Loading…

Mechanika Pojazdów Osobowych

Mobilny Warsztat Samochodowy - Elektronika i Elektryka Samochodowa z dojazdem do klienta.
Kontakt do Mechanika

Girls Classic #2: SFM Junak M10 z 1963 roku. Wyciągnięty z zawalonej szopy po 44 latach!



SFM Junak z 1963 roku świeżo po wyciągnięciu z zwalonej szopy. Jeszcze PRZED umyciem!

Girls Classic prezentuje film, w którym Maciej Ciostek, właściciel, ponownie opowie o swoim kolejnym znalezisku. Tym razem to leciwy Junak, który przeleżał w zapomnieniu ponad 44 lata. Porównujemy jego wygląd przed umyciem, i tuż po nim. Właściciel opowiedział nam także, jakie ma plany wobec maszyny.

Znajdziecie nas też tutaj:
FB: https://www.facebook.com/GirlsClassicKlasycznaMotoryzacja
IG: https://www.instagram.com/girls_classic_moto/
https://girls-classic.pl

Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,

37 thoughts on “Girls Classic #2: SFM Junak M10 z 1963 roku. Wyciągnięty z zawalonej szopy po 44 latach!

  1. Wiedza jakby niepelna ,w latach 50 i 60 blotniki byly plytkie i wszstkie mialy montowane przednie tablice rej centralne i byly fabrycznie wypozazone w uchwyty do mocowanie tablicy, w gniazdko byly wyposarzone wszystkie Junaki.

  2. Niedawno dałem znajomemu WFM z 1952 r. stojącą w domu na wsi u mojego już nieżyjącego dziadka, którą nigdy nie jeździł! Ponoć jak mówiła babcia, że raz spróbował, wjechał do rowu i już nigdy na niego nie wsiadł!

  3. Mam Junaka M07 z 1960r lącznie z zegarem VDO ale po drobnych przeróbkach ( alternator, koła ) ale z mozliwościa do powrotu oryginału, z silnikiem po generalce.. Fajna sprawa pojeżdzic takim sprzętem. Pozdrawiam kolegę po fachu.

  4. Fajny film jednak mam prośbę – przekaż proszę P. Maćkowi, że mycie starego motocykla myjką ciśnieniową to duży błąd… nowy właściciel nagonił wilgoci we wszystkie możliwe miejsca i teraz idzie tam korozja… Takie rarytasy w pierwszej kolejności czyści się sprężonym powietrzem a potem małą ilością wody szczotką i pędzlem a najlepiej myć silnik specjalistycznymi środkami bezpośrednio przed demontażem. Szczególnie nie lubi wody instalacja elektryczna, regulator napięcia, iskrownik, prądnica – jest co prawda pokrywka ale Karcher wbije wodę wszędzie. Niech obejrzy tylną lampę w środku to się przekona – styki zaśniedziały i oprawka żarówki już rudzieje … Zajrzyj pod lewy dekiel silnika a pewnie wyleci stamtąd sporo wody, która dostała się podczas mycia przez wyrobione otwory: dźwigni sprzęgła, dźwigni zmiany biegów i kickstartera… Bębny hamulcowe wewnątrz będą z pewnością pokryte grubą warstwą rudej po tym zabiegu – okładziny lubią długo trzymać wodę. Kto o tym wie to chociaż się przejedzie zaraz po myciu i bębny wysuszy kilkakrotnie hamując i przy okazji silnik też ale w przypadku braku możliwości odpalenia to stanowczo odradzam takie dbanie o sprzęt jakie tutaj widzieliśmy… Pewnie w tej szopie nie był specjalnie chroniony przed wilgocią ale po co pogarszać sprawę…

  5. W moich stronach coś też miał pięknego junaka , rozmawiałem z nim raz pod sklepem jak podjechał na nim poświęcił mu bardzo dużo czasu , często nim jeździł i tego lata ktoś mu go ukradł , pisał o tym na fejsbuku.

  6. Trochę jeździłem Junakiem w latach 60 tych .potem kupiłem 1976 Junaka z koszem .jeździłem z żoną i trójka dzieciaków .Największym mankamentem byla prądnica ,która często była zarzucana olejem .Jeśli chodzi o świece zapłonowe ,wtedy był taki szajs .i stąd taki magazyn świec w tym schowku .
    .

Dodaj komentarz

Zadzwoń!