Do jednego z moich sklepów w Szczecinie ( ul. Santocka 42 ) trafił Klient których chciał zakupić akumulator 95Ah wykonany w technologii AGM. Akumulator okazał się rozładowany do 5V co w wielu wypadkach oznacza trwałe uszkodzenie akumulatora. Jednak w przypadku tego akumulatora BOSCH 95AH S5 A13 AGM, wyszło na jaw że akumulator ma niespełna dwa lata od wyprodukowania, zaś klient użytkuje go niewiele ponad rok.
Dobrą wiadomością było również to, że klient miał kilka dni czasu aby podjąć próbę ratowania tego akumulatora. Co z tej próby wyszło przekonacie się na filmie.
Robert Mazurek, twórca kanały @mrAkumulator i firmy Świat Akumulatorów oraz portalu AKUBIZ a także jednego z pierwszych sklepów internetowych z akumulatorami w Europie www.e-moto.pl
Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,
Related
49 thoughts on “Zanim wydasz 900zł na akumulator NAŁADUJ GO !”
Jeśli chodzi o kierowcę, to jeśli jeździ po Europie to skalkulował że lepiej kupić nowy niż kupować na zachodzie lub wzywać pomoc drogową szczególnie jeśli liczy się czas. Oczywiście postawa godna uznania, liczy się klient a nie kasiora 😀 po analizie potrzeb klienta oferta dostosowana do jego potrzeb
Mam do Pana pytanie. Potrzebuje zasilić z akumulatora przetwornicę na 230 volt. Odbiornik pobiera 50 Watt. Jak długo mogę zasilać taki odbiornik jeżeli akumulator ma 88Ah?
Dziś większość firm robi wszystko tak, żeby wytrzymało do końca gwarancji.. To okradanie klienta!.. 13 lat temu miałem V.. tę, która wytrzymała w bdb stanie przez 6 lat!! "Ekoterroryści" okradają ludzi…
Bezobsługowy – nie oznacza że nie ładujemy go prostownikiem, a wielu klientów z takiego wychodzi założenia że jak bezobsługowy to nic z nim nie robimy, tylko jak nie odpala to przynosimy na reklamację. Sam sprzedaję wiele lat akumulatory, każdemu klientowi należałoby przedstawić kurs podstaw obsługi akumulatora, zdecydowana większość nie ma pojęcia o tym że akumulator należy prawidłowo dobrać do auta, jeżeli jeździmy w cyklu miejskim, częściej go ładować porządnym prostownikiem. Kolejna sprawa to pobór prądu w samochodzie przez jego niewygaszone podzespoły, w wyniku czego rozładowuje się bateria, zasiarcza.
"Mega mega mega zły pomysł?" A może peta eksa zetta zły? Jak lepiej brzmi? Może nader kiepskim i nie do końca przemyślanym pomysłem było skomentowanie powyższego filmu, ale zżera mnie ciekawość ile kosztowała taka usługa "ożywienia" akumulatora. Bo jeśli np. 200zł i ma mi posłużyć pół roku, to ja wolałbym kupić nowy.
A jak wygląda sprawa z zasilaniem nie fabrycznego Webasto? Warto kombinować z dodatkowym akumulatorem czy lepiej przygotować się na częstszą wymianę klasycznego akumulatora?
U mnie podczas ładowania aku syczy (jest to zwykły aku kwasowo ołowiowy) – czyli paruje kwas – czy to jest normalne i czy należy przy tym poprzestać ładowanie? Ładowanie wynosiło na automatycznym prostowniku 100%, ale jeszcze nie max. Ostatnia przedziałka do max.
Pytanko takie czy akumulator TAB Polar 110ah 1000amper czy to dobra marka bo mi niespełna po 1,5 roku przestał działać elektrolit po naładowaniu nie przekroczył aerometrem czerwonej skali Zakodowany zgodnie z wytycznymi Poprzednio tez był 110ah Varty
jak mówił Trzaskowski dopuki rząd sie nie zmieni to pieniądze będo mrożone dopuki nasz rząd PO dojdzie do władzy i Von de Layer powitamy Tuska jako premiera polski
Niestety niezgadzam się w moim przypadku akumulator agm po sprawdzaniu w Sosnowieckim oddziale na mierniku kontrolnym pokazywał że jest OK po 2dniach po naładowaniu padł całkiem naszczęście w moim Phaetonie przełączył się na drugi akumulator i odpalił i dojechałem do domku bez lawety kupiłem drugi agm i jest OK .
