Rozładowany akumulator samochodowy? Problem z rozruchem silnika? Poradnik dla laika, co zrobić.
👉 Poradnik ogólny dla kierowcy (laika), który nie zna się na elektryce, naprawach, a zauważa problem z akumulatorem, który najczęściej objawia się problemem z rozruchem silnika („słabo kręci”, „ledwo odpala”, „nie chce kręcić”) w swoim samochodzie, najczęściej późną jesienią i w zimie, gdy temperatury powietrza zbliżają się do 0°C i poniżej lub też zauważa inne anomalie w działaniu samochodu, różnicych systemów elektronicznych, jak na przykład nie działający system START & STOP w nowoczesnych samochodach itp.
W filmie omawiam różne problemy, jakie mogą występować w związku z rozładowanym lub zużytym akumulatorem.
Dodatkowo przekazuję rady dedykowane laikom w tematyce napraw samochodów, tak by szybko i sprawnie oraz bezpiecznie rozwiązali swoje problemy bez straty czasu, pieniędzy i nerwów!
Mam nadzieję, że mój poradnik Wam się przyda.
PAMIĘTAJ, żeby zawsze zapoznać się z instrukcją obsługi swojego pojazdu i stosować się do zawartych w niej zaleceń, szczególnie gdy samochód jest na gwarancji producenta!
Jeśli ktoś z Was ma ochotę uzupełnić moje rady, dodać ciekawe informacje lub też polecić jakiś swój ulubiony serwis, sklep z akumulatorami, to zapraszam do komentowania.
Jeśli miałeś jakieś ciekawe doświadczenie z problemem akumulatora, ciekawą historię, którą chcesz się podzielić, to napisz w komentarzu.
Może się komuś przydać.
Zobacz też inne filmy, poradniki, testy o podobnej tematyce:
👉 Jak wymienić akumulator w samochodzie na nowy?
https://youtu.be/amx_n5n5YOM
👉 Rozładowany akumulator samochodowy? Problem z rozruchem silnika? Poradnik dla laika, co zrobić.
https://youtu.be/k5gclxrlsPA
👉 Jak rozpoznać zużyty akumulator samochodowy 12V? Kilka rad i test chińskiego testera TOPDON BT100
https://youtu.be/iaTWG-jp7vg
👉 Wzór na przybliżony czas pracy akumulatora – h=((Ah x V)/W)/1,6
https://youtu.be/hG7s8ZxglLg
👉 Gazowanie akumulatora podczas ładowania. Nie ładuj akumulatora w domu lub mieszkaniu. Detektor gazu
https://youtu.be/QfZvysPktPQ
👉 Przetwornica napięcia, falownik, inwerter SINUS 1500W (peak 3000W) 12V na 230V XIJIA, test, recenzja
https://youtu.be/MqWx8urT9Oc
👉 Przetwornica XIJIA 1500W 12V test przebiegu napięcia dla urządzenia indukcyjnego i rezystancyjnego
https://youtu.be/NuX23QpxAyU
👉 Ile prądu pobiera przetwornica napięcia bez obciążenia? inwerter, falownik XIJIA 12V 1500W, pomiar
https://youtu.be/NWvOliCw9rI
👉 Jak działa automatyczne przywracanie napięcia ARV w przetwornicy napięcia XIJIA 12V 1500W – TEST
https://youtu.be/UobhJSb-j-U
👉 BLACKOUT – sposób na brak prądu. Przetwornica napięcia + Akumulator 12V. Zasilanie awaryjne kotła CO
https://youtu.be/8txo5EiEAhw
👉 Jak wymienić klemy do akumulatora? Klemy uniwersalne mosiężne zaciski 600A – wymiana klem (+) i (-)
https://youtu.be/go0NyVajYpQ
#akumulator #problem #poradnik #kierowca #auto #samochod #samochód #awaria #rozruch #informacja #forumwiedzy #maxgear #varta #battery #bateria #car #bosch #centra #naprawa #napięcie #silnik #jaktozrobić #tester #multimetr #howto #aso #serwis #zima #jesień #jesień2021 #winter #autumn #bogdan #opornica #tester #multimetr #miernik #elektryka #elektronika #pomiar #pomiaryelektryczne
