Finał naszej mini serii na temat turbosprężarek. Pokazujemy na co zwrócić uwagę kupując turbosprężarkę, jak możemy ją …
Pobrane z Youtube Elektronik i Elektryk Samochodowy, Warsztat Samochodowy – Mechanik i Diagnostyka, Naprawiamy Silniki Samochodowe Warszawa, Naprawa Silników Samochodowych – Remonty kapitalne Warszawa, Wymiana radia w samochodzie, Remonty kapitalne Silników do Auta Warszawa, Elektronik Samochodowy,
Related
38 thoughts on “Jak kupić używaną turbinę? Diagnostyka turbosprężarki poza autem.”
Gwizdanie turbiny nie jest objawem jej uszkodzenia Mam turbine po regeneracji zero luzów a gwizda bo mam KATA wyciętego
Zastanawiam się co daje doładowanie takich silników jak 1.9 TD ABL 68KM, czy 2.5 TDI ATJ 88KM, gdzie moce jakie osiągają można w pełni uzyskać przy tej pojemności z wolnossącego atmosferycznego silnika.
Kolego jak już jesteśmy przy turbo może był byś w stanie zrobić filmik co było by trzeba zmienić po zamianie turbo ze stała geometria na zmienna, czyli np turbo 90 koni AGR na 110 konna ASV. głownie o przewody podcisnienia chodzi 🙂 pozdro czekam na kolejne filmy 🙂
W moim golfie 4 1.9 tdi 74kw AXR turbo ma bardzo delikatny luz wzdłużny,oleju nie ubywa a jak już to 100-150ml na 10000 km,przy dodawaniu gazu lekko gwiżdże.Z takim stanem można jeszcze jeździć bez obaw czy lepiej nie ryzykować?
Zakupiłem holseta hx35 po zestawie naprawczym jest luz boczny około 0.5 mm poza tym jest wszystko ok czy ta turbina jeszcze pochodzi dziękuję i pozdrawiam
używana turbinka pełna nagarów starego oleju szybko wraca na regeneracje a minka handlarzy bezcenna:) robię przy tym na co dzien co 2 na czyszczenie geometrii 🙂 swietny material lapka leci
Moje NOWE fabryczne z aftermarketu turbo z serwisu VW do mojego starego dziadka 1.8T AEB miało luz, a dmucha jak szalone i ani grama oleju w dolocie po 2000 km. W co tu wierzyć… Wg mnie luzu nie sprawdzisz bez ciśnienia oleju w obiegu turbiny – fikcja…
Nie temat nie został wyczerpany! A nie wypadałoby wspomnieć o stronie gorącej turbiny??? O Tłustych nalotach świadczących o przepuszczaniu oleju do kata/dpf,u ???? To także podstawowa diagnostyka! o której nie było wspomniane. A kupno turbo które pije olej i zapycha np dpf nie jest wskazane!
Czy zawór N75 jest uniwersalny czyli czy występuje zarówno w sterowaniu gruszkami podciśnieniowymi i nadciśnieniowymi czy do podciśnienia jest stosowany inny zawór niż do nadciśnienia ?
A może naprowadzisz mnie na przyczynę usterki , spaliny z pod śruby sztangi gruszki , DPF czyszczony , na wykresie wygląda świetnie , turbina bez luzów
Gwizdanie turbiny nie jest objawem jej uszkodzenia
Mam turbine po regeneracji zero luzów a gwizda bo mam KATA wyciętego
Bardzo wartościowy odcinek!
Masz problem z ostrością, byś musiał pomyśleć nad kamerka, całkiem przyjemniej oglądałoby się
Zastanawiam się co daje doładowanie takich silników jak 1.9 TD ABL 68KM, czy 2.5 TDI ATJ 88KM, gdzie moce jakie osiągają można w pełni uzyskać przy tej pojemności z wolnossącego atmosferycznego silnika.