Trzeba było puścić tryb serwisowy z asymetrycznym ładowaniem gdzie jest 3 razy rozładowany do 12,2 V i ładowany 14,8 po takim ładowaniu może dojść nawet do 100%. Na mojej żony aku Varta Blue Dynamic 680A od Diesla 6-cio letni w trybie serwisowym zawsze przywracam do 100% a ma już 6 lat. Ja natomiast miałem Varta Silwer 770A i ten typ to wielki niewypał ,pierwszy chodził 3 lata i 10 miesięcy a drugi taki sam chodził niecałe 2 lata i nigdy nie mogłem w trybie serwisowym jego przywrócić na 100% nawet nowy doładowywałem i tych parametrów po odstaniu 8 godzin nie uzyskałem. A więc z Varty zrezygnowałem.Kupiłem Ukraiński 780A prąd rozruchowy z odlewanymi płytami CA/CA i o dziwo ten po doładowaniu miał o 100A więcej zapasu i 3 z hakiem mOhmy no no rewelacja. Życie pokaże jak to będzie działać. Zawsze przywracam pojemność AKU przed zimą i po zimie bo dostają w kość.Kulona mam już chyba z 5 lat i korzystałem z ruskiego YT jak z nim pracować. Wy dopiero chyba po 2 latach to dostaliście i dopiero wtedy zacząłem oglądać wasz kanał jak pojawiło się coś o Kulonie. Jeszcze jego nie rozbierałem i nie przerabiałem ale po tylu latach trzeba na pewno wymienić wentylator i dodać radiatory na YT ruskiej są filmy jak to zrobić. Pozdrawiam i tak trzymać!
PS. Zawsze pod koniec ładowania włączam doładowanie jak najmniejszym prądem. W Kulonie 912 on ma tylko 0,6 A a powinien mieć choć 0,4A do mniejszych aku. Robię to po to by wszystkie cele miały takie same napięcie ,inaczej kiedy w każdej celi będzie inne napięcie akumulator będzie się rozładowywać! I nie trzymać parametrów.Jak wam taki AKU się trafi musicie to robić aż do skutku ,bo przeważnie plusowa i minusowa cela odstaje od pozostałych można to sprawdzić areometrem tam gdzie korki są wykręcane a w Varcie ładować dotąd kiedy napięcie będzie trzymać 12,8V do 12,9V wtedy to będzie oznaczać że cele są zbalansowane. A jak będzie spadać do 12,5V dalej ładować małym prądem 0,6A Kulon 912 aż do skutku kiedy AKU będzie trzymać 12,8 V wtedy gęstość w tych krańcowych celach wzrośnie jest to długi i marudny proces w którym zbija się sulfatację nawet techniczną i gęstość elektrolitu może wzrosnąć nawet do 1,30 a nawet więcej.Pozdrawiam!
Bardzo ciekawe informacje ale LITOŚCI ODPUŚĆ SOBIE TE INFANTYLE ZDROBNIENIA, to bardzo zniechęca…lodóweczkę, akumulatorek, busik…etc….DRAMAT I MASAKRA!!!
🙃👌👍
A po co wymieniać na nowy,mam kable😜i się pierdo.. z odpalaniem bo nowy aku w większosci przypadków aż 200zł😄
Jeśli chodzi o kierowcę, to jeśli jeździ po Europie to skalkulował że lepiej kupić nowy niż kupować na zachodzie lub wzywać pomoc drogową szczególnie jeśli liczy się czas.
Oczywiście postawa godna uznania, liczy się klient a nie kasiora 😀 po analizie potrzeb klienta oferta dostosowana do jego potrzeb
Super kolega
Dziękuję
Po co odkleiłeś te naklejki z góry akumulatora ?
Zawsze czegoś się nauczę oglądając pana materiał!!!
Pozdrawiam
Z tym nie dolewaniem, to tylko taki trik producenta, żeby szybciej się zużył i kupić nowy. Śmiało można to odkręcić i dolać, jeśli brakuje.
Kiedys ładowałem 24 h na podłączonych dwóch h7 i się odratował
Ja za dobre serce i uczciwość zostawiam łapkę,komentarz i subskrypcję.
