. Panowie problem jest z lodówką bo nie wystartuje. Czy moc 3000 W przetwornicy gwarantuje mi że lodówka wystartuje. Pomyślałem , że pomogę w starcie lodówce jak podłączę na czas startu do samochodu , Nawet uruchomię silnik da radą ?

Dodaj komentarz

Zadzwoń!