Vlog jak zacząć przygodę z mechaniką pojazdową, to najstarsza seria na kanale od ponad 4 lat a dziś bardzo przydatny odcinek w którym pokażę wam jak samemu i bez rozłączania akumulatora można Mierzyć pobór prądu na postoju miernikiem. Jeśli odcinek był przydatny to kciuk w górę i udostępniamy.
STREFA OKAZJI I PROMOCJI Allegro dla widzów m4k
———————————————————————————– https://na.allegro.pl/PROMO_M4K
———————————————————————————–
szukasz tanio ubezpieczenia? Koniecznie zajrzyj na Mubi.pl
specjalnie dla widzów M4K przygotowano ofertę za zakup dowolnego OC wraca na twoje konto 150zł
—————————————————————————————— https://mubi.pl/milosnicy4kolek/
———————————————————————————
W RAZIE PYTAŃ ADRES EMAIL
—————————————————-
m4k@mubi.pl
—————————————————-
Koniecznie zajrzyjcie do ekipy z Mtuning tam znajdziecie wszystkie graty i części do waszych projektów i nie tylko
———————————————————————————– https://www.facebook.com/MTuningPerformance/
———————————————————————————–
meble warsztatowe których się nie powstydzimy 🙂
—————————————— http://fastservice.pl
——————————————
Patronite To dzięki temu że Wy się dokładacie możemy realizować coraz to śmielsze projekty tak więc jeżeli masz ochotę wesprzeć rozwój kanału i doceniasz nasz wkład wbijaj i zostań patronem 🙂
Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,
Related
47 thoughts on “ZŁODZIEJ PRĄDU W SAMOCHODZIE? !! Jak prosto i szybko sprawdzić pobór prądu !!!”
Ja ostatnio miałem ten problem w Audi A4 B5. Sprawdzałem bezpieczniki, ale nie zlokalizowałem złodzieja prądu. Radio też sprawdzałem. Aż odpięłem alternator. Okazało się że walnął regulator napięcia. Tak więc trzeba szukać dosłownie wszędzie.
Nie wpiąłbym nigdy multimetru do bezpiecznika na zakresie do testowania diod, bo to nie jest tylko pik pik. Ten zakres służy do sprawdzania spadku napięcia na diodzie i podaje to w postaci cyfrowej jako miliwolty. Co w przypadku, gdy bezpiecznik okaże się spalony i na jego złączu pojawi się napięcie? Zakładam że obwód miernika też podaje jakieś napięcie, skoro mierzy jego spadek na ewentualnej diodzie… i co wtedy z multimetrem? Jakie napięcie wytrzyma na tym zakresie? Pierwszy sposób z wpięciem się na zakresie amperomierza w szereg z klemą minusową jest najbezpieczniejszy. Ustawiam miernik tak bym go dobrze widział przez szybę z auta i wypinam bezpieczniki po jednym. Jeśli prąd zmaleje, to wiem, jaki obwód jest tytułowym złodziejem. Ale nie na zakresie DIODA! Michu, Szacun, ale Twój miernik kosztował kilkadziesiąt złotych, to pal licho…. Jeśli padnie na jakiegoś FLUKEa za tysiaka…..? A tak poza tematem, to duuużo zdrówka i owocnego losowania E36 🙂
ŁYSY – Załatwiłeś tym filmem trochę mierników – tanich mierników 🙂 sprawdzanie bezpieczników na przejście bez ich wyjmowania z podstawy bezpiecznikowej w momencie kiedy faktycznie któryś będzie spalony spowoduje sfajczenie takiego miernika (pojawi się napięcie na obwodzie pomiaru rezystancji i pójdzie spory prąd fajczący) Dobre droższe mierniki są zabezpieczone na kilka sekund ale tanie niestety reagują dymem 🙂
nawijanie przewodu na ori przewody od multimetru to średni pomysł i sprawdzanie bezpieczników na ustawieniach diody z biipem na multimetrze to kardynalny błąd ! między jednym a drugim biegunem bezpiecznika nawet jak jest przepalony pokarze 0 albo 0-10 ohm dlatego że w w wiązce jest jakiś odbiornik prądu np żarówka tak się nie sprawdza bezpieczników !