🚘🚘🚘🚘🚗🚗🚗🚗
👊 SUBSKRYBUJ na YOUTUBE kanał FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/2XSLq36 oraz kliknij 🔔
👀 OGLĄDAJ INSTAGRAM FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/3aqY3oC
🔴 PINTEREST ► https://bit.ly/2KlMHrk
🔵 FACEBOOK ► https://bit.ly/2RQXiOX
⭐️ TWITTER ► https://bit.ly/2wUQ8SN
👉 WWW ► https://www.forumwiedzy.pl
💡 Pytania, uwagi, wątpliwości, propozycje pisze w komentarzu pod filmem. 😀
❗️ Subskrybuj kanał „ForumWiedzy”, by nie przegapić nowych filmów 👀
🎥 Udostępnij ten film swoim znajomym w mediach społecznościowych 👨👩👦👦
👊 Pozdrawiam
Pobrane z Youtube Wszystkie samochody osobowe i autobusy wszystkich marek można sprawdzić i naprawić w naszym warsztacie samochodowym. Klienci mogą tutaj naprawić swoje silniki wysokoprężne i benzynowe, skrzynie biegów, układy przeniesienia napędu, hamulce, układ kierowniczy, paliwo, układ wydechowy, elektrykę i zawieszenie. W warsztacie dokonujemy również pełnej wymiany oleju oraz wymieniamy filtry, klocki hamulcowe oraz tarcze hamulcowe. Prowadzone są tu również prace związane z blachą samochodową.
Więcej informacji o ofercie można uzyskać telefonicznie.
#AutoMechanik #MechanikaPojazdowa #AutoRepair #AutoRepair #AutoPomoc #Warsztat Samochodowy #Auto Naprawa #Usługi Warsztatowe #DobryMechanik #SerwisCar #Wymiana Oleju
Mechanik z Dojazdem w Warszawie. Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanika i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe w Warszawie, Naprawa Silników Samochodowych – Remont w Warszawie. Remont silników samochodowych w Warszawie, Elektronik Samochodowy, Wymiana radia w samochodzie,
Ok , nie oglądam …
8:00 droższy to lepszy! Potrafisz to udowodnić! A czy warto przepłacać? O jaki procent ten "lepszy" jest droższy od najtańszego? A o jaki procent czasu wytrzyma na pewno dłużej? W autach typu fiat 125p zwykła stacyjka odcinała też odbiorniki na czas rozruchu 🙂 A kto świadczy regenerację akumulatorów? Bo podładowanie to każdy potrafi ale regenerację?
25:30 utrata gwarancji poprzez samodzielną wymianę akumulatora? Lub przez wymianę przez nieautoryzowany serwis? Chyba nie znasz prawa UE, która zniosła obsługę serwisową aut wyłącznie w ASO.
Do laików: nie róbcie tak jak na filmie bo to niebezpieczne dla was laików. Kupcie sobie woltomierz na gniazdo zapalniczki i obserwujcie jego wskazania napięcia przed rozruchem i podczas jazdy.
Bodziu pinknie.
Opornicą raczej bada się naładowany akumulator czy się mylę?
Tutaj masz sposób na agregat z samochodu https://www.youtube.com/watch?v=IC5baI_Nd74
Pomiar napięcia przy akumulatorze podpiętym do instalacji pojazdu jest mało wiarygodny przy nowszych autach. Po otwarciu drzwi uruchamia się podświetlenie bagażnika, wnętrza, tabletu, zegarów albo nawet światła postojowe. O różnych modułach elektroniki samochodowej nie wspominając. Napięcie na baterii natychmiast spada i nasz pomiar jest bez sensu.
Co do ładowania.
Ładowarki marketowe są tanie, wygodne i bezpieczne. Niestety mało skuteczne. Możemy nimi podładować akumulator, ale z pełnym naładowaniem będzie problem. Można nimi obsłużyć zarówno tradycyjne baterie z płynnym elektrolitem, jak i nowocześniejsze AGM z elektrolitem uwięzionym w specjalnych matach z włókna szklanego.
