Loading…

Mechanika Pojazdów Osobowych

Mobilny Warsztat Samochodowy - Elektronika i Elektryka Samochodowa z dojazdem do klienta.
Kontakt do Mechanika

A3:BMW E92 335i Niemiecki 2JZ?Na tropie obracającej się panewki.Analiza.Bezpośredni wtrysk.PompaHPFP



Jeżeli chciałbyś mnie wesprzeć wejdź na:
https://zrzutka.pl/z9tf59
lub
https://patronite.pl/Auto-Bachus
——————————————————————
Siema Nosaczyska 🙂
Analizy i rozkminy ciąg dalszy.
Poniżej info dotyczące silników: (jeżeli zauważysz błąd, poinformuj mnie. Jest to mój zbiór z różnych źródeł a te źródła mogą nie być do końca wiarygodne). Pomóż mi w naszym wspólnym rozwoju umysłowym na ten temat 🙂 Nie hejtuj i nie wyśmiewaj jak gdzieś zobaczysz błąd. Nikt nie jest idealny lecz będziemy rozliczeni z tego co robimy dla ogółu. Z hejtów także każdy będzie rozliczony. Ja bynajmniej będę usuwał delikwentów nic nie wnoszących do mojego życia oraz życia Nosaczy, którzy razem ze mną są głodni ciekawych wniosków. Dzielę się tym czym mogę i chcę aby żyło się wszystkim łatwiej. A Ty czym się dzielisz?

Ciekawy link :
https://trends.com.pl/nowoczesny-i-problematyczny-silnik-bmw-n53-technika/

BMW N52 – 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy z magnezowo-aluminiową skrzynią korbową i w pełni regulowanym napędem zaworów „Valvetronic” produkowany w wielu wersjach. Silnik ten zadebiutował w 2004 r. w modelu BMW E63.

BMW N53 – jest wolnossący sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy, który był produkowany od 2006 do 2013. N53 zastąpił BMW N52 i został wydany w 2006 roku w post-liftingu E60 5 Series. Ten silnik NIE MA VALVETRONICA. Za to posiada bezpośredni wtrysk paliwa jak jego następca czyli N54. Wycofany z za oceanu przez to, że „niszczył katalizatory”. Osobiście uważam, że został wycofany „sztucznie” ze względów mało rozwojowych. Małe zainteresowanie. Jego następca różni się tym, że ma turbosprężarki i jego jakoś nie wycofali?

BMW N54 – 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy produkowany przez BMW z układem Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection)

BMW N55 – 6-cylindrowy silnik benzynowy produkowany przez BMW, w którym po raz pierwszy połączono system Valvetronic z układem TwinPower Turbo oraz bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection) o ciśnieniu 200 bar.

Reguła do zapamiętania :
N52-Pośredni wtrysk+valvetronic
N53-Bezpośredni wtrysk bez valvetronica
N54-Bezpośredni wtrysk bez valvetronica+turbo
N55-Bezpośredni wtrysk+valvetronic+turbo czyli wszystko upchnięte w jedną całość. Elektronika i technologia na najwyższym poziomie. Co za tym idzie największe prawdopodobieństwo awarii.

Pozdro!
Naczelny Bezczelny Nosacz wśród Januszy (*¿*)
Kamil z Auto-Bachus 🙂

AUTO-BACHUS
Elektryka, elektronika, tuning, chip-tuning, DPF FAP EGR modyfikacje sterowników, klimatyzacja, instalacje lpg, układy wydechowe, mechanika, wulkanizacja.
Józefów koło Otwocka 05-410 Sobieskiego 12
Telefon : 515-33-28-48

BLUZY KOSZULKI GADŻETY NAKLEJKI SMYCZE WLEPY I INNE PIERDOŁY
biuro@auto-bachus.pl
https://www.facebook.com/autobachus/

Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,

20 thoughts on “A3:BMW E92 335i Niemiecki 2JZ?Na tropie obracającej się panewki.Analiza.Bezpośredni wtrysk.PompaHPFP

