Loading…

Mechanika Pojazdów Osobowych

Mobilny Warsztat Samochodowy - Elektronika i Elektryka Samochodowa z dojazdem do klienta.
Kontakt do Mechanika

Regulator obrotów – jak ustawić, objawy uszkodzenia, zasada działania (kosiarka, traktorek, agregat)



Tym razem na kanale Kobamix pokazuję jak ustawić dźwignię regulatora obrotów, który znajduje się m.in w kosiarkach spalinowych, glebogryzarkach spalinowych, agregatach prądotwórczych, wertykulatorach itp.

Omawiam również zasadę działania regulatora, mówię o przyczynach i skutkach jego uszkodzenia, oraz pokazuję, jak zachowuje się sprzęt w którym taki regulator nie działa.

👍🏻 FACEBOOK FANPAGE► https://www.facebook.com/kobamix
👀 GRUPA FACEBOOK ►https://www.facebook.com/groups/209721433066437
👍🏻INSTAGRAM ►https://www.instagram.com/kobamixy

Kamera: Apple iPhone 11
Dźwięk: Sony ICD-UX533 + Aputure A.Lav
Klucz Akumulatorowy: PARKSIDE PASSK 20-Li A1
Film nie zawiera Reklamy

Spis Treści:
0:00 – 0:46 – Intro
0:47 – 7:46 – Zasada działania regulatora obrotów
7:47 – 14:53 – Ustawianie dźwigni regulatora
14:54 – 17:57 – Praca silnika z niesprawnym regulatorem
17:58 – 22:16 – Objawy uszkodzonego regulatora
22:17 – 23:19 – Outro

Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,

21 thoughts on “Regulator obrotów – jak ustawić, objawy uszkodzenia, zasada działania (kosiarka, traktorek, agregat)

  1. kanały w TV mechaników samochodowych mamy sporo, ale taki o tematyce maszyn ogrodniczych z pewnością cieszyłby się ogromnym zainteresowaniem.

  2. Witam, Potrzebna pomoc 🙂 mam Stiga Estage 6102 HW b&s Intek 7220, kiedy w tym sezonie odpaliłem sprzęt i próbowałem kosić to najpierw zwróciło moją ulg drgania i wibracje kosiska, w końcu spadł pasek od przeniesienia obrotów z osi silnika na kosisko. Po Twoich super filmikach byłem mądrzejszy kosisko wyjechało rozebrałem przesmarowałem co trzeba jeden nóż był lekko nie wyważony poprawiłem to) no ale nadal drgało… głównie podczas włączania agregatu i przy niższych obrotach silnika. Pomyślałem, że może ogólnie traktor ma mniejsze obroty w tym te maksymalne i taki efekt drgań…. dlatego. Zresztą obiektywnie zauważyłem że jakby miał mniejsze obroty i moc zarazem bo faktycznie przystawał w wyższej trawie a tego kiedyś nie robił. Więc drążyłem dalej aż doszedłem do tego filmiku. No i dobrałem się do regulacji śruby regulatora obrotów. po pierwszej regulacji silnik zupełnie stracił obroty i pracował wolno. Pomyślałem, że nie skumałem na filmie lewo czy prawo. Za pierwszym razem logiczne mi się wydało cięgno cofa się do pozycji "0" w prawo to i śrubka regulatora w prawo, cięgno przytrzymałem za drucik nie za samo ramię (jak w filmie) dokręciłem. Skoro pierwsza próba dała taki efekt to znaczyło że coś pomieszałem i zły kierunek. W drugiej próbie odwrotnie w lewo regulator. I tu szok bo po odpaleniu silnika zaryczał jak z formuły I, Niezwłocznie zgasiłem. Pomyślałem kierunek dobry obroty są silnik poszły do góry, silnik jednak może wkręcić się na wyższe obroty ale te to przesada zresztą cięgno regulacji nie działało. w takim razie położenie środkowe. Dalej to samo. Silnik ryczy cięgno obrotów nie działa. kolejna próba w prawo śruba regulatora nadal to samo ryczy silnik bez możliwości zmniejszenia obrotów cięgnem przy kierownicy. po kilku prubach jeszcze i drapaniu się po głowie odpuściłem dalszych prób bo myślę że takie obroty nawet chwilowe nie są za zdrowe dla silnika. Moja obawa jest następująca czy mogłem uszkodzić ten regulator w ten sposób? (zakres obrotu śrubki regulatora wahał się tak ok 90 stopni (1/4 może 1/3 obrotu). po zluzowaniu śruby od cięgna kiedy złapałem śrubę regulatora mogłem swobodnie nim ruszać lewo prawo i wyczuwalne było taki lekki twardy opór z lewej i prawej strony. Proszę o pomoc bo w około tak jak kolego powiedział serwisanci są mojego pokroju i często więcej zepsują niż naprawią strach dać do "serwisu". będę wdzięczny za możliwości konsultacji bo nie spotkałem się dotąd z kimś kto by w prosty sposób przekazał tyle fajnej wiedzy w kwestii kosiarek 🙂 dziękuję

  3. Panie, masz świadomość że ten regulator to z punktu widzenia naukowego to nie jest taką banalną sprawą? Mówimy tu o regulatorze mechanicznym PI(bądź PID) o znaczącej akcji całkującej. Oczywiście jest to wszystko rozwiązane mechanicznie, bez żadnych dziwnych regulatorów elektroniczych które niewiadom co robią 🙂 Ale jasno można wytłumaczyć nazwane przez Ciebie zjawisko "falowania". Przez to  że zapchany gaźnik "czkawkuje" regulator próbuje utrzymać stałą prędkość obrotową. Stała srpężyny(twardość, zwoje) definiuje szybkość reakcji układu na spadek obrótw. Przez to że reakcja ma być bardzo szybka to regulator musi być szybki, a każdy automatyk Ci powie, że szybki układ regulacji, przy silnych wzbudzeniach (czkawkach)ma tendencje do utraty stabilności, czyli wystąpienia oscylacji – falowania. Wiem że to nie elektroda, ale warto wiedzieć że prawie wzsytkie urządzenia są oparte jakąś teorią, nikt tej sprężyny nie wyciągnął z długopisu, takie rzeczy się oblicza 🙂

  4. Witam
    A w briggsie 6 Km w traktorku stigi el63 po regulacji regulatora nadal silnik po delikatnym zwiększeniu napięcia sprężyny wchodzi na wysokie obroty. Czy to objaw uszk. regulatora obrotów?

Dodaj komentarz

Zadzwoń!