Siemanko Przyjechał do mnie Piotr który jest elektromechanikiem, postanowił podzielić się z Wami swoją wiedzą i …
Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,
Related
24 thoughts on “OSCYLOSKOP W WARSZTACIE SAMOCHODOWYM, GOŚĆ PROFESORA- ELEKTROMECHANIK PIOTR OPOWIADA.”
Sprzet jest ale szkolenia zadnego niet. TEN OSCYLOSKOP TO TAKA POTEGA WIEDZY KTORA JEST W ZASIEGU REKI ALE BEZ ZROZUMIENIA NIE DOSTEPNA
Ja tam się temu panu nie dziwię że tak mówi. W szkole bardzo dobrze szło mi z mechaniki i kiedyś nauczyciel kazał poprowadzić mi lekcję i układzie paliwowym silnika ZS. Miałem mówić 30 minut i reszta na pytania, a skończyłem w trzy. Okazało się, że coś co dla mnie jest oczywiste, nie musi takie być dla reszty i nie wystarczy powiedzieć że po wytworzeniu odpowiedniego ciśnienia przez pompę paliwa następuje wtrysk do cylindra tylko "element tłoczący pompy wtryskowej spręża paliwo, które za pomocą metalowych przewodów wysokiego ciśnienia (które dzięki specjalnemu kształtowy, różnym zawinięcią itd. mają jednakową długość co jest konieczne żeby wyeliminować opóźnienie początku wtrysku, a co za tym idzie zapłonu) napiera pod pewnym ciśnieniem na iglicę wtryskiwacza, która z drugiej strony dociskana jest do dyszy przy pomocy sprężyny. Po pokonaniu oporu sprężyny sprężony olej napędowy unosi iglicę, przez co zostaje otwarta dysza wtryskiwacza i następuje wtrysk paliwa. Dodatkowo kształt, odpowiednie kąty i ilość otworów w rozpylaczu zapewnia jak najlepsze rozpylenie i wymieszanie mieszanki paliwowo- powietrznej. Przy pomocy śruby w korpusie wtryskiwacza zmieniamy napięcie sprężyny, dzięki czemu możemy zmieniać ciśnienie wtrysku. Tyle gadki o zwykłym momencie wtrysku paliwa do starego silnika. Dlatego wiem, że nie nadaje się, ani nie chcę być nauczycielem. Teraz wyobraźcie sobie, jak długi byłby ten film, gdyby ten mechanik chciał wytłumaczyć oscyloskop takiemu laikowi jak ja i zaczął by od tłumaczenia pojęć napięcie, natężenie, rezystancja. Bo bez podstaw nie można zrozumieć o czym on mówi.
PWM to wspołczynnik wypełnienia impulsu… ale to nie ważne bo gość ma wiedzę przeogromną i najpewniej to tylko omyłkowo nazywa po swojemu. Ja bym mu auto w ciemno dał do naprawy – po oglądnięciu tego filmu.
Witam Serdecznie Chcialbym bratu sprawic prezent. ksztalci sie on na elektromechanika(niejest amatorem ) i chcialbym mu kupic sprzet do pomiarow(scope czy oscyloskop samochodowy) ja sie natym nieznam . I zwiasku z tym moje pytanie czy moglibyscie mi cos polecic , doradzic do 10.000 pl? +/- Byl bym szalonie wdzieczny . Dziekuje i Pozdrawiam
Chris. Mówicie o dwóch programach z których można wziąść prawidłowe przebiegi sygnałów do poszczególnych odbiorników. Chodzi o AUTODATA i ??? Jak się nazywa ten drugi program?
Szanowny Panie chrisie Ładnie się zaczęło ale Pana gość nie trzyma się tematu miał zacząć jak działa i do czego służy oscyloskop , a zaczął od gdzie podłączyć nie wyjaśnił dlaczego zbyt często powtarzał ,, ale to nie ważne" Powiem tak skoro to nie ważne . to po co ten wykład. Masło maślane, a kasza kaszana. Niech Pan więcej nie zaprasza Takich specjalistów.
szybko zmieniam biegi w sensie gałką biegową i czasami eco nie wskoczy i przy 80km/h prawie zawsze wyskakuje błąd producent twiedzi że szybciej trzeba zmieniać biegi ale to nic to nie zmienia
Facet z niesamowitą wiedzą, szkoda że profesor nie pociągnął dalej tej serii. Odcinek mega, bo większość fachmanów w PL o tej dziedzinie nie ma pojęcia.
