Oglądaj „Naprawy nie do naprawy ” w niedzielę o 9:55 w TVN Turbo oraz Player.pl: https://player.pl/playerplus/programy-online/naprawy-nie-do-naprawy-odcinki,37341/odcinek-2,S01E02,235641
Subskrybuj kanał TVN Turbo: https://www.youtube.com/c/TVNTurbo?sub_confirmation=1
Normalną sprawą jest, że samochody się psują. Niektóre awarie można usunąć bez większego problemu, czasem jednak usterka staje się poważnym wyzwaniem. Zamiast cieszyć właściciela, auto staje się utrapieniem. Właśnie na takie przypadki czeka Adam Klimek w nowej produkcji pod tytułem „Naprawy nie do naprawy”!
#tvnturbo #motoryzacja #naprawyniedonaprawy
Pobrane z Youtube Wszystkie samochody osobowe i autobusy wszystkich marek można sprawdzić i naprawić w naszym warsztacie samochodowym. Klienci mogą tutaj naprawić swoje silniki wysokoprężne i benzynowe, skrzynie biegów, układy przeniesienia napędu, hamulce, układ kierowniczy, paliwo, układ wydechowy, elektrykę i zawieszenie. W warsztacie dokonujemy również pełnej wymiany oleju oraz wymieniamy filtry, klocki hamulcowe oraz tarcze hamulcowe. Prowadzone są tu również prace związane z blachą samochodową.
Więcej informacji o ofercie można uzyskać telefonicznie.
Mechanik z Dojazdem w Warszawie. Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanika i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe w Warszawie, Naprawa Silników Samochodowych – Remont w Warszawie. Remont silników samochodowych w Warszawie, Elektronik Samochodowy, Wymiana radia w samochodzie,
Related
40 thoughts on “Adam rozebrał moduł UCH, żeby znaleźć winnego! #Naprawy_nie_do_naprawy”
Lubiłem chłopa najbardziej z tej ekipy. Ale teraz robi z siebie głupka. "ścieżka drukowana" – domyślam się że chodzi o płytkę drukowaną, "moduł BSI" a w rzeczywistości jest to UCH. Nie da się znać na wszystkim mimo magię telewizji ale zostań sobą – byłeś w porządku 🙂
Nie to że bym nie wierzył ale żeby samym poprawieniem łutów udało się naprawić 3 problemy auta to jak wygrać w totka i prędzej bym uwierzył że moduł był kupiony nowy. Szanuję za używanie uziemienia i maty antystatycznej oraz nie wiedziałem że umie elektronikę.
Teraz każdy będzie myślał ze naprawa jest łatwa ITP Akurat w tych UCH uszkadzało się co innego niż zimne luty 😁😁😁 I było kilka oznaczeń UCH N1 N2 N3 i nie wszystkie były wymienne między sobą 🤓. A żeby działał używany moduł nie trzeba nawet programatora
Papractwo nie robota. Trzeba wyciągnąć w całości lutowie bezołowiowe. Takim grocikiem można dziecku zabawkę zrobić i polutować bateryjkę z zarowka. Dobre podgrzanie płyty demontaż konektorów przekaźników czy złącz cokolwiek na czym było to "nadpalenie". Oczyszczenie z lutowia bezołowiowego. Dobry topnik i można to do kupy lutować. Jeszcze jak ktoś to tam tym lakierem zapsikal to współczuję następnemu co będzie to glucić 🙂 No ale coś w telewizji trzeba pokazać.
