Loading…

Mechanika Pojazdów Osobowych

Mobilny Warsztat Samochodowy - Elektronika i Elektryka Samochodowa z dojazdem do klienta.
Kontakt do Mechanika

Co dalej z silnikiem BMW? | Polskie BMW



Subskrybuj mój kanał: https://www.youtube.com/c/patrykmikiciuk?sub_confirmation=1
Pamiętajcie aby sprawdzić kalkulacje swojego samochodu i odebrać bonus 150 PLN! http://mubi.pl/patryk_mikiciuk150
Odkrywamy kolejną niesamowitą historię. W 1934 r. zaprezentowano roadstery 315/1 i 319/1 wyposażone w jednostki o pojemności 1500 ccm i 1900 ccm. To prawdopodobnie pierwszy przedwojenny samochód, który zapoczątkował polski motorsport.

Zajrzyj również na:
Instagram: https://www.instagram.com/patrykmikiciuk/
Facebook: https://www.facebook.com/mikiciukpatryk/

#patrykmikiciuk #polskiebmw #BMW
Materiał zawiera lokowanie.

Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,

36 thoughts on “Co dalej z silnikiem BMW? | Polskie BMW

  1. Proponuję zalać pory w bloku Loc. 290. na pewno uszczelni ten niewielki przeciek.
    Teraz odnośnie pomysłów na dorabianie tłoków. Ogólnie niewielkie firmy dorabiające tłoki mają podstawowy problem z wykonaniem odlewów o jednakowej masie (+/-10 gram). Temat był przerabiany przy okazji dorabiania tłoków do silnika Stratopoloneza kilka lat temu we wspomnianym warsztacie. Proponuję zapytać na Krasnobrodzkiej co o tym myślą…i jak się zakończył tamten projekt…
    Nie wiem czemu ale znikają wszystkie moje posty zamieszczane pod poprzednimi odcinkami w których podawałem informacje na temat możliwości zakupu tłoków nadwymiarowych za około 800 EUR z Niemiec. Widzę, że pomimo podania tej informacji innymi kanałami temat jest skrzętnie pomijany i kurczowo trzymacie się tego dorabiania z czego będą problemy. Nikt mnie nie przekona, że tłoki odlewane metodą warsztatową w formach z piasku i z aluminium pozyskanego z przetopu starych czy nawet jakiś nowych tłoków będą lepsze niż tłoki zrobione metodą odlewania w kokilach ze stopu aluminium o ustalonym składzie, które zostały następnie poddane obróbce CNC z zachowaniem tolerancji wymiarowej w tysięcznych mm. a nie na zwykłej tokarce i owalizowane na "oko"…
    I nikt tu nie mówi o jakichś kosmicznych pomysłach na kute tłoki za grubą kasę tylko o przyzwoitym produkcie za rozsądne pieniądze dostępnym z półki w praktycznie dowolnym nadwymiarze, do tego kompletnym z pierścieniami i dobranymi sworzniami.
    Odnośnie rewelacji ( 24:55 ) dotyczących doboru wysokości tłoków to chyba Pan Wojtek zapomniał o możliwości wyfrezowania w denku tzw kieszeni na grzybki zaworów…
    1:41:52 bardzo istotna uwaga odnośnie funkcji wypromieniowywania ciepła przez powierzchnię sinika – z tego punktu widzenia wszelkie zabiegi polerowania silników tak chętnie stosowane przez właścicieli motocykli to zwykła zbrodnia bo skazują silniki na przegrzanie… Słyszałem też wiele lat temu o przypadku odrzucenia przez sędziów na rajdzie weteranów jednego z Bugatti zgłoszonych do konkursu właśnie z powodu spolerowania powierzchni silnika, która była silnie utleniona przez co pozbawiono silnik oryginalnego charakterystycznego szlifu. Technika wykonania takiego szlifu nazywana jest mazerowniem -bardzo słabo słychać to na filmie.
    1:56:20 tego typu ubytki można uzupełniać klejami lub pastami ceramiczno metalowymi Belzona lub Chester Molecular, stosowanymi do regeneracji zużytych przez kawitację odlewów pomp przemysłowych.

  2. Wyjaśnienie historii tego Porsche powinno nastąpić min 2,5 roku temu…a teraz komuś nerwy puszczają….i zaraz zaraz gdzie i kiedy coś wyjaśnialiście ? Bo raczej cały czas PM próbuje utwierdzać oglądających ,,zupełnie w czymś innym..

  3. Jeśli chodzi o dźwigienki i dorabianie do nich wałka to robi się je z lekkim luzem żeby w przyszłości ułatwić zdejmowanie.
    Po odkręceniu śruby materiał ma zdjęte obciążenie i sprężyście wraca do swojego wymiaru.
    Tyle pamiętam z długich dyskusji dziadka kowala i taty ślusarza maszynowego.

  4. Witam! Trochę nawiązując do początku filmu i wzmiance o artykule w „classic auto” o PP. Dziś nie chwaląc się nabyłem drogą kupna ten numer i przeglądając zdjęcia Porsche Patryka coś mnie tknęło. Na zdjęciu z okładki i jednym zdjęciu w artykule ( zdjęcie od przodu) widać że przednie błotniki są asymetryczne. Chodzi o kształt poszerzeń, prawe jest szersze i bardziej pochylone, a lewe węższe i mniej pochylone. Albo to złudzenie albo się Domino walnął o kilka centów.

  5. Jak zaczyna się oglądać to nie zwraca się uwagi ile trwa film. Ale jest super zmontowany – ogląda się z zapartym tchem.
    Zawsze znajda się ludzie negujący pewne właściwości, jak ktoś ma trochę wiedzy mechanicznej i doda do A + B wyjdzie C.
    Widząc pewne przeróbki wiadomo że nie był to samochód seryjny …
    Na różnych forach ludzie różne rzeczy piszą – często nawet właściciele pewnych pojazdów, żeby nie zmniejszać wartości Swoich.
    Super że mamy ludzi z tak dużą wiedzą i doświadczeniem, którzy chętnie dzielą się nią – są osoby które Swoją tajemną wiedzę zabiorą do grobu.

    Tymczasem wiedza jest po to żeby ją zdobywać i szkolić młodsze pokolenia – dzięki temu jesteśmy w obecnym punkcie rozwoju. Pomimo pewnych sił blokujących tą wiedzę.

Dodaj komentarz

Zadzwoń!