Loading…

Mechanika Pojazdów Osobowych

Mobilny Warsztat Samochodowy - Elektronika i Elektryka Samochodowa z dojazdem do klienta.
Kontakt do Mechanika

OBJAWY USZKODZENIA STEROWNIKA SILNIKA ECU i CIEKAWY TEST – zobacz cały film | ForumWiedzy



Zobacz cały film i uświadom się na przyszłość odnośnie sterowników silnika, ale sprawa może dotyczyć także wszystkich innych sterowników w samochodzie. Sterowniki z czasem ulegają uszkodzeniu, zawilgoceniu itp.

Mam nadzieję, że film się Wam spodoba, bo poza gadaniem jest pokazany też praktyczny test! Ten sterownik silnika dla przykładu został naprawiony w AUTO-TRONIC ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA z Bytomia i jeździ non stop bez problemu, bez wszystkich obrotów 🙂

Zobacz, jak wymienić sterownik silnika:
https://www.youtube.com/watch?v=hr6gtsCQuQo

Nie zapomnij dać lajka pod filmem i zostawić suba, niebawem kolejne poradniki.

👊 SUBSKRYBUJ FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/2XSLq36 oraz kliknij 🔔
👀 OGLĄDAJ INSTAGRAM FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/3aqY3oC
🔴 PINTEREST ► https://bit.ly/2KlMHrk
🔵 FACEBOOK ► https://bit.ly/2RQXiOX
⭐️ TWITTER ► https://bit.ly/2wUQ8SN

💡 Pytania, uwagi, wątpliwości, propozycje pisze w komentarzu pod filmem. 😀
❗️ Subskrybuj kanał „ForumWiedzy”, by nie przegapić nowych filmów 👀
🎥 Udostępnij ten film swoim znajomym w mediach społecznościowych 👨‍👩‍👦‍👦

👊 Pozdrawiam
———
#OpelAstraG #OpelAstra #AstraG #Opel #Vauxhall #Astra #Motoryzacja #Auto #Poradnik #Manual #Tutorial #Instrukcja #NaprawSam #SamNaprawiam #DIY #DoItYourself #ZróbToSam #ForumWiedzy #JakNaprawić #JakWymienić #Wymiana #Naprawa

#ForumWiedzy #Informacja #YouTube #Opel #Astra #AstraG #Ecotec #16v #ZróbToSam #OpelAstraG

Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,

41 thoughts on “OBJAWY USZKODZENIA STEROWNIKA SILNIKA ECU i CIEKAWY TEST – zobacz cały film | ForumWiedzy

  1. Pełen szacun z mojej strony. Pierwszy raz widzę tak obszerne i tak przyswajalnym językiem dla laika opisanie zagadnienia. Najważniejsze jednak, że przekazane informacje trzymają się kupy, co wcale nie jest takie oczywiste w przypadku innych poradników/recenzji :). Reasumując, super materiał.
    Pozdrawiam.

  2. Przełoze sobie ecu z drugiego "starego" silnika, vectra b 99, bo mnie juz cholera bierze, sterownik wywalił chyba 8 błędów a silnik chodzi jak czołg mimo że półtora roku chodził jak pszczoła i tak nagle mu się odechciało, w ogole nie da sie dodać gazu, a jazda jakakolwiek i gdziekolwiek nie wchodzi w grę. Dobrze ze mam "w zapasie", się okaże. Świece wymieniłem, filtr paliwa też, cewki przekładałem, na wymianę czujników i przepływki nie mam juz chęci, także moze byc ze ecu cos tam nie halo.

  3. Witam Alfa Romeo 156.kombi lift sportage wyloczyla się calkowicie nie mozna odpalić i nie dochodź wogule napiecie co mogło sie stac pozdrawiam serdecznie

  4. Jeżeli na zimnym silniku podczas jazdy wrzucam na bieg jałowy obroty wzrastają i falują od 2000 do 3000 aż do zatrzymania się lub wrzucenia biegu, to może być sterownik, czy coś innego? Silnik 1.4 16V 2001.

