Loading…

Mechanika Pojazdów Osobowych

Mobilny Warsztat Samochodowy - Elektronika i Elektryka Samochodowa z dojazdem do klienta.
Kontakt do Mechanika

130 ZF ASTronic 12 AS 2330 TD IVECO Stralis



Zachęcam do subskrypcji i komentowania. Koniecznie pamiętajcie o dzwoneczku. Nie pominiecie wtedy żadnego filmu:)

Macie ochotę wesprzeć moją pracę?
Zapraszam na Patronite: https://patronite.pl/Anatomia_Mechaniki Naprawiamy skrzynię biegów z IVECO Stralis. Jest to przekładnia ZF AStronic. Problemem były zgrzyty przy zmianie biegów. Uszkodzony był uszczelniacz i zużyte tarcze hamulca wałków. Dodatkowo zostały sprawdzone wszystkie łożyska i synchronizatory.
Z uwagi że było nagrywane bez jakiegoś specjalnego przygotowania, podczas normalnej pracy, powstały błędy w moich wypowiedziach. Błędnie nazwałem np. koła biegów. Wyszło to dopiero przy montażu i niestety tak zostanie. Sama naprawa jest prawidłowa:)
#astronic #iveco #naprawa

Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,

48 thoughts on “130 ZF ASTronic 12 AS 2330 TD IVECO Stralis

  1. Film mega 🙂 Dziękuje że go nagrałeś bo prosiłem o taki filmik. Teraz zobaczyłem jak realizowana jest dolna i górna skrzynia biegów czyli reduktor na wyjściu. Nie wspomniałeś nic o połówkach. Czy połówki sa realizowane przez reduktor na wejściu skrzyni ? Pełen profesjonalizm ! Z niecierpliwością czekam na kolejne filmy o ciężarówkach.

  2. Iveco i Renault to najgorszy paździerz. Renówki nowe z fabryki przychodzą i skrzynia już zaczyna się utleniać. Silnik w Iveco hałasuje jakby napinacz łańcucha rozrządu miał już dość. Tylko Scania 😀

  3. Jaki przebieg skrzyni biegów? Moim zdaniem nie potrzebna robota. Demontaż samej pokrywy z hamulcem bocznikowym wałków skrzyni trwa jakieś 20 minut, wymiana tarcze hamulca i montaż z myciem to max godzina. Przy zgrzytach, zaczął bym pracę od kontroli grupy sterujące skrzyni oraz wysprzeglika, który w 90% przypadków stanowi przyczynę problemu. Sama skrzynia wytrzymuje spokojnie 800 tys przebiegu bez większych problemów. Wymiana oleju w tych skrzyniach to podstawa.

  4. Tą obudowę to najlepiej w piach i do malowania proszkowego. Aż dziwne że zrobili taką fajną skrzynie a najsłabszym ogniwem jest obudowa :/ Chwała księgowym

  5. Marek zmywa, Marek chodz piznij. Marek prawa reka szefa 🙂 Po obejrzeniu Panskich filmow to nawet do naprawy skrzyni we wlasnym ciagniku sie bardziej przylozylem. Super film, wiedza, humor, profesjonalizm

  6. To jak Panowie tetrają sobie Ciężarówki to parę słòw o różnicach w stosunku do osobowych. Np. ile litrów oleju wchodzi do silnika ,co ile wymiana oleju i dlaczego interwały wymian są kilka razy większe np. mniejsza ilość obrotów silnika itp. itd.

  7. Czlowieku jaka ty masz wiedze, nie wiem jak to robisz ale ja nie mam pojecia o mechanice tym bardziej o skrzyniach biegow a caly film ogladalem w napieciu jak polityk wyniki wyborow. Wielki szacunek sie nalezy profesjonaliscie tym bardziej ze co raz mniej was w kraju pozdrawiam. Zapomniałem zapytac co bylo przyczyna tego dziwnego grzechotu o ktorym pan wspomnial i byl powodem rozbierania skrzyni

  8. Aluminium skrzyń zf to raczej przepłyneło ocean czym nowsze tym bardziej zjedzone fajna zabawa jest jak niemożna rozdzielić skrzyni od silnika bo utleniło sie na szpilkach albo na mocowaniach poduszek gwint jest z piasku 🤔

  9. Świetna robota tylko zapomnieliście o jednej bardzo ważnej rzeczy, a konkretnie o ustawieniu znaków na wałkach pośrednich ze znakami na wałku głównym ponieważ są one wyważone względem siebie i powinny być złożone na znaki.

  10. Hi my stralis makes too grinding when shifting but only when the truck is heavily loaded.When empty the shitfing is fine.Do you think it will be the little clutch pack that you replaced?It has only 270tkms.

  11. Majster mam pytanie pytanie. Od jakiegos czasu skrzynia zf na 10 biegu głośniej pracuje a mianowicie od 1000 – 1200 obr pracuje głośniej, wraz ze wzrostem obrotów praca cichnie (przeważnie bez ładunku z naczepa jest to mocniej słychać, przy obciążeniu nie słychać wcale), gdzie szukać przyczyny w łożyskach czy planetarce

Dodaj komentarz

Call Now ButtonZadzwoń!