Sluchajcie, mam przypadek ze auto rozładowuje się tylko w parkingu podziemnym. Czy byly właściciel mogl zalozyc jakiegos gpsa lub modul gsm ktory żre prad dopiero jak urzadzenie straci zasieg i zwieksza jego moc? Macie jakieś pomysly? 🤔
Druga metoda pomiaru jest do dupy. Napięcie się mierzy rownolegle, ale prąd szeregowo. Jak mierzysz bezpiecznik rownolegle, to prąd nie popłynie przez miernik tylko przez zworę bez oporu, którą jest bezpiecznik.
I czy bezpiecznik jest przepalony sprawdza się po wypięciu z obwodu, a nie w trakcie gdy może być tam potencjał.
Michu, bardzo kiepski materiał tym razem.
A, i jeszcze jedno. Jak masz kiepski miernik to faktycznie może się spalić, ale to rzadkość. Jak źle ustawisz miernik, to najwyżej pomiar wystrzeli poza zakres i trzeba przestawić. Nic się nie popsuje, po prostu jest zły zakres. Do tego mierniki mają bezpiecznik i jeśli faktycznie coś pójdzie nie tak, to bezpiecznik można wymienić i żadnego problemu nie ma.
12:10 widać że elektrykiem nie jesteś, mówisz o wartości 0.4-0.5A max, a w 12:22 mówisz o 50mA czyli 0.05A Specjalnie dla ciebie policzę zużycie: Aku 72Ah zużycie 0.4A (400mA) 72Ah/0.4A=180h=7,5dnia i akumulator rozładowany w 100% (może odpalisz auto z dieslem już po 3dniach) ale przy zużyciu 40mA 72Ah/0.04A=1800h=75dni (super małe zużycie) i myślę że takiego dieselka po miesiącu postoju jeszcze by odpalił Pomijam samorozładowanie aku, ale dlatego czasy do odpalenia zmniejszyłem realistycznie o połowę Sam mam kamerkę w aucie która nagrywa 24/h i pobór prądu przez auto w spoczynku to trochę ponad 200mA. Zaczeła się zima i były problemy z odpaleniem 70Ah aku po tygodniu postoju. Wcześniej były krótkie trasy po 20min.
EDIT: Ok, nieaktualne, ale zostawiam dla potomnych. W filmie jest odpowiedź, że to obojętne, a z minusem jest bezpieczniej (zapewne pod względem ewentualnego zrobienia zwarcia).
Może i głupie pytanie, ale w filmie jest mowa o ściągnięciu klemy ujemnej. Czy naprawdę to czy to + czy – ma znaczenie? Oczywiście uwzględniając odpowiednie podpięcie multimetra…
W Citroenie C4GP mam z przodu, łatwo dostępną klemę dodatnią, która w dodatku ma możliwość zdejmowania bez żadnych kluczy (czyżby Citroen przewidział problemy z elektryką i zrobił takie ułatwienie?), więc dla mnie naturalnym byłoby użycie właśnie tej klemy. Moja wiedza z elektryki jest mała, ale z tego co wiem nie powinno być różnicy?
No i fajnie to pokazałeś bo dokładnie co włączyć na multimetrze. Wtedy okazało się, że mój jest za cienki i pożyczyłem lepszy, ten pokazał 0.19 kradzież prądu. Pacjent to jeden z moich starych Audi 100 z 1989 roku. Bezpieczniki nic nie wykazaly, więc metodą dedukcji doszedłem do wadliwej wtyczki wentylatora chłodnicy. Wyjmując bezpieczniki nic nie pokazało, ale jak zacząłem wyciągać przekaźniki to wtedy po wyjęciu przekaźnika wentylatora chlodnicy miernik pokazał zero. Sukces. Są ślady poprzedniego fachowca który już szukał tego uciekającego prądu , ale nie dał rady.
