Temat silników elektrycznych jest ogromny ale postaram się w tym odcinku przekazać wam przynajmniej podstawową wiedzę w tym temacie.
Jeśli spodobał Wam się odcinek, zapraszamy do polubienia naszej strony na Facebook’u:
Zapraszamy na stronę http://reduktorszumu.cupsell.pl do zakupu koszulek i gadżetów z logiem Reduktora Szumu. W ten sposób możecie przyczynić się do rozwoju naszego kanału.
Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,
Related
37 thoughts on “Silniki elektryczne [RS Elektronika]#86”
Jakież było moje zdziwienie gdy dziś zobaczyłem Pański materiał o silnikach, na lekcji zdalnego nauczania (fizyka) mojej córki, uczennicy 2kl LO. To raczej świadczy o wysokim poziomie prezentowanych wiadomości. Jako subskrybent obu kanałów serdeczne gratulacje.
Fajny odcinek, dużo informacji. Mała uwaga w zdaniu "Podział silników na prąd stały i zmienny…" Zamiast wyrażenia prąd zmienny powinieneś w tym przypadku użyć prąd przemienny, którego wykres jest sinusoidalny (przemienny) i taki występuje w sieci elektrycznej w naszych domach. Oczywiście łapka w górę 👍
Mam pytanie. Czy prawidłowym jest twierdzenie z 18:50, że przy połączeniu w gwiazdę zasilamy 230V a w trójkącie 400V? Zawsze myślałem że właśnie w czasie połączenia w gwiazdę napięcie jest wyższe by ograniczyć prąd rozruchowy. Wiedząc o ogromie wiedzy prowadzącego ten kanał, zakładam że to ja popełniam gdzieś błąd. Nie mam jednak pojęcia w którym miejscu. Bardzo dziękuję za każdą pomoc. Pozdrawiam.
Próbowałem powtórzyć ten ekspertment z początku odcinka. Niestety mi sie nie kręci. Natomist prąd przepływa bo odczuwam wzrost temperatury. Co może być tego przyczynă ?
Przepraszam bardzo słucham filmu i się tak zastanawiam czy niema błędu filmie Gwiazda to nie jest zasilana z tak zwanej BI Siły czyli 400 V, a w trójkącie 230 V?
Jest jeszcze odmiana silników bezszczotkowych, które nie posiadają żadnych uzwojeń pomocniczych ani czujników Halla. Zdobywają one coraz większą popularność i są stosowane w dronach i modelarstwie. Położenie rotora jest ustalane przez układ sterujący (ESC), który mierzy indukowane napięcie na fazie, która w danym momencie jest wyłączona. Ich wadą jest to, że nie działają od bardzo niskich obrotów w przeciwieństwie do silników z np. czujnikami Halla.
Muszę stwierdzić, że się nie znasz. Już ten pierwszy silniczek, którego działanie starasz się wytłumaczyć na pierwszym rysunku, nigdy, ale to nigdy nie będzie działał!!! Jeżeli wirnik albo stojan jest wykonany z magnesów trwałych, to zawsze będzie to parzysta liczba biegunów. Inaczej się nie da. Proste? Wówczas cewka na wirniku albo na stojanie musi mieć liczbę biegunów, która jest wielokrotnością liczby 3. Usłyszałem jeszcze kilka innych głupot, ale już nie chce mi się pisać. Wykasuj ten film i nie wprowadzaj innych w błąd!!! Opowiadasz głupoty!!! I powiem jeszcze coś, w co napewno nie uwieerzysz. Każdy transformator prądu przemiennego jest też silnikiem. Jest to tak zwany silnik indukcyjny z zatrzymanym wirnikiem. Jeżeli nie wierzysz, to spytaj się kogoś, kto się zna.
Czy ktoś może mi pomóc jak działają małe silniki BLDC wykorzystywane w modelach RC? Czy są w nich zastosowane jakieś czujniki prędkości, w jaki sposób są sterowane przez kontroler? Na serwisach aukcyjnych wszystkie modele mają tylko 3 przewody zasilające, więc wychodziłoby że działają one w pętli otwartej?
Dzięki za gratulacje 🙂
Dziękuję
Ja także chętnie słucham, Można mówić bardzo długo.
Super:-) dzięki
Jedno pytanie: co z silnikami stałomagnesowymi. Pozdrawiam.
Jakież było moje zdziwienie gdy dziś zobaczyłem Pański materiał o silnikach, na lekcji zdalnego nauczania (fizyka) mojej córki, uczennicy 2kl LO. To raczej świadczy o wysokim poziomie prezentowanych wiadomości. Jako subskrybent obu kanałów serdeczne gratulacje.
