Loading…

Mechanika Pojazdów Osobowych

Mobilny Warsztat Samochodowy - Elektronika i Elektryka Samochodowa z dojazdem do klienta.
Kontakt do Mechanika

Duże zmiany w przeglądach technicznych od 1 września i od 1 stycznia!



Kupujesz auto?
Sprawdź historię VIN: https://motodoradca.tv/carvertical
Z tego linku otrzymasz 10% rabatu!
_______________________________________________

Od 1 września wchodzą pierwsze zmiany w badanach technicznych, których celem jest eliminowanie samochodów o wątpliwym stanie technicznym z drogi.

Na Fiacie Ducato zalozone są opony Michelin Crossclimate Agilis – opony wielosezonowe dostosowane do aut dostawczych.

Zapisz się na szkolenie do Akademii Moto Doradcy :
– WWW : https://motodoradca.tv/szkolenia/

Zajrzyj do mnie na sociale :
– INSTAGRAM : http://motodoradca.tv/instagram
– FACEBOOK : http://motodoradca.tv/facebook

Subskrybuj kanał :
– MOTO DORADCA : http://motodoradca.tv/subskrybuj

Wszelkie pytania związane z poradami, zakupem auta i eksploatacją proszę kierować w komentarzach pod filmem, lub poprzez stronę : https://motodoradca.tv/zakupauta/

Komercyjne działania : wspolpraca@motodoradca.tv

Pobrane z Youtube Profesjonalny Warsztat Samochodowy Warszawa i Mobilny Serwis | Mechanika i Elektryka Samochodowa | Naprawy z dojazdem do Klienta Serwis- Mechanika naprawy główne i bieżace samochodów osobowych i dostawczych.

Warsztat Samochodowy Warszawa

Mobilny Warsztat Samochodowy Warszawa Tanio! Naprawa Samochodów & Mechanik Samochodowy Warszawa, Serwis aut i Diagnostyka. Serwis samochodowy – Warszawa. Każdy właściciel samochodu wie, że dbanie o jego stan i regularne serwisowanie to podstawa, aby auto było sprawne i bezpieczne.

Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy, Jesteśmy serwisem, który zajmuje się przede wszystkim naprawami mechaniki, elektroniki oraz elektryki samochodowej.

Mechanik i Elektryk Warszawa – Auta Dostawcze i Osobowe

Najlepszy serwis samochodowy w Warszawie. Mechanik porada Serdecznie zapraszamy do naszego serwisu samochodowego do Aut Elektrycznych i hybrydowych.

Doświadczenie zapewnia konkretne zabiegi a nie wymieniamy wszystkiego jak leci. Twój Warsztat samochodowy Warszawa. Naprawa Samochodów & Mechanik Samochodowy Warszawa, Serwis aut i auto pomoc w Warszawie. Warsztat Samochodowy-warszawa 24h W warsztacie samochodowym pomagamy w Aucie Sportowym, Osobowym, Hybrydowym i Elektrycznym.

42 thoughts on “Duże zmiany w przeglądach technicznych od 1 września i od 1 stycznia!

  1. Clicbajt. Nic takiego nie nastapilo… znajomy diagnosta mowi, ze te "zmiany" wprowadzane sa od 3-4 lat i do tej pory nie nastapily i raczej nie nastapia szybko.
    Najpierw ustawa, pozniej ogloszenie w dzienniku ustaw i dopieropo 30 dniach ewentualna zmiana wchodzi w zycie, a nie kiedy to oglosi motodoradca…

  2. Dobrze będzie zniknie trochę złomu z ulic nie oszukujmy się wiele jest aut które nie powinny już jeździć dla mnie dobre przepisy szkoda tylko tych diagnostów bo nic więcej nie zarobią poza dodatkowym zajęciem

  3. ale w niemczech badanie jest ważne 2 lata a nie rok i można wyrejestrować.
    kiedyś dostałem negatyw w maluchu bo podłoga się wysypywała i żygał olejem ale po drugiej stronie ulicy był szrot więc spieniężyłem na miejscu dołożyłem 700 zł i za rogiem w komisie nabyłem drugiego młodszego z ważnymi papierami.