  1. Siemka naczelny nosaczu jestem ciekaw w jakiej sumce kasiorki się zamkniesz z tą całą naprawą bo sumy o których mówisz nie wróżą za dobrze😒. Za film jak zawsze 👍👍👍 i czekam na wincej😁😁😁

  2. Korby korbami i panewk irównież prawda ale z 2jz niewiele ma wspólnego bo przy krzesaniu mocy bezpośredni wtrysk można sobie wsadzić… przechodzi się na pośredni a i mocy takiej nie wytrzyma bo przy granicy 550KM wszystko klinka w tym deutsche JZ

  3. Panie Naczelniku ja chciałem też nadmienić że M50 jest bardziej porównywalne do 2JZ i napewno nie da się go zdaunić tak jak to BMW zrobiło z Serią silników N54. To padaczki. Takie same kurwy panewkowe jak Legendarne S54 😂

  4. Nie wiem czy ktoś to już napisał ale skoro dałeś wał do ratowania i zostanie on prostowany to blok razem z podporami radził bym również oddać do szlifierni na osiowanie. Te Alu bloki krzywią się od temperatur wiec przy tak zatartej panewie nie ma się spodziewać tego że blok będzie prosty

  5. Jak tak drogo to nie lepiej kupic uzywke n54 otworzyc ja zobaczyc w jakim jest stanie, wymienic ewentualnie pare chujostw zeby bylo na przyszlosc.

  6. Dokładnie tak, wszystkie silniki nowożytne są chujo*e – trzymają się jako tako tylko dlatego, że są wyposażone w dokładniejsze(czulsze) czujniki spalania detonacyjnego i szybsze ecu.
    Wytrzymałość tych elementów jest gówniana, jakby wszystko było zrobione ze znalu i do tego takiego chujo*ego.

  7. N54 jest nazywany niemieckim 2jz ze wzgledu na podatność na moc, bez otwierania wyciskać potrafią z nich 700+, a nie ze względu na trwałość..
    Wał jest kuty ale ma tendencje do krzywienia się więc zmiana panewek bez sprawdzenia walu to głupota..
    Z tymi 200k przebiegu i padanie to bym sie klócił, 90% aut z tym motorem na pl rynku to szroty, kupowane aby się pobawić i przejda przez parę rąk a potem ze, silniki padają a kazdy zamiast cos zrobić przy motorze i wgl go ogarnąć to od razu moc podnoszą co jest głupotą..
    W pompie hpfp uszczelki puszczają i traci cisnienie .
    Jak nie chce ktos aby walilo mu w dolot to wystarczy zablokowac w bloku dziury, wywalic zawór pcv(ten na 12 co mówisz) i oil catch can i po problemie.
    N54 jest swietnym silnikiem ale nie jest to motor dla byle seby którego stac na zakup auta i nic wiecej…

  8. A propos skarbówki nie wiem ile w tym prawdy ale czytałem taki absurd że nie pamiętam czy ktoś podpieprzył czy co ale skarbówka się chłopa przyczepiła bo dał dziewczynie pierścionek zaręczynowy.

  9. Jak patrzy się na budowę tego silnika to chce mi się płakać wielkość łańcuchów jak w seicento 0.9 kanały olejowe i inne podzespoły to chyba na 200 tys przewidziane i potem grube wydatki(

  10. To nie wina chujowej technologii . Silnik zwyczajnie zostal zabity . Druga sprawa . Jezdzac bardzo dynamicznie olej trzeba zmieniac gora co 8 tysiecy km i to w n53 . w n54 polecam zmiane co 5000-a tam podejrzewam longlife przez pierwsze 3 lata ,a potem co bylo to sie lalo. jak wywala konsekwentnie jeden gar , to chyba jasne ze czas na nowy slup ? 200 000 kilometrow katungu, bo przy tej mocy inaczej byc nie moglo , to jak to ma dzialac ? mam n53b30a w e90 w najslabszej wersji i juz wiem ze lada moment przy 220 000 poleci 3 komplet wtryskow .

Dodaj komentarz

Zadzwoń!