teraz to wymieniacze a nie mechanicy
Pobrane z Youtube Profesjonalny Warsztat Samochodowy Warszawa i Mobilny Serwis | Mechanika i Elektryka Samochodowa | Naprawy z dojazdem do Klienta Serwis- Mechanika naprawy główne i bieżace samochodów osobowych i dostawczych.
Mobilna i na miejscu naprawa samochodów w Warszawie przez doświadczonych mechaników specjalizujących się w pojazdach krajowych i zagranicznych Mechanicy Naprawy główne i bieżące samochodów osobowych i dostawczych.
Warsztat samochodowy w Warszawie
Niedrogi Mobilny Warsztat Naprawczy Twojego Pojazdu w Warszawie! Warszawskie Centrum Serwisowe Motoryzacji. Kompletna naprawa, konserwacja i diagnostyka. Serwis samochodowy na lotnisko w Warszawie. Utrzymanie pojazdu w dobrym stanie i regularne serwisowanie to podstawa bezpiecznej i wydajnej jazdy, o czym wie każdy właściciel samochodu.
Serwis i naprawa samochodów, w tym prace elektryczne | Pomoc drogowa 24/7 Bieżący i bieżący serwis i naprawy pojazdów i samochodów dostawczych przez certyfikowanych mechaników Wysokiej jakości Naprawy Samochodowe w Warszawie oraz Usługi Transportowe Samochodów na Żądanie (mechaniczne i elektryczne) z bezpośrednim dostępem do personelu pomocniczego
Warszawska Stacja Obsługi Mobilna Najtańszy warsztat samochodowy w Warszawie! Najlepsze warsztaty mechaniki samochodowej i diagnostyki samochodowej w Warszawie. Pomoc w podróży po Warszawie. Każdy właściciel samochodu powie Ci, że utrzymywanie samochodu w dobrym stanie i regularna konserwacja to dwie najważniejsze rzeczy, które możesz zrobić, aby zapewnić sobie bezpieczeństwo i wydajność pojazdu.
Warsztat Samochodowy Warszawa
Technik Elektroniki i Elektryków Samochodowych; Mechanik i Diagnosta Samochodów; Właściciel warsztatu samochodowego Serwisujemy i naprawiamy silniki samochodowe w Warszawie, remontujemy silniki pojazdów w Warszawie oraz instalujemy i naprawiamy elektronikę samochodową i komponenty elektryczne w naszym warszawskim warsztacie. Elektronika Samochodowa Warszawa Remonty Silników, Zamienniki Radia Samochodowe i Inne Mobilne Systemy Rozrywki Jesteśmy serwisem zajmującym się naprawą i wymianą części mechanicznych, elektrycznych oraz elektryki w samochodach.
Profesjonalny https://sklep.jednoslad.pl Jak docierać nowy silnik motocykla albo skutera? #4 mechanik i elektryk obsługujący tereny komercyjne i mieszkalne Warszawy
Doskonały serwis samochodowy Warszawa. Pomoc serwisanta Prosimy o przyjęcie naszej szczerej oferty skorzystania z naszego serwisu samochodowego do samochodów hybrydowych i elektrycznych.
Tylko poprzez praktykę terapia może zostać dopracowana do perfekcji; po prostu brakuje nam miejsca i czasu, aby wyszczególnić każdy możliwy wynik. własny sklep motoryzacyjny w Warszawie. Mechanicy i warsztaty samochodowe w Warszawie, a także inne serwisy samochodowe są łatwo dostępne w tym mieście. Warsztat samochodowy w Warszawie czynny przez całą dobę Jesteśmy firmą, która naprawia samochody i może pomóc w takich rzeczach, jak samochody sportowe, zwykłe samochody, samochody hybrydowe i samochody elektryczne.
Naprawiamy silniki samochodowe w Warszawie, naprawa silników samochodowych w Warszawie, remont silnika w Warszawie to tylko niektóre z oferowanych przez nas usług. Naprawa Radia Samochodowego, Warszawa Remont Silnika, Elektronika Mobilna Jesteśmy firmą specjalizującą się w naprawie mechanicznych i elektrycznych usterek w pojazdach.
https://sklep.jednoslad.pl Jak docierać nowy silnik motocykla albo skutera? #4 Mechanik samochodowy / Elektryk potrzebny w Warszawie do pracy na autokary dostawcze i turystyczne
Najwyższej klasy warszawski serwis samochodowy. pomoc dla mechanika Osoby potrzebujące niezawodnego transportu swojego pojazdu elektrycznego lub hybrydowego zapraszamy do skorzystania z naszych usług.