Już mi się diagnosta podoba 🙂 profesjonalizm sporo aut jakie miałem po specach przebite kable przecinane itp zero płynnej izolacji a tu gość działa jak należy 🙂
Sprzet jest ale szkolenia zadnego niet. TEN OSCYLOSKOP TO TAKA POTEGA WIEDZY KTORA JEST W ZASIEGU REKI ALE BEZ ZROZUMIENIA NIE DOSTEPNA
Ja tam się temu panu nie dziwię że tak mówi. W szkole bardzo dobrze szło mi z mechaniki i kiedyś nauczyciel kazał poprowadzić mi lekcję i układzie paliwowym silnika ZS. Miałem mówić 30 minut i reszta na pytania, a skończyłem w trzy. Okazało się, że coś co dla mnie jest oczywiste, nie musi takie być dla reszty i nie wystarczy powiedzieć że po wytworzeniu odpowiedniego ciśnienia przez pompę paliwa następuje wtrysk do cylindra tylko "element tłoczący pompy wtryskowej spręża paliwo, które za pomocą metalowych przewodów wysokiego ciśnienia (które dzięki specjalnemu kształtowy, różnym zawinięcią itd. mają jednakową długość co jest konieczne żeby wyeliminować opóźnienie początku wtrysku, a co za tym idzie zapłonu) napiera pod pewnym ciśnieniem na iglicę wtryskiwacza, która z drugiej strony dociskana jest do dyszy przy pomocy sprężyny. Po pokonaniu oporu sprężyny sprężony olej napędowy unosi iglicę, przez co zostaje otwarta dysza wtryskiwacza i następuje wtrysk paliwa. Dodatkowo kształt, odpowiednie kąty i ilość otworów w rozpylaczu zapewnia jak najlepsze rozpylenie i wymieszanie mieszanki paliwowo- powietrznej. Przy pomocy śruby w korpusie wtryskiwacza zmieniamy napięcie sprężyny, dzięki czemu możemy zmieniać ciśnienie wtrysku. Tyle gadki o zwykłym momencie wtrysku paliwa do starego silnika. Dlatego wiem, że nie nadaje się, ani nie chcę być nauczycielem. Teraz wyobraźcie sobie, jak długi byłby ten film, gdyby ten mechanik chciał wytłumaczyć oscyloskop takiemu laikowi jak ja i zaczął by od tłumaczenia pojęć napięcie, natężenie, rezystancja. Bo bez podstaw nie można zrozumieć o czym on mówi.
Gdzie Piotr ma swój warsztat?
✋👍
Fajny odcinek ale to NIEWAŻNE
PWM to wspołczynnik wypełnienia impulsu… ale to nie ważne bo gość ma wiedzę przeogromną i najpewniej to tylko omyłkowo nazywa po swojemu. Ja bym mu auto w ciemno dał do naprawy – po oglądnięciu tego filmu.
Pewnie nagrywaj jestem za!!!!!!!!
Witam Serdecznie
Chcialbym bratu sprawic prezent. ksztalci sie on na elektromechanika(niejest amatorem ) i chcialbym mu kupic sprzet do pomiarow(scope czy oscyloskop samochodowy) ja sie natym nieznam . I zwiasku z tym moje pytanie czy moglibyscie mi cos polecic , doradzic do 10.000 pl? +/- Byl bym szalonie wdzieczny . Dziekuje i Pozdrawiam
Chris. Mówicie o dwóch programach z których można wziąść prawidłowe przebiegi sygnałów do poszczególnych odbiorników.
Chodzi o AUTODATA i ???
Jak się nazywa ten drugi program?
no i co, byliście chętni nagrać kolejny odcinek i co ? będzie ?
A jeszcze ważna rzecz , ale to jest nieważne 😁 minął rok a mnie się to podoba
TAK, POPROSZĘ. INTERESUJE BARDZO. SEŃKJU 🤗👍👌
To kiedy ten odcinek o oscyloskopach? 😀
Ogólnie nie ważne 🤣 oby moneta sie zgadzała
Szanowny Panie chrisie Ładnie się zaczęło ale Pana gość nie trzyma się tematu miał zacząć jak działa i do czego służy oscyloskop , a zaczął od gdzie podłączyć nie wyjaśnił dlaczego zbyt często powtarzał ,, ale to nie ważne" Powiem tak skoro to nie ważne . to po co ten wykład. Masło maślane, a kasza kaszana. Niech Pan więcej nie zaprasza Takich specjalistów.
szybko zmieniam biegi w sensie gałką biegową i czasami eco nie wskoczy i przy 80km/h prawie zawsze wyskakuje błąd producent twiedzi że szybciej trzeba zmieniać biegi ale to nic to nie zmienia
przytarcie silnika przy 80 km/h najlepsze że ten błąd jest nie do zniwelowania
Facet z wiedzą ale brakiem umiejętności przekazu swojej wiedzy, może być doskonałym elektromechanikiem ale beznadziejnym nauczycielem 🙂
Król..
Facet z niesamowitą wiedzą, szkoda że profesor nie pociągnął dalej tej serii. Odcinek mega, bo większość fachmanów w PL o tej dziedzinie nie ma pojęcia.
Na miejsce proszę odkładać Panie Krisie
Już mi się diagnosta podoba 🙂 profesjonalizm sporo aut jakie miałem po specach przebite kable przecinane itp zero płynnej izolacji a tu gość działa jak należy 🙂