Siema
Dzisiaj pokroiliśmy razem z Michałem Motobiedą silnik z jego dejli peerelowskiego reliktu zwanego Polonezem. Ostatnio z takimi jednostkami miałem do czynienia kiedy wypasałem krowy na pastwisko i po lekcjach w podstawówce naprawiałem samochody w stodole.
Pozdro!
Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,
Related
44 thoughts on “SEKCJA ZWŁOK, SILNIK Z POLONEZA, POLSKI RED-BLOCK, GOŚĆ MOTOBIEDA.”
Kiedy patrzę na trzy punkty podparcia wału korbowego to się zastanawiam po ch ręce brudzić Mogło to jeździć dłużej ale nie Trzy panewy i cześć Bieda sobie poradzi😁
Chrisie, czy to nie jest troche tak ze na tych panewkach zrobil sie taki rdzawy nalot od wody ktora byla w smarowaniu? A nie ze sa zdarte? Oczywiscie do wymiany tak i tak ale pytam
Problemem silników produkcji FSO (W zasadzie to wszystkich produkowanych w PRL) były wycieki oleju z uszczelniaczy wału korbowego. W silnikach produkcji Ursusa od strony sprzęgła był zamiast simmeringu odrzutnik i to przy gównianej technologii obróbki bloków lepiej się sprawdzało niż uszczelniacz gumowy. Ale to był traktor (nawiasem mówiąc, Janusz i to potrafił zjebać naprawiając ciapka w stodole) Rzecz w tym, że blok po odlaniu powinien być wygrzany i sezonowany aby pozbyć się naprężeń w odlewie. Oczywiście nikt tego nie robił i odlewy po ostygnięciu trafiały na obrabiarki. Efekt był taki, że odlew odprężał się w pracującym silniku, co sprawiało, że po jakimś czasie mieliśmy do czynienia z nieosiowymi panewkami. Urywające się wały to nie tylko wina trzech podpór zamiast pięciu. Jak sobie z tym poradzić bez półrocznego leżakowania odlewów w magazynie? Dać absurdalnie duże luzy montażowe. Proste? Pewnie, tyle, że wał tańczy tango, a uszczelniacze nie mogą znaleźć sobie miejsca. Leje się nawet z nowego silnika.
Ja bym się nie śmiał, silnik ma swoje lata to fakt mimo wszystko zwracam uwagę na to jak się go rozbiera, nie to co dzisiejsze konstrukcji i śruby z plasteliny bez indukcji nie podchodź.
Tu nie ma sie co doktoryzować. Ta konstrukcja ma 60- 70 lat ? Zjeździłem trochę fiatów 1300, 1500 czy 1500 MR. Jakoś nigdy mnie nie zawiodły. Trzeba tylko kochać swój silnik a nie tylko dawać mu w dypę . Przychodzi potem długowłosy Pan któremu wydaje się że rozumy pozjadał albowiem od młodości dorwał się do samochodów tatusia i o nic w życiu nie musiał zadbać. Rura i do przodu 🙃
Polonez japonska nazwa Takafura. Na poczatek przydaloby sie troche szacunku. Jest takie stare przyslowie " nie sra sie w swoje gniazdo". Niezaleznie czerwone czy nie. Bylo polskie choc pod czerwonym nadzorem. Tak poza tym dziekuje za filmik.
Bo motobieda się chuja zna. Coś tam poczytał ale pojęcia brak. Dla niego kazde auto starsze niż 2 lata to złom. Jakby sam miał rozebrać ten silnik o ileby umiał, to nie wiedziałby co powiedzieć. Wszystko wie. Tyle silników rozebrał i widział żeeeeee… Że wszystkim się spotkał. Jedyne co to słyszał gdzieś jakieś opowieści o czymś tam. Konkretne pytanie i…. No niewiem. Ot całą historyja
Pozdrowienia dla obu panów
12:49 "Wał trzyma wymiary.." Panie bo fabryka robiła to jako produkcje uboczną przy produkcji wałów do czołgów…. 😂😂😂
poskładajcie go jak taki dobry
wam też youtube to podsunął po obejrzeniu filmu dokurviatora z polonezem?
Części lepsze niż obecnie szczególnie z grupy VW TFSI.
Lubię wiedzę przekazywaną w ten sposób. Dziękuję obu panom i pozdrawiam!
No to reanimacja!
Kiedy patrzę na trzy punkty podparcia wału korbowego to się zastanawiam po ch ręce brudzić Mogło to jeździć dłużej ale nie Trzy panewy i cześć Bieda sobie poradzi😁
co to za muzyka na początku jak z horroru xd
Jak żyd po pustym sklepie
Motobieda człowiek stworzony do narzekania. Cecha która pozwala jedynie w Polsce osiągnąć sukces na YT. 🤣🤪
Ty mówisz gówno a w tych latach jak byś miał prawko to byś chciał mieć taki silnik wiec nie oczerniaj
Fajny odcinek.
