W odcinku zaglądamy do warsztatu Piotra, który zgodził się naprawić uszkodzony silnik naszego BMW M3 E92. Przystał na naszą propozycję, by pokazać krok po kroku odbudowę jednostki. Zobaczcie, co udało się zrobić w dwa tygodnie (oczywiście po znajomości).
W BMW M3 E92 montowano jednostki S65, które mają przede wszystkim kłopoty z wycierającymi się panewkami i wałem korbowym. I taką właśnie awarię trzeba było usunąć w naszym aucie.
W materiale zobaczymy szereg czynności, jakie Piotr wykonał przy naszym silniku, oraz ich efekty – m.in. honowanie (wygładzanie) oraz polerowanie tulei cylindrów i obudowy termostatu (po co?), szlifowanie korbowodu pod panewkę, kątowanie korbowodu, szlifowanie płaszczyzny bloku silnika, szlifowania wału – wszystko w konkretne wymiary, rodzaj materiału, ustawienia sprzętu i procedury dot. poszczególnych działań, które Piotr zna lepiej niż pacierz!
Oczywiście nie wszystkie elementy można naprawiać. Z drugiej strony, część podzespołów bez problemu nadawała się do powtórnego montażu. Piotr wyjaśni „co”, „jak” i dlaczego.
Prześledzimy też sam proces składania silnika – kompletowanie, skręcanie, ustawianie (m.in. rozrządu). Tutaj działa się nie mniejsza magia jak przy obróbce poszczególnych podzespołów! A takiej „sali operacyjnej” mógłby pozazdrościć Piotrowi niejeden szpital! Przy okazji – zobaczcie jak wygląda komora silnikowa w aucie – było nie było – pokolizyjnym.
Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,
Related
34 thoughts on “ZRÓB TO SAM! NAPRAWA I MONTAŻ silnika BMW M3 E92 – krok po kroku! Co z tymi panewkami?”
Jak zawsze zapraszamy do polubienia filmu, udostępniania, wyrażania opinii oraz na naszego Facebooka, tam wszystkie ostatnie zakupy i licytacje:
👉 Chcemy zebrać wszystko to co dotyczy tematu importu aut z USA, czyli licytacje/okazje/porady/przeróbki oraz weryfikacje VIN w jednym miejscu. Jeśli nie macie czasu importować auta tylko szukacie czegoś na miejscu to pomożemy sprawdzić czy auto wyglądało tak jak twierdzi sprzedawca.
Coś pięknego, po prostu porno dla mechaników. Apropos tych myjek ultradźwiękowych, fajnie jak by panowie pokazali proces mycia części i jakie płyny do tego używacie. Pozdrawiam i jeszcze raz super robota
Tłoki zostawiasz stare przy takim remoncie? No sorry ale ja kończyłem politechnikę i wydział materiałowy, więc mogę Ci powiedzieć, że nie ma materiału, który pod wływem temperatury i hartowania się nie odkształca. Każdy materiał ma swoją oporność i wytrzymałość w czasie… Niestety materiał wypracowany szybciej ulegnie deformacji niż materiał nowy. Tak więc dla przykładu tłok używany w takim stanie może wytrzymać jeszcze 10 tysięcy km… a nowy wytrzyma 100 tysięcy zanim zacznie się odkształcać… Dlatego przy takim remoncie zalecał bym wymianę na nowe. Koszt wymiany na nowe będzie mniejszy od późniejszej naprawy…
Aluminium nie nasiąka olejem i jeżeli honowanie osełkami to ostatni etap (bez wyciągania ziaren krzemu poprzez polerowanie pastą) to ten silnik zaraz zacznie się przycierać na tulejach. Z wypowiedzi wynika, że autor ma zerowe pojęcie co to jest alusil i jak tam jest utrzymywany film olejowy. XD
Od razu widać fach w ręku u Pana Piotra, tak jak Kivi mówił, nie tam żadne rękawiczki tylko palcem trzeba czuć mechanikę :), świetny materiał, pozdrawiam. 🙂
Jak zawsze zapraszamy do polubienia filmu, udostępniania, wyrażania opinii oraz na naszego Facebooka, tam wszystkie ostatnie zakupy i licytacje:
👉 https://www.facebook.com/AutoDiscoverUSA/
2️⃣ Odwiedź naszego INSTAGRAMA, by sprawdzić co się u nas dzieje na co dzień:
👉 https://www.instagram.com/autodiscoverusa/
3️⃣ Zapraszamy do naszej AutoDiscover’owej grupy na FB:
👉 https://www.facebook.com/groups/AutoDiscoverUSA
👉 Chcemy zebrać wszystko to co dotyczy tematu importu aut z USA, czyli licytacje/okazje/porady/przeróbki oraz weryfikacje VIN w jednym miejscu. Jeśli nie macie czasu importować auta tylko szukacie czegoś na miejscu to pomożemy sprawdzić czy auto wyglądało tak jak twierdzi sprzedawca.