  4. Dostałem negatyw na badaniu po 3 latach użytkowania nowego auta, bo niedouczony diagnosta nie wiedział gdzie nabita ma być homologacja (twierdził, że powinna być gdzieś na pojeździe, ta w dowodzie rejestracyjnym to za malo) i jej na pojeździe oczywiście nie znalazł. Po rozmowie z dilerem, księgowa, właścicielem firmy (auto firmowe i do tego w leasingu) pojechałem do innego diagnosty który nie miał żadnych uwag – homologacja była w dowodzie rejestracyjnym i to wystarczyło. Do tej pory mam to auto i nigdy więcej nie było problemu z przeglądem.

  5. Takie mądre pomysły a nie mogą na stacje doprowadzić paliwa, a do domu gazu i prądu. Chodzi o to człowieku abyś zdechł głodny w biedzie i zimnie nie mając niczego. Zupełnie jak w Związku Radzieckim

  6. Podwójna stawka za przekroczenie terminu? Przecież przegląd nie jest obowiązkowy kiedy auto stoi w garażu. To jakaś bzdura. Jak z ubezpieczeniami. Mam 6 gratów i życzyłbym sobie trzymać je w garażu bez idiotycznego płacenia za nic! Znowu piach w oczy.

  7. Witam, co do tych kar mam pytanko, co z motocyklistami w sensie jeżeli przegląd wypada mi w środku zimy to co teraz, muszę brać motocykl na przyczepkę lub jechać albo jechać po zimie ale to już wtedy będzie kara tak ? Czy chodź raz jest to jakoś przemyślane ? Pozdrawiam Serdecznie !!!! 😁

  8. Mi nie przeszkadza wzmożona kontrola pojazdów. Oto historia mojego znajomego: w skrócie pojechał do diagnosty i auto nie przeszło przeglądu. Powód: zgniła tylna belka. Znajomy jeździł po diagnostach i w końcu znalazł takiego, który mu po prostu podbił w dowodzie, ze jest Ok. Po 3 miesiącach gdy jechał ekspresowką tylne zawieszenie wbiło się do środka auta. Miał szczęście, że jemu nic się nie stało. Niestety rozumu tez nie przybyło 😅

  9. Ja się zastanawiam jakim cudem oni zarabiają? U mnie w okolicy ponastawiali tych stacji co kawałek. Wielkie budynki, pracownicy, weź to ogrzej, płać za prąd… Ile oni tych aut muszą przejrzeć dziennie, żeby im się opłacało. No widocznie się opłaca, bo inaczej by tyle tego nie powstało…

  10. To, że u nas tylko 2% samochodów nie przechodzi przeglądu, nie wynika tylko z tego, że diagności przymykają oko i podbijają. Ja swoim autem jeżdżę na przeglądy i właśnie zależy mi na jak najbardziej rzetelnym sprawdzeniu przez diagnostę, bo jeden z moich samochodów już swoje lata ma, a chcę nim podróżować bezpiecznie. I zdarzały mi się na przykład sytuacje takie podczas przeglądu, że diagnosta powiedział "Ma Pan tarcze z tyłu do wymiany. Niech Pan wymieni i przyjedzie znowu, a ja dzisiaj Pana nie widziałem". Nie wziął ode mnie pieniędzy, nie podbił przeglądu, ja w ciągu tygodnia wymieniłem tarcze, przyjechałem drugi raz, wszystko inne było w porządku i przegląd miałem podbity. Normalnie w takiej sytuacji powinienem zapłacić za przegląd, który okazałby się negatywny, potem naprawić, co trzeba, przyjechać drugi raz i znowu zapłacić. Dlatego moje auto nie podwyższyło odsetka samochodów, które nie przechodzą przeglądu, chociaż powinno. Wiem, że diagności nie powinni tak robić, ale z drugiej strony nie zrobił niczego złego. Ja wiedziałem, co muszę naprawić, żeby przejść przegląd i finalnie moje auto przeszło przegląd bez przymykania oka. Takich sytuacji jest niemało i takie zachowanie diagnostów uważam za bardzo pozytywne.

