Silnik LiquidPiston może być prawdziwym punktem zwrotnym w historii spalinowych jednostek napędowych. Taki Wankel, ale bez jego wad – jest czysty, bardzo wydajny i nie jest paliwożerny. Analizuje jego budowę i zasadę działania.
This video is fair use under copyright law because it is transformative in nature, uses no more of the original than necessary and has no negative effect on the market for the original work.
––––––––––––––––––––––––––––––
All music under Creative Commons — Attribution 3.0 Unported — CC BY 3.0
––––––––––––––––––––––––––––––
Lista wykorzystanych materiałów. Warto subskrybować i oglądać ich filmy!
The list of videos used in this film. Be sure to watch them and subscribe!
How a Rotary Engine Works by Matt Rittman
youtu.be/6BCgl2uumlI
How a Rotary Engine Works by Behind The Engineering
youtu.be/2KOuzmCjD30
Wankel Engine / Rotary Engine – How it works! by Thomas Schwenke
youtu.be/josJhz8VS8A
Pure RX7 FD (500HP) by calabero by JLB Visuals
youtu.be/qzPphhCNFQw
Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,
Related
29 thoughts on “Silnik, który ma OGROMNĄ przewagę nad elektrykami. Spalinówki nadal w grze! Elektryk nie ma szans 😮”
Nie no, fajny wynalazek… ale ten twój tytuł to pierdolony fake i clickbait. Żaden silnik spalinowy nigdy nie dorówna elektrycznemu. Nie chce mi się opisywać- zostawię tylko hasła: ciśnienie, temperatura, ruchome części, drgania i wibracje, prędkość obrotowa, sprawność (dwa najważniejsze). Jedyna przewaga, to faktycznie gęstość energetyczna paliwa (póki co), ale to nieważne, bo mowa o samym silniku i osprzęcie. Silnik elektryczny może ci przekazać cały maksymalny moment z prędkością prądu właśnie, w każdym zakresie obrotowym, czyli np. przyspieszenie samochodu 0-50 potrwa 2s 50-100 2s 100-150 2s, itd… z drobnymi przesunięciami, pomijając opory powietrza. Limitem są tu tylko wytrzymałości łożysk i kół, bo sam silnik przeniesie, nie zatrze się, nie wybuchnie, ani nic… A któregoś dnia, ktoś wymyśli lżejsze przechowywacze prądu, które zmagazynują i dostarczą więcej energii. Albo w ogóle jak Tesla, bezprzewodowy i darmowy prąd dostępny wszędzie na planecie…
Napewno sa ciekawe rozwiazania. Czy jednakze moglbys mowic prostym polskim jezykiem . To poprawi percepcje idiotow ktorzy uzywaja , o ku..wa, zajebiscie , ja pier..le. Jestes osoba publiczna a to zobowiazuje do uzywania prawdziwego j polskiego z jak najmniejsza ilos is zastepczych slow.
Jeden podstawowy problem jakiegokolwiek silnika spalinowego to paliwo. Paliwo kopalne które prędzej czy później się skończy a skutecznej nowej technologi nie wprowadza się z dnia na dzień. Nawet przy tym ślepym pędzie w stronę elektryków całkowita wymiana aut spalinowych na elektryczne potrwa dekady.
