Loading…

Mechanika Pojazdów Osobowych

Mobilny Warsztat Samochodowy - Elektronika i Elektryka Samochodowa z dojazdem do klienta.
Kontakt do Mechanika

Amatorskie uzupełnienie klimatyzacji czynnikiem r600a (izobutan) i r290 (propan)



Napełnienie klimatyzacji czynnikiem

Pobrane z Youtube Profesjonalny Warsztat Samochodowy Warszawa i Mobilny Serwis | Mechanika i Elektryka Samochodowa | Naprawy z dojazdem do Klienta Serwis- Mechanika naprawy główne i bieżace samochodów osobowych i dostawczych.

Mobilna i na miejscu naprawa samochodów w Warszawie przez doświadczonych mechaników specjalizujących się w pojazdach krajowych i zagranicznych Mechanicy Naprawy główne i bieżące samochodów osobowych i dostawczych.

Warsztat samochodowy w Warszawie
Niedrogi Mobilny Warsztat Naprawczy Twojego Pojazdu w Warszawie! Warszawskie Centrum Serwisowe Motoryzacji. Kompletna naprawa, konserwacja i diagnostyka. Serwis samochodowy na lotnisko w Warszawie. Utrzymanie pojazdu w dobrym stanie i regularne serwisowanie to podstawa bezpiecznej i wydajnej jazdy, o czym wie każdy właściciel samochodu.

Serwis i naprawa samochodów, w tym prace elektryczne | Pomoc drogowa 24/7 Bieżący i bieżący serwis i naprawy pojazdów i samochodów dostawczych przez certyfikowanych mechaników Wysokiej jakości Naprawy Samochodowe w Warszawie oraz Usługi Transportowe Samochodów na Żądanie (mechaniczne i elektryczne) z bezpośrednim dostępem do personelu pomocniczego

Warszawska Stacja Obsługi Mobilna Najtańszy warsztat samochodowy w Warszawie! Najlepsze warsztaty mechaniki samochodowej i diagnostyki samochodowej w Warszawie. Pomoc w podróży po Warszawie. Każdy właściciel samochodu powie Ci, że utrzymywanie samochodu w dobrym stanie i regularna konserwacja to dwie najważniejsze rzeczy, które możesz zrobić, aby zapewnić sobie bezpieczeństwo i wydajność pojazdu.

Warsztat Samochodowy Warszawa

Technik Elektroniki i Elektryków Samochodowych; Mechanik i Diagnosta Samochodów; Właściciel warsztatu samochodowego Serwisujemy i naprawiamy silniki samochodowe w Warszawie, remontujemy silniki pojazdów w Warszawie oraz instalujemy i naprawiamy elektronikę samochodową i komponenty elektryczne w naszym warszawskim warsztacie. Elektronika Samochodowa Warszawa Remonty Silników, Zamienniki Radia Samochodowe i Inne Mobilne Systemy Rozrywki Jesteśmy serwisem zajmującym się naprawą i wymianą części mechanicznych, elektrycznych oraz elektryki w samochodach.

Profesjonalny https://sklep.jednoslad.pl Jak docierać nowy silnik motocykla albo skutera? #4 mechanik i elektryk obsługujący tereny komercyjne i mieszkalne Warszawy
Doskonały serwis samochodowy Warszawa. Pomoc serwisanta Prosimy o przyjęcie naszej szczerej oferty skorzystania z naszego serwisu samochodowego do samochodów hybrydowych i elektrycznych.

Tylko poprzez praktykę terapia może zostać dopracowana do perfekcji; po prostu brakuje nam miejsca i czasu, aby wyszczególnić każdy możliwy wynik. własny sklep motoryzacyjny w Warszawie. Mechanicy i warsztaty samochodowe w Warszawie, a także inne serwisy samochodowe są łatwo dostępne w tym mieście. Warsztat samochodowy w Warszawie czynny przez całą dobę Jesteśmy firmą, która naprawia samochody i może pomóc w takich rzeczach, jak samochody sportowe, zwykłe samochody, samochody hybrydowe i samochody elektryczne.

