Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,
Related
47 thoughts on “Motodziennik Extra – Tadeusz Vorbrodt, Citroen XM i siłownik tylnego zawieszenia w C5”
Panie Jacku, takie zawieszenie mechaniczne samo poziomujące Sachs produkował już dawno temu. Ja w swoim v40 pierwszej generacji z nivomatem już takowe miałem. Wyglądał on jak zwykły amortyzator z tym, że był dużo grubszy. Po załadowaniu bagażnika wystarczyło troszkę pohuśtać tyłem samochodu i odrazu było widać jak tył samochodu się podnosi do normalnego poziomu. Działało to ponoć na dodatkowym zbiorniku oleju wbudowanym w zewnętrzny płaszcz obudowy amortyzatora (dlatego ten amortyzator był taki gruby w porównaniu ze standardowym) gdzie gdy tłoczysko weszło zbyt głęboko otwierało ten dodatkowy zbiornik i dolewało oleju do głównego zbiornika… czy jakoś tak 🙄 Szkoda, że ten odcinek nie wyszedł z pół roku temu bo wtedy mialem jeszcze takie zapasowe amortyzatory, ktore zostały mi po tym samochodzie. Niestety niedawno wywiozłem na złomowisko. Szkoda bo mógłbym je ostrożnie rozciąć i zrobić "sekcje zwłok" wraz ze zdjęciami jak to było zbudowane 😐 Pozdrawiam 😁👍
W zafirze b była taka opcja z samopoziomującymi się tylnymi mechanicznymi amorami. W omedze miałem kiedyś nivo pneumatyczne z tyłu. Prosty acz skuteczny system. Amor miał małą poduszkę, do tego czujnik ugięcia zawieszenia, kompresor i fura sama się piziomowała. Oczywiście amory trochę kosztowały w tamtych czasach.
Panie Jacku, "samopoziomujące zawieszenie totalnie mechaniczne" nazywa się nivomat. Mam takie w Saabie 9-3X z 2009 roku, więc jaka to koreańska ciekawostka? Volvo też zna ten temat. Pozdrawiam, Krzysztof Makowski.
od 98 jeździłem firmowym Jumperem serwisowanym w ASO. w każdym z ASO które odwiedzałem stało od cholery XMów …głowa mała… minimum dwa zawsze gdzieś na widoku.
🤦♂️ A wicie Panowie Dziennikarze Motoryzacyjni, że te wasze testy porównawcze miejsca "Za samym sobą" są na adekwatnie porównywalnym poziomie obiektywności co "Testy WLTP" ??? 🙅♂️🙋♂️ PROSZĘ PRZYJĄĆ JAKO, ZAJĘCIE MIEJSCA "Za samym soba" POZYCJĘ PASAŻERA PO 15 MIN JAZDY. To da obiektywny obraz komfortu pasażera … 👍 Reszta? Fantastyczna robota! Pozdrawiam!
Miło się to ogląda z świadomością że w moim drugim aucie które ma 15 lat prawie 5 metrów i w tym zawiozło mnie i rodzinę do Rzymu nic takiego się nie zepsuje bo tego tam niema 🤪🤪🤪🤪 Wymieniłem w nim z tyłu sprężyny ale tylko dlatego że stwierdziłem że załadowany za nisko siedzi a koszt sprężyn 90 zł/ szt i to polskiej produkcji podobno 😁😁😁😁
Z całym SZACUNKIEM jako NIE użytkownik CITROENA. TYLKO po obejrzeniu tego odcinka się z niego wyleczyłem. Życzę dużo samozaparcia Ludziom mającym więcej kasy ode mnie. Pozdrawiam
Fachowiec tego pokroju to już ze świecą szukać. Te auta trzeba kochać bo z ekonomicznego punktu widzenia to te auta nie mają sensu bycia w tych czasach.
Kiedyś wymieniałem osłonę tylnego siłownika w C5R pod blokiem. Spinka pękła ale miałem podobną, obejmę drutową jak na filmie kupiłem w castoramie na ogrodniczym. Trzy wybijaki połamane. Wiertła spalone. Ostatecznie wbiłem śrubokręt torx i spinka wylazła. Ile kur. poleciało… Skończyłem po północy z latarką czołową na głowie i z pomocą żony, która skakała po kole żeby włożyć tą kulkę. Co to były za czasy. Kupiłbym C5R lub C6 ale odstrasza mnie brak części i polityka Citroena.