po licho sprawdza pobór na bezpiecznikach sa dobr to prąd płynie i pobór przepływa ..a co z zamkiem kontrolka co miga ..i auto stoi cały tydzień i sobie miga to nie z akumulatora..przecież go rozładowywuje
U mnie w Golfie V 1.6 MPI 102KM był uszkodzony moduł komfortu i wybudzal się jak i kiedy chciał. Kilka warsztatów walczyło i wszyscy się poddawali. Trwało to kilka miesięcy. Może ta informacja komuś pomoże, bo ja przez tą usterkę straciłem masę czasu i kasy. Pozdrawiam. Super kanał 👍
Witam mam mercedesa w215 cl 500 pobiera mi prąd na postoju wymieniony alternator nowy akumulator odłączone multimedia od skrzynek bezpiecznikowych był odkręcany plus i dalej był pobór prądu 1A wygląda na to że coś po za bezpiecznikami, podejrzewam rozrusznik albo syrena czy może być ten problem ? Proszę o pomoc
Wiem, że radio kradnie mi prąd ale nie mam nijak pomysłu jak sobie z tym poradzić. Bezpieczniki są ok. Radio czasami nie łączy, jest wbudowane, fabryczne i wchodzi w deskę na wcisk. Po wyjęciu radia okazało się, że akumulator już się nie rozładowuje na postoju jak to miało miejsce wcześniej. Sprzęt firmy Blaupunkt z CD w aucie Suzuki Ignis 2004r.
W 20letnim W220 wymienilem 8 zarowek typ srodek sufit I rejestracja na LED (z tych tanszych ) po 2 dniach nie moglem otowrzyc drzwi I odpalic. Czy to mozliwe ze takie LEDy zjadly mi Aku albo spowodowaly jakies "spiecie". Skonczylo.sie nowym Aku samochod jedzie odpala otwieraja sie drzwi ale . Codziennie sprawdzam miernikiem rano I po pracy narazie jest 12.4V
jak mówił Trzaskowski dopuki rząd sie nie zmieni to pieniądze będo mrożone dopuki nasz rząd PO dojdzie do władzy i Von de Layer powitamy Tuska jako premiera polski
.
No i podziękował 👍
Ja ostatnio miałem ten problem w Audi A4 B5. Sprawdzałem bezpieczniki, ale nie zlokalizowałem złodzieja prądu. Radio też sprawdzałem. Aż odpięłem alternator. Okazało się że walnął regulator napięcia. Tak więc trzeba szukać dosłownie wszędzie.
Nie wpiąłbym nigdy multimetru do bezpiecznika na zakresie do testowania diod, bo to nie jest tylko pik pik. Ten zakres służy do sprawdzania spadku napięcia na diodzie i podaje to w postaci cyfrowej jako miliwolty. Co w przypadku, gdy bezpiecznik okaże się spalony i na jego złączu pojawi się napięcie? Zakładam że obwód miernika też podaje jakieś napięcie, skoro mierzy jego spadek na ewentualnej diodzie… i co wtedy z multimetrem? Jakie napięcie wytrzyma na tym zakresie? Pierwszy sposób z wpięciem się na zakresie amperomierza w szereg z klemą minusową jest najbezpieczniejszy. Ustawiam miernik tak bym go dobrze widział przez szybę z auta i wypinam bezpieczniki po jednym. Jeśli prąd zmaleje, to wiem, jaki obwód jest tytułowym złodziejem. Ale nie na zakresie DIODA! Michu, Szacun, ale Twój miernik kosztował kilkadziesiąt złotych, to pal licho…. Jeśli padnie na jakiegoś FLUKEa za tysiaka…..? A tak poza tematem, to duuużo zdrówka i owocnego losowania E36 🙂
ŁYSY – Załatwiłeś tym filmem trochę mierników – tanich mierników 🙂 sprawdzanie bezpieczników na przejście bez ich wyjmowania z podstawy bezpiecznikowej w momencie kiedy faktycznie któryś będzie spalony spowoduje sfajczenie takiego miernika (pojawi się napięcie na obwodzie pomiaru rezystancji i pójdzie spory prąd fajczący) Dobre droższe mierniki są zabezpieczone na kilka sekund ale tanie niestety reagują dymem 🙂
nawijanie przewodu na ori przewody od multimetru to średni pomysł i sprawdzanie bezpieczników na ustawieniach diody z biipem na multimetrze to kardynalny błąd ! między jednym a drugim biegunem bezpiecznika nawet jak jest przepalony pokarze 0 albo 0-10 ohm dlatego że w w wiązce jest jakiś odbiornik prądu np żarówka tak się nie sprawdza bezpieczników !
Oooo a ja się przeprowadzam do Wrocka 💪
ZŁODZIEJ PRĄDU W SAMOCHODZIE? !! – NIEUCZCIWY MECHANIK!!!!!!!!!!!!!