Do jednośladów ten silnik jest znakomity – mała pojemność i dużą z jej moc, w miarę oszczędny, zero wibracji…. Coś pięknego, już sobie wyobrażam Goldwinga z silnikiem o pojemności 350cc robiący tyle samo mocy albo i mniej, a zarazem cichutki i wibrujący
Mówisz że masa bezyny ma 40% większą objetość jak objętość akumylatorów w samochodach i pewnie masz racje, ale jaka jest wydajność energetyczna benzyny w stosunku do wydajności akumulatora w aucie elektrycznym, chdzi mi o to ile tak naprade wykorzystujesz energii w procesie spalania benzyny i ile z tej energi to ruch pojazdu a ile z tego to energia cieplna,
Gdyby rozwiazanie Liquid Pistons okazalo sie wydajniejsze (a tak à propos, to jaka jest jego wydajnosc ? bo jakos nikt tego nie podal) i tak super ekologiczne jak obiecuja (w co mocno watpie bo opiera sie ono nadal na wyziewie gazow bedacych produktem spalania) to nikt by sie przy elektrykach nie upieral. No ale nie o takich cudach sie juz mowilo i nic z nich nie bylo. Chocby cudowny dwusow Orbitala czy silnik na sprezone powietrze niejakiego Guy Nègre w ktory uwierzyl koncern Tata i jakos wszelki sluch o nim zaginal. I co ? I…. pstro. Povagowanemu niby elektryczne silniki nie przeszkadzaja ale nie przepusci okazji by im szpile wbijac i snuc swa nostalgie do sadzomiotow. Alez nie ma problemow z silnikami spalinowymi ! Przyszlosc nalezy do nich bo sa duzo lepsze od elektrycznych. Jedyne co nalezy zrobic to wsadzic rure wydechowa do kabiny by sie gazy tam filtrowaly i upajaly ich dumnych posiadaczy zanim czyste (samo CO2) wydostana sie do atmosfery. Po sprawie. A no i jeszcze paliwko bedzie sie samo robilo ze slonca wiatru czy plywow morskich oczywiscie.
Zaraz zaraz, ktos sie tu dal zwieźć chwytom marketingowym ! Ten silnik ma ponoć rozwijać 10 razy wiecej mocy z danej objetosci. Tylko w stosunku do jakiego silnika ? Bo 'demonstrator' w Go-karcie ma bardzo marna charakterystyke. 3,5 KM z 0,07 l to jest 50 KM/litr !!!! Przyjmujac poprawke na to, ze spala wodor i zakladajac, ze stosunek spadku mocy przy uzyciu tego paliwa jest podobny jak w innych silnikach spalinowych 'spalajacych' wodor (BMW 760i : 445 -> 260 czyli 43,3 KM mocy na litr pojemnosci, projekt zaniechany z powodu bardzo szybkiego zuzycia materialow wewnatrz silnika spowodowanago kontaktem z tym paliwem) to daje nam to niebotyczne 85,6 KM z litra !!!! Tyle sie uzyskuje obecnie z niewysilonych silnikow wolnossacych ! Np Ford Ecoboost. Gdzie jest to razy 10 ? A i stosunek mocy do masy nie jest jakis fenomenalny.
dla mnie (choć wiem ze to stary film już): 1) jaka będzie realna emisyjność? 2) silnik chłodzony powietrzem w automotive to jest problem 3) jak wygląda smarowanie uszczelnień? jeśli poprzez paliwo to lipa jeśli kanał pod uszczelnieniem i mikro otworki w uszczelnieniu to może być sporo oleju spalanego 4) brak zmienności faz tzn. silnik jest bliżej stacjonarnego czyli znów automotive jako generator lub latanie gdzie prędkość przelotowa jest znana. 5) czy dobrze rozumiem, że na filmie pokazana jest wersja z wtryskiem? a jak to ma się do cząstek stałych innych takich pierdół? 6) jak łączyć te plastry ze sobą- średnio możliwe na jednym wale bez specjalnych przekładni? 7) uturbienie tego będzie wyzwaniem 8) grzanie tłoka w jednym miejscu też będzie go nierówno termicznie obciążać
Udanego weekendu kochani! Lecę skorzystać ze śniegu 😅 Pamiętajcie o naszej aukcji na WOŚP, na licytację wystawiliśmy unikatowy gadżet! https://allegro.pl/oferta/unikatowa-bluza-kanalu-povagowani-11695173752
👍👍👍
A po co przeciwwaga nie lepiej dać drugi tłok i drugą komorę spalania?
A gdyby zastosować po jednym, odpowiednio dużym/małym, silniku do każdego koła?
