Multimetr niezbędnik w mechanice Vlog#15 jak zacząć przygodę z mechaniką.
Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,
Related
43 thoughts on “Multimetr niezbędnik w mechanice Vlog#15 jak zacząć przygodę z mechaniką”
Wiem że dawno dodane, ale mam jedną poradę. Jeśli macie akumulator raczej nowy niż stary, ale wam się rozładowuje "z dupy", nawet w bardzo krótkim czasie, i to nie przy ciężkich mrozach – sprawdźcie jego mocowanie. U mnie zauważyłem że obejma jest trochę poluzowana, dokręciłem, i znowu aku nie do za…. wyczerpania. Nie wiem w jaki sposób tracił prąd, ale jednak tak się działo.
Witajcie, mam problem z moim golfem i generalnie bazuje na tym filmiku i poprzednim o podobnej tematyce. Co dwa, trzy dni muszę ładować akumulator, bo rano nie odpala. Sprawdziłem aku wg tych poradników i pokazuje mi 12,61v, na włączonym pokazuje mi 14,41v więc stwierdzam, że aku i alternator jest OKEJ. Później sprawdziłem czy coś nie kradnie prądu wg tego poradnika i wyszło mi 0,16A, czyli niby też nie kradnie prądu. Co mogę jeszcze sprawdzić, poszukać?
Miałem podobną sytuację posypała się skrzynia automatyczna w Audi i przeskoczyła w tryb awaryjny po czym zaczęło doić mi akumulator nawet noc wystarczyła żeby rano nie odpalić okazało się że zapalała się co jakiś czas ikona świateł awaryjnych na przycisku i to był cały powód
Ok. Jakies podstawy były pokazane. Miernik za 10 zł nie ma zakresu 440 mA z bezpiecznikiem. Proponuję zmierzyć napięcie ,, przemienne" tymi multimetrami na pracującym silniku. Co pokażą? Dlaczego? Pozdrawiam
Łysy a jeżeli auto ma akumlator żelowy i auto samo reguluje ładowanie (gdy aku jest full ładowanie spada do 12.8 v) A gdy aku jest prawie pusty 13,8. I teraz pytanie czy jak aku jest pelny i laduje 12.8 to czy ta "pelnosc" akumlatora jest utrzymywana… I pytanie ogolne dotyczace ładowania czy to normalne że auto samo steruje "mocą ładowania"
UWAGA! Mówi prąd stały a mierzy napięcie! Ustawienie takiego mierniczka na pomiar prądu i przyłożenie końcówek do zacisków aku, grozi kalectwem, śmiercią, albo czymś gorszym.
Świetny odciniek. Jako laik mam pytanie, czy napięcie na bezpiecznikach powinno być takie samo jak na aku czy może być mniejsze? Na aku prawidłowo, a na bezpiecznikach pod maską na wszystkich jest stałe 6.8? Czy to w porządku? Pozdrawiam
Prąd stały jest jak najbardziej idealny w Nisko napięciowych instalacjach na krótkich odcinkach przewodów gwarantujący stałe napiecie. 1.Plusy stałe napięcie teoretycznie bez użycia kondensatorów(bez bo car hifi) 2.Minusy Pojemność akumulatora nie gwarantuje czasu pracy Prąd zmienny wysyłany jest w impulsach na większe odległości, nie powodując straty przez opór przewodnika/nie nagrzewając go tworząc straty w efektywności
Kurde …..co by nie mówić …..dobry odcinek , nie zawsze tego się używa , nie każdy jest elektronikiem ani elektrykiem , fajnie że Michał nie wyśmiewa się z tego tylko pokazuje jak i co . Dzięki za pomoc
👍👀
Wytlumacz mi chłopie jak mozna zostać wyrzuconym ze szkoły za źle wyniki w nauce z fizyki?
Wiem że dawno dodane, ale mam jedną poradę. Jeśli macie akumulator raczej nowy niż stary, ale wam się rozładowuje "z dupy", nawet w bardzo krótkim czasie, i to nie przy ciężkich mrozach – sprawdźcie jego mocowanie. U mnie zauważyłem że obejma jest trochę poluzowana, dokręciłem, i znowu aku nie do za…. wyczerpania. Nie wiem w jaki sposób tracił prąd, ale jednak tak się działo.
kurwa, włączał!
chyba niezbędnik w elektryce samochodowej i elektronice
przecież akumulator, bezpieczniki, czujniki itd to już nie mechanika
Witajcie, mam problem z moim golfem i generalnie bazuje na tym filmiku i poprzednim o podobnej tematyce.
Co dwa, trzy dni muszę ładować akumulator, bo rano nie odpala.
Sprawdziłem aku wg tych poradników i pokazuje mi 12,61v, na włączonym pokazuje mi 14,41v więc stwierdzam, że aku i alternator jest OKEJ. Później sprawdziłem czy coś nie kradnie prądu wg tego poradnika i wyszło mi 0,16A, czyli niby też nie kradnie prądu. Co mogę jeszcze sprawdzić, poszukać?
