Loading…

Mechanika Pojazdów Osobowych

Mobilny Warsztat Samochodowy - Elektronika i Elektryka Samochodowa z dojazdem do klienta.
Kontakt do Mechanika

Diagnostyka elektroniki krok po kroku – naprawa prostownika z funkcją rozruchu WAECO Perfectcharge



W tym filmie pokażę mój proces myślowy jak sprawdzić/zdiagnozować krok po kroku urządzenie, które nie działa – pokażę moje metody diagnostyczne/sposoby diagnostyki elektroniki, pokażę jak sprawdzić przekaźnik/sprawdzenie przekaźnika,mostka prostowniczego/mostek prostowniczy – jak działa, jak sprawdzić poszczególne/pojedyncze diody scalonego mostka prostowniczego miernikiem/multimetrem, samemu i prosto/łatwo, będzie trochę o lutowaniu – jak lutować/rozlutować/rozlutowywać/odlutowywać, jak naprawić wypaloną/przerwaną ścieżkę na płytce drukowanej czyli PCB (ang. printed circuit board).

Mam nadzieję, że czegoś ciekawego się dowiecie/nauczycie z tego filmu 🙂

Film nieco dłuższy, ale chyba w sam raz na Niedzielę rano 🙂

Miłego oglądania!

Prostownik z filmu to WAECO Perfectcharge W2000 12V/24V z funkcją jumpstart czyli wspomaganiem rozruchu/funkcją wspomagania rozruchu.

A tutaj film z kanału mrAkumulator jak działa prostownik, jak jest zbudowany, od podstaw – i pokazane na oscyloskopie:
https://www.youtube.com/watch?v=S0EUGZMhIaU

Jak lutować:
https://youtu.be/EUOvLlLvz8A

Zobacz też moje playlisty elektroniczne:
https://youtube.com/playlist?list=PLyKQdv07BeiQGIDc-glFRffFz0L3hdlZL

lub podstaw elektroniki:
https://youtube.com/playlist?list=PLyKQdv07BeiQJtI7nK3wm51gbjuAdsyX_

A tutaj hasła dla wyszukiwarki oraz SEO:
Jak sprawdzić mostek prostowniczy miernikiem/multimetrem?
Jak sprawdzić pojedyncze, poszczególne diody mostka prostowniczego?
Jak sprawdzić diodę czy przewodzi, jak ma spadek napięcia złącza diody, jak co i gdzie, którą sondę przyłożyć do której nóżki/elektrody/konektora/wyprowadzenia 🙂
Po prostu – tłumaczenie łopatologiczne, proste, „na idiotę” 🙂
Sprawdź sam/sama!

Scalony mostek prostowniczy dwupołówkowy, jednofazowy, półprzewodnikowy, krzemowy, cztero diodowy (4 diody) – zawsze pracuje jedna para diod czyli tylko dwie diody pracują jednocześnie dla każdej z połówek sinusa (napięcia sinusiodalnego sieci energetycznej 230V, kiedyś 220V)

e-mail: rzezbiarz.tytus@gmail.com
Instagram: www.instagram.com/rzezbiarz.tytus

#mrAkumulator #Tytus #Rzeźbiarz

Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,

32 thoughts on “Diagnostyka elektroniki krok po kroku – naprawa prostownika z funkcją rozruchu WAECO Perfectcharge

  1. Mam też tą rozlutownicę. Też mi się zatykała. Wymieniłem pistolet na taki od ZD-8925 i chodzi jak złoto. Musisz tylko sprawdzić ile pinów ma wtyczka u ciebie, bo ZD-8915 jest 6 pin i 7pin, a ZD-8925 tylko 6 pin. Możesz też kupić i przełożyć tylko grzałkę z ZD-8925 oraz rurkę mocującą i groty (Średnica grzałki jest większa więc groty i mocowanie jest takie jak w ZD-915). Uprzedzam, że pistolet od ZD-915 nie zadziała, bo ma inny czujnik temperatury

  2. Szczerze, to wiemy że nic nie wiemy -> Ogólnie było dużo ruchów pozorowanych.
    Nie zainteresowałeś się w jakim celu został dolutowany obwód elektrolit + Rezystor + Tranzystor w obwód sterowania cewką przekaźnika. Nie sprawdziłeś elektrolitów pod kątem poprawnych parametrów pojemności i ESR.
    Dlaczego drugi układ (stabilizator 5V??) nie posiada radiatora, a był wcześniej przesmarowany pastą termoprzewodzącą.
    Uważam że "naprawa" była dosyć chaotyczna.

Dodaj komentarz

Zadzwoń!