Nie wymieniamy każdej możliwej terapii, ponieważ doświadczenie uczy nas dostosowywać naszą opiekę do każdego pacjenta indywidualnie. Twój warszawski warsztat samochodowy. Warszawski https://sklep.jednoslad.pl Jak docierać nowy silnik motocykla albo skutera? #4 Mechanik Samochodowy, Warszawski Serwis Samochodowy, Warszawa Pomoc Drogowa dla Twojego Pojazdu. Warsztat samochodowy w Warszawie czynny przez całą dobę W warsztacie samochodowym możemy pomóc w każdej sprawie, od samochodu wyścigowego o wysokich osiągach po oszczędny pojazd hybrydowy lub elektryczny.
Warsztat Samochodowy Warszawa
Profesjonalny Warsztat Samochodowy Warszawa i Serwis Mobilny | Mechanika Samochodowa i Elektryka | Naprawy z Działem Obsługi Klienta – Mechanicy samochodów osobowych i dostawczych.
Warszawski Autosklep i https://sklep.jednoslad.pl Jak docierać nowy silnik motocykla albo skutera? #4 Mechanik Samochodowy
Tani warsztat samochodowy Warszawa! Warszawa naprawa, serwis i diagnostyka samochodowa. Warszawska taksówka. Każdy właściciel samochodu rozumie, że regularna konserwacja jest kluczem do niezawodnego i bezpiecznego pojazdu.
Mechanika samochodowa i elektryka | Naprawy posprzedażowe – Naprawa samochodów osobowych i dostawczych przez mechaników Mobilny Warsztat Samochodowy Warszawa | Mechanika samochodowa i elektryka | Naprawy dostępne dla obsługi klienta
Warszawa Autoshop Mobilny Tani Warszawski Warsztat Samochodowy! Autodiagnostyka i Mechanika w Warszawie. Transport Warszawa. Każdy właściciel samochodu wie, że utrzymanie pojazdu w dobrym stanie i regularne serwisowanie decyduje o jego skuteczności i bezpieczeństwie.
Elektronik i Elektryk Samochodowy, https://sklep.jednoslad.pl Jak docierać nowy silnik motocykla albo skutera? #4 Mechanik i Diagnostyka Warsztat Samochodowy Elektronik i Elektryk Warszawa, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa. Warszawa elektronika samochodowa, remont silnika Radia samochodowe, elektronika Naprawiamy mechanikę, elektrykę i elektrykę samochodową.
Warszawa https://sklep.jednoslad.pl Jak docierać nowy silnik motocykla albo skutera? #4 mechanik i elektryk samochodów dostawczych i osobowych
Najlepszy serwis samochodowy w Warszawie. Pomoc mechanika Zapraszamy do skorzystania z naszego serwisu samochodów hybrydowych i elektrycznych.
Eksperymentowanie to jedyny sposób na uzyskanie precyzyjnej terapii, dlatego nie sposób wymienić wszystkiego. warszawski sklep samochodowy. Warszawskie Warsztaty Samochodowe Car-warszawa 24h Naprawiamy Samochody Sportowe, Osobowe, Hybrydy, Samochody Elektryczne.
Serwis BMW, Audi i Mercedes – Mechanik Samochodowy Warszawa
Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Elektronika i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanika i Diagnostyka Warszawa Remonty Silników Samochodowych, Wymiana Radia Samochodowego Naprawiamy mechanikę, elektronikę i elektrykę samochodową.
Warszawa https://sklep.jednoslad.pl Jak docierać nowy silnik motocykla albo skutera? #4 Mechanik i Elektryk: Samochody Dostawcze i Osobowe
Największy serwis taksówkarski w Warszawie. Wskazówki dotyczące naprawy Nasz Serwis Samochodów Elektrycznych i Hybrydowych zaprasza.