Świetna robota 👍
Sluchajcie, mam przypadek ze auto rozładowuje się tylko w parkingu podziemnym. Czy byly właściciel mogl zalozyc jakiegos gpsa lub modul gsm ktory żre prad dopiero jak urzadzenie straci zasieg i zwieksza jego moc? Macie jakieś pomysly? 🤔
Idealnie się składa bo mam podobny problem 👍
Super pierun
Niezły filmik
Super materiał, pozdrawiam
👌👌👌
to od razu podpowiem, że w Peugeotach port OBD2 jest cały czas pod napięciem. jeśli macie jakiś adapter bluetooth, to po nocy wyładuje cały akumulator
mi ostatnio padł bezpiecznik od ladowarki
grubo albo wcale
dobrze jest
hmm do tego w warsztacie przydalo by sie kamera podczerwieni bo bezpiecznik pewnie mial by inna temperature ten ktory pobiera prad
Druga metoda pomiaru jest do dupy. Napięcie się mierzy rownolegle, ale prąd szeregowo. Jak mierzysz bezpiecznik rownolegle, to prąd nie popłynie przez miernik tylko przez zworę bez oporu, którą jest bezpiecznik.
I czy bezpiecznik jest przepalony sprawdza się po wypięciu z obwodu, a nie w trakcie gdy może być tam potencjał.
Michu, bardzo kiepski materiał tym razem.
A, i jeszcze jedno. Jak masz kiepski miernik to faktycznie może się spalić, ale to rzadkość. Jak źle ustawisz miernik, to najwyżej pomiar wystrzeli poza zakres i trzeba przestawić. Nic się nie popsuje, po prostu jest zły zakres. Do tego mierniki mają bezpiecznik i jeśli faktycznie coś pójdzie nie tak, to bezpiecznik można wymienić i żadnego problemu nie ma.
Jakaś masakra🙈
Pierwszy raz to piszę p.Łysemu , kilka razy go widziałem , jestem elektrykiem i facet pięknie mówi i fajnie tłumaczy !!!
12:10 widać że elektrykiem nie jesteś, mówisz o wartości 0.4-0.5A max, a w 12:22 mówisz o 50mA czyli 0.05A
Specjalnie dla ciebie policzę zużycie:
Aku 72Ah zużycie 0.4A (400mA) 72Ah/0.4A=180h=7,5dnia i akumulator rozładowany w 100% (może odpalisz auto z dieslem już po 3dniach)
ale przy zużyciu 40mA
72Ah/0.04A=1800h=75dni (super małe zużycie) i myślę że takiego dieselka po miesiącu postoju jeszcze by odpalił
Pomijam samorozładowanie aku, ale dlatego czasy do odpalenia zmniejszyłem realistycznie o połowę
Sam mam kamerkę w aucie która nagrywa 24/h i pobór prądu przez auto w spoczynku to trochę ponad 200mA. Zaczeła się zima i były problemy z odpaleniem 70Ah aku po tygodniu postoju. Wcześniej były krótkie trasy po 20min.
EDIT: Ok, nieaktualne, ale zostawiam dla potomnych. W filmie jest odpowiedź, że to obojętne, a z minusem jest bezpieczniej (zapewne pod względem ewentualnego zrobienia zwarcia).
Może i głupie pytanie, ale w filmie jest mowa o ściągnięciu klemy ujemnej. Czy naprawdę to czy to + czy – ma znaczenie? Oczywiście uwzględniając odpowiednie podpięcie multimetra…
W Citroenie C4GP mam z przodu, łatwo dostępną klemę dodatnią, która w dodatku ma możliwość zdejmowania bez żadnych kluczy (czyżby Citroen przewidział problemy z elektryką i zrobił takie ułatwienie?), więc dla mnie naturalnym byłoby użycie właśnie tej klemy. Moja wiedza z elektryki jest mała, ale z tego co wiem nie powinno być różnicy?
No i fajnie to pokazałeś bo dokładnie co włączyć na multimetrze. Wtedy okazało się, że mój jest za cienki i pożyczyłem lepszy, ten pokazał 0.19 kradzież prądu. Pacjent to jeden z moich starych Audi 100 z 1989 roku. Bezpieczniki nic nie wykazaly, więc metodą dedukcji doszedłem do wadliwej wtyczki wentylatora chłodnicy. Wyjmując bezpieczniki nic nie pokazało, ale jak zacząłem wyciągać przekaźniki to wtedy po wyjęciu przekaźnika wentylatora chlodnicy miernik pokazał zero. Sukces. Są ślady poprzedniego fachowca który już szukał tego uciekającego prądu , ale nie dał rady.