Sieczkarnia to "prawie" 4AGE RedTop 😉
Chrisie, czy to nie jest troche tak ze na tych panewkach zrobil sie taki rdzawy nalot od wody ktora byla w smarowaniu? A nie ze sa zdarte? Oczywiscie do wymiany tak i tak ale pytam
b-żydzę się biedą
konstrukcja z lat 50 tych
panie MOTOBIEDA mówi się uszczelka a nie "ustrzelka"18:41
macie napisane morpak miedzy 3 a 4 cylindrem 😉
Problemem silników produkcji FSO (W zasadzie to wszystkich produkowanych w PRL) były wycieki oleju z uszczelniaczy wału korbowego. W silnikach produkcji Ursusa od strony sprzęgła był zamiast simmeringu odrzutnik i to przy gównianej technologii obróbki bloków lepiej się sprawdzało niż uszczelniacz gumowy. Ale to był traktor (nawiasem mówiąc, Janusz i to potrafił zjebać naprawiając ciapka w stodole)
Rzecz w tym, że blok po odlaniu powinien być wygrzany i sezonowany aby pozbyć się naprężeń w odlewie. Oczywiście nikt tego nie robił i odlewy po ostygnięciu trafiały na obrabiarki. Efekt był taki, że odlew odprężał się w pracującym silniku, co sprawiało, że po jakimś czasie mieliśmy do czynienia z nieosiowymi panewkami. Urywające się wały to nie tylko wina trzech podpór zamiast pięciu. Jak sobie z tym poradzić bez półrocznego leżakowania odlewów w magazynie? Dać absurdalnie duże luzy montażowe. Proste? Pewnie, tyle, że wał tańczy tango, a uszczelniacze nie mogą znaleźć sobie miejsca. Leje się nawet z nowego silnika.
Motobieda iloraz kurestwa przy profesorze spadł co już jest wielkim osiągnięciem 🙂
Panewki tak ch… ze nawet wału nietknely
Suchar.
Bieda w Białymstoku.
Kolega zaje.. chał silnik, ale komuna jest winna.
Czyli wypadl bolec, tak jak ta sama droga wypadlo cisnienie oleju?
Sorki za odgrzanie kotleta
To OHV już nie potrzebuje M I O D U,
Dobrze wykonało swoją robotę.
Press f to pay respects.
Kiedy sekcja zwłok Motobiedy?
I złożyli ten silnik?
Przykro..
Ja bym się nie śmiał, silnik ma swoje lata to fakt mimo wszystko zwracam uwagę na to jak się go rozbiera, nie to co dzisiejsze konstrukcji i śruby z plasteliny bez indukcji nie podchodź.
Wał zrobiony z tego co piczka, niedozajebania 😂
Tu nie ma sie co doktoryzować. Ta konstrukcja ma 60- 70 lat ? Zjeździłem trochę fiatów 1300, 1500 czy 1500 MR. Jakoś nigdy mnie nie zawiodły. Trzeba tylko kochać swój silnik a nie tylko dawać mu w dypę
. Przychodzi potem długowłosy Pan któremu wydaje się że rozumy pozjadał albowiem od młodości dorwał się do samochodów tatusia i o nic w życiu nie musiał zadbać. Rura i do przodu 🙃
Polonez japonska nazwa Takafura.
Na poczatek przydaloby sie troche szacunku.
Jest takie stare przyslowie " nie sra sie w swoje gniazdo".
Niezaleznie czerwone czy nie. Bylo polskie choc pod czerwonym nadzorem.
Tak poza tym dziekuje za filmik.
Polsko włoski silnik to jest masakra a jeżeli chodzi o wał caro to czopy są poszeżone co nieco wydłużało przebieg tego silika.
Bo motobieda się chuja zna. Coś tam poczytał ale pojęcia brak. Dla niego kazde auto starsze niż 2 lata to złom.
Jakby sam miał rozebrać ten silnik o ileby umiał, to nie wiedziałby co powiedzieć. Wszystko wie. Tyle silników rozebrał i widział żeeeeee… Że wszystkim się spotkał. Jedyne co to słyszał gdzieś jakieś opowieści o czymś tam. Konkretne pytanie i…. No niewiem. Ot całą historyja
Ale korek oleju na stożek jest Ok
A mojego ochlapa żaden lokalny znachor nie chce zaworów ustawić brak czasu (chęci) U mnie gaz od fabryki i nie rozbierany nigdy
Mój ochłap właśnie się osral chyba panewa. Byś pomógł szarakowi filmik se nagrał przy okazji wyślę ci nalewkę albo wino bo kasy jak lodu w afryce
Carmina Burana 💓
Jak zwykle… Fajny odcinek i fajna obsada, a może by tak jeszcze jakiś wspólny odc?
Znowu ten głos z piwnicy
Kris powiedział gówno🤯
I pomyśleć, że ten cud techniki skonstruowali Włosi,
Fajny odcinek …. Pełna kultura…. I wiedza….