Wymiana opon! Co warto wiedzieć przed ich wymianą/Czytaj opis zanim napiszesz komentarz
Niektóre komentarze są świetne ; ] np : Każda felga powinna być umyta przed wyważaniem – jest to usługa dodatkowa.
Film został nagrany na ,,szybko” niestety z braku czasu (sezon na opony)
Ustawienie maszyny (ciężarki stalowe, ciężarki naklejane) w tej maszynie powyżej 18 cali nie ma sensu zmiany bo nic to nie daje.
Ale nie zmienia to faktu że mogłem nagrać film prawidłowo ; ]
Drodzy widzowie, ze względu na dużą liczbę zapytań w sprawach doradztwa mechaniki pojazdów nie zawsze jestem w stanie szybko odpisać, dlatego uruchamiam Patronite.
Osoby wspierające mój kanał zawsze otrzymają odpowiedź i pomoc w sprawie autka ; ]
Z góry dziękuje osobą wspierającym mój kanał, w końcu stać mnie na dobrego jabola ; ]
Na moim kanale dowiecie się wielu ciekawych rzeczy z mechaniki samochodowej. Zapraszam do oglądania:)
poczta: E-mail ytgaragepoland@gmail.com
https://www.instagram.com/garagepoland/
https://www.facebook.com/GaragePoland…
https://patronite.pl/profil/541136/ga… Zapraszam na PATRONITE ;]
Pobrane z Youtube Profesjonalny Warsztat Samochodowy Warszawa i Mobilny Serwis | Mechanika i Elektryka Samochodowa | Naprawy z dojazdem do Klienta Serwis- Mechanika naprawy główne i bieżace samochodów osobowych i dostawczych.
Mobilna i na miejscu naprawa samochodów w Warszawie przez doświadczonych mechaników specjalizujących się w pojazdach krajowych i zagranicznych Mechanicy Naprawy główne i bieżące samochodów osobowych i dostawczych.
Warsztat samochodowy w Warszawie
Niedrogi Mobilny Warsztat Naprawczy Twojego Pojazdu w Warszawie! Warszawskie Centrum Serwisowe Motoryzacji. Kompletna naprawa, konserwacja i diagnostyka. Serwis samochodowy na lotnisko w Warszawie. Utrzymanie pojazdu w dobrym stanie i regularne serwisowanie to podstawa bezpiecznej i wydajnej jazdy, o czym wie każdy właściciel samochodu.
Serwis i naprawa samochodów, w tym prace elektryczne | Pomoc drogowa 24/7 Bieżący i bieżący serwis i naprawy pojazdów i samochodów dostawczych przez certyfikowanych mechaników Wysokiej jakości Naprawy Samochodowe w Warszawie oraz Usługi Transportowe Samochodów na Żądanie (mechaniczne i elektryczne) z bezpośrednim dostępem do personelu pomocniczego
Warszawska Stacja Obsługi Mobilna Najtańszy warsztat samochodowy w Warszawie! Najlepsze warsztaty mechaniki samochodowej i diagnostyki samochodowej w Warszawie. Pomoc w podróży po Warszawie. Każdy właściciel samochodu powie Ci, że utrzymywanie samochodu w dobrym stanie i regularna konserwacja to dwie najważniejsze rzeczy, które możesz zrobić, aby zapewnić sobie bezpieczeństwo i wydajność pojazdu.
Warsztat Samochodowy Warszawa
Technik Elektroniki i Elektryków Samochodowych; Mechanik i Diagnosta Samochodów; Właściciel warsztatu samochodowego Serwisujemy i naprawiamy silniki samochodowe w Warszawie, remontujemy silniki pojazdów w Warszawie oraz instalujemy i naprawiamy elektronikę samochodową i komponenty elektryczne w naszym warszawskim warsztacie. Elektronika Samochodowa Warszawa Remonty Silników, Zamienniki Radia Samochodowe i Inne Mobilne Systemy Rozrywki Jesteśmy serwisem zajmującym się naprawą i wymianą części mechanicznych, elektrycznych oraz elektryki w samochodach.