Nie wymieniamy wszystkiego, ponieważ doświadczenie daje specjalistyczne terapie. warszawski warsztat samochodowy. Serwis i pomoc samochodowa w Warszawie. Car-warszawa 24h Naprawiamy Samochody Sportowe, Osobowe, Hybrydowe i Elektryczne.
Serwis BMW, Audi i Mercedes – Mechanik Samochodowy Warszawa
Mobilny Warsztat Samochodowy Warszawa Tanio! Naprawa Samochodów & Mechanik Samochodowy Warszawa, Serwis aut i Diagnostyka. Serwis samochodowy – Warszawa. Każdy właściciel samochodu wie, że dbanie o jego stan i regularne serwisowanie to podstawa, aby auto było sprawne i bezpieczne.
Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy, Jesteśmy serwisem, który zajmuje się przede wszystkim naprawami mechaniki, elektroniki oraz elektryki samochodowej.
Mechanik i Elektryk Warszawa – Auta Dostawcze i Osobowe
Najlepszy serwis samochodowy w Warszawie. Mechanik porada Serdecznie zapraszamy do naszego serwisu samochodowego do Aut Elektrycznych i hybrydowych.
Doświadczenie zapewnia konkretne zabiegi a nie wymieniamy wszystkiego jak leci. Twój Warsztat samochodowy Warszawa. Naprawa Samochodów & Mechanik Samochodowy Warszawa, Serwis aut i auto pomoc w Warszawie. Warsztat Samochodowy-warszawa 24h W warsztacie samochodowym pomagamy w Aucie Sportowym, Osobowym, Hybrydowym i Elektrycznym.
Chyba nie rozumiesz o co chodzi w tym powiedzeniu, że teraz to tylko wymieniacze, bo podajesz przykład części, które się zużywają i wiadomo, że zużytego klocka się nie naprawia, tylko wymienia. Problem dzisiejszych wymieniaczy jest taki, że mechanikowi "nie opłaca się" drążyć i diagnozować problemów w samochodzie. Najbardziej intratne zlecenia, to jak przyjeżdżasz z oczywistą rzeczą i najlepiej palcem pokarzesz "to wymień". Jak przyjeżdżasz do niego z choć trochę nietypową usterką, to Ci wymieni 5 rzeczy dookoła tego co się mogło popsuć i często problemu nie rozwiąże, bo mu się nie opłaca myśleć. Przykład: ubywało mi płynu chłodniczego ale na nagrzanym silniku rósł stan w zbiorniczku. Byłem u 3 mechaników, 3 wymieniło mi króciec, który pojawia się jako pierwszy w googlach po wpisaniu silnika i "ubywa płynu", wymienili mi też termostat, węże bo "są już rzadkie", korek zbiorniczka, jeden chciał się brać za nagrzewnicę ale odmówiłem, drugi za pompę wody – też odmówiłem. Dwóch twierdziło że uszczelka pod głowicą, choć wszelkie fakty temu przeczyły. Ostatecznie sam zastanawiając się nad problemem sprawdziłem układ i poczułem gaz. Koniec końców wymieniłem reduktor gazowy i problem ustał. Praktycznie wszyscy ci mechanicy olali fakt rosnącego stanu w zbiorniczku jak się okazywało że to nie głowica, a to był klucz do zagadki. Ale lepiej w ciemno wymienić coś dookoła, niż się zastanowić, diagnozować. Myślenia na fakturze nie wypiszesz, wymianę dwóch nawet nie powiązanych części już tak.
Główny problem mechaników jest na filmie. Czyli mechanik, który patrzy tylko na siebie, zamiast wykonać poprawnie i zgodnie ze sztuką usługę. Człowieku, jesteś w pracy, zachowuj się, jak osoba pracująca.
Do czego dokładnie piję? Do jakichś komentarzy od samego mechanika, jak „to auto jest stare, nie chce mi się robić przy tym złomie, weź pan kup nową część, a ja panu to jakoś przykręcę i niech pan już znika mi z tym trupem, bo ja chcę tylko naprawiać nowe i ładne auta.” Także panie mechanik, nie „ja chcę”, tylko „dzień dobry, co chciałby pan zlecić do zrobienia przy swoim ukochanym samochodzie?”, mechanik może zabłysnąć dobrym pomysłem, czy dobrą radą, ale to tyle, jeśli klient przyjedzie zgniłym samochodem, to nie powinno mechanika interesować, zlecenie, to zlecenie, bez znaczenia co i w czym ma być robione.