Pozdrawiam i ogladam megaa ciekawy kanał
Dobry akumulator wytrzyma minimum 12lat a stare jeszcze japońskie dłużej
Też miałem cwaniaka co mówił że napięcie spadło do 10V i co z tego nawet jeśli to jeszcze te 70% mocy trzyma
Mam do Pana pytanie. Potrzebuje zasilić z akumulatora przetwornicę na 230 volt. Odbiornik pobiera 50 Watt. Jak długo mogę zasilać taki odbiornik jeżeli akumulator ma 88Ah?
Powiem szczerze że to wyjątkowo dobra firma 👍👏👏
Dziś większość firm robi wszystko tak, żeby wytrzymało do końca gwarancji..
To okradanie klienta!..
13 lat temu miałem V.. tę, która wytrzymała w bdb stanie przez 6 lat!!
"Ekoterroryści" okradają ludzi…
Bezobsługowy – nie oznacza że nie ładujemy go prostownikiem, a wielu klientów z takiego wychodzi założenia że jak bezobsługowy to nic z nim nie robimy, tylko jak nie odpala to przynosimy na reklamację.
Sam sprzedaję wiele lat akumulatory, każdemu klientowi należałoby przedstawić kurs podstaw obsługi akumulatora, zdecydowana większość nie ma pojęcia o tym że akumulator należy prawidłowo dobrać do auta, jeżeli jeździmy w cyklu miejskim, częściej go ładować porządnym prostownikiem.
Kolejna sprawa to pobór prądu w samochodzie przez jego niewygaszone podzespoły, w wyniku czego rozładowuje się bateria, zasiarcza.
Super odcinek 👍 Mam pytanie odnośnie ładowania akumulatorów AGM jakiego typu prostownik zastosować ?.
"Mega mega mega zły pomysł?" A może peta eksa zetta zły? Jak lepiej brzmi? Może nader kiepskim i nie do końca przemyślanym pomysłem było skomentowanie powyższego filmu, ale zżera mnie ciekawość ile kosztowała taka usługa "ożywienia" akumulatora. Bo jeśli np. 200zł i ma mi posłużyć pół roku, to ja wolałbym kupić nowy.
Taki busik to pojazd typu "Polska-Chiny w dwie godziny".
dlaczego klient nie zabrał akumulatora do bosch, mają mieć pięcioletnią gwarancję?
Dobra robota.
A jak wygląda sprawa z zasilaniem nie fabrycznego Webasto? Warto kombinować z dodatkowym akumulatorem czy lepiej przygotować się na częstszą wymianę klasycznego akumulatora?
jak można zlecić Ci badanie aku?
Tester ma jedną kreskę bateria. Czy ma to wpływ na test i czasami nie zakłamuje wyniku?
Brawa za podejście do klijentów 🙂
No ale jak to możliwe, że tak młody akumulator się tak rozładował i teraz jest zaraz do wyrzucenia? Za długo był rozładowany?
Czy zwykłym prostownikiem naładuje taki akumlator
Powiec mi kolego jaki aku mam kupić do audi A8 disel
Witam. 8:00 Jak odczytujesz dwudziesty trzeci tydzień szesnasty rok? CDBG N
Ale przyjemnie się to ogląda…
Za drogie są te akumulatory i nie lepiej kupić coś na stałe jak akumulator lito jonowy 🤔
Świetna robota!
U mnie podczas ładowania aku syczy (jest to zwykły aku kwasowo ołowiowy) – czyli paruje kwas – czy to jest normalne i czy należy przy tym poprzestać ładowanie? Ładowanie wynosiło na automatycznym prostowniku 100%, ale jeszcze nie max. Ostatnia przedziałka do max.
No właśnie kupiłem taki seperator ale jakoś coś nie "pyklo", możesz podpowiedzieć jak to podłączyć 🤔
Fachowe podejście do tematu, mało takich ludzi..
Pozdrawiam 👍
Czy ktoś pomoże?
Aku 110Ah z Audi A8, stał 6 lat, nie można go naładować, ładowarka nawet się nie włącza. Dolano elektrolitu. Tester pokazuje 2%
Jakieś sugestie?
od strony formalnej to po prostu mógł złożyć reklamację u sprzedawcy, nie minęły nawet 24mce
a od strony technicznej, bardzo ciekawy materiał
Pytanko takie czy akumulator TAB Polar 110ah 1000amper czy to dobra marka bo mi niespełna po 1,5 roku przestał działać elektrolit po naładowaniu nie przekroczył aerometrem czerwonej skali
Zakodowany zgodnie z wytycznymi
Poprzednio tez był 110ah Varty
jak mówił Trzaskowski dopuki rząd sie nie zmieni to pieniądze będo mrożone dopuki nasz rząd PO dojdzie do władzy i Von de Layer powitamy Tuska jako premiera polski
Witam wie pan może z którego roku jest ten akumulator marka FIVE STAR kod wygrawerowany na akumulatorze to:0531885X52154 z góry dziękuję za pomoc
Niestety niezgadzam się w moim przypadku akumulator agm po sprawdzaniu w Sosnowieckim oddziale na mierniku kontrolnym pokazywał że jest OK po 2dniach po naładowaniu padł całkiem naszczęście w moim Phaetonie przełączył się na drugi akumulator i odpalił i dojechałem do domku bez lawety kupiłem drugi agm i jest OK .