Profesjonalny mechanik i elektryk obsługujący tereny komercyjne i mieszkalne Warszawy
Doskonały serwis samochodowy Warszawa. Pomoc serwisanta Prosimy o przyjęcie naszej szczerej oferty skorzystania z naszego serwisu samochodowego do samochodów hybrydowych i elektrycznych.
Tylko poprzez praktykę terapia może zostać dopracowana do perfekcji; po prostu brakuje nam miejsca i czasu, aby wyszczególnić każdy możliwy wynik. własny sklep motoryzacyjny w Warszawie. Mechanicy i warsztaty samochodowe w Warszawie, a także inne serwisy samochodowe są łatwo dostępne w tym mieście. Warsztat samochodowy w Warszawie czynny przez całą dobę Jesteśmy firmą, która naprawia samochody i może pomóc w takich rzeczach, jak samochody sportowe, zwykłe samochody, samochody hybrydowe i samochody elektryczne.
Naprawiamy silniki samochodowe w Warszawie, naprawa silników samochodowych w Warszawie, remont silnika w Warszawie to tylko niektóre z oferowanych przez nas usług. Naprawa Radia Samochodowego, Warszawa Remont Silnika, Elektronika Mobilna Jesteśmy firmą specjalizującą się w naprawie mechanicznych i elektrycznych usterek w pojazdach.
Mechanik samochodowy / Elektryk potrzebny w Warszawie do pracy na autokary dostawcze i turystyczne
Najwyższej klasy warszawski serwis samochodowy. pomoc dla mechanika Osoby potrzebujące niezawodnego transportu swojego pojazdu elektrycznego lub hybrydowego zapraszamy do skorzystania z naszych usług.
Nie wymieniamy każdej możliwej terapii, ponieważ doświadczenie uczy nas dostosowywać naszą opiekę do każdego pacjenta indywidualnie. Twój warszawski warsztat samochodowy. Warszawski Mechanik Samochodowy, Warszawski Serwis Samochodowy, Warszawa Pomoc Drogowa dla Twojego Pojazdu. Warsztat samochodowy w Warszawie czynny przez całą dobę W warsztacie samochodowym możemy pomóc w każdej sprawie, od samochodu wyścigowego o wysokich osiągach po oszczędny pojazd hybrydowy lub elektryczny.
Warsztat Samochodowy Warszawa
Mobilny Warsztat Samochodowy Warszawa Tanio! Naprawa Samochodów & Mechanik Samochodowy Warszawa, Serwis aut i Diagnostyka. Serwis samochodowy – Warszawa. Każdy właściciel samochodu wie, że dbanie o jego stan i regularne serwisowanie to podstawa, aby auto było sprawne i bezpieczne.
Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy, Jesteśmy serwisem, który zajmuje się przede wszystkim naprawami mechaniki, elektroniki oraz elektryki samochodowej.
Mechanik i Elektryk Warszawa – Auta Dostawcze i Osobowe
Najlepszy serwis samochodowy w Warszawie. Mechanik porada Serdecznie zapraszamy do naszego serwisu samochodowego do Aut Elektrycznych i hybrydowych.
Doświadczenie zapewnia konkretne zabiegi a nie wymieniamy wszystkiego jak leci. Twój Warsztat samochodowy Warszawa. Naprawa Samochodów & Mechanik Samochodowy Warszawa, Serwis aut i auto pomoc w Warszawie. Warsztat Samochodowy-warszawa 24h W warsztacie samochodowym pomagamy w Aucie Sportowym, Osobowym, Hybrydowym i Elektrycznym.
Jak sprawuje się ten nowy pracownik, co podnosi wysoko nogi jak bocian?
Bicie młotkiem w bark opony nie zawsze ale często kończy się pryszczycą na oponie.
Z takim wyciekiem udał bym się najpierw gdzieś na myjnie bo myć to ręcznie to ja dziękuję 😅
Ocho w sobotę ja przyjeżdżam, ze swoją hondą z wyciekami
Piasta była wyczyszczona ?