Nic nie komentuję odnośnie kosztów wykonania usługi, ponieważ wiem, że stare auta mają pewne problemy i przez to koszt usług powinien być wyższy, i należy o tym informować, zamiast komentować i lamentować.
Tak jeszcze mi się przypomniało, jak trafiłem na taki serwis, który ocenia klienta po wyglądzie jego samochodu. Auto przygotowuję na sleepera i wygląda, jak stary trup, i ma tak wyglądać, a w środku ma mieć wszystko tip top, to była pierwsza z serii regeneracji części mechanicznych zaraz po zakupie, w tamtym serwisie ostatnia, notabene najwyższe oceny miał tamten warsztat. Nieważne, że bez mruczenia, czy targowania zapłaciłem za wszystko, jakieś ponad 6k robocizny (większość części sam zwiozłem), zlecałem wymianę rozrządu, hamulców i regenerację szczęk przednich, amortyzatorów, regenerację turbo, wymianę pasków i filtrów, regenerację całego układu hamulcowego. Było przyjemnie, aż do momentu, jak po miesiącu koło zaczęło na trasie tłuc, zatrzymałem się i zauważyłem, że śruby od koła leżały sobie w gniazdach w feldze, w drugim kole śruby odkręcałem dłonią, pojechałem do innego mechanika. Nowy mechanik stwierdził niedokręcone turbo, źle wkręcony przewód olejowy do turbiny (wyciek oleju z silnika, już minimum oleju w silniku było, zalane wszystko olejem -była osłona dolna, cała pływała i uszkodzone gniazdo przewodu w turbinie) i urwaną linkę od ręcznego w jednym kole, gdzie nawet nie używałem ręcznego przez ten czas. Na koniec jeszcze przylepił mi swoją nalepkę na bagażnik, no śmieszny gość. Okazało się, że regeneracja turbiny źle zrobiona i turbo niezbyt wydajne, ale nie rozpaczam, bo i tak będę wymieniał na hybrydę, tylko mogłem je zostawić, bo nic się z nim nie działo, a chciałem, żeby mnie nie zawiodło, to przedłużyć mu żywot, a go skróciłem. Mechanik nr 2 niby dokręcił turbo i poprawił usterki, a gdy byłem w warsztacie specjalizującym się w wydechach, by wymienić katalizator, to tam też usłyszałem o niedokręconym turbo i też dokręcali, więc znów szukam normalnego mechanika.
Wiem, że przeciętny klient szuka trójkąta satysfakcji, czyli „tanio, szybko, dobrze”, ja zrezygnowałem z dwóch pierwszych, a i tak nie mogę osiągnąć trzeciego.
Współczuje takich klientuw, ale panie auta niemieckie się nie psujo
to co spotkalo ten zacisk to kilkanascie wymian na szybko bez czyszczenia, teraz to jest juz szrot ale gdyby przy kazdej wymianie klockow ktos sie wysilil przeczyścił ten zacisk i nasmarował mimo tego ze wszysko chodzilo jak nalezy to wszysko by bylo jak w zegarku. U nas na wymianie kolckow zaden mechanik niczego nie czysci niczego niee smaruje chyba ze stoja demba ale wtedy sugeruja wymiane na nowy bo to jest juz za pozno ale trzeba sie zastanowić co prowadzi do takiej sytuacji : Brak czyszczenia i smarowania mechanizmu zaciskow przez mechanikow w trakcie uslugi wymiany kolcow i tarcz szybkie pieniadze bo taka wymiana trwa błyskawicznie a jak sie zacisk zepsuje to kolejne pieniadze za wymine czy regeneracje zaciskow tak to wyglada w praktyce panowie.
Kiedyś jak nie było to się regenerowało, teraz nie ma czasu na takie rzeczy i kosztuje więcej niż kupno nowego
Złomy na złom-tyle powiem. Jak kogoś nie stać na serwis samochodu to niech na rower się przesiądzie.