Prostowniki skutecznie ładują akumulatory z płynnym elektrolitem. Za to wymagają nadzoru i nie nadają się do ładowania baterii AGM. Nieumiejętne korzystanie z prostownika może uszkodzić akumulator zamiast przedłużyć mu życie.
Polecam zakup akumulatora z dostępem do cel. Przy odpowiedniej obsłudze wytrzyma dłużej od bezobsługowy, którego bezobsługowość polega na tym, że przeżyje tyle ile gwarancji daje nam producent.
Po co tyle gadania jak na każde pytanie odpowiedź jest do serwisu? jaki sens to mówić laikowi jakieś boostery itd skoro najlepiej niech laik pojedzie do serwisu i tak na okrągło w tym filmiku. Żenada!
Spoko Bogdan.
Bogdan te tańsze akumulatory też są dobre. Ważne jest dbanie o niego jak nie rozładowywanie do 10v itd.Ja mój co jakiś czas podłączam pod prostownik . Najczęściej zima ładuje co jakiś miesiąc . Alternator nigdy go tak nie podladuje na 100%
Bogdan ja jestem laikiem w dziedzinie motoryzacji bo do wymiany rozrządu w mojej astrze potrzebowałem obejrzeć twój film
witam
mam akumulator Varta silver dynamic 54Ah 530A i ładowarkę STEF-POL EST 516M 12V/15A , jaki prąd ustawić 14V czy 16V i ile amper 1 czy 12 ( 5A dla 54Ah), akumulator nie posiada korków z dostępem do elektrolitu , bezobsługowy , mam obawy że przy 16V może się zagotować albo wybuchnąć ? proszę o odpowiedź jak to możliwe.
pozdrawiam.
Ciekawostką, o której niedawno się dowiedziałem jest fakt iż to, że akumulator ma odpowiednie napięcie np. 13,2V to i tak nie daje to gwarancji jego prawidłowego działania. Często w akumulatorze pomimo odpowiedniego napięcia jest zbyt niski prąd rozruchowy. O tym dowiemy się jedynie z testera. Są również takie parametry jak opór na akumulatorze nie powinno ono przekraczać 10 om. Prawidłowo działający akumulator ma 3,2 milioma. Gęstość elektrolitu to 1,28 i więcej g/cm3. Tak, więc jak widać na prawidłowe działanie akumulatora wpływ ma wiele czynników.
Nie trzeba być szpecem i mierzyć napięcia, obciążenia czy tam gęstość elektrolitu. Jak rano akumulator słabo kręci to jest do wymiany, jak kręci dobrze nie ma sensu go wymieniać.
Cześć a ja mam pytanie odnośnie foli 3 MK Silver czy po nałożeniu żelu nie można używać telefonu przez 24h ?
Dlaczego gdy podłączę prostownik pod akumulator to świecą się kierunkowskazy?
Co do szkoleń na Prawo Jazdy, to uczą jak jeździć aby nie zrobić sobie i innym kuku (jak zdać egzamin), ale chyba logiczne że jak już zakupiłeś swój pierwszy prywatny samochód to wpierw wertujesz instrukcję obsługi (wstępne przeszkolenie odbyło się w OSK tylko na czas kursu i Egzaminu), tam znajdziesz informacje gdzie znaleźć trójkąt, apteczkę (autobus 😉 ), gaśnicę, koło zapasowe wraz z lewarkiem, kluczem i instrukcją obsługi, jaki typ paliwa tankować, jakie ciśnienie w kołach powinno występować, jaki typ oleju i co ile wymieniać, gdzie szukać bezpieczników, itp.
Więc zwalanie na OSK brak myślenia (i zaradności) u kandydata na kierowcę, jest nie na miejscu.
A może wspomnieć o wadach w eksploatowaniu pojazdu jako trzeci sposób na problemy z rozruchem – zbyt krótkie trasy (np.
~7minut ~5km), częsty rozruch (np. funkcja Start-Stop) + długie interwały postojowe (np. po 10h < …).
Słaby akumulator a do tego tandetne ładowarki.
Porządny prostownik nie jest drogi i robi konkretną pracę a nie co to to…
Nie można przekazywać ludziom, którzy się nie znają by ładowali taki gównem 👌