Dziękuję za uratowanie kasy, a już miałem kupić tylko zbyt długo szukałem, co wyszło mi na plus, bo natrafiłem na ten wspaniały przekaz. Pozdrawiam.
Trzeba było puścić tryb serwisowy z asymetrycznym ładowaniem gdzie jest 3 razy rozładowany do 12,2 V i ładowany 14,8 po takim ładowaniu może dojść nawet do 100%. Na mojej żony aku Varta Blue Dynamic 680A od Diesla 6-cio letni w trybie serwisowym zawsze przywracam do 100% a ma już 6 lat. Ja natomiast miałem Varta Silwer 770A i ten typ to wielki niewypał ,pierwszy chodził 3 lata i 10 miesięcy a drugi taki sam chodził niecałe 2 lata i nigdy nie mogłem w trybie serwisowym jego przywrócić na 100% nawet nowy doładowywałem i tych parametrów po odstaniu 8 godzin nie uzyskałem. A więc z Varty zrezygnowałem.Kupiłem Ukraiński 780A prąd rozruchowy z odlewanymi płytami CA/CA i o dziwo ten po doładowaniu miał o 100A więcej zapasu i 3 z hakiem mOhmy no no rewelacja. Życie pokaże jak to będzie działać. Zawsze przywracam pojemność AKU przed zimą i po zimie bo dostają w kość.Kulona mam już chyba z 5 lat i korzystałem z ruskiego YT jak z nim pracować. Wy dopiero chyba po 2 latach to dostaliście i dopiero wtedy zacząłem oglądać wasz kanał jak pojawiło się coś o Kulonie. Jeszcze jego nie rozbierałem i nie przerabiałem ale po tylu latach trzeba na pewno wymienić wentylator i dodać radiatory na YT ruskiej są filmy jak to zrobić. Pozdrawiam i tak trzymać!
PS. Zawsze pod koniec ładowania włączam doładowanie jak najmniejszym prądem. W Kulonie 912 on ma tylko 0,6 A a powinien mieć choć 0,4A do mniejszych aku. Robię to po to by wszystkie cele miały takie same napięcie ,inaczej kiedy w każdej celi będzie inne napięcie akumulator będzie się rozładowywać! I nie trzymać parametrów.Jak wam taki AKU się trafi musicie to robić aż do skutku ,bo przeważnie plusowa i minusowa cela odstaje od pozostałych można to sprawdzić areometrem tam gdzie korki są wykręcane a w Varcie ładować dotąd kiedy napięcie będzie trzymać 12,8V do 12,9V wtedy to będzie oznaczać że cele są zbalansowane. A jak będzie spadać do 12,5V dalej ładować małym prądem 0,6A Kulon 912 aż do skutku kiedy AKU będzie trzymać 12,8 V wtedy gęstość w tych krańcowych celach wzrośnie jest to długi i marudny proces w którym zbija się sulfatację nawet techniczną i gęstość elektrolitu może wzrosnąć nawet do 1,30 a nawet więcej.Pozdrawiam!
Aktualnie Rocznik miesiąc jest zakodowany w Akumulatorach Bosch , wystarczy na necie sprawdzić tabelę kodów
Bardzo ciekawe informacje ale LITOŚCI ODPUŚĆ SOBIE TE INFANTYLE ZDROBNIENIA, to bardzo zniechęca…lodóweczkę, akumulatorek, busik…etc….DRAMAT I MASAKRA!!!
Czy można do Pana wysłać półtoraroczny akumulator AGM – może się uda odratować?
Też jestem na etapie kupienia nowych akumulatorów wybrac zwykle kwasowki czy np amg
Kupiłem akumulator AGM, po teście pokazuje SOH 53%
SOC 98%
Wartość według producenta 850 A, zmierzono 680.
Co o tym myślicie?