  5. Mechanik to już przestarzały zawód i nie nadaje się do napraw silnikowych. Jakieś tam hamulce czy zawieszenie jak najbardziej ale zapomnijcie o tym że oni rozumieją jak silnik działa. Tu już tylko elektromechanicy wchodzą w grę. Kosztownie przekonałem się o tym na własnej skórze. Filmik całkiem spoko, możliwe że u mnie też ecu ma problem, narazie znalazłem zniszczoną izolację na kablach do wtryskiwaczy więc wymienię wiązkę i zobacze co dalej. Zainteresowałem się troche elektroniką silników i sam w 3 dni to znalazłem… Mechanicy w 6 miesięcy zdąrzyli wymienić intercooler, egr, chłodniczkę egr, wszystkie czujniki podciśnień, przepływomierz, świece (na błędne napięcie co skutkowało spaleniem rozrusznika). Teraz tłumaczą że mam wtryski wszystkie wymieniać za wiele tysięcy… Jak tylko się im wspomni o przetarciu kabelka to się tłumaczą głupio że oni elektroniki nie robią… to po kiego grzyba biorą samochód z zapewnieniem że znają silnik jak własną kieszeń i będzie gotowy w tydzień. Panowie mechanicy- wymiana elektrozaworu ciśnienia dla turbo lub przepływki (bo może się uda) to nie jest znajomość silnika. Jak chcecie robić silniki to doszkalajcie się w elektromechanice bo jak narazie przynosicie wstyd.

  6. Bo ECU powinno być zaprojektowane , zalane żywicą i wieczne , a jak tu żyć jak tak ważna część jest narażona na wilgoć , ekstramalne temperatury i słabej jakości cynę… Większość problemów samego ECU bierze się z zimnych popękanych lutów (ach ta cyna bez ołowiu)… Do tego kilometry przewodów które potrafią z czasem popękać, nawet nie z zewnątrz, a zgnić środku izolacji i wtedy dopiero zaczyna się szukanie… Nawet kończący się alternator może powodować błędne działanie ECU, a już nie wspomnę o instalacjach LPG … 😔

  7. Sorry, film bardzo fajny, ale –
    EGR – nie służy do poprawy czystości spalin.
    Ma obniżyć temperaturę spalania.
    Wysoka temperatura spalania, to węglowodory dopalone,
    ale więcej związków azotowych,

  8. Witam Panie Bogdanie mam problem z seat leon 1 16 16v 2003r swieci się check zbyt bogata mieszanka paliwa sonda zmieniona na oryginalną dalej ten sam błąd elektryka przewody przejrzałem przez elektryka są całe dużo pali po mieście nie ma tej mocy jaką powinien mieć, przepustnica przepływomierz katalizator jest ok przepływomierz Ok czy to może być właśnie Sterownik?? Bardzo proszę o odpowiedź

  9. Witam Panie Bogdanie mam problem z seat leon 1 16 16v 2003r swieci się check zbyt bogata mieszanka paliwa sonda zmieniona na oryginalną dalej ten sam błąd elektryka przewody przejrzałem przez elektryka są całe dużo pali po mieście nie ma tej mocy jaką powinien mieć, przepustnica przepływomierz katalizator jest ok przepływomierz Ok czy to może być właśnie Sterownik?? Bardzo proszę o odpowiedź

  10. Problemem w Astrach 2 jest błąd konstrukcyjny umieszczenia sterownika na bloku silnika. Sterownik za każdym razem grzeje się mocno razem z silnikiem i w końcu coś się odklei. Bardzo popularnym błędem który powoduje sterownik silnika jest błąd masy na pompie paliwa / przekaźniku pompy paliwa. Sterownik po nagrzaniu się z silnikiem rozłącza pompę paliwa i koniec jazdy, trzeba czekać do ochłodzenia sterownika i tak w kółko. Rozwiązaniem jest podłączenie przewodem masy akumulatora do minusa przekaźnika pompy paliwa. Kolejnym błędem ale mniej częstym jest połączenie 2-3 błędów: błąd pedału przyśpieszenia + błąd przepływomierza powietrza tego tak łatwo nie można rozwiązać, wymiana tych części nic nie da. Ale te dwa błędy są najczęstsze. Jedynym sposobem na całkowita naprawę jest regeneracja sterownika. Jest pewien sposób w jaki można tego uniknąć jeśli sterownik jest dobry to trzeba odczepić go od silnika i zamontować w innym miejscu z dala od silnika żeby się nie nagrzewał i najlepiej odizolować cieplnie.