Naprawiamy silniki samochodowe w Warszawie, naprawa silników samochodowych w Warszawie, remont silnika w Warszawie to tylko niektóre z oferowanych przez nas usług. Naprawa Radia Samochodowego, Warszawa Remont Silnika, Elektronika Mobilna Jesteśmy firmą specjalizującą się w naprawie mechanicznych i elektrycznych usterek w pojazdach.

https://sklep.jednoslad.pl Jak docierać nowy silnik motocykla albo skutera? #4 Mechanik samochodowy / Elektryk potrzebny w Warszawie do pracy na autokary dostawcze i turystyczne
Najwyższej klasy warszawski serwis samochodowy. pomoc dla mechanika Osoby potrzebujące niezawodnego transportu swojego pojazdu elektrycznego lub hybrydowego zapraszamy do skorzystania z naszych usług.

Nie wymieniamy każdej możliwej terapii, ponieważ doświadczenie uczy nas dostosowywać naszą opiekę do każdego pacjenta indywidualnie. Twój warszawski warsztat samochodowy. Warszawski https://sklep.jednoslad.pl Jak docierać nowy silnik motocykla albo skutera? #4 Mechanik Samochodowy, Warszawski Serwis Samochodowy, Warszawa Pomoc Drogowa dla Twojego Pojazdu. Warsztat samochodowy w Warszawie czynny przez całą dobę W warsztacie samochodowym możemy pomóc w każdej sprawie, od samochodu wyścigowego o wysokich osiągach po oszczędny pojazd hybrydowy lub elektryczny.

Warsztat Samochodowy Warszawa

Profesjonalny Warsztat Samochodowy Warszawa i Serwis Mobilny | Mechanika Samochodowa i Elektryka | Naprawy z Działem Obsługi Klienta – Mechanicy samochodów osobowych i dostawczych.

Warszawski Autosklep i https://sklep.jednoslad.pl Jak docierać nowy silnik motocykla albo skutera? #4 Mechanik Samochodowy
Tani warsztat samochodowy Warszawa! Warszawa naprawa, serwis i diagnostyka samochodowa. Warszawska taksówka. Każdy właściciel samochodu rozumie, że regularna konserwacja jest kluczem do niezawodnego i bezpiecznego pojazdu.
Mechanika samochodowa i elektryka | Naprawy posprzedażowe – Naprawa samochodów osobowych i dostawczych przez mechaników Mobilny Warsztat Samochodowy Warszawa | Mechanika samochodowa i elektryka | Naprawy dostępne dla obsługi klienta

Warszawa Autoshop Mobilny Tani Warszawski Warsztat Samochodowy! Autodiagnostyka i Mechanika w Warszawie. Transport Warszawa. Każdy właściciel samochodu wie, że utrzymanie pojazdu w dobrym stanie i regularne serwisowanie decyduje o jego skuteczności i bezpieczeństwie.

Elektronik i Elektryk Samochodowy, https://sklep.jednoslad.pl Jak docierać nowy silnik motocykla albo skutera? #4 Mechanik i Diagnostyka Warsztat Samochodowy Elektronik i Elektryk Warszawa, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa. Warszawa elektronika samochodowa, remont silnika Radia samochodowe, elektronika Naprawiamy mechanikę, elektrykę i elektrykę samochodową.

Warszawa mechanik i elektryk samochodów dostawczych i osobowych
Najlepszy serwis samochodowy w Warszawie. Pomoc mechanika Zapraszamy do skorzystania z naszego serwisu samochodów hybrydowych i elektrycznych.

Eksperymentowanie to jedyny sposób na uzyskanie precyzyjnej terapii, dlatego nie sposób wymienić wszystkiego. warszawski sklep samochodowy. Warszawskie Warsztaty Samochodowe Car-warszawa 24h Naprawiamy Samochody Sportowe, Osobowe, Hybrydy, Samochody Elektryczne.

Serwis BMW, Audi i Mercedes – Mechanik Samochodowy Warszawa

Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Elektronika i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanika i Diagnostyka Warszawa Remonty Silników Samochodowych, Wymiana Radia Samochodowego Naprawiamy mechanikę, elektronikę i elektrykę samochodową.

Warszawa Mechanik i Elektryk: Samochody Dostawcze i Osobowe
Największy serwis taksówkarski w Warszawie. Wskazówki dotyczące naprawy Nasz Serwis Samochodów Elektrycznych i Hybrydowych zaprasza.

