Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,
Related
49 thoughts on “Włączyli diagnostykę i nie wierzyli w to co widzą! #Naprawy_nie_do_naprawy”
Jeśli wiązka can była lutowana to powodzenia. Kiedyś słyszałem że takie przewody lepiej zacisnąć jakąś złączka niż lutować cyna może powodować zakłócenia. Jeśli źle myślę to pewnie mnie ktoś poprawi.
Dla elektronika to naprawa na kilak godzin ale jak ktoś się nie zna to i samochód wymieni 🤣 naprawiam te samochody i fiaty to najprostsze możliwe instalacje jakie widziałem
U mnie padł przewód masowy przy skrzyni biegów i były te same błędy. Wystarczyło na nowo zarobić oczko i przykręcić do skrzyni biegów. Można się oszukać bo termokurcz jest tak sztywny, że nie widać uszkodzonego przewodu.
Ech tak to jest kupić właśnie auto od tzw. "handlorza". W każdym aucie "korekta" licznika o 3/4 lub połowę, każde ma jakąś wadę mniejszą lub większą a potem nowy właściciel zostawia we warsztatach 10-15 tys zł na naprawy….
Ja u siebie w a3 8p dokładałem samodzielnie linie CAN podkradając ze sterownika gateway. I mam błąd magistrali CAN ponieważ mam radio Android z modułem. Musiałem zaprogramować VCDS Aktywne radio/nawigacje inaczej radio mi nie chciało poprawnie działać. Może ktoś cos grzebał w samochodzie i po włączał w sterownikach tego co nie powinien.
2:33 patrząc na schemat (nie widać tam połączeń szeregowych) magistrala can jest równoległa, to oznacza że uszkodzenie jednego elementu nie powoduje odłączenie wszystkich (pomijamy kwestie zakłóceń, siania błędnych danych i terminowania skrajnych połączeń), kolejny schemat połączenia szeregowe, komunikacyjne, główny węzeł can dalej pozostaje równoległy (przy szeregowym tester z niczym by się nie połączył, błąd logiczny w okolicach 2:40….
Ja się nie znam, ale jeśli twierdzicie że magistrala idzie szeregowo i błąd jest już na pierwszym urządzeniu to czy nie logicznym się wydaje że w szeregu pierwszy błąd powoduje błędy następnych? Ewentualnie jeszcze przed pierwszym urządzeniem jak kilka osób zauważyło że często jest wina przewodu masy
Diagnosci 🤣 moze bledy sporadyczne po odpieciu aku lub usterce jakiegos podzespolu ktory zapisal bpad w innych sterownikach. Najlepiej skasowac te bledy i zobaczyc co faktycznie wroci. Tvn turbo kamera 🤣
Gnijące przewody .. zmora samochodów naszpikowanych elektroniką… 😅. Po doświadczeniach ze skodą powiem że nie warto ufać pięknie wyglądającym przewodom… W środku i tak może być próchno… Jedynie to dokładny multimetr i mierzenie oporności wiązek w nadziei, że odnajdzie się winowajcę…
Prosta osoboweczka.. w Obecnie najmniej skomplikowanej ciężarówce jest co najmniej kilka rodzajów CAN . Pomijam już ich prędkości np 250 czy 500 Kbs ale i napięcia CAN ze wzgledu na odległości między modułami i co za tym idzie odporności na zakłócenia.
Pierdu, pierdu. Typowa usterka. To uszkodzony kabel wiązki do ECU. Brak zasilania lub brak którejś masy i sypią się błędy. Wystarczy schemat i żarówka z kablem i trochę cierpliwości.