Czy tanie mierniki są bezpiecznie – warto pooglądać https://www.youtube.com/watch?v=3YdOdJMfkww
Ty jestes zajebisty
Za ile kupić taki w miarę dobry taki sprzęt? :p
Miałem podobną sytuację posypała się skrzynia automatyczna w Audi i przeskoczyła w tryb awaryjny po czym zaczęło doić mi akumulator nawet noc wystarczyła żeby rano nie odpalić okazało się że zapalała się co jakiś czas ikona świateł awaryjnych na przycisku i to był cały powód
Pozwolę sobie tutaj napisać byście uważali z amperomierzem. Właśnie spaliłem nim bezpiecznik gniazda zapalniczki XD
Prawie jak Polsat… co chwila reklama …
Ale z ciebie elektryk Całe szczęście że to tylko 12 volt to cię nie zabije ja nie wiem do jakiej Wiejskiej szkoły Ty chodził
Michał "my mężczyźni"-takie trochę dyskryminujące, my kobiety też lubimy się grzebać w naszych autach.Pozd.
Witam
czy zewnętrznym uziemieniem bedzie np karoseria samochodu bo nie bardzo rozumiem
Jak 0.20 ampera ja tam widzę 2 ampery
bardzo przydatne informacje. dziękuję.
Witam.Co jeśli nie mam na mierniku 10A tylko 20A??
Jestem kompletnym laikiem i nie wiem czy zmienić na inny miernik,czy mój jest nadal ok
1:55
Poprawcie mnie jak się mylę, ale to nie powinien być prąd PRZEmienny? (jest przemienny i zmienny, przy czym to dwa różne pojęcia)
10 amperów, 230 woltów, 100 gramów…
Na początek proponujję kupić sobie zestaw startowy w Tesco 😂😂😂
Łysy wytłumacz dlaczego ziemniak też ma prąd
Uwaga jak zablokuje Wam np wycieraczki to może brać nawet 10A lub i do 20a a wtedy miernik jest zagrożony
Prąd zmienny to nie "plus/minus/plus/minus", w gniazdku zawsze faza i zero występują na tych samych przewodach, nic tam się nie zmienia.
czy to jest transmisja dla głuchoniemych? tyle tych gestów rękami nie wiem
Ok. Jakies podstawy były pokazane. Miernik za 10 zł nie ma zakresu 440 mA z bezpiecznikiem. Proponuję zmierzyć napięcie ,, przemienne" tymi multimetrami na pracującym silniku. Co pokażą? Dlaczego? Pozdrawiam
Bajdełej , łotewer , aku to funkcje miernika ?
Łysy a jeżeli auto ma akumlator żelowy i auto samo reguluje ładowanie (gdy aku jest full ładowanie spada do 12.8 v) A gdy aku jest prawie pusty 13,8. I teraz pytanie czy jak aku jest pelny i laduje 12.8 to czy ta "pelnosc" akumlatora jest utrzymywana… I pytanie ogolne dotyczace ładowania czy to normalne że auto samo steruje "mocą ładowania"
Super mówisz, ale taki super Michaś byłeś, pełny szacun, za spokojny
UWAGA!
Mówi prąd stały a mierzy napięcie!
Ustawienie takiego mierniczka na pomiar prądu i przyłożenie końcówek do zacisków aku, grozi kalectwem, śmiercią, albo czymś gorszym.
Świetny odciniek.
Jako laik mam pytanie, czy napięcie na bezpiecznikach powinno być takie samo jak na aku czy może być mniejsze? Na aku prawidłowo, a na bezpiecznikach pod maską na wszystkich jest stałe 6.8? Czy to w porządku?
Pozdrawiam
Hejka:) Muchy pozdro
Michuu a w rozruszniku podczas odpalania jaki jest prąd??? Pozdro dla Miłośników M4K^^
PO polsku się mówi PÓŁTORA AMPERA.Z rodzajem meskim PÓŁTORA.rodzajem żeńskim PÓŁTOREJ.(Półtorej cegły,PÓŁTOREJ kromki itp).
Druciany to masz miernik… Bieda
Gitara
A jak sprawdzic czy jest napiecie w kostce np od wiatraka klimatyzacji
Prąd stały jest jak najbardziej idealny w Nisko napięciowych instalacjach na krótkich odcinkach przewodów gwarantujący stałe napiecie.
1.Plusy stałe napięcie teoretycznie bez użycia kondensatorów(bez bo car hifi)
2.Minusy Pojemność akumulatora nie gwarantuje czasu pracy
Prąd zmienny wysyłany jest w impulsach na większe odległości, nie powodując straty przez opór przewodnika/nie nagrzewając go tworząc straty w efektywności
Dzięki za pomoc
Super prosto jasno i czytelnie
L
Kurde …..co by nie mówić …..dobry odcinek , nie zawsze tego się używa , nie każdy jest elektronikiem ani elektrykiem , fajnie że Michał nie wyśmiewa się z tego tylko pokazuje jak i co . Dzięki za pomoc
xyz . 👍🏿