Jeżeli multimetr podłączam tak jak na filmie a wartość pokazuje 0.00 to czy to oznacza że miernik jest spalony?
po licho sprawdza pobór na bezpiecznikach sa dobr to prąd płynie i pobór przepływa ..a co z zamkiem kontrolka co miga ..i auto stoi cały tydzień i sobie miga to nie z akumulatora..przecież go rozładowywuje
U mnie w Golfie V 1.6 MPI 102KM był uszkodzony moduł komfortu i wybudzal się jak i kiedy chciał. Kilka warsztatów walczyło i wszyscy się poddawali. Trwało to kilka miesięcy. Może ta informacja komuś pomoże, bo ja przez tą usterkę straciłem masę czasu i kasy. Pozdrawiam. Super kanał 👍
MICHU BARDZO DOBRY ODCINEK
ostatnio mierzyłem czy coś mi kradnie prąd taką fajną maszynką
Łysy może zrób jeden odcinek o tych kluczach typu spline i dlaczego neo nie ma przelotowych nasadek?
Co to za multimetr ?
Bardzo profesjonalne wideo.
Nudzisz chlopie
Co sądzisz o tzw heblu.
U mnie jest 0.22 🥴
Witam mam mercedesa w215 cl 500 pobiera mi prąd na postoju wymieniony alternator nowy akumulator odłączone multimedia od skrzynek bezpiecznikowych był odkręcany plus i dalej był pobór prądu 1A wygląda na to że coś po za bezpiecznikami, podejrzewam rozrusznik albo syrena czy może być ten problem ? Proszę o pomoc
Witam, coś kradnie mi prąd i nowy aku się rozwala.
Każdy bezpiecznik wyciągałem i miernikiem sprawdzalem.
Jest duży pobór z bezpiecznika 14 i 42 i maly z 38
14- oświetlenie wnętrza, centralne blokowanie dzwi – pobór 0,38
42- Radioodbiornik, a tu od 0,99 i spada, po dlugim czasie utrzymuje się na 0,20
38 – oświetlenie bagażnika, centralne blokowanie dzwi, blokowanie pokrywy wlewu paliwa jest 0,01 wacha się do 0,02
Mial ktoś takie akcje, gdzie szukać przyczyny kąkretnie?
Do kilku tesiecy czyli ile… 🤔😬😕
Michu, szacunek za to co robisz dla nas a nie musisz❤️
Super pomocne 🙂 jutro się biorę za sprawdzenie ! Dzięki
Wiem, że radio kradnie mi prąd ale nie mam nijak pomysłu jak sobie z tym poradzić. Bezpieczniki są ok. Radio czasami nie łączy, jest wbudowane, fabryczne i wchodzi w deskę na wcisk. Po wyjęciu radia okazało się, że akumulator już się nie rozładowuje na postoju jak to miało miejsce wcześniej. Sprzęt firmy Blaupunkt z CD w aucie Suzuki Ignis 2004r.
u mnie prąd ucieka i nikt nie daje rady temu sprostać . i chyba będę zmuszony sprzedać auto .
W 20letnim W220 wymienilem 8 zarowek typ srodek sufit I rejestracja na LED (z tych tanszych ) po 2 dniach nie moglem otowrzyc drzwi I odpalic. Czy to mozliwe ze takie LEDy zjadly mi Aku albo spowodowaly jakies "spiecie". Skonczylo.sie nowym Aku samochod jedzie odpala otwieraja sie drzwi ale . Codziennie sprawdzam miernikiem rano I po pracy narazie jest 12.4V
A co jeśli coś raz na rok mi rozładowuje akumulator? Normalnie jest ok ale przychodzi jeden dzień w roku że potrafi Aku 95ah rozładować w 24h do 7v
jak mówił Trzaskowski dopuki rząd sie nie zmieni to pieniądze będo mrożone dopuki nasz rząd PO dojdzie do władzy i Von de Layer powitamy Tuska jako premiera polski