Hahaha szacun za mate z opaska uziemiająca ciekawe czy podłączona do gniazdka z uziemieniem 😆😆👍🏻prawdziwi mechanicy mają niezła bekę bo widzą taka mate pierwszy raz podobnie jak klucz dynamometryczny 😆😆😆
To nie jest przypalone obok lutu, tylko stara niedoczyszczona kalafonia. Przypalona płytka PCB najczęściej się zdelaminuje, czyli rozwarstwi. Wpierw zejdzie lakier/izolacja (maska) na powierzchni, a potem sama ścieżka uniesie się nad płytkę. Przerabiałem, nie polecam. 1:57 no musiało to iść bardzo żmudnie, skoro grot jest zupełnie suchy, wcale nie zabielony cyną. Takie podgrzewanie starej utlenionej cyny nie dość, że idzie bardzo niewydajnie przez powolne grzanie się na styku cyna-grot, to jeszcze syfy, tlenki, itp. możemy wprowadzić wgłąb lutu i pogorszyć jego jakość. Jeśli już lutujemy to zawsze trzeba dać chociaż kapkę świeżej cyny, najlepiej z topnikiem, żeby to wszystko się przemieszało, jeśli nie chcemy usuwać starej. Jeśli chcemy uczyć ludzi jak coś naprawiać, mówiąc o tym tak ładnie w mądry sposób, to chociaż pokazujmy poprawnie sam proces. Wybacz krytykę Adam, ale jeśli prywatnie umiesz się tym zajmować, to tu niestety podpadłeś 🙁 Nie widzę do końca gdzie zaczepiona jest opaska uziemiająca, wygląda jak drewniany blat. Jeśli nie zamierzamy szurać stopami po dywanie i non stop wypuszczać modułu z dłoni, to wystarczy po prostu okazjonalnie dotknąć uziemionego obiektu, np. grzejnika. Gdy już trzymamy moduł to jest on na jednym potencjale z nami, więc zagrożenia nie będzie, a w przypadku stosowania chińskich opasek z chińskimi lutownicami może to nawet zakończyć się dla nas śmiercią przez porażenie (brak uziemienia w lutownicy + brak rezystora w opasce). Najgorsze zimne luty to są właśnie pęknięcia od wibracji spotykane w lutach bezołowiowych tak w okolicach 2000-2005r. Zamiana na ołowiowy i mamy spokój 🙂 W pierwszej chwili myślałem, że to moduł od Pandy, gdzie przez zły design wtyczki paliły się przewody od świateł mijania. Robiłem takie, z reguły wystarczy nowa wtyczka, ale raz wszystko rozgrzało się tak mocno, że wylutowało piny z płytki i kostka wyszła razem z częścią gniazda. Sam laminat się nie uszkodził, piny po oczyszczeniu wróciły na swoje miejsce 🙂
Tragiczna jakość naprawy elektryczno-elektronicznej. Brak pokazanego przetopu lutowia. Po co na filmie pokazana stacja na gorące powietrze gdy nie jest używana? Mając tyle sprzętu przylutowanie punktów można zrobić w max 30 minut. Brakuje nawet przyzwoitej lampy stołowej – stanowisko doświetlane latarką.
Mega Farsa cały ten program , jak wszystko na TVN turbo . Później ludzie myślą , ze wszystko jest proste do zrobienia i tanie . A tak naprawdę cały sztab ludzi pracuje nad tymi usterkami
No trzeci😂
Pierwsze co to przeczytałem "rozjebał moduł BSI"
Ciekawe kto Mu podpowiada co ma robić. 😂😂😂
Takich tanich mechaników to już nie ma. Teraz za wymianę oleju i filtrów płaci się 500 zł za samą robociznę 😂
To jest UCH nie BSI. Kto podaje wam takie informacje
Super film pozdrawiam 😉
Resztki topnika to nadpalenie xd
To czarne na płytce to pozostałości kalafoni 😁
3 godziny lutowania i to jeszcze bez topnika? No nieźle
Lubiłem chłopa najbardziej z tej ekipy. Ale teraz robi z siebie głupka. "ścieżka drukowana" – domyślam się że chodzi o płytkę drukowaną, "moduł BSI" a w rzeczywistości jest to UCH. Nie da się znać na wszystkim mimo magię telewizji ale zostań sobą – byłeś w porządku 🙂
Żeby w prawdziwym życiu było tak pięknie, plug&play … Zazwyczaj to ze 2-3 razy się taki moduł ogląda i szuka winnego. XD
Nie to że bym nie wierzył ale żeby samym poprawieniem łutów udało się naprawić 3 problemy auta to jak wygrać w totka i prędzej bym uwierzył że moduł był kupiony nowy. Szanuję za używanie uziemienia i maty antystatycznej oraz nie wiedziałem że umie elektronikę.
300zl za robotę dwóch osób przez kilka h? Raczej robota by wyszła z 800 co najmniej
super
Ej, majstry – w renault moduły nazywa się UCH a nie BSI…
Resztki kalafoni to nadpalenie? Xdddd
Był nie kontakt 😁
To jest UCH a nie BSI… chociaż dobrze i tak że nie nazwaliście tego bordnetz 😂
300ZŁ ZA 3 GODZINY DLA SUPERGOLFINGERA PANA ADAMA! ZA PRZELUTOWANIE 200POŁĄCZEŃ W BSI DO RENAULTCLIO
1. Topnik
2. Cyna ołowiowa
3. Po lutowaniu przemyć IPA
tak to powinno wyglądać
3h?! Średnio rozgarnięty hobbysta ogarnąłby to w godzinkę…. Większy grot panie kolego.
Teraz każdy będzie myślał ze naprawa jest łatwa ITP
Akurat w tych UCH uszkadzało się co innego niż zimne luty 😁😁😁 I było kilka oznaczeń UCH N1 N2 N3 i nie wszystkie były wymienne między sobą 🤓. A żeby działał używany moduł nie trzeba nawet programatora
Super odcinek 👍
Wymienić na drugi moduł. Koszt ok 50-200 zł. Przelutowac pamięć 93c66 i lata dalej.