Mam taką C5 w takim samym kolorze 2.0 HDI RHR 136KM 300 nalotu, sfery wymieniłem przy 200 tys i LDS reszta w oryginale ale pompa od zawieszenia coś zaczyna wolniej pracować.
Znakomity fachowiec, chyle czoła. Bardzo mi się podoba, że mozna rozumnie i fachowo coś poprawić, ale czego nie da się już naprawić, to się żegnamy z tą częścią.
Super te fotele w XM, teraz o takich mpzna pomarzyć. A kierownica taka sama jak w moim Citroenie Evasion 01r. 😄 fotele tez mam bardzo wygodne ale nie az tak mięsiste😉
Od zawsze jeżdżę Citroenami. Moja pierwsza Cytryna to była taka biedna wersja Xantii z silnikiem 1.8 z gazem sprowadzona z Holandii. Silnik nie do zdarcia. Następnie posiadałem 3 XM-y, dwa w wersji 2.0 8V pierwszej generacji i ostatni 3.0 V6, 24V drugiej generacji. Później była C5 – tka, 3.0 V6 po lifcie. Aktualnie posiadam Citroena C6 2.2 HDI którym jeżdżę na co dzień. Najbardziej miło wspominam XM-a pierwszej generacji, który był pojazdem można powiedzieć kosmicznym i niezwykle wygodnym. Ogromne wnętrze, niesamowicie wygodne fotele i świetna widoczność do przodu i na boki, szerokie podszybie. Jeździło się tym wozem niesamowicie przyjemnie mimo przeciętnych osiągów silnika 2.0, który miał moc 121 km, ale był w sumie nie do zdarcia. Jazda Citroenem C6 najbardziej przypomina mi prowadzenie XM-a, podobnie obszerne podszybie, wygoda w kabinie i charakterystyka zawieszenia oraz to specyficzne kołysanie i poczucie masy, bezwładności jak statku na fali. Kto jeździł tymi wozami, ten wie. Ja to uwielbiam.
Super !! . Sam nie posiadam CItroena…. aż cieżko uwierzyć że Pan Tadeusz dzieli się bezcenna wiedzą za darmo i podaje dodatkowo namiar do firmy z uszczelkami 🙂 . Powinien dostawać % od każdej sprzedanej usczelki 🙂 . Z mojej perspektywy nigdy nawet nie myslałem o z zakupie auta z takim zawieszeniem , ale jak to sie mówi "Nie taki diabeł straszny" 😀 . Pozdrawiam
Widząc takich ludzi, taki warsztat powraca moje marzenie spełniania się zawodowego właśnie w takim serwisie przy takich samochodach, tym bardziej że mój tata również posiadał warsztat o specjalizacji samochodów francuskich… Do tej pory wchodząc na strych widzę pozostałości citroena DS takie jak skrzynia biegów maska szyby itp…
Unfortunately, no subtitles. Would have been interested to understand what you are saying – especially on the topic of the rear cylinder overhaul. Oh – if your lift allows, pick up the XM at the rear of the engine subframe where it is bolted to the chassis.
Super odcinek.
Miałem 96 i miło słyszeć fachowca .
Ronda tym autem robić dla niektórych szok
Szanuje, bardzo szanuje i dziękuje za wiedze. Nawet nie mam cytryny ale warto zobaczyc jak cos dziala.
Samopoziomujacy Nivomat od Sachs jest w Chrysler Grand Voyager 2007r. Nie wiem od ktorego roku montowali.
Panie Jacku, takie zawieszenie mechaniczne samo poziomujące Sachs produkował już dawno temu.
Ja w swoim v40 pierwszej generacji z nivomatem już takowe miałem.
Wyglądał on jak zwykły amortyzator z tym, że był dużo grubszy. Po załadowaniu bagażnika wystarczyło troszkę pohuśtać tyłem samochodu i odrazu było widać jak tył samochodu się podnosi do normalnego poziomu.
Działało to ponoć na dodatkowym zbiorniku oleju wbudowanym w zewnętrzny płaszcz obudowy amortyzatora (dlatego ten amortyzator był taki gruby w porównaniu ze standardowym) gdzie gdy tłoczysko weszło zbyt głęboko otwierało ten dodatkowy zbiornik i dolewało oleju do głównego zbiornika… czy jakoś tak 🙄
Szkoda, że ten odcinek nie wyszedł z pół roku temu bo wtedy mialem jeszcze takie zapasowe amortyzatory, ktore zostały mi po tym samochodzie. Niestety niedawno wywiozłem na złomowisko. Szkoda bo mógłbym je ostrożnie rozciąć i zrobić "sekcje zwłok" wraz ze zdjęciami jak to było zbudowane 😐
Pozdrawiam 😁👍
Mega !!!