  11. Dla mnie ok. Nie muszę celować w dzień w którym kończy mi się przegląd, mogę zrobić badanie wcześniej bez straty dni. A kwik januszy-kombnatorów którzy martwią się czy ich zaniedbane technicznie i skorodowane sztrucle, które od lat nie powinny poruszać się po drogach dostaną pieczątkę mnie nie obchodzi. Jedna rzecz którą bym zmienił to wydłużenie ważności badania do 2 lat tak jak w Niemczech, niech będzie to badanie droższe i bardziej rygorystyczne.

  12. Byłem na badaniach 23 września i wszystko jest po staremu, żadnych zmian, mało tego nawet nie wiedzą o jakichkolwiek zmianach a o tych z filmiku to mówią że to internetowe fejki.

  13. Kupiłem w Niemczech samochód instalacją GAZOWĄ i zbiornikiem zakupionym przez Niemca w POLSCE .
    Nasi diagności nie podstemplują przeglądu bo ta polska butla nie była rejestrowana w Polsce .
    I co szanowni państwo na to ?! Techniczny Dozór Transportu też tu może gówno w tej sprawie .
    Lepiej będzie poprosić o azyl w Vanuatu .

  14. Witam, szczerze przyznam że temat jest dość ciekawy.
    Miałem raz ciekawą historię związaną z negatywnym wynikiem przeglądu technicznego.
    Mianowicie zrobiłem serwis u mojego kolegi mechanika tylnego zawieszenia,
    dodatkowo pełnego serwisu hamulców w tym kloców, tarcz i tarczo-bębnów z tyłu łącznie z wymianą szczęk ręcznego a nawet tarcz kotwicznych jako że zaczęły gnić,
    również i przejrzeniem przewodów hamulcowych i wymianą płynu hamulcowego.
    Jako że kończył mi się termin do przeglądu to po serwisie pojechałem na przegląd techniczny do najbliższej stacji kontroli pojazdów,
    zostawiłem samochód diagnoście i przyglądałem się oczywiście wykonywanej kontroli stojąc w świetle otwartej bramy.
    Samochód spełnił wszystkie kryteria poza jednym, diagnosta po sprawdzeniu stanu przewodów hamulcowych stwierdził że są sparciałe,
    nadmienię iż mam zamontowane przewody w stalowym oplocie z dodatkową gumową osłonką na końcówkę i jak się okazało właśnie o tą osłonkę mu chodziło.
    Oczywiście jako że przegląd zakończył się niepowodzeniem przez jak on to określił zły stan techniczny przewodu hamulcowego
    od razu po kontroli zakupiłem komplet przewodów i pojechałem do znajomego na warsztat.
    Oczywiście kolega podniósł samochód i wytłumaczył mi sytuację jako że ta dodatkowa osłonka była powodem nie uczciwego orzeczenia stanu pojazdu gdzie to nie powinno mieć miejsca.
    Nowe przewody zwróciłem jako że moje nie wymagały wymiany, ba nie były nawet zużyte.
    Stwierdziłem że udam się na tą samą stacje kontroli pojazdów ponownie na przegląd wtórny, jak się okazało tego diagnosty już tam nie zastałem,
    auto przeszło przegląd bez zająknięcia.
    Nadmienię że od tej sytuacji minęły 3 lata a przegląd jak wiadomo trzeba wykonywać terminowo co rok,
    więc jak się domyślasz auto przeszło przez ten czas 2 kolejne kontrole na tym samy jak on to również określił sparciałym przewodzie hamulcowym.
    W rezultacie odpowiedź sama się nasuwa, stacja diagnostyczna wyłudziła ode mnie pieniądze za dodatkowy przegląd techniczny.
    Jeżdżę Mercedesem w203 c240 z 2004r. lecz trochę porobionym, moc, dolot, utwardzone zawieszenie firmy koni czy szeroka guma na feldze OZ,
    więc jest on autem dość wiekowym ale technicznie bardzo zadbanym.
    Od tego momentu zrobiłem 40tyś. kilometrów wymieniłem klocki i dalej przewód jest w dobrym stanie.
    Więc puentując myślę że aktualne zmiany to bicz obusieczny.
    Skończy się naciąganie klientów i barnie w łapę za podbicie przeglądu trumną na kółkach a z drugiej strony smuci mnie na przykład pomiar głośności wydechu, ponieważ mam przerobiony wydech i jak do 3 tysiąca obrotów nic się nie dzieje to już od 5.5 tysiąca myślę że jest na granicy, co oznacza że muszę zamontować większą puchę ale wiadomo że to jest mea culpa.
    Twierdzę że wiele stacji kontroli po pierwsze zniknie, przede wszystkim w biedniejszej okolicy gdzie te auta bywają w gorszej formie a trumny w końcu zaczną znikać z drogi.
    Niestety wielu pasjonatów motoryzacji będzie musiało się podporządkować nie tyle normą co nie do końca sprecyzowanym wymaganiom względem aut.