Prosta robota
Jakiś dobry kurs na wulkanizatora polecisz województwo Łódzkieódzkie
Dobrze gadasz, bez młota to nie robota 😁
Dlatego żeby nie narażać opony na stres posiadam letnie i zimowe oponki na osobnych felgach które co sezon tylko wyważam. pozdrawiam.
Ale wy się znacie…..To nie jest wyciek!
Z powodu dużego nalotu korozji, Honda uruchomiła mechanizm samokonserwacji podwozia.
Brakowało mi w sumie tego zebys powiedział w jakich pozycjach zakładać i ściągać oponę np przy zakładaniu opony na felege komin ustawia się w pozycji mniej więcej na 4-5 godzinie aby nie zniszczyć czujnika
Wszystko ładnie pięknie ale faktycznie mogłeś wspomnieć o kluczu dynamometrycznym profesjonalnie by to wyglądało 😀 po 100 km powinno się sprawdzić dociąg śrub czy nakrętek.
🎥 🎬 💣 A je to!
Fajny materiał, łapa w górę, pozdrawiam z branży.
Dlaczego nie robicie geometrii koła przed wyważaniem?
Zapomniał Pan o tym, żeby nie dokręcać ostatecznie kół kluczem udarowym. Można je wstępnie dokręcić do wartości np. 100Nm (jeśli klucz pneumatyczny ma taką opcję), a następnie użyć klucza dynamometrycznego. Pozdrawiam.
A gdzie oczyszczenie przylgni felgi i piasty?
bez klucza dynamo dokręcane, wymiana zaworka i wentyla to norma a nie ocenianie na oko czy jest ok, 55 to stosunek procentowy do szerokości opony, nieoczyszczona piasta/ miejsce styku felgi z piastą, maszyna ustawiona na ciężarki nabijane a nie klejone, "odtłuścić" szmatą no trochę śmiechłem i w jakimś odcinku pisałeś że 140 zł za to bierzesz 🙂 tak trochę to wstyd…. partactwo poziom master 🙂
Mmmmmmmmmmmmm
jakieś 26 lat temu jeździłem na wymianę opon do warsztatu w którym procedura wymiany wyglądała mniej więcej tak:
-zdjęcie koła
-zdjęcie ciężarków ( jeśli felgi były aluminiowe dokładnie czyścili stare ślady kleju ( jeśli zostały po ciężarkach))
-umycie koła ciśnieniowo z brudu, błota itp.
-demontaż opony
-puszczenie samej felgi na wyważarce aby sprawdzić czy jest prosta i ( chyba sprawdzali jak jest wyważona ? – nie pamiętam)
-montaż nowej opony ( jeśli miała znaczniki to zgodnie z nimi)
-wstępne wyważenie, jeśli trzeba było by dać duży ciężarek, przekręcali oponę o ileś procent a feldze, ponownie na wyważarkę
-wyważenie
-styk piasty z felgą czyszczono z ewentualnego brudu
-delikatne nasmarowanie styku piasty z felgą jakimś smarem ( tak aby nie było problemu przy następnej wymianie ze zdjęciem koła)
-montaż koła ( delikatnie pneumatem), potem klucz dynamometryczny z odpowiednim momentem
Na życzenie mogli napompować jeśli dobrze pamiętam azotem ( za małą dopłatą).
Oczywiście maszyna wyposażona w odpowiednie nakładki aby nie niszczyć felg aluminiowych.
Co ciekawe nie był to serwis np. Audi itp. a zwykły któremu jeszcze się chciało to robić dobrze.
Jak to dzisiaj wygląda?
Zdjąć koło, zrzucić ciężarki, zdjąć opnę, założyć nową, wyważyć, założyć koło dopier* pneumatem, KONIEC.
Co ciekawe nawet jak mają klucz dynamometryczny to ustawiony na jedną wartość, nie ma znaczenia czy felgi alu czy stalówki, jeden moment…….
Ktoś powie – co ty pier*, kto by dzisiaj się tak pierdzielił?
Do tego warsztatu zaczęły przyjeżdżać coraz lepsze fury, bo ludzie zaczęli doceniać że tak wydawało by się prostą czynność można zrobić to lepiej niż u innych.