Ciesz sie ze masz prace a nie farmazony
nie znasz sie, to sie nie wypowiadaj
tarcze oddaj do toczernia
ja tez regeneruje zaciski i co
Fajnie że ktoś mówi szczerze o naprawie samochodów które osiągnęły pełnoletność+ warsztat wymieni część na nową co jest oczywiście najlepszym rozwiązaniem ale nie kurła Janusz powie że na szrocie taniej by kupił .
Pomagałem koledze w warsztacie samochodowym na obczyźnie, masz 100 % racji. My mówimy że ma wymienić to wszystko albo zakładamy stare tak jak było i jedzie pan do innego , 99% kupują wszystkie części. Czasem ludzie przynoszą do wymiany sam olej ….. tak jest i tak będzie zawsze
Gwarancja gwarancja i gwarancja, a jak coś się stanie to gwarancja do bramy i się nie znamy.
Nie ma co się jebać już z regeneracją,czyścić to gówno babrać się w plynie.
Zaciski 2szt kupiłem regenerowane za 200zl sztuka. I 2 rok bez zarzutu. Taniej przy oddaniu swoich do dalszej regeneracji.
Majster ma rację nie każdy klient tak myśli bo tanio Raz nie miałem tyle pieniędzy to mechanik kolega poczekał dwa dni do wypłaty zapłaciłem za naprawę. Hamulce to podstawa sam nie grzebie wolę zapłacić i czuć się bezpiecznie teraz mała kolizja i jusz majątek lepiej mieć sprawne hamulce jak sprawdzą
to potem kupa kłopotów. Kiedyś w SKP nie było cepiku pojechał gościu
na przegląd zapłacił na lewo jak wyjedzał z SKP to walnoł w Nyse radiowóz Milcyny była grada na SKP diagnosta został zwolniony
Nie ma co się spuszczac, klient nasz pan, jak chce to niech ma i co pół roku wymienia
masz racje ja do golfa 5 za dwa tylnie zaciski zapłaciłem 50 funtów a zestaw naprawczy był w granicach 28- 30 funtów wiec gdzie sens rozbierac i pierdolic sie z tym jak wymienic szybciej
Dla siebie jak jest co ratować, dłubać można. Potem wnukom mówić "Jak tłoczek wciskałem w zacisk to te latające Tesle na prąd wtedy jeździły – a mój to na złomie"
Niby bieda ale 4motion ma 😂
Hahahah umnie inna sytuacja, było tak jak tu że same klocki były wymieniane przez 20lat i jarzmo było tak wyrobione w miejscu podparcia klocka że klocek nowy zapierał się nie o jarzmo tylko o tarcze ten bemben gdzie śruby się od koła wkręca. I tu się zgodzę niema co regenerować tych zacisków lepiej brać nowe a stary na półkę postawić.
W takim aucie regeneracja przeciez to sie nie oplaca. Co innego jakis stary woz zabytkowy a nie jakis szrot.
To niezła regeneracja zacisku za 300 zł xD
Dramat… Jak kogoś nie stać na podstawową konserwację samochodu i naprawy to nie powinien mieć samochodu, bo to bomba na kółkach, może taki samochód zabić kierowcę, pasażerów i innych. Dramat…
Jak nowy tylko tyle czy wahacz jest nie za drogi to lepiej wsadzić nowe niż się pierdolić.
K…. ale tragediami ludzie jezdzą.
To nie o to chodzi z wymieniaczami. Jak trzeba wymienic to sie wymienia, prosta sprawa. Chodzi o to ze wymieniacze to wymieniają wszystko po kolei aż trafią na usterkę na tym polega ich diagnoza.
ha kurde nówkę to fajnie jak można kupić. Jak się rzeźbi w jakimś klasyku to po prostu nie ma nówek i trza te 3 godzinki jeden zacisk macać. Ale to już nie obowiązek a frajda, samemu coś potrafić i zrobić. A potem kolejne 3 godziny odpowietrzać bo jest się pierdołą. Ale tak czy siak majster masz rację. W biznesie szkoda czasu.