Tylko regeneracje sfer w C5 sobie darujcie, tym bardziej gdy Pan Tadeusz wykonuje ją w cenie nowych
Filmik rewelacja. Pełen szacunek dla Pana Tadeusza 🙂 oby więcej takich odcinków. Pozdro.
W zafirze b była taka opcja z samopoziomującymi się tylnymi mechanicznymi amorami.
W omedze miałem kiedyś nivo pneumatyczne z tyłu. Prosty acz skuteczny system. Amor miał małą poduszkę, do tego czujnik ugięcia zawieszenia, kompresor i fura sama się piziomowała. Oczywiście amory trochę kosztowały w tamtych czasach.
Panie Jacku, "samopoziomujące zawieszenie totalnie mechaniczne" nazywa się nivomat. Mam takie w Saabie 9-3X z 2009 roku, więc jaka to koreańska ciekawostka? Volvo też zna ten temat. Pozdrawiam, Krzysztof Makowski.
super 😃
od 98 jeździłem firmowym Jumperem serwisowanym w ASO. w każdym z ASO które odwiedzałem stało od cholery XMów …głowa mała… minimum dwa zawsze gdzieś na widoku.
🤦♂️
A wicie Panowie Dziennikarze Motoryzacyjni, że te wasze testy porównawcze miejsca "Za samym sobą" są na adekwatnie porównywalnym poziomie obiektywności co "Testy WLTP" ???
🙅♂️🙋♂️
PROSZĘ PRZYJĄĆ JAKO, ZAJĘCIE MIEJSCA "Za samym soba" POZYCJĘ PASAŻERA PO 15 MIN JAZDY. To da obiektywny obraz komfortu pasażera …
👍 Reszta? Fantastyczna robota!
Pozdrawiam!
Zamawiam odcinek o 1.6 THP
Mistrz!!!!! Szacunek, że chce się dzielić swoją wiedzą.
Dobrze posłuchać tak dobrego mechanika Pana Tadeusza🙋♂️💪🏻😄👋
Pozdrowienia dla Tadeusza ciekawy odcinek, brawo Jacku dobra robota 👍
Ten Pan powinien mieć własny kanał jak opowiada o naprawach. To jest dopiero Profesor. Mega się go dobrze słucha.
Miło się to ogląda z świadomością że w moim drugim aucie które ma 15 lat prawie 5 metrów i w tym zawiozło mnie i rodzinę do Rzymu nic takiego się nie zepsuje bo tego tam niema 🤪🤪🤪🤪 Wymieniłem w nim z tyłu sprężyny ale tylko dlatego że stwierdziłem że załadowany za nisko siedzi a koszt sprężyn 90 zł/ szt i to polskiej produkcji podobno 😁😁😁😁
Pan Tadeusz kogoś przeklina? nie wierzę!
Z całym SZACUNKIEM jako NIE użytkownik CITROENA. TYLKO po obejrzeniu tego odcinka się z niego wyleczyłem. Życzę dużo samozaparcia Ludziom mającym więcej kasy ode mnie. Pozdrawiam
Fachowiec tego pokroju to już ze świecą szukać. Te auta trzeba kochać bo z ekonomicznego punktu widzenia to te auta nie mają sensu bycia w tych czasach.
Mój sąsiad ma dwie C6 😂😂
Kurczę szkoda,że już takich fachowców nie ma.Pana Tadeusza miło się słucha super fachowiec z pasją.
Kiedyś wymieniałem osłonę tylnego siłownika w C5R pod blokiem. Spinka pękła ale miałem podobną, obejmę drutową jak na filmie kupiłem w castoramie na ogrodniczym. Trzy wybijaki połamane. Wiertła spalone. Ostatecznie wbiłem śrubokręt torx i spinka wylazła. Ile kur. poleciało… Skończyłem po północy z latarką czołową na głowie i z pomocą żony, która skakała po kole żeby włożyć tą kulkę. Co to były za czasy. Kupiłbym C5R lub C6 ale odstrasza mnie brak części i polityka Citroena.