Wszystko fajnie tylko po co ten durny tekst o "ogromnej" przewadze?
niemcy i tak nie pozwolą prod.!!! jak kasy z tego niebedą mieli!
nie ma co niezly silnik
Dzięki za info
Genialnie prosto i logiczne wyjaśnia Pan działanie tego silnika. Myślę ,że ma bardzo duźe szansę jako hybryda szeregowa,
Sadzimy, ze takie przeciaganie slow to jak werbalne spuszczanie sie na widza… naraaa
ja: fajny silnik
povagowani: jest cichszy
ja: jednak ch**owy
Jak yuo tubę jebię dwoma reklamami na początku twojego filmu to popierdole twoje filmy i tego pisiorskiego you tuba
Pozdrawiam…..myślę jednak że motoryzacja i silniki spalinowe przetrwają,
I co dalej z tym silnikiem, bo mnie bardzo to interesuje.
Nie no, fajny wynalazek… ale ten twój tytuł to pierdolony fake i clickbait. Żaden silnik spalinowy nigdy nie dorówna elektrycznemu. Nie chce mi się opisywać- zostawię tylko hasła: ciśnienie, temperatura, ruchome części, drgania i wibracje, prędkość obrotowa, sprawność (dwa najważniejsze). Jedyna przewaga, to faktycznie gęstość energetyczna paliwa (póki co), ale to nieważne, bo mowa o samym silniku i osprzęcie. Silnik elektryczny może ci przekazać cały maksymalny moment z prędkością prądu właśnie, w każdym zakresie obrotowym, czyli np. przyspieszenie samochodu 0-50 potrwa 2s 50-100 2s 100-150 2s, itd… z drobnymi przesunięciami, pomijając opory powietrza. Limitem są tu tylko wytrzymałości łożysk i kół, bo sam silnik przeniesie, nie zatrze się, nie wybuchnie, ani nic…
A któregoś dnia, ktoś wymyśli lżejsze przechowywacze prądu, które zmagazynują i dostarczą więcej energii. Albo w ogóle jak Tesla, bezprzewodowy i darmowy prąd dostępny wszędzie na planecie…
Napewno sa ciekawe rozwiazania.
Czy jednakze moglbys mowic prostym polskim jezykiem . To poprawi percepcje idiotow ktorzy uzywaja , o ku..wa, zajebiscie , ja pier..le.
Jestes osoba publiczna a to zobowiazuje do uzywania prawdziwego j polskiego z jak najmniejsza ilos is zastepczych slow.
Jeden podstawowy problem jakiegokolwiek silnika spalinowego to paliwo. Paliwo kopalne które prędzej czy później się skończy a skutecznej nowej technologi nie wprowadza się z dnia na dzień. Nawet przy tym ślepym pędzie w stronę elektryków całkowita wymiana aut spalinowych na elektryczne potrwa dekady.
Jestem starej daty technikiem samochodowym po legnickiej 9TS (r66)
Wiesz że ten silnik wymyślono już około 10 lat temu? Coś powoli się to rozwija.
jak jest 10x mniejszy to pojazd może mieć dwa takie silniki, jeden optymalny tam gdzie trzeba niskich obrotów, drugi tam gdzie wysokich.
Naprawa powinna też być prosta. Kilka części, Mietek w garażu powinien ogarnąć.
Hmmmm… długość cyklu ssania i wydechu fakt jest cały czas stała, ale może dałoby się sterować intensywnością przepływu montując klapki w tłoku.