Nie wymieniamy wszystkiego, ponieważ doświadczenie daje specjalistyczne terapie. warszawski warsztat samochodowy. Serwis i pomoc samochodowa w Warszawie. Car-warszawa 24h Naprawiamy Samochody Sportowe, Osobowe, Hybrydowe i Elektryczne.

Serwis BMW, Audi i Mercedes – Mechanik Samochodowy Warszawa

Mobilny Warsztat Samochodowy Warszawa Tanio! Naprawa Samochodów & Mechanik Samochodowy Warszawa, Serwis aut i Diagnostyka. Serwis samochodowy – Warszawa. Każdy właściciel samochodu wie, że dbanie o jego stan i regularne serwisowanie to podstawa, aby auto było sprawne i bezpieczne.

Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy, Jesteśmy serwisem, który zajmuje się przede wszystkim naprawami mechaniki, elektroniki oraz elektryki samochodowej.

Mechanik i Elektryk Warszawa – Auta Dostawcze i Osobowe

Najlepszy serwis samochodowy w Warszawie. Mechanik porada Serdecznie zapraszamy do naszego serwisu samochodowego do Aut Elektrycznych i hybrydowych.

Doświadczenie zapewnia konkretne zabiegi a nie wymieniamy wszystkiego jak leci. Twój Warsztat samochodowy Warszawa. Naprawa Samochodów & Mechanik Samochodowy Warszawa, Serwis aut i auto pomoc w Warszawie. Warsztat Samochodowy-warszawa 24h W warsztacie samochodowym pomagamy w Aucie Sportowym, Osobowym, Hybrydowym i Elektrycznym.

36 thoughts on “Amatorskie uzupełnienie klimatyzacji czynnikiem r600a (izobutan) i r290 (propan)

  1. Witam
    filmik obejrzałem z ciekawości, zegary mam dokładnie takie same 😉 … coby nie używać kleszczyków to możesz "stożek" nasmarować tym olejem lub czymkolwiek dla lepszej szczelności i dokręcenia (coś jak smarowanie uszczelki przy filtrze oleju przed nakręceniem)… ważniejsze raczej są okulary od rękawiczek jeśli ktoś chciałby "odbić" przywieszony zawór "wentylowy"… i trzeba pamiętać, by nakręczać butla zawór do góry coby uciekała faza lotna a nie ciekła…

    wiartak/wentylator nie włączał się prawdopodobnie przez jeszcze niskie ciśnienie na czujniku po stronie skraplacza… dobiłbyś r290 to by się załączył…

    jeśli chodzi o temperatury przy danych ciśnieniach to albo w google "pt chart r***", lub polecam aplikację na telefon Suwak Danfos'a "Refrigerant Slider"…

    jeśli chodzi o legalność, to raczej ona wynika z limitów, czynniki palne w pomieszczeniach do 150ml… parownik jest w kabinie + samochód w jakimś garażu i możliwa nieszczelność… rok temu mieli zwięszać limit do 500ml, co i jak nie wiem, nie śledzę tematu… jeśli chodzi o pompy ciepła na zewnątrz budynków to limitów nie ma na czynniki palne…

    stare, bo z 2017 roku, ale jak ktoś chce poszytać to w google "SGSP R290" drugi link pdf od strony 107, wrzucam link bezpośredni:
    https://www.sgsp.edu.pl/wp-content/uploads/2019/01/ZN-61-tom-1-2017.pdf

    z zagranicznego YT jeśli chodzi o ogólnie pojęte pompy ciepła polecam "AC Service Tech LLC":
    https://www.youtube.com/channel/UCOZR-1IqsAer9wzlvFgb4mA

    ogólnie jeśli w klimie jest choć trochę gazu, to w większości aut nie ma tam jak dostać się wilgoć o ile układ nie był rozszczelniony lub zatkany zawór rozprężny czy osusacz, przy tych niedrożnościach jeśli nie ma czujnika niskiego ciśniania kompresor może dalej pracować i wytworzyć podciśnienie po stronie parownika… podczas normalnej prady na parowniku jest mniej więcej między 35 do 45 PSI (upraszczając trochę ponad 2 bary do 3)… gdy kompresor nie pracuje ciśnienie w układzie wyrównuje się, dlatego jeśli samochód nie odpalony stoi na zewnątrz w słońcu zegar niskiego ciśnienia będzie zamknięty…

    w Twoim samochodzie przy małej ilości czynnika prawdopodobnie wyłączało kompresor, dlatego raczej były te skoki niskiego ciśnienia…

    jeśli byś się śpieszył przy pompie ciepła na zewnątrz i miał ekologiczne czynniki chłodnicze w stylu r290/r600a, to możesz te przewody i zegar przedmuchać fazą gazową tych czynników, nie koniecznie w nich musisz robić próżnię, czego nie możesz zrobić z f-gazami…

