SFM Junak z 1963 roku świeżo po wyciągnięciu z zwalonej szopy. Jeszcze PRZED umyciem!
Girls Classic prezentuje film, w którym Maciej Ciostek, właściciel, ponownie opowie o swoim kolejnym znalezisku. Tym razem to leciwy Junak, który przeleżał w zapomnieniu ponad 44 lata. Porównujemy jego wygląd przed umyciem, i tuż po nim. Właściciel opowiedział nam także, jakie ma plany wobec maszyny.
Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,
Related
37 thoughts on “Girls Classic #2: SFM Junak M10 z 1963 roku. Wyciągnięty z zawalonej szopy po 44 latach!”
Wiedza jakby niepelna ,w latach 50 i 60 blotniki byly plytkie i wszstkie mialy montowane przednie tablice rej centralne i byly fabrycznie wypozazone w uchwyty do mocowanie tablicy, w gniazdko byly wyposarzone wszystkie Junaki.
Niedawno dałem znajomemu WFM z 1952 r. stojącą w domu na wsi u mojego już nieżyjącego dziadka, którą nigdy nie jeździł! Ponoć jak mówiła babcia, że raz spróbował, wjechał do rowu i już nigdy na niego nie wsiadł!
Mam Junaka M07 z 1960r lącznie z zegarem VDO ale po drobnych przeróbkach ( alternator, koła ) ale z mozliwościa do powrotu oryginału, z silnikiem po generalce.. Fajna sprawa pojeżdzic takim sprzętem. Pozdrawiam kolegę po fachu.
Po odrestaurowaniu takie motocykle fajnie wyglądają ale jestem zadania że stare to dobre wino i skrzypce .Jestem motocyklista ale jeżdżę nowymi maszynami
Fajny film jednak mam prośbę – przekaż proszę P. Maćkowi, że mycie starego motocykla myjką ciśnieniową to duży błąd… nowy właściciel nagonił wilgoci we wszystkie możliwe miejsca i teraz idzie tam korozja… Takie rarytasy w pierwszej kolejności czyści się sprężonym powietrzem a potem małą ilością wody szczotką i pędzlem a najlepiej myć silnik specjalistycznymi środkami bezpośrednio przed demontażem. Szczególnie nie lubi wody instalacja elektryczna, regulator napięcia, iskrownik, prądnica – jest co prawda pokrywka ale Karcher wbije wodę wszędzie. Niech obejrzy tylną lampę w środku to się przekona – styki zaśniedziały i oprawka żarówki już rudzieje … Zajrzyj pod lewy dekiel silnika a pewnie wyleci stamtąd sporo wody, która dostała się podczas mycia przez wyrobione otwory: dźwigni sprzęgła, dźwigni zmiany biegów i kickstartera… Bębny hamulcowe wewnątrz będą z pewnością pokryte grubą warstwą rudej po tym zabiegu – okładziny lubią długo trzymać wodę. Kto o tym wie to chociaż się przejedzie zaraz po myciu i bębny wysuszy kilkakrotnie hamując i przy okazji silnik też ale w przypadku braku możliwości odpalenia to stanowczo odradzam takie dbanie o sprzęt jakie tutaj widzieliśmy… Pewnie w tej szopie nie był specjalnie chroniony przed wilgocią ale po co pogarszać sprawę…
W moich stronach coś też miał pięknego junaka , rozmawiałem z nim raz pod sklepem jak podjechał na nim poświęcił mu bardzo dużo czasu , często nim jeździł i tego lata ktoś mu go ukradł , pisał o tym na fejsbuku.
Trochę jeździłem Junakiem w latach 60 tych .potem kupiłem 1976 Junaka z koszem .jeździłem z żoną i trójka dzieciaków .Największym mankamentem byla prądnica ,która często była zarzucana olejem .Jeśli chodzi o świece zapłonowe ,wtedy był taki szajs .i stąd taki magazyn świec w tym schowku . .
Mam kolegę który siedzi w junaku już ze 40 lat ..ma filmy na you tube..jak by was interesowało gościu tuninguje.tylko junak przywozą mu nawet z zagranicy do remontu
szanowny panie Junak byl produkowany z dwoma rodzajami rur wydechowych po tej aktualnej widac ze nie jest od junaka natomiast nie p amietam juz dokladnie jak wygkladala ta druga ktora byla montowana
Wiedza jakby niepelna ,w latach 50 i 60 blotniki byly plytkie i wszstkie mialy montowane przednie tablice rej centralne i byly fabrycznie wypozazone w uchwyty do mocowanie tablicy, w gniazdko byly wyposarzone wszystkie Junaki.
Super robota
Maciek, świetna robota. Dałem suba.
Maciek nr do ciebie. Potrzebuje kilka czesci. 😁
👍😊🐱
Niedawno dałem znajomemu WFM z 1952 r. stojącą w domu na wsi u mojego już nieżyjącego dziadka, którą nigdy nie jeździł! Ponoć jak mówiła babcia, że raz spróbował, wjechał do rowu i już nigdy na niego nie wsiadł!