  11. Po podłączeniu klipa do laguny 2 3.0v6 wyskoczył błąd "komputer sterujący paliwem alternatywnym "-brak komunikacji ! O co chodzi z tym błędem jak to naprawić dodam że po włożeniu karty nie odpala za pierwszym razem czasem muszę wyjąć kartę i włożyć kilka razy by zapalilc

  12. Siema twoje właśnie gadanie mega pomaga dziękuję ci za to miałem problem właśnie z cewką pół samochodu wymieniłem mechanicy 5 osób walczyło bo niby cewki się nie psują a twój i po problemie pozdrawiam

  13. Lubię ludzi z pasją. Do takich osób mam dużo większe zaufanie niż do wykształconych mechaników 😃. W moim opelku Zafira A 1.8 16 V pokazuje mi błąd C2801 i nigdzie nie mogę znaleźć co on oznacza. Na forach internetowych mówią mi że jest to sterownik silnika

  14. WItaj, w mojej asterce z16xep problem zaczyna się gdy silnik się nagrzeje, obroty falują od 1000 do 3000 nawet, z rury dymi na niebiesko, na zimnym w ogóle do 90 stopni nic się nie dzieje dziwnego, to może być ten sterownik silnika? Z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam.

  15. Ciekawi mnie , jak byś podszedł do tematu opel adam 2016 22 tys przebiegu serwis caly czas tylko w oplu . Pojechałem do serwisu bo wyskoczył komunikat o niskim cisnienu w oponach. Usługa miała być w ramach kodowania, adaptacji czy jakoś tak. Czas do godziny niby. Wyszlo 2 dni. I odebrałem auto czujniki się nie świeciły ,natomiast po przyjechaniu do domu auto się nie zamykało z pilota. Dodatkowo nie miałem lewej tylnej lampy . Nic ani stopu , ani pozycji. Wróciłem do serwisu następnego dnia i dostałem wiadomość ze naprawią mi auto ale po gwarancji za 6 tys netto. Sami zjeb… i każą płacić. Suma sumarum zapowadziłem do chłopaka który niby jest tylko mechanikiem , powiedział że zejdzie się do tygodnia i będzie wszystko sprawne . Auto odebrałem po 9 dniach ale wszystko działa i skasowal mnie 1400 zl z częściami. Chyba w miarę bo w oplu za sam moduł BCM 2400 netto plus robota. Pozdrawiam chlopaka z Puław dzięki wielkie.

  16. Dziekje bardzo,fachowo ,wlasnie mam taki problem posiadam Mazde 6 z 2004r, 1, 8 benzyna, wydalem 6 tysiecy na remont silnika bo wypalilo zawory po zamontowaniu gazu,a teraz auto gasnie gdy dojezdzam do skrzyzowania i wciskam sprzeglo.bylem u kilku mechanikow rece opadaja z ich wiedza. otworzyles mi Oczy,dziekuje.

  17. Mam pytanie. Jeśli w mojej starej maździe 323f przy ruszaniu szarpie mi dosyć mocno to czy po sprawdzeniu komputerem sterownika silnika i nie znalezieniu błędów, co kolejnego może odpowiadać za to szarpanie?

  18. Co to jest jak spirala świec żarowych się nie zapala to silnik nie zapala mimo że przed chwilą pracował silnik kręci, i tak nieraz jest że raz zapala się kontrolka ipali a raz nie zapala się kontrolka i silnik też nie zapala tak jakby nie dostawał paliwa, to wszystko jest dziwne bo tak wszystko jest dobrze, oprucz tego że nie mam pojęcia czemu się tak dzieje

  19. Witam ja mam problem z opel astra h1.9 CDTI 2007r Jadąc na trasie silnik wpadał w lekkie wibracje na początku myślalem że to niedowazone koła które właśnie wymieniłem ale wibracje ustawały i pojawiały się nie zmieniałem predkości po przejechaniu ,50 km zatrzymałem się na światlach auto zaczęło nierówno pracować. Szarpać dodając gazu i podtrzymując obroty były wibracje silnika ale już nie szarpało na wolnych pracował tak jak by na nie wszystkie gary do domu miałem już blisko udało się dojechać. Zgasiłem i już nie odpaliłem następnego dnia wcześniej od jakiegoś czasu też miał problem z odpalaniem a mianowicie jak zapomniałem się i zakręciłem bez poczekalnia aż świece się zagrzeją i kontrolki pogasną to trzeba było kręcić długo a nawet ponownie dać na rozruch ale z odczekaniem też na strzała nie palił proszę o pomoc błędy B3649-08. U2139-00 U2207-00. I ostatni powraca po kasowaniu

  20. Witam. Mam taki mały problem z alfa Romeo 147 1.9 JTD 115 km. W trakcie jazdy zgasło oświetlenie zegarów, kilometry nie działają obrotomierz nie działa, temperatura, paliwo, szyby się nie otwierają, turbo dziwnie hałasuje i trochę kopci. Właśnie stawiam na sterownik komputera

Dodaj komentarz

Zadzwoń!