Nauczaj mistrzu🙏
Fajny odcinek, dużo informacji. Mała uwaga w zdaniu "Podział silników na prąd stały i zmienny…" Zamiast wyrażenia prąd zmienny powinieneś w tym przypadku użyć prąd przemienny, którego wykres jest sinusoidalny (przemienny) i taki występuje w sieci elektrycznej w naszych domach. Oczywiście łapka w górę 👍
Wyświetliło mi się to na głównej kiedy zacząłem się uczyć o silniku komutatorowym
Mam pytanie. Czy prawidłowym jest twierdzenie z 18:50, że przy połączeniu w gwiazdę zasilamy 230V a w trójkącie 400V? Zawsze myślałem że właśnie w czasie połączenia w gwiazdę napięcie jest wyższe by ograniczyć prąd rozruchowy. Wiedząc o ogromie wiedzy prowadzącego ten kanał, zakładam że to ja popełniam gdzieś błąd. Nie mam jednak pojęcia w którym miejscu. Bardzo dziękuję za każdą pomoc. Pozdrawiam.
Tu jest jeden powazny blad. Przy polaczeniu w gwiazde uzwojenia nie lacza sie z zerem jak to Pan narysował i powiedzial.
świetna robota
Super filmy. Pozdrawiam
Próbowałem powtórzyć ten ekspertment z początku odcinka. Niestety mi sie nie kręci. Natomist prąd przepływa bo odczuwam wzrost temperatury. Co może być tego przyczynă ?
Przepraszam bardzo słucham filmu i się tak zastanawiam czy niema błędu filmie Gwiazda to nie jest zasilana z tak zwanej BI Siły czyli 400 V, a w trójkącie 230 V?
Jest jeszcze odmiana silników bezszczotkowych, które nie posiadają żadnych uzwojeń pomocniczych ani czujników Halla. Zdobywają one coraz większą popularność i są stosowane w dronach i modelarstwie. Położenie rotora jest ustalane przez układ sterujący (ESC), który mierzy indukowane napięcie na fazie, która w danym momencie jest wyłączona. Ich wadą jest to, że nie działają od bardzo niskich obrotów w przeciwieństwie do silników z np. czujnikami Halla.
Dziękuję I pozdrawiam
Świetne wprowadzenie. Kongrat!!!
Jak określić parametry silnika bez opisu? Oczywiście nie uszkadzając ich.
Rewelacyjny wykład
Muszę stwierdzić, że się nie znasz. Już ten pierwszy silniczek, którego działanie starasz się wytłumaczyć na pierwszym rysunku, nigdy, ale to nigdy nie będzie działał!!! Jeżeli wirnik albo stojan jest wykonany z magnesów trwałych, to zawsze będzie to parzysta liczba biegunów. Inaczej się nie da. Proste? Wówczas cewka na wirniku albo na stojanie musi mieć liczbę biegunów, która jest wielokrotnością liczby 3.
Usłyszałem jeszcze kilka innych głupot, ale już nie chce mi się pisać.
Wykasuj ten film i nie wprowadzaj innych w błąd!!! Opowiadasz głupoty!!!
I powiem jeszcze coś, w co napewno nie uwieerzysz. Każdy transformator prądu przemiennego jest też silnikiem. Jest to tak zwany silnik indukcyjny z zatrzymanym wirnikiem. Jeżeli nie wierzysz, to spytaj się kogoś, kto się zna.
Myślę że jako fachowiec powinien Pan świadomie używać rozróżnienia prąd zmienny i prąd przemienny. Jest to jednak kolosalna różnica
Gdyby tylko w szkole przekazywali wiedzę jak na tym kanale … aż się chce oglądać. Gratuluję.
dzięki. mam pytanie. czy silnik indukcyjny sprawdzi się do zasilania prądnicy 5kw?
Super Wyjasnienia.
Czy ktoś może mi pomóc jak działają małe silniki BLDC wykorzystywane w modelach RC? Czy są w nich zastosowane jakieś czujniki prędkości, w jaki sposób są sterowane przez kontroler? Na serwisach aukcyjnych wszystkie modele mają tylko 3 przewody zasilające, więc wychodziłoby że działają one w pętli otwartej?
Pozdro dla 2 tme Fiodor best teacher
2tme robi magika na fiodorze pozdro
Dziękuję I pozdrawiam
A jaki rodzaj silnika kryje się pod nazwą silnik inwertorowy?
Fajnie posłuchać przed egzaminem 🙂
Tu zawsze będzie łapka w górę. Musiałbym się od nowa narodzić żeby pojąć temat i zagadnienia prądu elektrycznego…
Niektórzy dużą kasę robili na przezwajaniu silników trójfazowych z racji częstych braków jednej z faz
Tragedia – wszystko i nic, nawrzucane informacji o wszystkim. dużo głupot. Zajmijcie się elektroniką i nie róbcie takich filmów
Jak zwykle doskonale, pozdrawiam Wszystkich :).
skąd jest napięcie w silniku szczotkowym bez żadnych magnesow ? chodzi mi o wytwarzanie napięcia
szkoda, że dopiero teraz znalazłem ten film gdzie tak dobrze wyjaśniono tę kwestię