tytuł zawsze rewelacyjny a materiał kiepski jak twoje farbowane włosy
Do jednośladów ten silnik jest znakomity – mała pojemność i dużą z jej moc, w miarę oszczędny, zero wibracji…. Coś pięknego, już sobie wyobrażam Goldwinga z silnikiem o pojemności 350cc robiący tyle samo mocy albo i mniej, a zarazem cichutki i wibrujący
Mówisz że masa bezyny ma 40% większą objetość jak objętość akumylatorów w samochodach i pewnie masz racje, ale jaka jest wydajność energetyczna benzyny w stosunku do wydajności akumulatora w aucie elektrycznym, chdzi mi o to ile tak naprade wykorzystujesz energii w procesie spalania benzyny i ile z tej energi to ruch pojazdu a ile z tego to energia cieplna,
Gdyby rozwiazanie Liquid Pistons okazalo sie wydajniejsze (a tak à propos, to jaka jest jego wydajnosc ? bo jakos nikt tego nie podal) i tak super ekologiczne jak obiecuja (w co mocno watpie bo opiera sie ono nadal na wyziewie gazow bedacych produktem spalania) to nikt by sie przy elektrykach nie upieral. No ale nie o takich cudach sie juz mowilo i nic z nich nie bylo. Chocby cudowny dwusow Orbitala czy silnik na sprezone powietrze niejakiego Guy Nègre w ktory uwierzyl koncern Tata i jakos wszelki sluch o nim zaginal. I co ? I…. pstro. Povagowanemu niby elektryczne silniki nie przeszkadzaja ale nie przepusci okazji by im szpile wbijac i snuc swa nostalgie do sadzomiotow. Alez nie ma problemow z silnikami spalinowymi ! Przyszlosc nalezy do nich bo sa duzo lepsze od elektrycznych. Jedyne co nalezy zrobic to wsadzic rure wydechowa do kabiny by sie gazy tam filtrowaly i upajaly ich dumnych posiadaczy zanim czyste (samo CO2) wydostana sie do atmosfery. Po sprawie. A no i jeszcze paliwko bedzie sie samo robilo ze slonca wiatru czy plywow morskich oczywiscie.
Zaraz zaraz, ktos sie tu dal zwieźć chwytom marketingowym ! Ten silnik ma ponoć rozwijać 10 razy wiecej mocy z danej objetosci. Tylko w stosunku do jakiego silnika ? Bo 'demonstrator' w Go-karcie ma bardzo marna charakterystyke. 3,5 KM z 0,07 l to jest 50 KM/litr !!!! Przyjmujac poprawke na to, ze spala wodor i zakladajac, ze stosunek spadku mocy przy uzyciu tego paliwa jest podobny jak w innych silnikach spalinowych 'spalajacych' wodor (BMW 760i : 445 -> 260 czyli 43,3 KM mocy na litr pojemnosci, projekt zaniechany z powodu bardzo szybkiego zuzycia materialow wewnatrz silnika spowodowanago kontaktem z tym paliwem) to daje nam to niebotyczne 85,6 KM z litra !!!! Tyle sie uzyskuje obecnie z niewysilonych silnikow wolnossacych ! Np Ford Ecoboost. Gdzie jest to razy 10 ? A i stosunek mocy do masy nie jest jakis fenomenalny.
Fajnie by było spopularyzować te silniki najpierw w agregatach kosiarkach i kosach spalinowych a pozniej to juz pojdzie z gorki
dla mnie (choć wiem ze to stary film już):
1) jaka będzie realna emisyjność?
2) silnik chłodzony powietrzem w automotive to jest problem
3) jak wygląda smarowanie uszczelnień? jeśli poprzez paliwo to lipa jeśli kanał pod uszczelnieniem i mikro otworki w uszczelnieniu to może być sporo oleju spalanego
4) brak zmienności faz tzn. silnik jest bliżej stacjonarnego czyli znów automotive jako generator lub latanie gdzie prędkość przelotowa jest znana.
5) czy dobrze rozumiem, że na filmie pokazana jest wersja z wtryskiem? a jak to ma się do cząstek stałych innych takich pierdół?
6) jak łączyć te plastry ze sobą- średnio możliwe na jednym wale bez specjalnych przekładni?
7) uturbienie tego będzie wyzwaniem
8) grzanie tłoka w jednym miejscu też będzie go nierówno termicznie obciążać