Mam taką C5 w takim samym kolorze 2.0 HDI RHR 136KM 300 nalotu, sfery wymieniłem przy 200 tys i LDS reszta w oryginale ale pompa od zawieszenia coś zaczyna wolniej pracować.
Jak dobrze się takie odcinki ogląda.
A jeszcze lepiej, że są tacy ludzie!
Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego! 🙂
Pan Tadeusz smiało może zmienić zawód na lektora
Znakomity fachowiec, chyle czoła. Bardzo mi się podoba, że mozna rozumnie i fachowo coś poprawić, ale czego nie da się już naprawić, to się żegnamy z tą częścią.
XM…fajne auto , miałem kiedyś… nawet została mi pompa wysokiego ciśnienia , rozdzielacz , jakieś rurki….
Panie Jacku, w tym warsztacie stoi tyle pięknych zabytkowych samochodów czemu nie poświęcić im jakiegoś odcinka?
Dzień dobry
Gdzie można kupić te uszczelki gg? Cieknie mi siłownik i planowałem go naprawić.
Proszę o informację
Wspaniale 🙂
Więcej tego Pana.
Super te fotele w XM, teraz o takich mpzna pomarzyć. A kierownica taka sama jak w moim Citroenie Evasion 01r. 😄 fotele tez mam bardzo wygodne ale nie az tak mięsiste😉
C5 hátsó híd lesz ez.
Od zawsze jeżdżę Citroenami. Moja pierwsza Cytryna to była taka biedna wersja Xantii z silnikiem 1.8 z gazem sprowadzona z Holandii. Silnik nie do zdarcia. Następnie posiadałem 3 XM-y, dwa w wersji 2.0 8V pierwszej generacji i ostatni 3.0 V6, 24V drugiej generacji. Później była C5 – tka, 3.0 V6 po lifcie. Aktualnie posiadam Citroena C6 2.2 HDI którym jeżdżę na co dzień. Najbardziej miło wspominam XM-a pierwszej generacji, który był pojazdem można powiedzieć kosmicznym i niezwykle wygodnym. Ogromne wnętrze, niesamowicie wygodne fotele i świetna widoczność do przodu i na boki, szerokie podszybie. Jeździło się tym wozem niesamowicie przyjemnie mimo przeciętnych osiągów silnika 2.0, który miał moc 121 km, ale był w sumie nie do zdarcia. Jazda Citroenem C6 najbardziej przypomina mi prowadzenie XM-a, podobnie obszerne podszybie, wygoda w kabinie i charakterystyka zawieszenia oraz to specyficzne kołysanie i poczucie masy, bezwładności jak statku na fali. Kto jeździł tymi wozami, ten wie. Ja to uwielbiam.
Super !! . Sam nie posiadam CItroena…. aż cieżko uwierzyć że Pan Tadeusz dzieli się bezcenna wiedzą za darmo i podaje dodatkowo namiar do firmy z uszczelkami 🙂 . Powinien dostawać % od każdej sprzedanej usczelki 🙂 . Z mojej perspektywy nigdy nawet nie myslałem o z zakupie auta z takim zawieszeniem , ale jak to sie mówi "Nie taki diabeł straszny" 😀 . Pozdrawiam
Pan Tadeusz to człowiek z charyzmą. Wiedza i kreatywność jest niezwykła. Dziękuję Panie Tadeuszu i Panie Jacku.
Widząc takich ludzi, taki warsztat powraca moje marzenie spełniania się zawodowego właśnie w takim serwisie przy takich samochodach, tym bardziej że mój tata również posiadał warsztat o specjalizacji samochodów francuskich… Do tej pory wchodząc na strych widzę pozostałości citroena DS takie jak skrzynia biegów maska szyby itp…
Unfortunately, no subtitles. Would have been interested to understand what you are saying – especially on the topic of the rear cylinder overhaul.
Oh – if your lift allows, pick up the XM at the rear of the engine subframe where it is bolted to the chassis.
Podnośnik porządny STENHØJ i nie ma chuja we wsi
C4 Picasso. Siedzi na glebie. Syczy z okolic koła. Nie podnosi się. Co padło?
Mądrego dobrze posłuchać 👏 pozdrawiam serdecznie 👍🇵🇱
MISTRZ.
Nie wiem od kiedy dokładnie ale w golfie 5 poszycie drzwi jest już przykręcane
Mam Xantie filmy mam z zagranicy i ciężko coś fachowo ocenić.Pan Tadeusz precyzyjnie mówi, szacunek 👍🙂