Loading…

Mechanika Pojazdów Osobowych

Mobilny Warsztat Samochodowy - Elektronika i Elektryka Samochodowa z dojazdem do klienta.
Kontakt do Mechanika

Pobór prądu podczas postoju samochodu – jak zmierzyć pobór prądu?



Więcej na: http://jackiewiczowie.blogspot.com/2016/05/pobor-pradu-podczas-postoju-samochodu.html

http://jackiewiczowie.blogspot.com/2016/11/rozadowanie-akumulatora-czy-mam-go.html

http://jackiewiczowie.blogspot.com/2013/12/opel-tigra-wymiana-alternatora-w.html

Użyte przyrządy pomiarowe:
– multimetr: DT838
http://jackiewiczowie.blogspot.com/2014/05/mutimetr-dt838.html

Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,

50 thoughts on “Pobór prądu podczas postoju samochodu – jak zmierzyć pobór prądu?

  1. pytanie, bo aż sam nie wierzę oczom. czy dwa różne multimetry mogą różnić się dokładnością aż tak, że jeden z nich pokazuje 13,45V (DT830B) a drugi 14,15V (UNI-T- xxx) ? Ten pierwszy to nówka z allegro na świeżej baterii. drugi, którego dokładnego modelu nie pamiętam to kilkuletnie urządzenie typu mini na starej baterii.

  2. Cześć właśnie mam problem w E39 bo rozładowuje mi nowy aku 92aH w 24 godziny… Na postoju system audio navi i telefon ponad 1A ciągną… Teraz po wyjęciu bezpiecznika 24 pobór spadł z 0,9a do 0,33a. Lipa troche.

  3. Mam pytanie. Samochod posiada akumulator varty 12V. Po 2 dniach padl akumulator. Samochod swiezo kupiony. Posiadam multimetr, ale kupilem najtanszy za 20 zl i biore pod uwage male bledy w wynikach pomiarow. Rano podroz do pracy przebiegla normalnie, po 8 godzinach w pracy i nie zostawiajac ani na swiatlach, ani na wlaczonym radiu, samochod nie odpalil. Na nastepny dzien sprawdzilem aku multimetrem, napiecie wynosilo jedynie 7,4V. W sprawnym aucie pokazuje prawidlową wartość 12,5V. Czy mozliwe zeby az tak sie rozladowal po 2 dniach nieuzywania ?
    No dobrze, przyjmijmy że zrobię tak jak pokazano na filmiku w celu sprawdzenia poboru prądu. Czy mając polaczona kleme z akumulatorem przez multimetr moge po kolei odlaczac bezpieczniki i monitorowac pobor pradu ? Czy w ten sposob znajde gdzie ucieka prad ? Moge odlaczac po kolei wszystkie bezpieczniki czy nalezy szczegolnie na cos uwazac ?
    Pozdrawiam.

  4. Dzień dobry , Zgodnie z wskazówkami zmierzyłem na tym zakresie 10A. Zaraz po połączeniu wychodzi 0,50 i potem trzeba trzymać, po kilkunastu sekundach spada do 0,47 a gdzieś po minucie spada do 0,03. Czy to w porządku że dopiero po jakimś czasie pokazuje ten prawidłowy upływ 30mA ?

  5. Pytanie może głupie, ale podobno nie ma głupich pytań…. czy jeśli obciążyłeś czujnik otwarcia klapy, później zamknąłeś drzwi auta – to ma znaczenie w poborze prądu…. pytam w kontekście mojego auta…doładowuję swój aku w bmw e38 od strony silnika ale nie obciążam czujnika; po prostu zamykam drzwi auta, maska otwarta i podłączam prostownik… czy pobór będzie większy przez ten czujnik? jakiś moduł będzie cały czas pracował? dzięki za odpowiedź

  6. Witam. Był u mnie spec od akumulatorów. Prosiłem aby zmierzył upłynność prądu. Mam taki sam miernik. Jak zmierzył to wyszło 0,45 na 10A. Pytanie czy zrobił to poprawnie. Rozłączył klemę minusową na akumulatorze i dotknął miernikiem zacisków natomiast pod obd wciąż był podłączony drugi akumulator podtrzymujący aby nie stracić danych. Coś mi się wydaje, że to bzdura wyszła. Chodziło o to, że auto nie było używane ponad miesiąc i napięcie spadło na tyle, że alarmu nie można było wyłaczyć pilotem. Potem zmierzyłem napięcie i aku miał 11.3V. Możliwe, żeby napięcie tak spadło i prąd, że w ogole auto nie zareagowało na pilota czy się raczej coś przywiesiło? Poprzedni aku miałem 6 lat i nie widział prostownika. Jednak miesiąc to nigdyauto nie stało bez użytku. Natomiast tego już ładowałem 3 razy a aku ma pół roku. Jakiś szajs.

  7. Wszystko dobrze wytłumaczone, ale mam jedno pytanie. Potrzebuję dokonać pomiaru manetek podgrzewanych do motocykla, bo nie znam nawet ich przybliżonego poboru prądu. Miernik mam niestety wątpliwej jakości. Czy miernik może nie wytrzymać takiego zadania?