Kolego jak już jesteśmy przy turbo może był byś w stanie zrobić filmik co było by trzeba zmienić po zamianie turbo ze stała geometria na zmienna, czyli np turbo 90 koni AGR na 110 konna ASV. głownie o przewody podcisnienia chodzi 🙂 pozdro czekam na kolejne filmy 🙂
napisałem do was wiadomość na yt czekam za odp 😉
Gwizdanie turbiny jest normalnym objawem,wiem bo kupiłem nowa turbine i też tak gwizdała jak stara.
witam ja zapytaniem czy turbina o stałej geometri wchodzi normalnie do silnika afn dokladnie chodzi o seata cordobe
czemu w opisie filmu nie ma ATD ?
super pozdr.
Czy zmiana mapy skraca żywotność turbiny?
witam mam Forda Galaxy 96r 1.9 tdi silnik chyba AHU i cos go boli….skąd jesteś?jest możliwość zebym podjechał na diagnostyke itd?
Proszę o jakieś namiary
Prośba chłopaki zróbcie odcinek o kluczyku typ scyzoryk jak za pomocą vaga zaprogramować immobiliser i otwieranie i zamykanie z pilota
Supe, fajna i solidna wiedza!
Patentów z kluczami i strzykawką nie znałem – dzięki 😉
Fajny patent ze strzykawką 🙂
Super Film wreszcie znalazłem kogoś kto dobrze i szczeguowo opisał sprawe.
a czy złącze elastczne ma wpływ na prace turba?
Łapa
Co się dzieje z turbina jeśli wydłużony sztange lub ja skręcamy i co się zmieni wkręcajac lub wykręcajac ogranicznik
nie wiem czy warto
podstawowa regencja panewki to 300 zł
polecam sfinxturbo_pl
za panewkę nowy wirnik
nowy wałek zapłaciłem 670 zł brutto
https://allegro.pl/oferta/regeneracja-naprawa-turbosprezarka-turbo-gwar-24-7620789655
gdzie inni wołali 1300 zł
W te strone w tamtą strone😂
Luz poprzeczny oraz wzdłużny a nie w te czy wefte😂
dobra robota
Lepiej dac swoją do regeneracji
W moim golfie 4 1.9 tdi 74kw AXR turbo ma bardzo delikatny luz wzdłużny,oleju nie ubywa a jak już to 100-150ml na 10000 km,przy dodawaniu gazu lekko gwiżdże.Z takim stanem można jeszcze jeździć bez obaw czy lepiej nie ryzykować?
Super materiał. Przydatne do sprawdzenia własnej turbosprężarki.
Bardzo przydatne informacje, świetny filmik, subskrybuję Twój kanał, masz dużą wiedzę, wiele się nauczyłem. Pozdrawiam.
Zakupiłem holseta hx35 po zestawie naprawczym jest luz boczny około 0.5 mm poza tym jest wszystko ok czy ta turbina jeszcze pochodzi dziękuję i pozdrawiam
W sumie niepotrzebna mi ta wiedza, ale bardzo dobry film
używana turbinka pełna nagarów starego oleju szybko wraca na regeneracje a minka handlarzy bezcenna:) robię przy tym na co dzien co 2 na czyszczenie geometrii 🙂 swietny material lapka leci
A teraz pytanie: jak ocenić jakoś turbiny przez aukcje allegro 🤔
Dobry pomysł. DOBRA PORADA.
Moje NOWE fabryczne z aftermarketu turbo z serwisu VW do mojego starego dziadka 1.8T AEB miało luz, a dmucha jak szalone i ani grama oleju w dolocie po 2000 km. W co tu wierzyć… Wg mnie luzu nie sprawdzisz bez ciśnienia oleju w obiegu turbiny – fikcja…
Nie temat nie został wyczerpany! A nie wypadałoby wspomnieć o stronie gorącej turbiny??? O Tłustych nalotach świadczących o przepuszczaniu oleju do kata/dpf,u ????
To także podstawowa diagnostyka! o której nie było wspomniane.
A kupno turbo które pije olej i zapycha np dpf nie jest wskazane!
Czy zawór N75 jest uniwersalny czyli czy występuje zarówno w sterowaniu gruszkami podciśnieniowymi i nadciśnieniowymi czy do podciśnienia jest stosowany inny zawór niż do nadciśnienia ?
A regenerujesz turbiny?
A może naprowadzisz mnie na przyczynę usterki , spaliny z pod śruby sztangi gruszki , DPF czyszczony , na wykresie wygląda świetnie , turbina bez luzów