    Pozdrawiam ciepło, z już nie tak ciepłej jesiennej Gdyni.

  15. Hej w Fordach Focus z 2018 i 2019 roku nie ma przycisku eCall – auto nie przejdzie przeglądu. Ford nie zna sprawy i nie wie co z tym zrobić. Diagnosta mówi " Nie ma przycisku nie ma przeglądu " Koniec. Zostałem odesłany z kwitkiem. Sprawa z dziś 3.11.2022. Proszę o pomoc.

  16. Ponoć są zmiany, jednakże póki co takowych nie widać. Byłem na przeglądzie 02.11 i wszystko jest po staremu, badanie trwało jakieś 25 min łącznie z składem emisji spalin. Wynik pozytywny oczywiście.

  17. Witam w trakcie badań technicznych diagnosta stwierdził cztery usterki:
    1- 1.1.12.a, Stan przewodów grozi awarią lub pęknięciem prawy przód
    1.1.13.a,Nadmierne zużycie klocków lub okładzin klocki tył
    5.2.2.j Opony o widocznych pęknięciach obnażających lub naruszających ich osnowę
    i 8.3.1 Nadmierny wyciek dowolnego płynu, który może zagrażać środowisku lub bezpieczeństwu
    po usunięciu usterek diagnosta naliczył mi dodatkowo 81 zł a wg mnie powinien naliczyć 41 zł
    20zł za powtórne sprawdzenie hamulców 20zł i pozostałe usterki razem 20zł + wpis 1zł.

    Opłaty za ponowne sprawdzenie mechanizmów zespołów w pojazdach, w których stwierdzono usterki podczas badań technicznych:Rodzaj badania technicznego Opłata
    Ustawienie i natężenie świateł drogowych i świateł mijania14 zł
    Sprawdzenie toksyczności spalin14 zł
    Działanie amortyzatorów jednej osi14 zł
    Skuteczność i równomierność działania hamulców20 zł
    Połączenie układu kierowniczego oraz jałowego ruchu koła kierownicy, luzów w zawieszeniu20 z
    Poziom hałasu20 zł
    Geometria kół jednej osi36 zł
    Wszystkie inne usterki łącznie20 zł
    Ile w końcu powinna wynieść dodatkowa opłata?
    Pozdrawiam
    #źródło: John – internet

Dodaj komentarz

Zadzwoń!