  8. Cześć. Chciałbym się Ciebie poradzić w kwestii ładowania alternatora. Ostatnio zakupiłem sobie do auta woltomierz wtykany do gniazdka zapalniczki. Po odpaleniu auta wskazywał napięcie ładowania 14,3. Natomiast gdy rozgrzał się silnik i spadły obroty napięcie wynosiło już 12,5-12,7 V (wzrasta po dodaniu obrotów). Na początku sądziłem że to ten miernik do kitu jest. Wziąłem więc multimetr i zmierzyłem napięcie na klemach. Wskazania były jednak identyczne. Jest to roczna Toyota Corolla, co prawda użytkuję ją rzadko (ostatnio raz na tydzień), nie mniej czy takie spadki napięcia są normalne? Podczas jazdy napięcie wynosi 14,2-14,3V, jednak gdy się zatrzymam to po 2-3 minutach napięcie ładowania znowu spada poniżej 13V. Zanim pojadę z tym na serwis do ASO chciałbym się poradzić czy to wina alternatora czy może należy doładować akumulator? Po dniu przerwy ma 12,2V .

  9. Posłużyłem się takim samym miernikiem i tą metodą. Udało mi się sprawdzić dlaczego rozładował się NOWY akumulator. Sprawa była banalna i zaoszczędziłem co najmniej 100zł bo nie była potrzebna wizyta u elektryka. Dzięki za film 😉

  10. Panie Rafale. Samochod to Toyota Auris 1,6 benzyna rok 2014. Kupiłem multimetr UT33C i chciałem sprawdzic pobor prądu na postoju wg. Pana ustawien.klema zdjęta multimetr na 10A wynik to 0,16 .Następnie multimetr na 200mA wynik to 000., co zrobiłem zle ,że wynik nie potwierdził sie. Czy w takim samochodzie z alarmem to dobry wynik.

  11. Witam, kombi e46 2.0d więc patrzę na miernik przez szybę bagażnika. Samochód z alarmem, zamknięty. Pomiar wacha się od 0,01 do 3.28. Wszystko podpięte jak na filmiku. I nie kumam czemu taka różnica….

  12. witam szukam wskazówki jak naprawić usterkę mam 1.9 sdi i sprawa wygląda tak że ładowanie jest ok ponad 14 na zwykłym i obciążonym prąd pobierany na postoju jest w normie chyba na początku 0,17 po chwili uspokaja sie do 0,03-4 Jeśli nie zdejmę klem na wieczór to rano aku rozładowane nie mam juz pomysłów co to możne być dodam że jak już odpalę auto pojeżdżę odpala normalnie zostawię na pare godzin i nie odpali !!! prosze o pomoc

  13. Chyba najlepszy film jaki widziałem z tej dziedziny. Pomysł z drutami bardzo przemyślany, sam Chyba w ten sposób spaliłem bezpiecznik bo po odpięciu klemy i wpięciu w to miejsce miernika samochód na start wziął za dużo prądu. Teraz już wiem jak zrobić poprawnie. Dzięki 😉

  14. Mam problem… Rozładowuje się akumulator w czasie postoju. Mierzyłem upływy na zamkniętym centralnym zamku i czuwającym alarmie – spada po kilku minutach do 0.019A i tak zostaje (zostawiłem na kilkanaście minut). Alternator po regeneracji 2 lata temu ładuje 14.2-14.4V zarówno na postoju jak i w czasie jazdy (mam podgląd z menu serwisowego auta). Byłem dziś zrobić test obciążeniowy, trzymało 10.35V i nie spadało, przy 86% sprawności akumulatora i 88% naładowaniu. Łkam, bo po 3 dniach bez jazdy akumulator rozładowuje się do 10V, a Astra o której mowa automatycznie odcina zapłon, nawet nie próbuje zachechłać. Jendo co wiem, to mam przebicie na obudowie, o ile coś takiego istnieje, ok 0.3V. Mierzyłem przykładając minus do minusa, a plusem przykładając do różnych miejsc obudowy. Nie wiem czy to profesjonalne, ale w akcie desperacji to jedyne co mam. Czy takie coś może rozładowywać doładowany akumulator w 3 dni?

  15. Mierzylem dzisiaj mam 0.22 – 0.23 za dużo czy tyle tolerancji moze być? Jak nie zamykam centralki to jest 0.01 i tak stoi, a jak zamknę centralkę chwile pomyśli i zatrzymuje się jak wyzej pisałem pisałem.

  16. Hej. Kolego zrobiłem tak jak na filmie i na 10A pokazuje mi 0,02-0,03 A a jak przełączę na mA to pokazuje chwilę jakieś wartości a po ułamku sekundy OL (kończy się zakres). Wszystko robione jak na filmie tylko ze na klemie dodatniej bo miałem lepszy dostęp. Podpowiesz o co tutaj chodzi???

Dodaj komentarz

Zadzwoń!