  2. Gazozo R600a izobutan 750ml/420g, R290 propan 750ml/370g. Zaworki lepsze są te na gwint, a ty masz w komplecie zaworek na zaczep do tych butli, ale są one lipne, uszczelki się psują i przepuszczają. Zaworki można odkręcić i przechowywać czynnik bez zaworów. Poprostu to aerozole z zaworkami wewnątrz.

  3. Gdzie reszta filmu? Gdzie pomiary po dopełnieniu R290?
    Ile tego tam weszło? Gdzie pomiary po wtłoczeniu R134a do porównania?
    Na filmie jeśli dobrze ten termometr pokazuje,marznie parownik. Nie powinno się do tego dopuszczać.
    Dokończ film i pomiary!!!

  4. Może mi się wydaje ale zwróć uwagę że mogłeś pominąć jeden kompresor (pierwszy od samochodu) stosując tylko trójniki i zawory. Przynajmniej gdy masz pustą butlę ale nawet z pełną można to osiągnąć. Zwróć uwagę na środkowe wpięcie w listwę- masz tam takie samo przyłącze jak w samochodzie.

  5. Problem z wentylatorami został rozwiązany. Uzupełniłem jeszcze ok.100g propanu ciśnienie w układzie znaczaco wzrosło i wentylatory zaczęły się uruchamiać. Widocznie komputer uważał że jest zbyt mało czynnika.

  6. Czynnik chłodniczy r 134a to czynnik syntetyczny, więc pracuje na oleju syntetycznym PAG, lub POE, a czynnik chłodniczy r 290 i r 600 a pracują na olejach mineralnych więc olej nie będzie łączył się z czynnikiem co stwarza problem przy eksploatacji, jednym słowem śmierć dla klimatyzatora samochodowego. Dodatkowa sprawa to wytworzenie próżni. Wytworzenie próżni za pomocą sprężarek to bardzo umowna próżnia, w cenie takiej sprężarki można kupić profesjonalną pompę próżni. Ważne jest żeby wytworzyć możliwie jak największą próżnię i przez to osuszyć układ. Nie polecam stosowania palnych gazów przy klimatyzacji samochodowej, w przypadku wycieku istnieje ogromne ryzyko pożaru albo nawet eksplozji. Jeśli oszczędnością można nazwać ryzyko uszkodzenia całego układu to taka słaba oszczędność szczerze mówiąc. Oczywiście czynniki r 600a, czy r290 stosuje się z powodzeniem w instalacjach hermetycznych, ale należy odpowiednio dobrać sprężarkę czy elementy rozprężne. Dodatkowo autor filmu wspomina o napełnieniu pompy ciepła propanem albo czynnikiem r 134a, jest to skrajnie nieodpowiedzialna praktyka, ponieważ pompy ciepła są zazwyczaj urządzeniami wysokociśnieniowymi na czynnik r 32 albo r 410a. Te czynniki to mieszaniny z poślizgiem temperaturowym, więc całe urządzenie ma tak dobrane komponenty, żeby znaleźć jak najbardziej efektywny punkt pracy. Pompa ciepła to koszt ok 20 tysięcy, naturalnie zależy od marki mocy itp. ale nie należy ryzykować utratą gwarancji urządzenia oraz awarią. Każdy czynnik ma odpowiednią charakterystykę, więc jak szukamy zamienników to należy przejrzeć kartę charakterystyki czynnika i porównać poszczególne punkty pracy na wykresie log p/ h dla danych czynników. No i oczywiście przy wymianie czynnika należy wyregulować zawór rozprężny jeśli taki istnieje, i wymienić olej na odpowiedni dla danego czynnika. W razie pytań zaczęłam do kontaktu przez stronę na Facebooku Krapkowski Klimatyzacja. Pozdrawiam i zalecam nieco więcej ostrożności.
    PS. Za dużo oleju to śmierć dla sprężarki, ponieważ olej zaleje tłok, a jako że jest nieściśliwy (jak każda ciecz) spowoduje uszkodzenie płyty zaworowej, a nawet moze doprowadzić do "wysadzenia w powietrze" płyty zaworowej.