mam sytuację taką,że auto zaczęło więcej palić ,z tłumika słychać wyraźne pierdzenie(tego nie było) silnik jakby słabszy,co najważniejsze jest jeszcze gwarancja,a jedno co słyszę,że komputer nie wykazał błędów,więc jes OK.,teraz przed kolejną wizytą zaczyna się straszenie ,że mechanik obejrzy,ale jak nic nie stwierdzi to będę musiał bulić,jawne zastraszenie i zniechęcanie,tylko jak coś już się stanie to powiedzą ,że reklamacji nie uznają ,bo zlekceważyłem niepokojące objawy,nadmieniam,że jestem mechanikiem i pewne sprawy nie są obce,i wiem również ,że nie zawsze lomputer pokaże jak na dłoni, np świece,czy małe nieszczelności w układzie ssącym,a najważniejsze dotyczy to auta 3-letniego Daci Duster 1.6 Sce 115 KM, Benzyna 36 tyś km,co z takimi młotami robić,ale niestety tak działają autoryzowane stacje renault-dacia ,zwłaszcza jedna,której na razie nie podaję,bo mi jeszcze bardziej zepsują,gdzie te czasy,gdy można było patrzeć co robią i już nie mówię o przeszkadzaniu czy plątaniu się pod nogami,ale dwa razy miałem sytuację taką ,że po wymianie oleju było po niżej minimum,albo po wymianie tarczy sprzęgłowej brak zabezpieczenia pod pedałem,dzięki mojej interwencji w porę zauważone i poprawione,pewno adam uporał by się i z moim autem
Jeśli wiązka can była lutowana to powodzenia. Kiedyś słyszałem że takie przewody lepiej zacisnąć jakąś złączka niż lutować cyna może powodować zakłócenia. Jeśli źle myślę to pewnie mnie ktoś poprawi.
Klimek, lektor nie wiem kogo bardziej <3
Typowy fiat
Dla elektronika to naprawa na kilak godzin ale jak ktoś się nie zna to i samochód wymieni 🤣 naprawiam te samochody i fiaty to najprostsze możliwe instalacje jakie widziałem
Auto może też być po powodziowe…. i takie kwiatki potem też wyłażą.
Świetny program. Rzeczowy i nie zajeżdża ściemą jak większość innych na tym kanale z gatunku "rozrywkowe".
Przecież to manual jest ……..
Mam GP, następny też będzie Fiat
Chryste panie, każdy elektryk po takim wyniku na kompie wygonił by w diabły i egzorcyzmy odprawił
Nie był utopiony?
U mnie padł przewód masowy przy skrzyni biegów i były te same błędy. Wystarczyło na nowo zarobić oczko i przykręcić do skrzyni biegów. Można się oszukać bo termokurcz jest tak sztywny, że nie widać uszkodzonego przewodu.
Albo coś nie styka. Gdzieś do złącza dostała się wilgoć, gdzieś jakaś blaszka zaśniedziała i chochliki zaczęły grasować.
Wiązka 100zl , komputer 150 dziękuję po temacie i można dopiero szukać dalej
Psa pogrzebali w garażu 😀
Miałem Punto 1 bez cana i tam już się elektryka srała na potęge bo wszędzie gniła masa. Dołóżmy do tego CAN bus i tęczowa litania błędów gotowa.
Pewnie padł bulgulator.
Jak punto to tylko punto 2 z 2002roku
Włączyli diagnostykę i nie wierzyli w to co widzą! śmiechu warte co to za mechaniki
Ech tak to jest kupić właśnie auto od tzw. "handlorza". W każdym aucie "korekta" licznika o 3/4 lub połowę, każde ma jakąś wadę mniejszą lub większą a potem nowy właściciel zostawia we warsztatach 10-15 tys zł na naprawy….
Ja Miałem 107 błędów e65 i auto jeździło i jeździ beż problemu, prócz choinki na desce 😊
Wniosek tylko jeden. Nie kupowac i nie jezdzic FIATEM>
Wystarczy że can nie będzie z terminatorem i losowe błędy będą.
Samochody włoskie, mają to samo co francuskie. Potrafi się spieprzyć, nie wiadomo z jakiej przyczyny. 😁
Najpierw, w przypadku tyłu błędów, usuwa się błędy i patrzy które pozostały…
Ja u siebie w a3 8p dokładałem samodzielnie linie CAN podkradając ze sterownika gateway. I mam błąd magistrali CAN ponieważ mam radio Android z modułem. Musiałem zaprogramować VCDS Aktywne radio/nawigacje inaczej radio mi nie chciało poprawnie działać. Może ktoś cos grzebał w samochodzie i po włączał w sterownikach tego co nie powinien.
2:33 patrząc na schemat (nie widać tam połączeń szeregowych) magistrala can jest równoległa, to oznacza że uszkodzenie jednego elementu nie powoduje odłączenie wszystkich (pomijamy kwestie zakłóceń, siania błędnych danych i terminowania skrajnych połączeń), kolejny schemat połączenia szeregowe, komunikacyjne, główny węzeł can dalej pozostaje równoległy (przy szeregowym tester z niczym by się nie połączył, błąd logiczny w okolicach 2:40….