5.48.co za głupie pytanie!!! Moze data urodzenia własciciela
Ile przyjacielu za niego dałeś ?
Mam Junaka M07 z 1960r lącznie z zegarem VDO ale po drobnych przeróbkach ( alternator, koła ) ale z mozliwościa do powrotu oryginału, z silnikiem po generalce.. Fajna sprawa pojeżdzic takim sprzętem. Pozdrawiam kolegę po fachu.
Szczęść Boże! W życiu nie ma przypadków.
Mam taki sam od 20 lat stoi w szopie stan igła org z 64r !
Po odrestaurowaniu takie motocykle fajnie wyglądają ale jestem zadania że stare to dobre wino i skrzypce .Jestem motocyklista ale jeżdżę nowymi maszynami
widac jak byly wlasciciel kochal swoj motor 2:48
Fajny film jednak mam prośbę – przekaż proszę P. Maćkowi, że mycie starego motocykla myjką ciśnieniową to duży błąd… nowy właściciel nagonił wilgoci we wszystkie możliwe miejsca i teraz idzie tam korozja… Takie rarytasy w pierwszej kolejności czyści się sprężonym powietrzem a potem małą ilością wody szczotką i pędzlem a najlepiej myć silnik specjalistycznymi środkami bezpośrednio przed demontażem. Szczególnie nie lubi wody instalacja elektryczna, regulator napięcia, iskrownik, prądnica – jest co prawda pokrywka ale Karcher wbije wodę wszędzie. Niech obejrzy tylną lampę w środku to się przekona – styki zaśniedziały i oprawka żarówki już rudzieje … Zajrzyj pod lewy dekiel silnika a pewnie wyleci stamtąd sporo wody, która dostała się podczas mycia przez wyrobione otwory: dźwigni sprzęgła, dźwigni zmiany biegów i kickstartera… Bębny hamulcowe wewnątrz będą z pewnością pokryte grubą warstwą rudej po tym zabiegu – okładziny lubią długo trzymać wodę. Kto o tym wie to chociaż się przejedzie zaraz po myciu i bębny wysuszy kilkakrotnie hamując i przy okazji silnik też ale w przypadku braku możliwości odpalenia to stanowczo odradzam takie dbanie o sprzęt jakie tutaj widzieliśmy… Pewnie w tej szopie nie był specjalnie chroniony przed wilgocią ale po co pogarszać sprawę…
W moich stronach coś też miał pięknego junaka , rozmawiałem z nim raz pod sklepem jak podjechał na nim poświęcił mu bardzo dużo czasu , często nim jeździł i tego lata ktoś mu go ukradł , pisał o tym na fejsbuku.
Nice. Goode
Szkoda, że nie ma samochodu JUNAKA produkowanego w Polsce.
Ladna dziewczyna udaje ,ze sie interesuje starym gratem.Osobiscie kocham junaki.Posiadalem kiedys jednego.
Wspaniali jesteście
To były i są wspaniałe i wytrzymałe motocykle
Fajna historia, zdarzało mi się jechać po motocykl wieczorem po pracy, nad ranem do domu wracałem. Te emocje bez cenne. Pozdrawiam
tą bluzę powinieneś przerobić na SHL i będzie dobrze
Trochę jeździłem Junakiem w latach 60 tych .potem kupiłem 1976 Junaka z koszem .jeździłem z żoną i trójka dzieciaków .Największym mankamentem byla prądnica ,która często była zarzucana olejem .Jeśli chodzi o świece zapłonowe ,wtedy był taki szajs .i stąd taki magazyn świec w tym schowku .
.
Super! Jeździłem trochę Junakami kolegów. Wtedy posiadałem WFM.
Super sprawa! 😉
Fajny film ciekawy temat 👍 Sam mam WSK 125 z roku 1972 i pare części WFM- ki myślę że dzięki temu historia naszej motoryzacji nie zaginie.🇵🇱👍👍👍
Mam kolegę który siedzi w junaku już ze 40 lat ..ma filmy na you tube..jak by was interesowało gościu tuninguje.tylko junak przywozą mu nawet z zagranicy do remontu
Gratula!
Panie Macieju może na sprzedaż ma Pan jakiegoś Junaka?
Ty to mozesz przygotowac ale miesnie kegla😂😂😂😂
1:31 Nie ma Przypadków,
Nie cierpię chandżary, biedny dziadek pewnie oddał go prawie za darmo
piękny egzemplarz.
Kiedy kolejne wideo z jednośladami od Maćka?
1000 piw pozdrawiam
szanowny panie Junak byl produkowany z dwoma rodzajami rur wydechowych po tej aktualnej widac ze nie jest od junaka natomiast nie p amietam juz dokladnie jak wygkladala ta druga ktora byla montowana
¹q¹qqq