Chętnie oddał bym moja babcie bmw
Ile to kosztuje?
A myślałem, że Piotr jest tak bogaty, że robi tylko w Disquaredach i Lagerfeldach
mmmmmmmmm gołymi rączkami, jako purysta 🙂 szanuję!
coś pięknego, oglądam z zapartym tchem, kocham takie rzeczy !
Zaje… Z przyjemnością obejrzałem, piękna robota. Gość wie co robi. Inżynieria najwyższa półka.
Na taki remont aż miło popatrzeć, bardzo ładnie wytłumaczone i pokazane. Fachowiec na 101%
Może zacząć od środka do zewnątrz. Tak mnie uczono.
Super , du vrais travail de professionnel , Gratulacje z Francji .👍👍👍
Aż miło Pana posłuchać, bo wiedza i doświadczenie ogromne.Pozdrawiam.
Konkretny materiał 👌
milo patrzeć na taki gotowy silnik. super robota i czekam na kolejne takie filmy
Film genialny ze wzgledu na przekazaną wiedzę odnosnie remontu takiego silnika, no i to jak wyglada po dokladnym czyszczeniu to poezja
Tytuł "ZROB TO SAM" troszkę mylący, ale sam materiał niezwykle merytoryczny.
Coś pięknego, po prostu porno dla mechaników. Apropos tych myjek ultradźwiękowych, fajnie jak by panowie pokazali proces mycia części i jakie płyny do tego używacie. Pozdrawiam i jeszcze raz super robota
Czysta wiedza. Wielkie dzięki.
Tłoki zostawiasz stare przy takim remoncie? No sorry ale ja kończyłem politechnikę i wydział materiałowy, więc mogę Ci powiedzieć, że nie ma materiału, który pod wływem temperatury i hartowania się nie odkształca. Każdy materiał ma swoją oporność i wytrzymałość w czasie… Niestety materiał wypracowany szybciej ulegnie deformacji niż materiał nowy. Tak więc dla przykładu tłok używany w takim stanie może wytrzymać jeszcze 10 tysięcy km… a nowy wytrzyma 100 tysięcy zanim zacznie się odkształcać… Dlatego przy takim remoncie zalecał bym wymianę na nowe. Koszt wymiany na nowe będzie mniejszy od późniejszej naprawy…
Aluminium nie nasiąka olejem i jeżeli honowanie osełkami to ostatni etap (bez wyciągania ziaren krzemu poprzez polerowanie pastą) to ten silnik zaraz zacznie się przycierać na tulejach. Z wypowiedzi wynika, że autor ma zerowe pojęcie co to jest alusil i jak tam jest utrzymywany film olejowy. XD
Świetny film, rewelacyjna robota. Pytanie gdzie można taką średnicówkę kątowa kupić .
Totalny Profesor mechaniki i przekazu wiedzy.
Panie Piotrze jest Pan Artystą, wielki szacunek i pozdrowienia.
Dajcie namiary do Piotra na warsztat
Miodzio biżuteria! Ciekawe zagadnienie dotyczące możliwości stosowania używanych śrub. 👍
Bardzo miło się ogląda i słucha. Fachowiec ( dinozaur) który jest prawdziwym mechanikiem,nie wymieniaczem. Szacunek totalny 💪
rewelacyjny film Panem Piotrem, może czas żeby sam zrobił swój kanał?
Warto mikromierz ustawić na płytkę wzorcową.
👌
Ale SZTOOS 😎Wiedza i doświadczenie. Wielki szacun👍. Pozdro i piona
Konkretna wiedzą, warsztat, naprawa, składanie i to jest dokładnie ze sztuką 👍
Od razu widać fach w ręku u Pana Piotra, tak jak Kivi mówił, nie tam żadne rękawiczki tylko palcem trzeba czuć mechanikę :), świetny materiał, pozdrawiam. 🙂
Wow ale świetny materiał!! Kopalnia wiedzy! Szkoda ze jest tak mało ludzi z tak ogromną wiedzą i pasją! Powodzonka i pozdrawiam!!
Mistrz!!!!!!!!!!!
Mega fachowiec 👍💪