Nie wierzyli w to co widzą.? Pewnie ateiści.
Ja się nie znam, ale jeśli twierdzicie że magistrala idzie szeregowo i błąd jest już na pierwszym urządzeniu to czy nie logicznym się wydaje że w szeregu pierwszy błąd powoduje błędy następnych? Ewentualnie jeszcze przed pierwszym urządzeniem jak kilka osób zauważyło że często jest wina przewodu masy
FIAT das Auto
Diagnosci 🤣 moze bledy sporadyczne po odpieciu aku lub usterce jakiegos podzespolu ktory zapisal bpad w innych sterownikach. Najlepiej skasowac te bledy i zobaczyc co faktycznie wroci. Tvn turbo kamera 🤣
Fiot gó… wort. Ford jego brot :))
Can to multi i demulti pleks – jakie szeregowo?????
Czyli dwa bezpieczniki i drut
Gnijące przewody .. zmora samochodów naszpikowanych elektroniką… 😅. Po doświadczeniach ze skodą powiem że nie warto ufać pięknie wyglądającym przewodom… W środku i tak może być próchno… Jedynie to dokładny multimetr i mierzenie oporności wiązek w nadziei, że odnajdzie się winowajcę…
Prosta osoboweczka.. w Obecnie najmniej skomplikowanej ciężarówce jest co najmniej kilka rodzajów CAN . Pomijam już ich prędkości np 250 czy 500 Kbs ale i napięcia CAN ze wzgledu na odległości między modułami i co za tym idzie odporności na zakłócenia.
Przecież to fiat, auto jednorazowe.
DZBAN I POMOCNIK DZBANA
10 tys w punto jpdl…. koles pewnie trzyma na wesela jako postkomunistyczny antyk. Za 20 lat sprzeda nza miliony
Pierdu, pierdu. Typowa usterka. To uszkodzony kabel wiązki do ECU. Brak zasilania lub brak którejś masy i sypią się błędy. Wystarczy schemat i żarówka z kablem i trochę cierpliwości.
Może być tak że mrówki uszkodziły instalację
Mówię to serio
pozdrawiam Marcin Grzegorz Świerczyński
Szeregowa magistrala can 🤣🤣 Do gnoju barany a nie sie za elektryke brac. Szeregowa jest transmisja a nie podlaczenie jest rownolegle
Na złom
No a wystarczyło podładować akumulator i wykasować błędy …
XD
czyli brak masy 😂
Kąkuter znajdzie wszystkie bledy
A czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi jaki jest to program so diagnostyki, bądź urządzenie?
Wie ktoś co to za komputer diagnostyczny ?
mam sytuację taką,że auto zaczęło więcej palić ,z tłumika słychać wyraźne pierdzenie(tego nie było) silnik jakby słabszy,co najważniejsze jest jeszcze gwarancja,a jedno co słyszę,że komputer nie wykazał błędów,więc jes OK.,teraz przed kolejną wizytą zaczyna się straszenie ,że mechanik obejrzy,ale jak nic nie stwierdzi to będę musiał bulić,jawne zastraszenie i zniechęcanie,tylko jak coś już się stanie to powiedzą ,że reklamacji nie uznają ,bo zlekceważyłem niepokojące objawy,nadmieniam,że jestem mechanikiem i pewne sprawy nie są obce,i wiem również ,że nie zawsze lomputer pokaże jak na dłoni, np świece,czy małe nieszczelności w układzie ssącym,a najważniejsze dotyczy to auta 3-letniego Daci Duster 1.6 Sce 115 KM, Benzyna 36 tyś km,co z takimi młotami robić,ale niestety tak działają autoryzowane stacje renault-dacia ,zwłaszcza jedna,której na razie nie podaję,bo mi jeszcze bardziej zepsują,gdzie te czasy,gdy można było patrzeć co robią i już nie mówię o przeszkadzaniu czy plątaniu się pod nogami,ale dwa razy miałem sytuację taką ,że po wymianie oleju było po niżej minimum,albo po wymianie tarczy sprzęgłowej brak zabezpieczenia pod pedałem,dzięki mojej interwencji w porę zauważone i poprawione,pewno adam uporał by się i z moim autem