Na popularnym portalu aukcyjnym zestaw zacisków na tył 270 zł ,
Miód na uszy to co mówisz teraz coraz częściej się słyszy o wymieniaczach a nie mechanikach ale tak jak wspominałeś taniej wychodzi wymiana na nowe z gwarancja niż regenerowane na które trzeba dawać gwarancje i nie wiadomo ile te regenerowane pojeździ mega film i pozdrawiam 🙂
Taki gość jak zobaczy wycenę na wyższą kwotę niż takie samo auto to nagle stwierdzi, że mechanik oszust i go naciąga. klocki kosztują 50 zł a ten mi 1000 chce za wymianę 🙂
Często te samochdy wyglądają tak, jakby do szewca oddać byty do naprawy w gównie uwalone.
W pół roku moje auto było u dwóch mechaników dlatego że skrzypi w prawym kole podczas skręcenia kręcenia kierownicą i tu zagadka dzieje się tak tylko podczas ciepłych gorących dni jak jest zimno deszczowo cisza nie zgrzyta nie skrzypi jeden i drugi wymienili łożyska mcpersona nie pomogło reklamowałem wymiana sprężyn nie pomogło reklamowałem rozkładają ręce na przeglądzie auta na stacji diagnostycznej gość powiedział że skrzypi sworzeń wachacza jadę do mechanika i co mówi że niestety ale to nie możliwe i że można jeździć a teraz nie ma terminów oczywiście cały czas koszty poza tym byłem chyba u wszystkich mechaników w mieście i wiesz co każdy naprawdę bez wyjątku każdy pierwszą diagnozą jaką stawiał to łożysko mcpersona mówię były wymienione dwa razy już się podałem auto jest wystawiane na sprzedaż jako uszkodzone jak widać teraz trochę trudno o dobrego mechanika skończyło się na tym że trzeba wymieniać wszystko całe zawieszenie. Paniee idź Pan w chuj 😁
To passat 4×4?
do peugota taki sam przychodzi
Jeżeli mówimy o wymieniaczach mówimy o tłukach którzy nieumieja zdiagnozować usterki
Czasami zakup części to loteria. Może regeneracja ori zacisków ma więcej sensu niż "Topran" ?
Ja ostatnio robiłem dostawcze 12ton to już tłoczyskiem hamowało o tarcze 😄😄😄😄 i jak klient tak chce na same klocki to w zleceniu napisać że przekazano informację o złym stanie tarcz hamulcowych i świadomie klient zażyczył wymianę samych klocków i pstryk podpis klienta😃😃😃😃 nie ma co się pierdolić bo są tacy ludzie że czekają aby na koszt mechanika zrobić, a passacik 4motion 👍👍👍👍
Masz racje z tą regeneracją że jest to często nie opłacalne ale często bywa że nowe zamienniki są tragicznej jakości i wytrzymują krótki czas.Ale tak jak mówisz zależy od marki pojazdu i konkretnej części którą regenerujemy.
Powiedz mi kolego gdzie kupić takie zaciski za 230 zł
Klient kupił całe klocki i tarcze to zużył całe klocki i tarcze:D
Jak nie masz pieniędzy na utrzymanie samochodu to Kur….
.a kup sobie rower tak trzeba było mu powiedziec
Ten materiał jest OK, krytykuję tylko nonsensy i bezsensy. Takie czasy części trzeba wymieniać żeby nie mieć problemów i reklamacji. Dobry materiał 🙂
Wymieniacze to o tych co w ten sposób diagnozują usterkę.
W takie naprawy może się ktoś bawić ale we własnym zakresie a tak warsztatowo to nie ma sensu.
Jażma jak bardzo nie luźne to można oczyścić i zacisk org TRW 550zl bez kaucji po podwyżkach. Chińczyk szybko padnie w najlepszym razie przyzyje do wymiany klocków. W a6 c5 przerobiłem temat. Ale wiadomo jak ma być tanio to lepszy nowy Chińczyk. Nie polecam tego typu zacisku regenerować bo się nie opłaca i będzie lał na prowadnicy recznego … pozdro
Można naprawiać ale jak auta nie doprowadzimy do stanu agonalnego
2:18 przecież i ty jesteś eymieniczem. Bo kto inny pozwoli na dyndajacy zacisk? ::-)))
To niech Pan świat nie robi jak nie ma pieniędzy. Chlać to będzie za co ale żona będzie passatem bez hamulców jeździć.