  7. You did everything correctly except 2 parts , r290
    will lower viscosity of PGE OIL , you should use PGE 100. Instead of PGE 46 (This is well studied ) . Mixture of liquid r290 and PGE 100 will be equal to liquid r134a and PGE46 . (Lubrication properties) .
    Secondly I think you overfilled the system , r290 and r600a are 60 percent larger in volume compare to r134a with same weight , so you should Exactly put 40 percent of the r134a weight , for example if original capacity is 540g of r134a , proper filling with r290/r600a is 360g . So 180 gram of r290 and 180 gram of r600a . If you look at guges you see high pressure side was too high . With this gas should be around 130-150 psi . No more than this .
    Also I would like to know legality of driving car with r290 refrigerants on polish roads . So please inform me if you know about it .

  8. Krótko….? Ludzie nie róbcie tak. Mam nadzieję że trochę się do edukowaleś do dzisiaj. Przecież nawet w necie pisze więcej niż ty tu prezentujesz. Skala popełnionych błędów przeraża. Pozdrawiam.

  9. O widzę że nie tylko ja ładowałem klimę rok temu mieszaniną r600a, r290. Jak ci dział klimaka bo umnie jest ok ze sprężarką zmiennowydajnościową.
    Pozdrawiam

  10. człowieku, najpierw się doszkol !!!!! takie filmiki powinny być kasowane z automatu, nie dotrwałem do końca bo przeraziła mnie twoja wiedza i jakie głupoty opowiadasz, zastanów się co ty robisz.

  11. Czy klima dalej śmiga ? Po roku , czy jakieś problemy wystąpiły , konieczne było dobijanie , jak szczelność, kompresor , ? Odnoszę wrażenie że czynnik 134r to zmowa koncernów, CAre30 wg. Wikipedi to jest zamiennik 134r.
    Pozdrawiam

  12. Dla wszystkich mających odrobinę wyobraźni ten gaz podczas pracującej klimatyzacji osiąga w układzie ciśnienie 10, 15 a przy awarii wentylatorów nawet 30 bar (po stronie wysokiego ciśnienia czyli w skraplaczu tj. chłodnicy klimatyzacji która jako pierwsza ulega uszkodzeniu i nie jest zbudowana jak zbiorniki LPG lecz jest bardzo delikatna) co powoduje że przy rozszczelnieniu takiego układu o zapłon jest bardzo łatwo i nawet 200g potrafi spowodować niezłą kulę ognia. Szukającym oszczędności "gratuluję" odwagi…

  13. Dzięki za film! Przy takiej temp z nawiewów nie zamarza ci parownik? Nie masz ogromnej kałuży pod autem? Nie widać na filmie lub nie zauważyłem, dodawałeś w ogóle r290 czy sam r600a? Pamiętasz jakie ciśnienia miałeś po dodaniu 100g propanu? Z góry dzięki za odpowiedzi 🙂

  14. Minus z nawiewu lepiej nabijać z termometrem w nawiewie do 3 max 2 na plusie parownik nie zamarznie podczas jazdy i nie potrzeba używać kompresora do nabijania delikatnie sam zaciągnie przez niskie ciśnienie powoli odkręcając i zakręcając. Pozdro!

  15. Fajny filmik. Jeździłem po serwisach, wydałem 600 zł ale podchodzili do tej roboty niepoważnie. Postanowiłem też sobie sam zrobić serwis klimy. W jednym z samochodów naciskając wentyl w zaworach serwisowych LP i HP jest ciśnienie czyli jest gaz. Klima załącza się ale nie chłodzi. Zakładam, że nie jest bardzo mało czynnika. Chcę podłączyć manometry i sprawdzić ciśnienia. Mam przewody, manometry i butlę z gazem R134a. W moim układzie mieści się 440 gr gazu +- 30 gr. Mam nadzieję że tylko wystarczy dodać trochę gazu. Proszę mi powiedzieć gdzie można dostać końcówki aby je podłączyć do kompresora od lodówki? Nigdzie nie mogę takich znaleźć. To moją być te z wentylami, męskie, żeńskie zaciskane czy może wlutowywane?

Dodaj komentarz

Zadzwoń!