Loading…

Mechanika Pojazdów Osobowych

Mobilny Warsztat Samochodowy - Elektronika i Elektryka Samochodowa z dojazdem do klienta.
Kontakt do Mechanika

Silniki elektryczne [RS Elektronika]#86



Temat silników elektrycznych jest ogromny ale postaram się w tym odcinku przekazać wam przynajmniej podstawową wiedzę w tym temacie.
Jeśli spodobał Wam się odcinek, zapraszamy do polubienia naszej strony na Facebook’u:

https://www.facebook.com/RSElektronika

Jeśli macie jakieś sugestie w sprawie tematów kolejnych odcinków, kierujcie je na:

reduktorszumu@gmail.com
http://www.youtube.com/user/UC3TAqUdZld-6B76GqrFEV8g?sub_confirmation=1 – RS Elektronika
http://www.youtube.com/user/ReduktorSzumu?sub_confirmation=1

Zapraszamy także na nasz drugi kanał o tematyce audio –
Reduktor Szumu
https://www.youtube.com/user/ReduktorSzumu

Zapraszamy na stronę http://reduktorszumu.cupsell.pl do zakupu koszulek i gadżetów z logiem Reduktora Szumu. W ten sposób możecie przyczynić się do rozwoju naszego kanału.

Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,

37 thoughts on “Silniki elektryczne [RS Elektronika]#86

  1. Jakież było moje zdziwienie gdy dziś zobaczyłem Pański materiał o silnikach, na lekcji zdalnego nauczania (fizyka) mojej córki, uczennicy 2kl LO. To raczej świadczy o wysokim poziomie prezentowanych wiadomości. Jako subskrybent obu kanałów serdeczne gratulacje.

  2. Fajny odcinek, dużo informacji. Mała uwaga w zdaniu "Podział silników na prąd stały i zmienny…" Zamiast wyrażenia prąd zmienny powinieneś w tym przypadku użyć prąd przemienny, którego wykres jest sinusoidalny (przemienny) i taki występuje w sieci elektrycznej w naszych domach. Oczywiście łapka w górę 👍

  3. Mam pytanie. Czy prawidłowym jest twierdzenie z 18:50, że przy połączeniu w gwiazdę zasilamy 230V a w trójkącie 400V? Zawsze myślałem że właśnie w czasie połączenia w gwiazdę napięcie jest wyższe by ograniczyć prąd rozruchowy. Wiedząc o ogromie wiedzy prowadzącego ten kanał, zakładam że to ja popełniam gdzieś błąd. Nie mam jednak pojęcia w którym miejscu. Bardzo dziękuję za każdą pomoc. Pozdrawiam.

  4. Próbowałem powtórzyć ten ekspertment z początku odcinka. Niestety mi sie nie kręci. Natomist prąd przepływa bo odczuwam wzrost temperatury. Co może być tego przyczynă ?

  5. Jest jeszcze odmiana silników bezszczotkowych, które nie posiadają żadnych uzwojeń pomocniczych ani czujników Halla. Zdobywają one coraz większą popularność i są stosowane w dronach i modelarstwie. Położenie rotora jest ustalane przez układ sterujący (ESC), który mierzy indukowane napięcie na fazie, która w danym momencie jest wyłączona. Ich wadą jest to, że nie działają od bardzo niskich obrotów w przeciwieństwie do silników z np. czujnikami Halla.

  6. Muszę stwierdzić, że się nie znasz. Już ten pierwszy silniczek, którego działanie starasz się wytłumaczyć na pierwszym rysunku, nigdy, ale to nigdy nie będzie działał!!! Jeżeli wirnik albo stojan jest wykonany z magnesów trwałych, to zawsze będzie to parzysta liczba biegunów. Inaczej się nie da. Proste? Wówczas cewka na wirniku albo na stojanie musi mieć liczbę biegunów, która jest wielokrotnością liczby 3.
    Usłyszałem jeszcze kilka innych głupot, ale już nie chce mi się pisać.
    Wykasuj ten film i nie wprowadzaj innych w błąd!!! Opowiadasz głupoty!!!
    I powiem jeszcze coś, w co napewno nie uwieerzysz. Każdy transformator prądu przemiennego jest też silnikiem. Jest to tak zwany silnik indukcyjny z zatrzymanym wirnikiem. Jeżeli nie wierzysz, to spytaj się kogoś, kto się zna.

  7. Czy ktoś może mi pomóc jak działają małe silniki BLDC wykorzystywane w modelach RC? Czy są w nich zastosowane jakieś czujniki prędkości, w jaki sposób są sterowane przez kontroler? Na serwisach aukcyjnych wszystkie modele mają tylko 3 przewody zasilające, więc wychodziłoby że działają one w pętli otwartej?

Dodaj komentarz

Zadzwoń!