Loading…

Mechanika Pojazdów Osobowych

Mobilny Warsztat Samochodowy - Elektronika i Elektryka Samochodowa z dojazdem do klienta.
Kontakt do Mechanika

SEKCJA ZWŁOK, SILNIK Z POLONEZA, POLSKI RED-BLOCK, GOŚĆ MOTOBIEDA.



Siema
Dzisiaj pokroiliśmy razem z Michałem Motobiedą silnik z jego dejli peerelowskiego reliktu zwanego Polonezem. Ostatnio z takimi jednostkami miałem do czynienia kiedy wypasałem krowy na pastwisko i po lekcjach w podstawówce naprawiałem samochody w stodole.
Pozdro!

MOTOBIEDA LINK:
https://www.youtube.com/channel/UCctu4z-mlxO-x7K0RDCk4ag

Meble warsztatowe których używam.
http://www.fastservice.pl

Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,

44 thoughts on “SEKCJA ZWŁOK, SILNIK Z POLONEZA, POLSKI RED-BLOCK, GOŚĆ MOTOBIEDA.

  1. Kiedy patrzę na trzy punkty podparcia wału korbowego to się zastanawiam po ch ręce brudzić Mogło to jeździć dłużej ale nie Trzy panewy i cześć Bieda sobie poradzi😁

  2. Problemem silników produkcji FSO (W zasadzie to wszystkich produkowanych w PRL) były wycieki oleju z uszczelniaczy wału korbowego. W silnikach produkcji Ursusa od strony sprzęgła był zamiast simmeringu odrzutnik i to przy gównianej technologii obróbki bloków lepiej się sprawdzało niż uszczelniacz gumowy. Ale to był traktor (nawiasem mówiąc, Janusz i to potrafił zjebać naprawiając ciapka w stodole)
    Rzecz w tym, że blok po odlaniu powinien być wygrzany i sezonowany aby pozbyć się naprężeń w odlewie. Oczywiście nikt tego nie robił i odlewy po ostygnięciu trafiały na obrabiarki. Efekt był taki, że odlew odprężał się w pracującym silniku, co sprawiało, że po jakimś czasie mieliśmy do czynienia z nieosiowymi panewkami. Urywające się wały to nie tylko wina trzech podpór zamiast pięciu. Jak sobie z tym poradzić bez półrocznego leżakowania odlewów w magazynie? Dać absurdalnie duże luzy montażowe. Proste? Pewnie, tyle, że wał tańczy tango, a uszczelniacze nie mogą znaleźć sobie miejsca. Leje się nawet z nowego silnika.

  3. Ja bym się nie śmiał, silnik ma swoje lata to fakt mimo wszystko zwracam uwagę na to jak się go rozbiera, nie to co dzisiejsze konstrukcji i śruby z plasteliny bez indukcji nie podchodź.

  4. Tu nie ma sie co doktoryzować. Ta konstrukcja ma 60- 70 lat ? Zjeździłem trochę fiatów 1300, 1500 czy 1500 MR. Jakoś nigdy mnie nie zawiodły. Trzeba tylko kochać swój silnik a nie tylko dawać mu w dypę
    . Przychodzi potem długowłosy Pan któremu wydaje się że rozumy pozjadał albowiem od młodości dorwał się do samochodów tatusia i o nic w życiu nie musiał zadbać. Rura i do przodu 🙃

  5. Polonez japonska nazwa Takafura.
    Na poczatek przydaloby sie troche szacunku.
    Jest takie stare przyslowie " nie sra sie w swoje gniazdo".
    Niezaleznie czerwone czy nie. Bylo polskie choc pod czerwonym nadzorem.
    Tak poza tym dziekuje za filmik.

  6. Bo motobieda się chuja zna. Coś tam poczytał ale pojęcia brak. Dla niego kazde auto starsze niż 2 lata to złom.
    Jakby sam miał rozebrać ten silnik o ileby umiał, to nie wiedziałby co powiedzieć. Wszystko wie. Tyle silników rozebrał i widział żeeeeee… Że wszystkim się spotkał. Jedyne co to słyszał gdzieś jakieś opowieści o czymś tam. Konkretne pytanie i…. No niewiem. Ot całą historyja

Dodaj komentarz

Zadzwoń!