Chłopaki często dostawali tipy od zadowolonych klientów – wszyscy byli zadowoleni.
Bardzo dużo mieli klientów którzy po wymianie w innych zakładach mieli wrażenie, że nie do końca koła są dobrze wyważone i przyjeżdżali do nich na poprawki.
Do samochodów premium o V-max powyżej 200km/h ( 26 lat temu to było coś, dzisiaj nie robi to żadnego wrażenia) mieli jakąś specjalną wyważarkę- jeśli dobrze pamiętam była pozioma?
Do tego jeszcze pokazywała o ile przesunąć oponę względem felgi przesunąć oponę aby ciężarek był jak najmniejszy.
Tak więc dobra robota broniła się sama, klientów w brud, a cena nieznacznie wyższa niż w januszexie.
Pozdro!
Każda Felka robi się optymalizację felgi do opony
Bardzo ciekawy film. Dziękuję. Co do Hondy to te wycieki to jest system auto konserwacji podwozia. Ten twój film z sposobem łapania felg na montażownicy to powinien trafić do każdego warsztatu wulkanizacyjnego w ramach szkolenia. Ale mam jedno pytanie, co to znaczy że opona jest radialna? Są też inne opony?
Niektóre komentarze są świetne ; ] np : Każda felga powinna być umyta przed wyważaniem – jest to usługa dodatkowa.
Film został nagrany na ,,szybko'' niestety z braku czasu (sezon na opony)
Ustawienie maszyny (ciężarki stalowe, ciężarki naklejane) w tej maszynie powyżej 18 cali nie ma sensu zmiany bo nic to nie daje.
Ale nie zmienia to faktu że mogłem nagrać film prawidłowo ; ]
Witam. Dlaczego stożek na wałku wyważarki zakładacie od zewnątrz koła ?
Przedewszytskim warto sprawdzić czybfwlga jest przelotowa czy nie, bo przy wyważeniu bez adaptera możemy być w ciemnej pupie.
Zapis wymiarów obony pochodzi z przez ery euro kołchozu.
Przy montażu opony ustawiaj ja dot przy zaworze lub naprzeciwko w zależności od marki wtedy są najmniejsze ciężarki. Np. Pirelli zazwyczaj dot naprzeciwko zaworu. Taka rada od kolegi z branży😉
Felgę na wyważarce centrujemy od wewnątrz. Wiem że od zewnątrz wygodniej 🙂
Jak można do takiego stanu doprowadzić Hondę… te auta na prawdę muszą być dojechane aby tak wyglądały… To solidne konstrukcje.. Masakra 🙁
Tak przy okazjito wentyl był do wymiany bo może i nie był sparciały ale za to było tam dość brzydkie zasniedzenie czyli był dość stary, a tak z własnego doświadczenia to na dłuższa metę może to powodować przykre niespodzianki
Tak z ciekawości jak można lubić te maszyny do demontażu? Są takie nie poręczne ze szok ja od 10 lat robię na dqn i są genialne w swojej prostocie i szybsze
Czyli jednak nie wiesz wszystkiego 😉
Ja wymieniłem tylko powietrze na premium tak mi zalecił Pan w wulkanizacji.
Honda włączyła swój "Component Protection" 🙂
u mnie za oceanem jest Koszmar z zakladaniem itd opon, bez zarysowan:((((((((((((((((((((
Łapka i pozdrowienia mistrzu 👍
Ale tutaj znawcy i wszechwiedzący.
Sam robię na wulkanizacji i jest to ciężka praca w dodatku trzeba się czasowo wyrabiać, a takie komentarze, że trzeba umyć, oczyścić, to można znajomym w wolnych chwilach, ale nie gdy za bramą czeka 10 aut. Niestety, ale mało, który warsztat spuszcza się nad felgami, bo ma być szybko, bo inni czekają. Pozdrawiam i życzę powodzenia na wulkanizacji 🙂
Letnie opony zakłada a parą z gęby leci jak przy -10'C 😂