Ciekawe skąd bsi wzięło się w Clio…
Taki warsztat jak Klimek bierze 100złza roboczogodzinę???To mniej niż u wielkiego Micha… 😉
UCH nie BSI
Mechanik, elektryk, elektronik, biznesmen, filantrop, dobry chłopak.
Precyzyjna stacja lutownicza xd
Przecież to kolo lutownicy profesjonalnej nie leżało
Papractwo nie robota. Trzeba wyciągnąć w całości lutowie bezołowiowe. Takim grocikiem można dziecku zabawkę zrobić i polutować bateryjkę z zarowka. Dobre podgrzanie płyty demontaż konektorów przekaźników czy złącz cokolwiek na czym było to "nadpalenie". Oczyszczenie z lutowia bezołowiowego. Dobry topnik i można to do kupy lutować. Jeszcze jak ktoś to tam tym lakierem zapsikal to współczuję następnemu co będzie to glucić 🙂 No ale coś w telewizji trzeba pokazać.
To jest możliwe o ile nie naprawia się 3 samochodów na raz jak to jest w zwyczaju ,ale też i cena naprawy byłaby inna
Hahaha szacun za mate z opaska uziemiająca ciekawe czy podłączona do gniazdka z uziemieniem 😆😆👍🏻prawdziwi mechanicy mają niezła bekę bo widzą taka mate pierwszy raz podobnie jak klucz dynamometryczny 😆😆😆
To nie jest przypalone obok lutu, tylko stara niedoczyszczona kalafonia. Przypalona płytka PCB najczęściej się zdelaminuje, czyli rozwarstwi. Wpierw zejdzie lakier/izolacja (maska) na powierzchni, a potem sama ścieżka uniesie się nad płytkę. Przerabiałem, nie polecam.
1:57 no musiało to iść bardzo żmudnie, skoro grot jest zupełnie suchy, wcale nie zabielony cyną. Takie podgrzewanie starej utlenionej cyny nie dość, że idzie bardzo niewydajnie przez powolne grzanie się na styku cyna-grot, to jeszcze syfy, tlenki, itp. możemy wprowadzić wgłąb lutu i pogorszyć jego jakość. Jeśli już lutujemy to zawsze trzeba dać chociaż kapkę świeżej cyny, najlepiej z topnikiem, żeby to wszystko się przemieszało, jeśli nie chcemy usuwać starej.
Jeśli chcemy uczyć ludzi jak coś naprawiać, mówiąc o tym tak ładnie w mądry sposób, to chociaż pokazujmy poprawnie sam proces. Wybacz krytykę Adam, ale jeśli prywatnie umiesz się tym zajmować, to tu niestety podpadłeś 🙁
Nie widzę do końca gdzie zaczepiona jest opaska uziemiająca, wygląda jak drewniany blat. Jeśli nie zamierzamy szurać stopami po dywanie i non stop wypuszczać modułu z dłoni, to wystarczy po prostu okazjonalnie dotknąć uziemionego obiektu, np. grzejnika. Gdy już trzymamy moduł to jest on na jednym potencjale z nami, więc zagrożenia nie będzie, a w przypadku stosowania chińskich opasek z chińskimi lutownicami może to nawet zakończyć się dla nas śmiercią przez porażenie (brak uziemienia w lutownicy + brak rezystora w opasce).
Najgorsze zimne luty to są właśnie pęknięcia od wibracji spotykane w lutach bezołowiowych tak w okolicach 2000-2005r. Zamiana na ołowiowy i mamy spokój 🙂
W pierwszej chwili myślałem, że to moduł od Pandy, gdzie przez zły design wtyczki paliły się przewody od świateł mijania. Robiłem takie, z reguły wystarczy nowa wtyczka, ale raz wszystko rozgrzało się tak mocno, że wylutowało piny z płytki i kostka wyszła razem z częścią gniazda. Sam laminat się nie uszkodził, piny po oczyszczeniu wróciły na swoje miejsce 🙂
te ciemne punkty na PCB to jak dla mnie stary topnik którego ktoś nie usunął
Tragiczna jakość naprawy elektryczno-elektronicznej. Brak pokazanego przetopu lutowia. Po co na filmie pokazana stacja na gorące powietrze gdy nie jest używana? Mając tyle sprzętu przylutowanie punktów można zrobić w max 30 minut. Brakuje nawet przyzwoitej lampy stołowej – stanowisko doświetlane latarką.
Panie, zawieź pan to na złom, będzie taniej.
To mechanic kasuje tylko za 3, godziny lutowania? A rozebranie auta, diagnoziwanie potencjanych usterek, I skladanie auta to bedzie za darmo?
3h lutowania plus rozbierania i diagnostyki za 300zl. Dajcie namiary ahahahah
Mega Farsa cały ten program , jak wszystko na TVN turbo . Później ludzie myślą , ze wszystko jest proste do zrobienia i tanie . A tak naprawdę cały sztab ludzi pracuje nad tymi usterkami